Pointtina kuitenkin, että Hantta antoi ekalla kaudellaan aivan kohtalaiset näytöt, joten ei ollut syytä miettiä vaihtoa ennen kuin seuraavan kauden alettua surkeasti.
Ekalla kaudella kohtalaiset näytöt ja seuraava alkoi surkeasti?
Koodi:
2007-08 56 19- 2-35 voitto-% 33,93
2008-09 18 6- 0-12 voitto-% 33,33
Voihan noi luvut noinkin tulkita, jos se helpottaa oloa.
Miksi? On meillä ollut Kari Jalonenkin, joka pelasi Kärpissä samaan aikaan Hannu Aravirran kanssa.
Muuten tuo listasi vaikuttaa kovin jokeritaustaiselta, mutta Aravirtaa en osaa mieltää jokeritaustaiseksi, koska Aravirta ei ole koskaan pelannut Jokereissa ja lisäksi hän on yli 20 vuoden pituisen valmennusuransa aikana valmentanut Jokereissa vain kolme kautta. Parin kuukauden päästä Jortsukin on koutsannut Jokereita pidempään kuin Ara, ellei Jortsu sitä ennen onnistu saamaan potkuja. Paremmin Ara on jäänyt mieleen JYPistä, jossa hän valmensi viisi kautta.
Ja olihan meillä viime vuosikymmenellä Jursinov, vaikka vuoden 1939 tapahtumien ja pidemmänkin historian takia venäläisen hyväksyminen on monille paljon isomman kynnyksen takana kuin yhdenkään suomalaisen.
Ei jumalauta! Kyllä voi sitten mennä jutun pointti ohi korkealta ja kovaa.
Hannu Aravirta - Jokereissa valmentajana "vain" kolme kautta; mietipä hetki, mitä noina kausina 1993-96 tapahtui? Aravirran JyPHT-aikoja mä sitä vastoin muistelen erityisellä lämmöllä - erityisesti kevättä 1989. Katselepa muutenkin tuota mainitsemaani pelaajalistaa ja mietipä päivämäärää 04.04.1996. Löydätkö jotain yhtymäkohtia? Se saatanan perseraiskaus tapahtui vielä meidän kotihallissamme! Olitko tuona huhtikuisena päivänä itse hallilla? Muistatko vielä sitä sanoinkuvaamatonta tunnetta?
En mä vuosien 1992 ja 2002 Jokerien mestaruusryhmiä sen enempää vihaa. Vuosien 1994, 1996 ja 1997 ryhmät ovat asia erikseen. Samoin Kärppien kevään 2004 pelaajista/valmentajista en halua nähdä yhdelläkään mustavalkoista nuttua tai pikkutakkia päällään. En edes Ilkka Mikkolalla. No, ehkä tuolloin pienessä roolissa ollut Henrik Juntunen voisi olla sellainen poikkeus.
Mikko Mäkelän TPS-aikoja (1991-93) mä en käsitä/hyväksy vieläkään. Miksa on pelannut lähes yhtä paljon runkosarjaotteluita TPS:ssa kuin Ilveksessä ja voittanut Auran rannoilla yhden mestaruudenkin. Silti se on täysi Ilveksen mies ja kevään 1985 muistot eivät noin vain pyyhkiydy pois mielestä.
Kari Jalonen - mitä pahaa Kojo on tehnyt TPS:lle? Neljä Suomen mestaruutta pelaajana ja kolme kakkosvalmentajana antavat aika paljon jotain 80-luvun runkosarjan tapahtumia anteeksi.
Hannu Jortikka - aika pahojaan saisi tämä mies tehdä, etteikö mulle riittäisi anteeksiannoksi pelkkä vilkaisu Turkuhallin katonrajaan.
Vladimir Jursinov - hieno mies! Passin kannella ei ole mitään merkitystä, kun muistellaan mustavalkoisia muistoja.