Lehterälle kenkää!

  • 239 354
  • 1 181

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Erinomainen kirjoitus nimimerkiltä @Mctavish85. Ainoa mistä olen hiukan eri mieltä, on tuo Peksistä haaveileminen. Toki on hyvinkin mahdollista että Tirkkonen palaa vielä valmentamaan SaiPaa, mutta lähtökohtaisesti minä en usko mihinkään "vanhojen hyvien aikojen palauttamiseen" jollain yksittäisellä peliliikkeellä. En usko tällaiseen jääkiekkovalmentamisesessa, enkä btw. myöskään politiikassa. Maailma kehittyy ja muuttuu entistä nopeammin, eikä vanhoilla meriiteillä ole niin paljoa painoarvoa kuin vanhassa maailmassa.

Onhan näitä kuitenkin nähty, esimerkiksi Pekka Virran ja KalPan kohdalla. Ensimmäiset liigapestit Kuopion ulkopuolella menivät enemmän tai vähemmän persiilleen, sitten paluu KalPaan näyttämään että osaa kyllä vieläkin valmentaa, ja nyt pyyhkii hyvin Lukossa. En nyt sano että Peksi palatessaan veisi SaiPan heti kuuden parhaan joukkoon, mutta hänen kausillaan joukkue oli paljon eheämpi ja kurinalaisempi, enkä muista hirveän monen kyseenalaistaneen pelaajien omistautumista ja yrittämisen tasoa.
 

MoneyMen

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Painu vittuun. Mies joka on omasta mielestään kasvanut seuraa suuremmaksi. Kaksi kautta paskaa kiekkoa ja tämän hetken reenikaudesta ei tarvitse edes mainita. Ihan turha ukko.

Hyvän itsetunnon ja mulkun raja on nykypäivänä hyvin häilyvä. Puheet ovat olleet suuria since day one, saavutuksena muutama peli Turussa ensimmäisenä vuonna.

Vaikka kuinka media tai joukkue yrittäisi kapteenin valintaa pyöristellä, Koho ei halua Lehterän joukkuetta johtaa ja tämä on harjoituksissakin huomattavissa, menkää itse paikalle katsomaan jos pääsette. Sen verran huolestuttavaa raporttia on kuulunut, että ihme jos ensimmäisestä 15. pelistä voitettaisiin edes 4-5. Suurempi ihme on se, jos tuota ikuista puunkasvattajaa katsellaan vuoden loppua pidemmälle.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mikäli miunulta kysyttäisiin, niin Tertsille kenkä heiluisi heti! Voitettiin nyt yksi peli, mutta onhan tuo tammenkasvatus ollut pelillisesti ihan helvetin puuduttavaa katsottavaa.

Uskooko joku oikeasti vielä, että peli näyttää tertsin aikana muulta, kuin epätoivoiselta selviytymistaistelulta? Itse en uskoa tuohon hetkeäkään.

Miun mielestä Teron viimeinen virhe on ollut riitautua Kohon kanssa. Mitä olen joukkueen sisältä kuullut, niin tuo ei ole pelkästään median nostamia otsikoita, vaan siellä on jotain oikeasti vialla. Ei tuo joukkupako viimekauden joukkueesta sattumaa ole.

Itse kovasti mietin miten Kohon sivuuttaminen vaikuttaa pitkä aikaisiin SaiPalaisiin, Kaksoseen, Löfmaniin..

Tässä vaiheessa en pysty korvaajaa nimeämään, mutta mikäli viimekauden lopulla olisi ollut mahdollista kotiuttaa penkin taakse Pexi, kuten uskon, niin miun miun mielestä tuo liike olisi pitänyt tehdä silloin, eikä odotella kädet ristissä sitä, että ehkä Lehterästä kuoriutuu jossain vaiheessa oikea valmentaja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Salt

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Mikäli miunulta kysyttäisiin, niin Tertsille kenkä heiluisi heti! Voitettiin nyt yksi peli, mutta onhan tuo tammenkasvatus ollut pelillisesti ihan helvetin puuduttavaa katsottavaa.

Uskooko joku oikeasti vielä, että peli näyttää tertsin aikana muulta, kuin epätoivoiselta selviytymistaistelulta? Itse en uskoa tuohon hetkeäkään.

Miun mielestä Teron viimeinen virhe on ollut riitautua Kohon kanssa. Mitä olen joukkueen sisältä kuullut, niin tuo ei ole pelkästään median nostamia otsikoita, vaan siellä on jotain oikeasti vialla. Ei tuo joukkupako viimekauden joukkueesta sattumaa ole.

Itse kovasti mietin miten Kohon sivuuttaminen vaikuttaa pitkä aikaisiin SaiPalaisiin, Kaksoseen, Löfmaniin...

Huolestuttavalta kuulostaa. Tertsin on nieltävä ylpeys muutenkin kuin pelitaktisilta näkemyksiltään ja sopeuduttava muuttuviin tilanteisiin tai myös hänen valmentajauransa kokee takapakkia ja pahasti. Veikkaan, jos ei käy samalla tavalla kuin hänen ensimmäisellä kaudellaan alun haparoinnin jälkeen, niin Tertsi ei nää joulua SaiPassa.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Tertsi ja Tertsin tammet on nähty. Katsellaan muutama peli mutta jos ei parannusta tapahdu niin vedetään vaikka Hirvosella loppukausi, huonommin tuskin voi mennä.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lets go. Mä olen kärsivällinen, mutta tämä on jo huonompaa kuin viime kaudella. Luulin, että jo perustaso riittäisi siitä paremmaksi.

Montakohan KK on YHDELLÄ syötöllä päässyt kasvokkain veskarin kanssa? Milloin ei pakki pysy pystyssä, milloin kukaan ei ota takamiestä kiinni, milloin oman alueen suomisarja harhasyöttö. Milloin mitäkin. Toki on noissa pelaajissakin kai jotain vikaa, kun ei käytännössä saada yhtään syöttöä haltuun.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Jokipojat
En näköjään kerennyt ensimmäisenä! Samaa mieltä....Lehterän aika on nähty ja joutaa mennä hornan tuuttiin. Tuo joukkue ei ole niin huono kuin kentällä näyttää, vaan jonkun toisen johtaessa orkesteria, tulos olisi ihan toisenlaista, no ainakin toisen näköistä.

Nyt ei osata hyökätä eikä puolustaa, vaan pelataan kuin lampaat Lehterän ohjeilla. Ihan sama kuka valmentaa jatkossa, mutta paremmaksi muuttuu. Näin veikkaan.

Tertsi, vie tammenterhot ja Bemu mennessäsi
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tertsi ja Tertsin tammet on nähty. Katsellaan muutama peli mutta jos ei parannusta tapahdu niin vedetään vaikka Hirvosella loppukausi, huonommin tuskin voi mennä.
No muistaakseni Tampereella ei kaiholla muistella Hirvosen päävalmentajauraa... Toki tämän kauden harjoitusottelun samoin nämä kaksi ensimmäistä ovat olleet Santasen sekoilun veroista settiä.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Taitaa Tertsi lähteä jo hyvissä ajoin ennen joulua, mitä alunperin uimoilin. Hyvä niin, koska kaverin kunnianhimo menee kyllä joukkuueen edun edelle. Samaa mieltä joukkueen (puolustuksen) kasaamisesta. Taitaa mennä se Tertsin piikkiin pääosin.
 

ahal

Jäsen
Mitäs niitä on vapaana? Marko Virtanen, Tuomas Tuokkola, Ara....
 
EI vaan pysty pärjäämään, kun ei toimisto ole hankkinut koko Bluesin A-junnujen porukkaa jota kommentaattori-valmentaja tykkäisi valmentaa. Nimikin pitäisi vaihtaa, vaikkapa Espoonlahden Pallo.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Luulen että Lehterä on koko kauden SaiPan peräsimessä.

Samaa mieltä, harvemmin kesken kauden mukaan tuleva valmentaja pystyy enää kuluvaa kautta pelastamaan eikä vapailla markkinoilla ole tällä hetkellä sellaista valmentajaa jonka kanssa olisi mielekästä tehdä pidempää sopimusta. Jos ja kun peli ei syksyn aikana kehity niin aletaan hyvissä ajoin kartoittaa keväällä vapautuvia valkkuja ja lusitaan tämä kausi loppuun nykyisen hermannin johdolla.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän Tero ratsasta toissakauden näytöillä vähintään jouluun. Ei ole oikein SaiPan tapaista reagoida nopeasti.

Taitaa taas säästyä "siirtorajarahat"
 

Saipamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lehterä äkkiin pois ja kunnon tuuletus seuran ihmisiin muutenkin olis paikallaan. Ei oikein vakuuta miltään osin seuran tekeminen tällä hetkellä. Jääty junnaamaan seurana paikoilleen kaikilta osin. Aina sama selitys. Halli on paska, ei pysty kehittämään toimintaa. Samaa selitystä käytetty varmaan 20vuoden ajan. Jännä juttu et muualla on napattu mitaleita samoilla resursseilla..
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lehterä äkkiin pois ja kunnon tuuletus seuran ihmisiin muutenkin olis paikallaan. Ei oikein vakuuta miltään osin seuran tekeminen tällä hetkellä. Jääty junnaamaan seurana paikoilleen kaikilta osin. Aina sama selitys. Halli on paska, ei pysty kehittämään toimintaa. Samaa selitystä käytetty varmaan 20vuoden ajan. Jännä juttu et muualla on napattu mitaleita samoilla resursseilla..
Olen kanssasi vahvasti eri mieltä. Onhan Kisapuistoa remontoitu hieman tässä kesän aikana, vaikka eihän se tietysti ole kuin vanhan tekohengittämistä. Mutta silti kuitenkin jotain on tehty mitä on pystytty vanhaan halliin tekemään yleisilmeen parantamiseksi ja sellaista mikä on järkevää. Mielestäni vanha lato oli saanut ihan piristävän ilmeen. Mitä SaiPan sitten pitäisi mielestäsi tehdä? Onhan seura kuitenkin ihan hyvin esillä esim. somessa ja tulihan nyt Iso-Kristiinaan se fanituotemyymäläkin ilmeisesti ihan pysyäkseen. SaiPa hankki myös kolme ihan mielenkiintoista pelaajaa(Zabo, Ramu ja Persson) jotka eivät ainakaan ole mitään tasapaksuja pelaajia. Minua ainakin kiinnostaa jo pelkästään nuo Ramun ja Zabon tekemiset ja otteet SaiPassa vaikka muuten ei olisikaan kiinnostusta. Ehkä joku toinenkin kannattaja ajattelee samalla tavalla?

Nyt kaikille sanoisin ihan yleisenä ohjeena että jäitä hattuun. Katsotaan nyt ihan rauhassa vielä muutama peli ennen kuin lähdetään koko valmennusta potkimaan ja seurajohtoa erottamaan. Jos peli ei lähde tällä kaudella kulkemaan niin sitten ensi kaudelle hommataan uusi valmentaja. En itse oikein usko näihin valmentajan vaihtoihin kesken kauden. Vähän sama kuin kusisi pakkasella housuihin, hetken se lämmittää mutta sitten kohta tulee taas kylmä. Joten ihan turhaa maksaa kahdelle päävalmentajalle palkkaa samaan aikaan kun se tulos siitä tuskin muuttuu kauden aikana mihinkään vaikka se uusi valmentaja tulisikin vielä kesken kauden.

Mutta allekirjoitan kyllä vahvasti sen, että SaiPa tarvitsee vahvistuksia hyökkäyspäähän nyt kun Luusuaniemi ja Aleksejev lähtivät pois sekä kun Kaksonen ja Virtanen ovat telakalla. Lisäksi puolustukseen tarvittaisiin nyt se koodinimi ”Lofquist” tai ”Kichton”.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta. Jos valmennus tai valmentaja ei ole riitaantunut pelaajien kanssa niin ei kenkää. Pitää tehdä kaikkensa, että joukkue ja valmennus saa tarvittavan tuen. Ensi kaudeksi kuitenkin uusi valmennus satoi tai paistoi. Kaikki ulos: Ropo, Hirvonen ja Lehterä. Janne Valtonen on ilmeisesti mies paikallaan. Uutta osaamista tilalle.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös