Ihan käsittämättömän turha eukko, kuten se vanhempi muijakin.
Kyllähän Kaijakin hehkutti kovasti tätä golf-kärryä heti kun kaupat oli tehty, mutta miksi ihmeessä ei lähtenyt mukaan? Lahelaisia vielä molemmat.
Ihan käsittämättömän turha eukko, kuten se vanhempi muijakin.
"Leijonan kita huipentui bluffiin":Onneksi tämä riisto-ohjelma vihdoin loppui ja jäi ihan hyvä mieli, että edes yksi keksijä piti suht hyvin puolensa. Pari jaksoa katoin ja muuten luin jostain muualta. Se nuorempi akka oli kyllä täysin aasi ja en voi ymmärtää, mitä se edes teki tuolla.
Aika vitsi kyllä koko ohjelma (kuten myös naispuoliset "leijonat"), vaikka sitä tuli seurattua lähes joka jakso:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/58139.shtml
Siis mitä pointtia tuossa ohjelmassa edes on, jos mistään jo sovitusta ei pidetä kiinni...
Marko Tilvis kirjoitti:- Olen vähän huono opiskelemaan. Yritin nuorempana, mutta en jaksanut loppuun, kun tiesin jo kaikki asiat.
Niin, tai myönsi ettei ole mikään kauppamies, ja että pääasia on että se tuote tulee markkinoille.Eikös tämä ollut se tyyppi joka oli lievästi ilmaistuna aivan hukassa neuvotteluissa?
Niin, tai myönsi ettei ole mikään kauppamies, ja että pääasia on että se tuote tulee markkinoille.
Mutta niin teki leijonat oharin. Tuossahan taitais olla jo ihan sopimusrikkomeininkiä? Todistusaineistoakin luulisi olevan ainakin suullisesta sopimuksesta.
Itseasiassa esisopimus on sitova ja velvoittaa lopullisen sopimuksen tekemiseen. Letter of intent käsitteellä kulkee sen hetkisen neuvottelutuloksen ylöskirjaaminen, joka ei pääsääntöisesti vielä velvoita kumpaakaan osapuolta mihinkään.Kameroiden edessä tehdään vain esisopimuksia, jotka eivät víelä sitovasti velvoita ketään mihinkään. Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että tuossa oikeaa bisnestä tehtäisiin? Kuten golfkentänhoitajajannukin asian sanoi: Kyseessä on viihdeohjelma, ei muuta.
Itse asiassa voit käyttää ihan mitä sanaa haluat. Sano niitä vaikka vessapaperiksi, mutta asia ei siitä muutu.
Eihän kukaan tiedä, millä nimikkeellä kameroiden edessä jutellaan? Siitä kai koko jutussa on kysymys. Osallistujat kirjoittavat ennen ohjelmaa sopimuksen, joka määrittelee neuvottelijoiden asemat, oikeudet ja velvollisuudet.Vallitseva ja itse asiassa aivan riidaton käsitys meillä ja maailmalla on se, että esisopimus velvoittaa tekemään lopullisen sopimuksen. Voit sanoa "eipäs" vaikka maailman tappiin asti, mutta asia ei siitä miksikään muutu.
Eihän kukaan tiedä, millä nimikkeellä kameroiden edessä jutellaan? Siitä kai koko jutussa on kysymys. Osallistujat kirjoittavat ennen ohjelmaa sopimuksen, joka määrittelee neuvottelijoiden asemat, oikeudet ja velvollisuudet.
Ei kyse ole mistään "haluamisesta" vaan termeistä, joita käytit täysin päin persettä. Jos haluat käyttää juridisia termejä kuten esisopimus, ota ensin selville mitä ne tarkoittavat.Itse asiassa voit käyttää ihan mitä sanaa haluat. Sano niitä vaikka vessapaperiksi, mutta asia ei siitä muutu.
Luultavammin on puhuttu aiesopimuksista, jollainen myös jo mainitsemani letter of intent on.Minä olen nimenomaan ollut siinä käsityksessä, että on puhuttu ESIsopimuksista. Jos osapuolet eivät ole mihinkään velvoitettuja, niin silloin on kysymys jostain muusta kuin esisopimuksesta. Ei ole vaikeaa.
Eihän kukaan tiedä, millä nimikkeellä kameroiden edessä jutellaan? Siitä kai koko jutussa on kysymys. Osallistujat kirjoittavat ennen ohjelmaa sopimuksen, joka määrittelee neuvottelijoiden asemat, oikeudet ja velvollisuudet.
Tämän toki tiesin, ja olen antanut itselleni ymmärtää, että suurin syy palovaroitinmiehen keksinnön rahoittamatta jättämiselle on ollut vastaavan laitteen jo olemassa oleva tuotesuojaus. Koska asiasta ei ole muuta kuin sivukorvalla kuultu juttu, niin enpä mene asiasta takuuseen.Kyllä tuolla on sellaiset paperit kirjoitettu kun studiolle ollaan menty, että moinen diilistä vetäytyminen on mahdollista. Ja kuka sijoittaja suostuisi oikeasti siihen että saa tutustua kohteeseen sen 20min haastattelun ajan? Ja jos esimerkiksi paljastuu, että tuotteesta ei olekaan patentoitu jotain mitä on sanottu niin kyllähän tuon muota kauppa nähdään aivan toisessa valossa.
Tämän toki tiesin, ja olen antanut itselleni ymmärtää, että suurin syy palovaroitinmiehen keksinnön rahoittamatta jättämiselle on ollut vastaavan laitteen jo olemassa oleva tuotesuojaus. Koska asiasta ei ole muuta kuin sivukorvalla kuultu juttu, niin enpä mene asiasta takuuseen.
Kysehän on vain sinun (ja nimim. Vekurisen) tarpeestasi päteä runkkaamalla termejä asian vierestä (ko. ohjelman yhteydessä tehdyistä papereistahan et oikeasti mitään tiedä yhtään enempää kuin muutkaan täällä).
Henkilökohtaisuuksiin tunnutaan menevän aina siinä vaiheessa kun huomataan että väärässä on oltu.Jos haluan käyttää juridisia termejä, niin sitten käytän, oli siitä joku raumalainen kukkahattulässyttäjä mitä mieltä tahansa.
Nyt kun olen koukuttunut JIMiltä tulevaan Leijonan Luola Kanadaan niin olisi hienoa tietää mitä Suomen vastaaville yrityksille kuuluu vuonna 2011.
Saiko kukaan oikeasti sopimusta aikaan ja millä menestyksellä?
On kyllä viihteellisesti loistava ohjelma!
Se kaljupää on ihan mahtava, kuin ulkomaalainen Hjalmari, paitsi että tällä kaljupäällä on bisnesälliä ja rahaa.
+Joka jaksossa hokee "ahneuden pahoista voimista" ja "tummista pilvistä jotka valtaavat mielesi".