Leijonan luola

  • 65 152
  • 176

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

d2uce

Jäsen
Aika vitsi kyllä koko ohjelma (kuten myös naispuoliset "leijonat"), vaikka sitä tuli seurattua lähes joka jakso:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/58139.shtml

Siis mitä pointtia tuossa ohjelmassa edes on, jos mistään jo sovitusta ei pidetä kiinni...

Eipä ainakaan ole ollut itseluottamuksesta pulaa kaverilla:

Marko Tilvis kirjoitti:
- Olen vähän huono opiskelemaan. Yritin nuorempana, mutta en jaksanut loppuun, kun tiesin jo kaikki asiat.

Eikös tämä ollut se tyyppi joka oli lievästi ilmaistuna aivan hukassa neuvotteluissa?
 
Eikös tämä ollut se tyyppi joka oli lievästi ilmaistuna aivan hukassa neuvotteluissa?
Niin, tai myönsi ettei ole mikään kauppamies, ja että pääasia on että se tuote tulee markkinoille.
Mutta niin teki leijonat oharin. Tuossahan taitais olla jo ihan sopimusrikkomeininkiä? Todistusaineistoakin luulisi olevan ainakin suullisesta sopimuksesta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Niin, tai myönsi ettei ole mikään kauppamies, ja että pääasia on että se tuote tulee markkinoille.
Mutta niin teki leijonat oharin. Tuossahan taitais olla jo ihan sopimusrikkomeininkiä? Todistusaineistoakin luulisi olevan ainakin suullisesta sopimuksesta.

Voisi kuvitella että ennen lähetykseen menoa joutuu allekirjoittamaan jonkun lapun joka varmaan käytännössä mahdollistaa ohareiden tekemisen, Leijonien osalta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kameroiden edessä tehdään vain esisopimuksia, jotka eivät víelä sitovasti velvoita ketään mihinkään. Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että tuossa oikeaa bisnestä tehtäisiin? Kuten golfkentänhoitajajannukin asian sanoi: Kyseessä on viihdeohjelma, ei muuta.
Itseasiassa esisopimus on sitova ja velvoittaa lopullisen sopimuksen tekemiseen. Letter of intent käsitteellä kulkee sen hetkisen neuvottelutuloksen ylöskirjaaminen, joka ei pääsääntöisesti vielä velvoita kumpaakaan osapuolta mihinkään.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Itse asiassa voit käyttää ihan mitä sanaa haluat. Sano niitä vaikka vessapaperiksi, mutta asia ei siitä muutu.

Vallitseva ja itse asiassa aivan riidaton käsitys meillä ja maailmalla on se, että esisopimus velvoittaa tekemään lopullisen sopimuksen. Voit sanoa "eipäs" vaikka maailman tappiin asti, mutta asia ei siitä miksikään muutu.

Kokonaan toinen asia on sitten se, ettei kirjastoautonkuljettajalla ehkä ole resursseja lähteä prosessaamaan riskisijoittajien kanssa.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Vallitseva ja itse asiassa aivan riidaton käsitys meillä ja maailmalla on se, että esisopimus velvoittaa tekemään lopullisen sopimuksen. Voit sanoa "eipäs" vaikka maailman tappiin asti, mutta asia ei siitä miksikään muutu.
Eihän kukaan tiedä, millä nimikkeellä kameroiden edessä jutellaan? Siitä kai koko jutussa on kysymys. Osallistujat kirjoittavat ennen ohjelmaa sopimuksen, joka määrittelee neuvottelijoiden asemat, oikeudet ja velvollisuudet.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Eihän kukaan tiedä, millä nimikkeellä kameroiden edessä jutellaan? Siitä kai koko jutussa on kysymys. Osallistujat kirjoittavat ennen ohjelmaa sopimuksen, joka määrittelee neuvottelijoiden asemat, oikeudet ja velvollisuudet.


Minä olen nimenomaan ollut siinä käsityksessä, että on puhuttu ESIsopimuksista. Jos osapuolet eivät ole mihinkään velvoitettuja, niin silloin on kysymys jostain muusta kuin esisopimuksesta. Ei ole vaikeaa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse asiassa voit käyttää ihan mitä sanaa haluat. Sano niitä vaikka vessapaperiksi, mutta asia ei siitä muutu.
Ei kyse ole mistään "haluamisesta" vaan termeistä, joita käytit täysin päin persettä. Jos haluat käyttää juridisia termejä kuten esisopimus, ota ensin selville mitä ne tarkoittavat.
Minä olen nimenomaan ollut siinä käsityksessä, että on puhuttu ESIsopimuksista. Jos osapuolet eivät ole mihinkään velvoitettuja, niin silloin on kysymys jostain muusta kuin esisopimuksesta. Ei ole vaikeaa.
Luultavammin on puhuttu aiesopimuksista, jollainen myös jo mainitsemani letter of intent on.
 

J.Petke

Jäsen
Eihän kukaan tiedä, millä nimikkeellä kameroiden edessä jutellaan? Siitä kai koko jutussa on kysymys. Osallistujat kirjoittavat ennen ohjelmaa sopimuksen, joka määrittelee neuvottelijoiden asemat, oikeudet ja velvollisuudet.

Kyllä tuolla on sellaiset paperit kirjoitettu kun studiolle ollaan menty, että moinen diilistä vetäytyminen on mahdollista. Ja kuka sijoittaja suostuisi oikeasti siihen että saa tutustua kohteeseen sen 20min haastattelun ajan? Ja jos esimerkiksi paljastuu, että tuotteesta ei olekaan patentoitu jotain mitä on sanottu niin kyllähän tuon muota kauppa nähdään aivan toisessa valossa.

Toki varmasti osa kaupoista on tehty vain ohjelman takia jotta saataisiin myös neuvottelua peliin. Eihän kukaan oikeasti usko että vaihdettavista patterinkuorista tulisi hitti?
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Kyllä tuolla on sellaiset paperit kirjoitettu kun studiolle ollaan menty, että moinen diilistä vetäytyminen on mahdollista. Ja kuka sijoittaja suostuisi oikeasti siihen että saa tutustua kohteeseen sen 20min haastattelun ajan? Ja jos esimerkiksi paljastuu, että tuotteesta ei olekaan patentoitu jotain mitä on sanottu niin kyllähän tuon muota kauppa nähdään aivan toisessa valossa.
Tämän toki tiesin, ja olen antanut itselleni ymmärtää, että suurin syy palovaroitinmiehen keksinnön rahoittamatta jättämiselle on ollut vastaavan laitteen jo olemassa oleva tuotesuojaus. Koska asiasta ei ole muuta kuin sivukorvalla kuultu juttu, niin enpä mene asiasta takuuseen.
 

J.Petke

Jäsen
Tämän toki tiesin, ja olen antanut itselleni ymmärtää, että suurin syy palovaroitinmiehen keksinnön rahoittamatta jättämiselle on ollut vastaavan laitteen jo olemassa oleva tuotesuojaus. Koska asiasta ei ole muuta kuin sivukorvalla kuultu juttu, niin enpä mene asiasta takuuseen.

Joo, huolimattomasti valittu tuo minun lainaus. Tarkoitin sen hieman niinkun jatkona tuohon sinun kirjoitukseen enkä mitenkään vastalauseena.

Viihdeohjelmahan tuo oli, ei muuta.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Kysehän on vain sinun (ja nimim. Vekurisen) tarpeestasi päteä runkkaamalla termejä asian vierestä (ko. ohjelman yhteydessä tehdyistä papereistahan et oikeasti mitään tiedä yhtään enempää kuin muutkaan täällä).


Puhuit paskaa, sinut kohteliaasti korjattiin, otit itseesi, väännettiin rautalangasta, nyt puhut runkkaamisesta ja luetun ymmärtämisestä. Case closed, vedä kätees.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos haluan käyttää juridisia termejä, niin sitten käytän, oli siitä joku raumalainen kukkahattulässyttäjä mitä mieltä tahansa.
Henkilökohtaisuuksiin tunnutaan menevän aina siinä vaiheessa kun huomataan että väärässä on oltu.

Tosin sinun kaltaisesi ihmiset tuovat ruoan pöytään meille aiheen parissa työskenteleville. Itsevarmasti on sopimukset laadittu ja kirjoitettu komeasti yläreunaan "esisopimus". Sitten itketään toimiston nurkassa kun ilkeä sopimuskumppani kertookin mitä se esisopimus oikeasti tarkoittaa ja mihin tässä onkaan menty sitoutumaan. Joten jatka ihmeessä, ammattikuntani kiittää.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tuli tämä sarja mieleen, kun joitakin aikoja sitten tuli katsottua legendaarinen Soup Bar YouTubesta. Eksyin nettisivuille, jossa on yhteenveto siitä miten keksinnöille on käynyt:

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto.shtml/viihde/leijonan_kita/ohjelmasta?587065

Eipä kai siis ole juuri mikään noista 15 keksinnöstä mennyt eteenpäin, sentään se jäätorni kai pystytettiin Idea-Parkkiin, mutta siinä se. Aika surkeaa, koska joukossa oli myös hyviä ideoita, varsinaisia leijonia. Eipä ihme, ettei ole uutta kautta näkynyt.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Tykkäsin tästä sarjasta aikanaan, nimenomaan sen aiheuttamasta suuresta myötähäpeän tunteesta. Kuten aiemmin mainittu Soup Bar. Minun puolestani sarjaa voisi alkaa uudestaan tekemään.

Sen nuoren naisen (Liisa Sounio?) asemaa ohjelmassa en koskaan ymmärtänyt. Hän oli aina lähtemässä sijoittamaan jollain 2000 eurolla, kun muilla oli pistää kymmenen kertaa isompi summa peliin. Jossainhan taisi myöhemmin paljastuakin, ettei tällä Souniolla ollut varallisuutta yhtään.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Nyt kun olen koukuttunut JIMiltä tulevaan Leijonan Luola Kanadaan niin olisi hienoa tietää mitä Suomen vastaaville yrityksille kuuluu vuonna 2011.

Saiko kukaan oikeasti sopimusta aikaan ja millä menestyksellä?
 

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Jos koukutuit Kanadan versioon niin suosittelen kattelemahan ruutu.fi:stä jenkkiversiot, kaikki jaksot kattonu ja hakkaa mennen tullen kanukkien version, sitä jaksoi kaksi ekaa jaksoa kattoa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Nyt kun olen koukuttunut JIMiltä tulevaan Leijonan Luola Kanadaan niin olisi hienoa tietää mitä Suomen vastaaville yrityksille kuuluu vuonna 2011.

Saiko kukaan oikeasti sopimusta aikaan ja millä menestyksellä?

Ensiksikin, oletko katsonut ko. ohjelman Jenkki-versiota? Jos et, niin suosittelen tutustumaan, hakkaa mielestäni tämän Kanukki-version mennen tullen.

Mutta asiaan. Muistelen, että tuossa Suomi-versiossa myöhemmin paljastui, että moni lukkoon lyöty hanke jäi toteutumatta. En nyt muista tarkemmin eikä Google hirveästi muistia paranna kuin yhden casen verran josta löytyy juttua tästä Talouselämän linkistä: Leijonan kita huipentui bluffiin - Talouselämä
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Suomen versiohan oli huumoriohjelma jossa pääroolia veti Lisa Sounio. "hei voiks mä lähtee mukaan 3000€ panostuksella jos te muut maksatte 25 donaa per naama?"

Jenkkien versio on kyllä kova.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
On kyllä viihteellisesti loistava ohjelma!

Se kaljupää on ihan mahtava, kuin ulkomaalainen Hjalmari, paitsi että tällä kaljupäällä on bisnesälliä ja rahaa.
+Joka jaksossa hokee "ahneuden pahoista voimista" ja "tummista pilvistä jotka valtaavat mielesi".
+Kun muut leijonat vittuilevat hänelle(pääasiassa Robert), vittuilee takaisin.
+Kalju
-"Minkälainen perse on 600k arvoinen"

-Ärsyttävä
-Joka toinen argumentti on perseestä

Sitten on se hiljainen vanha mies, josta ei löydy mitään sanottavaa. Tyyppi vaan istuu, heittää välillä paskaa läppää ja lähtee mukaan hyviin diileihin.

Arlene on omalla tavallaan hyvännäköinen, ja noista leijonoista viisain. Ei lähde riistodiileihin mukaan, ja mielestäni ihan hyvä juttu että ei niin tee.

Se tyyppi jolla on parta. Ihan ok, näyttää taksikuskilta.

Robert(o). Eniten äänessä noista heti kaljupään jälkeen. Joka jaksossa on kammannut hiuksensa erilailla, cool...

+Vittuilee kaljulle
+Osoittaa empatiaa rahoja kerjääviä kohtaan.
+Ehdottaa usein kimppadiilejä
+Tuo ohjelmaan jonkun verran säväystä

-Ärsyttävä, mutta se ei haittaa koska kaikki muutkin ohjelmassa ovat.
-Mummot ei pidä tästä kaverista


Ohjelmassa saisi mielestäni olla enemmän takaumia, ja sen jälkeisiä "Mitäköhän ne pummit on tehnyt niillä rahoilla?"-momentteja. Eilisen jakson jälkeen haluaisin tietää mitä sille 19v yksipyöräinensähkömopo-jutun kehittäjälle kävi. Jannuhan sai 1,25 milj. kehittelyyn.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
On kyllä viihteellisesti loistava ohjelma!

Se kaljupää on ihan mahtava, kuin ulkomaalainen Hjalmari, paitsi että tällä kaljupäällä on bisnesälliä ja rahaa.
+Joka jaksossa hokee "ahneuden pahoista voimista" ja "tummista pilvistä jotka valtaavat mielesi".

Kevin O'Leary on ehdottomasti parasta, mitä tuossa ohjelmaformaatissa on mukana. Täydellinen kusipäinen business mies jota oikeasti kiinnostaa vain raha. No, se hänelle sallittakoon. En tiedä oletko katsonut ohjelman Jenkki-versiota joka tuli JIM:ltä ennen tätä Kanukki-versiota, mutta siellähän on myös mukana Kevin ja Robert ja sama meno herroilla on sielläkin. Muutoinkin mielestäni tuo Jenkki-versio ohjelmasta on parempi. JIM:n nettisivujen mukaan joulukuussa alkaa tämän Kanukki-version perään Brittien versio ohjelmasta joka on kyllä muutaman YouTube-klipin perusteella äärimmäisen tylsä. No, toivoa sopii että pitkässä juoksussa sieltäkin löytyy parempaa settiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös