Leijonapörssi – rahakimppa

  • 42 439
  • 283

Nick Neim

Jäsen
VMP. Tuli otettua Treutle maalille ja eipä pellaa tänäänkään.

Huomenna lähtee vaihtoon :D
Mä nokitan. Niederberger eilen maalilla kun kaivoin ton tiedon Saksan veskarista -> toiveena Berran imutus ja Niederbergerin nolla "vain" brittejä vastaan, saisi hyvin eroa isoa massaa vastaan. Luonnollisesti meni toistepäin, ja tänään ajattelin vetää taas isoa massaa vastapalloon ottamalla Markströmin, kun Lunkan huilista käsittääkseni huhuiltiin vielä aamupäivällä. Ilmeisesti jos oikein ymmärsin hfboardsilta, Markström itse oli pyytänyt vielä yksiä harjoituksia ennen peliä --> 37 torjunnan ja voiton nappaava Niederberger mäkeen, ja penkillä istuskeleva Markström tilalle. Enpä osannut ajatella, että Treutle istuisi penkillä tänäänkin.

Ei vittu kuinka tuon voikin ryssiä. Ja erityisesti, jos tuo Markströmin oma toive pitää paikkansa. Voi vittujen vittu, aivan turhaa tasoitusta koko paskan kannalta ihan ok alun jälkeen.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Antakaahan voitokkaita vinkkejä Leijonapörssiin :)

Mielellään niitä vinkkejä jonnekin muualle kuin tänne. Löytyy tuo Jatkoajan kimppa ja harmittavan samanlaisia on joukkueet olleet.

No enhän minä ole niitä tipsejä kieltämään ja tarkoitus ei ole olla negatiivinen sinua kohtaan.

Tuota jälkipeli puintia on ihan hauska lukea.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Etsin kanssa Leijonapörssille ketjua, mutta tämä on etsimäni perusteella ainoa, missä on juttua ollut joka vuosi. Heitänpä muutaman tärpin turnauksen alkuun, mutta näitä saa soveltaa sitten omalla vastuulla (en ole vastuussa jos/kun häviät rahaa vihjeitteni takia).

Saksalla on kohtuu hyvä joukkue kisoihin, vaikkei isompia NHL-tähtiä olekaan käytössä ja maan turnaus alkaa perättäisillä peleillä Italiaa ja Norjaa vastaan, joita vastaan pitäisi voitot tulla. Kaikki pelaajat ovat oikeastaan halpoja tai kohtuuhalpoja, joten näitä saa otettua jengiin helposti. Ketjuista en valitettavasti tiedä juuri mitään, joten voi olla että viime hetkellä pitää katsoa ja muuttaa omaa kokoonpanoa. Reichelille luulisi olevan isoa roolia tarjolla ja Rieder on varmasti noita Italiaa ja Norjaa vastaan hyvä. Lisäksi Eisenschmid vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta. Pitää vielä huomenna tsekata kokoonpanot jostain ennen kiekon tippumista.

Ei varmaan mikään yllätysnimi, mutta Tshekin Hronek on varmasti yksi turnauksen kovimmista pakeista ja pelaa ykkösparissa ja ykkösylivoimaa. Slovakian Gernat on toinen pakki, joka saa paljon vastuuta ja hinta on paljon Hronekia alhaisempi. Valkovenäläinen tämän NHL-kaudella läpilyönyt pelaaja Sharangovich on kohtuuhalpa ja saa varmasti vastuuta. Tanskan Mikkel Bodker oli mielestäni alihinnoiteltu ja uskoisin hänen pelaavan paljon ja hyvin.

B-lohko näyttää semmoiselta, että siellä on neljä hyvää jengiä (USA, Kanada, Suomi, Saksa) ja loput on enemmän tai vähemmän heittopusseja (Latvia, Norja, Kazakstan, Italia), kun taas A-lohkossa Iso-Britannia on selvästi muita heikompi, mutta Venäjällä ja Ruotsilla ei ole niin ylivoimaisia rostereita, joten pelit Tanskaa ja Valko-Venäjääkin vastaan voivat olla yllättävän tiukkoja. B-lohkossa esimerkiksi Kanada pääsee levänneenä pelaamaan Norjaa ja Italiaa vastaan, joilla on ollut aiempana päivänä peli, joten luulisi että noista peleistä voisi kanadalaisille tulla pisteitä.
 

Janilzki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Forza Azzurri
Kiitokset Olesille kattavasta analyysistä. Paljon olen samoilla linjoilla, että Saksalla 2 "helppoa" heti alkuun. Lisäisin vielä mainitsemiisi Saksalaisiin Plachtan, joka voi olla kokeilemisen arvoinen, toki kookoonpanoja kaipailisin minäkin. Tsekkiä pidän lähtökohtaisesti vahvana. Kanadalla alku ollut aina vähän kankeaa, saapas nähdä, miten nyt, kun tämän sanoin. Lauantaina pitää sitten satsata Leijoniin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olisin erittäin kiitollinen jos joku viitsisi pistää tänne linkin sitten sille sivulle päivän mittaan mistä löytyvät ainakin varmahkot ketjukoostumukset ja ylivoimaketjut. Minä itse en kuulu mihinkään kimppaan ja olen töistäkin varmaan kotona vasta aikaisintaan joskus 14.30 että voi mennä aika tiukoille luoda vielä pari uutta joukkuetta ja tarkistaa kentät noiden ketjujen avulla läpi.

Ymmärtääkseni vaihdot sulkeutuvat kuitenkin tänään kello 16.15?

Tämän kertainen Leijonapörssi tuntuu haastavalta etukäteen ainakin siksi että joukkueet ovat minulle ainakin sinänsä suht nimettömiä. Isomman luokan ja helposti tunnistettavat tähdet ovat näissä kisoissa kai aika harvassa. Siksikin nuo ketjukoostumukset on kyllä nyt kultaakin arvokkaampia, niiden perusteella edes voi jotain tulkintoja pelaajien tasosta ja pisteodotuksista tehdä.

Ja toinen mikä tekee pelistä haastavan on se että kierroksia on kuitenkin melko paljon, maat pelaavat sanoisinko ristiin ja rastiin ja vaihtoja on kuitenkin vain rajattu määrä. Mikä on teidän taktiikka peliin, jos haluatte kertoa ja paljastaa?

Muistan kun viimeksi pelasin tätä Leijonapörssiä niin yhdellä kentälläni oli unelma alku ja kenttä löytyi parhaimmillaan jopa sijalta viisi kokonaissijoituksissa. Mutta sitten alkoivat vähitellen vaihdot loppumaan kesken ja sijoitus huononi. Nyt ei saisi käydä niin, siis taas tietenkin sen unelma startin jälkeen. Heh, heh.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
@vilperi

Itse käytän alkuun yleensä reilusti vaihtoja joukkueen arvonnousun vuoksi ja sitten ”laatu” äijillä mennään pidempiä pätkiä.

Tämä ei tosin toiminut vaan Jatkoajan kimpan kärkisijat harjattiin mahdollisimman paljon pelaavilla kokoonpanoilla. Mikä varmaankin se järkevin vaihtoehto.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
@vilperi En tiedä onko mitään sivustoa, mistä näkisi noita kokoonpanoja varmuudella. Tuntuu olevan HFBoardsinkin puolella hiljaista MM-kisojen avauksen osalta eikä esimerkiksi Pohjois-Amerikkalaisten joukkueidein ketjuista ole minulla ainakaan mitään tietoa. Livetuloksien kautta olen väijynyt noita kokoonpanoja harjoitusotteluista ja olettaisin, että sinne tulisi vähän ennen pelin alkua jotain tietoa. Ainakin aloittava maalivahti olisi kiva saada oikein. Mikään ärsyttävämpää kuin, että valitsee veskan, joka ei pelaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Hmm. Miksi ei saisi pelata superpeliä, ei kait siitä häviä kukaan muu kuin se joka sen valitsee?
Onko se siis erikseen jossain sitten kielletty...?

Mun mielestä ihan järkevää ilmoittaa, onko hyperjoukkueet sallittuja. Saahan sitä varmaan 4 kierroksen peruspelilläkin osallistua halutessaan, mutta ei kait sitä tarvitse ilmoitella, kun sen jokainen kait erikseenkin tajuaa.
 

Knap

Jäsen
Onko se siis erikseen jossain sitten kielletty...?

Mun mielestä ihan järkevää ilmoittaa, onko hyperjoukkueet sallittuja. Saahan sitä varmaan 4 kierroksen peruspelilläkin osallistua halutessaan, mutta ei kait sitä tarvitse ilmoitella, kun sen jokainen kait erikseenkin tajuaa.
En oo aiemmin liigapörssejä yms. pelaillut, niin piti varmistaa tämä kaiken varalta.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli otettua Bruckmann maaliin tietenkin ” helpon nollapelin toivossa ” kiittäkää mua että päästää pari jo avauserään.
 

Miqlis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama homma maalivahdin suhteen. No kenttäpelaajat onneksi toivat tehot 4+5 ja plusmiinustilastokin karttui. Pelkillä saksalaisilla siis mentiin ensimmäinen kierros täällä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli otettua Bruckmann maaliin tietenkin ” helpon nollapelin toivossa ” kiittäkää mua että päästää pari jo avauserään.
Joo, samaa vikaa. Naureskelin peliä katsellessa, että voiko se oikeasti imuroida joka toisen kudin. 10 torjuntaa merkittiin lopulta ja 4 häkkiä Italialle.

Onneksi Saksa oli muutoin pelin päällä, ja sieltä tuli mm. Reichelille 1+2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös