Itse näen, että TPS:llä on tällä hetkellä kolme tavoitetta.
1) Voittaa ottelu.
2) Nousta 13:ksi.
3) Nousta sääli -playoffseihin.
Onko TPS:n pelaajamateriaalista näiden kaikkien tavoitteiden saavuttamiseen?
Varmasti on ja pidemmällekin.
Onko TPS:n päävalmentajasta näiden tavoitteiden toteuttamiseen?
Epäilen ja vahvasti. Leime on varmaan ihan mukava mies ja Arsen hyvä kaveri, mutta kyllä tässä vaiheessa on jo kaikkien myönnettävä, että modernista jääkiekosta hän ei tiedä mitään. Miten hänellä edes voisi olla vastaavaa pelikirjatuntemusta kuin Suikkasella?
Lisäksi itse näen tällaiset "kahden päivän lepotauot" tilanteina, joissa joko onnistutaan, ja saadaan uusi alku tai sitten ei, ja vajotaan tavoittamattomiin. Leimeen kunnioitus ja luottamus pelaajien keskuudessa meni viimeistään tässä tilanteessa. Ei hän enää esimerkiksi pysty merkittävästi lisäämään harjoitusmääriä niin että kokeneemmat pelaajat sen ostaisivat.
Jonkinasteinen johtajuusongelma kuvastui mielestäni myös siitä, että Leime uhosi tiistain pelin jälkeen, että nyt aletaan herättelemään pelaajia eri konsteilla kun ennen mentiin positiivisuuden kautta. Ihan oikeasti, voiko joku kuvitella, että tuo toimii lätkäjoukkueessa? Samalla hetkellä, kun pelaajat huomaavat, että valmentajahan vetää vaan eri rooleja kunkin päivän mukaan, auktoriteetti putoaa nollaan.
Ja vielä kun muistetaan, että Leimeen käsitys itse pelistä on 80 -luvun lopusta, ymmärrän hyvin, miksi pelaajia ei enää niin hirveästi kiinnosta. Hekin vain odottavat, koska Arse tajuaa tehneensä virheen. Älä ikinä palkkaa sellaista henkilöä, jota et pysty erottamaan, on tämän surullisen tarinan opetus.
Siksi ehdottaisin seurajohdolle tällä hetkellä seuraavaa. 1) Leime ulos ja Lehtonen loppukaudeksi päävalmentajaksi. 2) Engrenille vastuunkantajakaveriksi "Leggio-2". Sen jälkeen ei enää missään nimessä enempää hankintoja. Nämäkin riittäisivät ties mihin. 3) Välittömästi yhteyttä Kuopioon seuraavien kahden kauden valmentajan sopimuksen allekirjoittamiseksi.