Viestin lähetti Chip
Matematiikka oli ala-asteella kivaa (kuin myös yläasteella ja lukiossa, amk:n open opetus tappaa mielenkiinnon; enemmän teoriaa kuin käytäntöä).
Lentopallo ei ollut kivaa kun peli oli hieman katkonaista, lukiossa se sitten muuttui mukavaksi kun pallon annettiin pompata kerran ennen palautusta tjsp.
Myös syksyllä AMKissa aloittaneena ei voi kuin todeta että samat ovat tunnelmat opettajasta/opetuksesta. Erittäin mielenkiinnottomia tunteja, jolloin opettaja laskee kalvolle nopeaan tahtiin itse tekemiään tehtäviä. Ihmettelee luokan vaisuutta ja on samalla aina tyrmäämässä vastausehdotuksen, kun joku innostuu ja yrittää. Parhaillaan mietin josko skippaisi huomisen kaksoistunnin, lukiossa sentään homma toimi sen verran että tunneilla jaksoi käydä.
Oliko teillä ala-asteen lentopallossa sääntö, että pallo piti palauttaa suoralla lyönnillä takaisin vastustajan kenttäalueelle? Vai tekivätkö kaikki niin vaikka säännöt olisivat "syöttelyn" sallineetkin? Entäpä tuo lukion käytäntö, että "pallon annettiin pompata kerran ennen palautusta"? Tarkoittaako se että pallon sai nostaa omalle pelaajalle joka sitten löi sen takaisin vastustajalle, vai annettiinko sen pompata kerran lattiaan!!?
Ja sitten itse aiheeseen, eli liikunta oli ylivoimaisesti hauskin ja viihtyisin oppiaine minulle ala-asteelta lukioon. Etenkin yläasteella viikon kohokohta oli aina sählyottelu toista luokkaa vastaan, yritystä ja intensiteettiä ei puuttunut! Lukiossa myös historia oli mukavaa ja helpohkoa. Epämiellyttävintä olivat ehkä käsityöt, kun en koskaan oikein keksinyt mitä tehdä. Jääkiekkomaali taisi jäädä suurimmaksi saavutuksekseni noista töistä, mutta onpa sille käyttöäkin löytynyt.