Tämähän on ainoa oikea tapa ampua, tuolloin etäisyyksien arviointi, hahmottaminen jne toimii. Siltikin toinen silmä on dominoiva. SIlmän dominointi on helppo testata.
Tähtäät sormella jotakin vähän kauempana olevaa kohdetta, molemmat silmät auki. Sitten suljet vuorotellen silmät ja katsot kummalla silmällä sormi on maalin kohdalla. Se on siis dominoiva.
Joko mä en vaan osaa, tai sit mun silmät häröttää. Oon nyt kokeillu n.10 kertaa ja joka kerta sama juttu, ihan sama miten kaukana tähdätty kohde on 3m-20m välillä, niin kumpikin silmä heittää yhtä paljon, toinen toiselta puolelta ohi kohteen ja toinen toiselta.
Itse aiheeseen, olen oikea kätinen.
-Pelaan rightilta (vaikka ensimmäinen mailani olikin lefti ja minulle sanottiin, että pidän sitä väärin päin, en vain osannut pienenäkään edes vähää alusta sutia leftiltä)
-Räpylä vasemmassa, heitän oikealla ja palloa lyön oikea käsi ylhäällä oikealta puolelta
-Palloa potkin lähes yhtä huonosti molemmilla jaloilla
-Ammun tukki oikea olkapäätä vasten molemmat silmät auki
-Veskaiksi jos joskus satun eksymään, niin tuossa hommassa täytyy olla leftin romut, rightin varusteilla se kartiokin olisi parempi veskari
Miten te rightilta pelaavat oikeakätiset liikutatte lapaa pitäessänne yhdellä kädellä kiekkoa tai vaikka salibandyssä palloa? Tuleeko vasuriin sitten yhtä hyvä kontrolli ajan myötä vai miten? Itse olosuhteiden pakosta aikoinaan jouduin oppimaan lyömään golffissa rightin puolelta, myöskin pesäpallossa se sujuu ihan kohtuullisesti. Kyseisissä lajeissa ei tarvitse osata liikuttaa lapaa pallokontaktin aikana ;)
- oikeakätinen lefti
Siinä vasurissa on vaan ollut tuossa asiassa parempi kontrolli aina, tai ainakin mulla se vaan tulee ihan luonnostaan. Enemmän mä ihmettelen miten joku pystyy tuohon samaan kun maila on oikeassa kädessä, tuntuu ihan luonnottomalta.