Eläköön elämä.
Niinkuin itse sanoit, niin sen verran naurettavassa yhteiskunnassa elämme.
Eläköön elämä.
Juu, hitsi soikoon näitä imagollisia seuraamuksia. Kiroilua tv:ssä, nuuska huulessa haastattelussa, kaljatölkki kädessä mestaruusjuhlissa jne.
Eläköön elämä.
Jep. Äänekkäällä vähemmistöllä on selvästi liikaa kontrollia.Niinkuin itse sanoit, niin sen verran naurettavassa yhteiskunnassa elämme.
Monet ovat täällä sanoneet Jalosen toimineen väärin, kun hän valitsi kannabismiehet joukkueeseen. Haluaisin tivata nyt, että johtuuko se siitä, että kannabis on urheilussa kielletty aine (tosin vain kilpailutilanteessa) vai siitä, että kannabista käyttäneen ei ole soveliasta pelata maajoukkueessa? Vai onko jotain muitakin argumentteja olemassa tälle mielipiteelle?
Merkitseekö tämä sitä, että Maamme-laulusta maaotteluissa huolehtivat tästä lähtien Pelle Miljoona & Andy McCoy?
Olennaista on se, että onko sääntöjä rikottu. YLEN:n mukaanOlennaista tässä tapauksessa ei ole siis huumausainerikkomus ja/tai sen mahdollinen kaksinaismoralistisuus verrattuna alkoholiin vaan doping-sääntörikkomus.
Se, mitä ei ole tässä vielä keskusteltukaan, on tämä ilmoittajan toiminta. Kutsutaan häntä ammattipiireissä nimellä "Rami" (nimi muutettu).
Rami on soittanut viime keväänä Jaloselle ja kertonut kannabiksesta kärähtämisestä. Mitään papereita ei ole kukaan nähnyt, koska kyseessä on seuran sisäinen testi.
------
Enää jää selvittämättä, mikä on jutun alulle panijan motiivi ja todistusaineisto asialle. On ymmärrettävää, ettei Jalosella ollut syytä epäillä saamaansa tietoa.
Kannabis on dopingsääntöjen mukaan kielletty aine, joten on ihan sama missä vaiheessa kautta kyseiset herrat ovat ainetta käyttäneet. Jalonen suhtautui asiaa hölmösti ja nyt hän (ja jääkiekkoliitto) maksaa tästä.
...Mielestäni Jalonen toimi aivan oikein. Ei ketään voi epämääräisten huhujen takia pudottaa MM-joukkueesta jos miehet kuitenkin peliesityksiltään ovat kisapaikan arvoisia.
Samaa mieltä toki siitä, että terveelliset elämäntavat ovat ilman muuta suositeltavia huippu-urheilijoille. Mutta esim. Zinedine Zidane poltti tupakkaa ihan vakituisesti ollen silti maailman paras jalkapalloilija.Kylläpäs täällä kannabista tunnutaan puolusteltavan. Itse olen tiukkis sikäli, että huippu-urheilu on hetken kestävää ja sinä aikana menestyneelle urheilijalle maksetaan hurjia summia työstään. Mun silmiin ei passaa, että heppu vetää jotain kannabista huvin vuoksi, KUN kaiken huippuna on se, että se HEIKENTÄÄ SUORITUSKYKYÄKIN! Mikä helvetin tampio tollasta tekee, kysyn vaan?!
Kojoa voin kunnioittaa siitä, että tasan takuulla hänen joukkueessaan ei pössytellä, eikä tehdä muutakaan, joka vie tehon suoritukselta. Pedantti ja tarkka jätkä, joka sai luonnollisesti vittumaisen maineen, mutta tuloksetkin ovat useimmiten puhuneet puolestaan , kuka on ollut oikeassa. Uhrauksia on tehtävä pysyäkseen huipulla ja urheilija, joka ei tätä tajua ei mun silmissä ole kovin korkeassa kurssissa.
Kellekään tullut mieleen, että onko Jaloselle vuotanut valmentaja puhunut totta? Onko Jalosen epäily vuotajan motiiveista vaikuttanut 'kärynneiden' pelaajien valintaan vuodosta huolimatta?
Tästä saadaanpi pian vielä sota kuvitteellisten jääkiekkovaikuttajien "Summanen" ja "Kummola" välille.Kellekään tullut mieleen, että onko Jaloselle vuotanut valmentaja puhunut totta? Onko Jalosen epäily vuotajan motiiveista vaikuttanut 'kärynneiden' pelaajien valintaan vuodosta huolimatta?