Miten näitä mun tekstejäni voidaan tulkita näin väärin?En yleensäkään otteluissa ajattele sarjasijoitusta, vaan keskityn siihen mitä sinä iltana näen kentällä. Saatan kuulostaa joltain korpivaelluksen kyllästämältä kannattajalta, mutta kevään 09 fiilis oli lähes yhtä hyvä kuin viime keväänäkin. Silloinkin taisteltiin vain sääliplayoffeissa ja hävittiin, mutta vastaavaa taisteluasennetta en ole sen koommin nähnyt. Oli helvetin hyvä fiilis kun sai olla ylpeä omasta joukkueestaan.
Keväällä 2009 voitettiin säälipleijareissa HIFK. Puolivälierissä taisteltiin ja hävittiin JYP:lle. Säälipleijareihin en suostu menemään, mutta puolivälierissä olin paikan päällä. Fiilis oli todella hieno! Fiilis olisi tosin jäänyt kokematta ilman niitä Tuomas Suomisen kahta maalia Helsingissä ja Alexander Salakin torjuntoja. Vastaavasti puolivälierissä huuma lähti oikeasti nousuun vasta sen ensimmäisen Jyväskylän voiton jälkeen. Kiitokset Kyle Klubertanz ja Alexander Salak. Puolivälierähuumaa päästiin kokemaan vielä kolmannen kerrankin Turussa. Kiitos Aki Uusikartano ja Alexander Salak.
Tässä viestissäni mielestäni ihan ansiokkaasti kävin läpi kevään 2009. En jaksa enää kirjoittaa näitä samoja asioita. Kevät 2009 on mennyttä ja keväällä 2011 Turussa ei koeta mitään vastaavaa; päästiin sitten säälipleijareihin tai ei! Siksi suora pudotuspelipaikka tulisi olla vähimmäistavoite.
En minäkään otteluita seuratessani ajattele sarjasijoituksia. En oikeastaan ajattele edes lopputulosta. Yksi parhaimmista jääkiekkokokemuksistani on itse asiassa sellainen matsi, jonka TPS hävisi. Legendaarinen TPS-Jokerit -kamppailu joskus 90-luvulla. Saku Koivu tasoitti ottelun 3-3 muistaakseni 16 sekuntia ennen loppua. Jatkoajalla sitten Jokerit oli parempi. Tämä matsi on ikuisesti mun muistoissani sellaisena tunteiden vuoristoratana, että nykyisillä muovisäännöillä ei ikinä tule kokemaan enää vastaavaa.
Nyt nämä jutut eivät enää liity millään lailla Leimeen jatkoon tai mahdolliseen seuraajaan, joten taidan keskittyä CBJ-SJS -matsiin. Omasta mielestäni olen tehnyt selväksi sen, että jos valmentajanvaihtoon päädytään, niin tavoitteena pitäisi olla joku muu kuin kymmenes sija!