Lauri Marjamäki Jokerien päävalmentajaksi

  • 384 002
  • 2 227

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen pahoillani, jos pahotin kommentillani jonkun mielen. Ymmärrän nyt paremmin esimerkiksi seuraavat asiat:

-Marjamäkeä ei voi syyttää siitä, että Marjamäen joukkueen viimeistely on kehnoa (keskinkertaisista) paikoista huolimatta. Ei, vaikka se olisi ollut sitä koko Marjamäen valmennuskauden.

-Marjamäkeä ei voi syyttää yksittäisten pelien häviämisestä, vaikka Marjamäen joukkue onkin hävinnyt yhtä lukuunottamatta kaikki yksittäiset pelit arvokisoissa ns. kovia maita vastaan ja nyt lasketaan ilmeisesti jo Tanskakin kovaksi maaksi, koska onhan niillä muutama NHL- ja KHL-pelaaja.

-Marjamäkeä ei tietenkään voi syyttää siitä, että pelaajat onnistuvat varsin kehnosti Marjamäen joukkueessa kovia joukkueita vastaan ja saavat niissä peleissä tehdyksi useimmiten 0-2 maalia.

-Marjamäkeä ei voi syyttää siitä, että Marjamäen joukkueessa hyvätkin pelaajat alkavat näyttää tasapaksulta massalta nyt vaikka esimerkkeinä tästä joukkueesta Granlund ja erityisesti Rantanen.

-Marjamäen syytä ei ole, että maalivahti torjuu 14 kertaa ja päästää 3 maalia ja oma joukkue kykenee jopa kahteen tehtyyn maaliin tuota jääkiekon suurmaata vastaan.

-Sekään tuskin on Marjamäen syytä, ertä joukkue on puolustuksen osalta varsinkin luokkaa mikkihiiri. Joku muuhan sen Marjamäen joukkueen on varmasti valinnut, eikä parempaakaan ollut saatavilla tai parempia pelaajia ei kiinnostanut lähteä Marjamäen joukkueeseen mukaan.

Tosin kyllä mulla itselläni on käynyt jokusen kerran silti mielessä, että ehkä Marjamäellä saattaisi olla johonkin noista vaikutusta, vaikka tietenkin ilmeisesti kysehän on vain yksittäisistä peleistä. En muista itse surkeampaa maajoukkuevalmentajaa viimeiseen kolmeen vuosikymmeneen kuin mitä Marjamäki on ollut, mutta saa toki muistuttaa, jos joku on toista mieltä.

Näin Jokerifanina ainoa pieni sammuva toivonkipinä on siinä, että seurajoukkueissa Marjamäki on kuitenkin menestynyt, vaikkakin vain Suomessa.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin Jokerifanina ainoa pieni sammuva toivonkipinä on siinä, että seurajoukkueissa Marjamäki on kuitenkin menestynyt, vaikkakin vain Suomessa.
Katohan millä rostereilla se pärjäsi viimeksi Suomessa ja sitten kehtasi vielä olla voittamattakin mut edellisillä "meriiteillä" sit purjehti maajoukkueeseen. Vaati varmaan ihan mielettömästi ponnistuksia valmentajana SM-liigassa saada jengi pärjäämään ton tasoisessa liigassa kun pelaajistossa on mm.Vallin, Nutivaara, Masuhr, Kukkoslasse, Aho, Davis, Donskoi, Haataja, Junttila, Kaspar, Kemppainen, Manninen, Maxwell, Mäenalanen, Pirnes, Puljujärvi, Pyörälä.

Edes SKA:lla ei ole suhteessa noin ylivoimasta jengiä kohelossa joten mulla ei ainakaan kovin voimakas luotto ole Laten pärjäämiseen Jokereissa. Se vaatisi jo niin paljon miljoonia tuossa ympäristössä. En tiiä olisko Jokerit ees nyt noin kova liigassa jos siirtyis viimeisimmän pelin miehistöllään SM-liigaan. Tai siis tiiän, ei ees olisi.
 

Ovhj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katohan millä rostereilla se pärjäsi viimeksi Suomessa ja sitten kehtasi vielä olla voittamattakin mut edellisillä "meriiteillä" sit purjehti maajoukkueeseen. Vaati varmaan ihan mielettömästi ponnistuksia valmentajana SM-liigassa saada jengi pärjäämään ton tasoisessa liigassa kun pelaajistossa on mm.Vallin, Nutivaara, Masuhr, Kukkoslasse, Aho, Davis, Donskoi, Haataja, Junttila, Kaspar, Kemppainen, Manninen, Maxwell, Mäenalanen, Pirnes, Puljujärvi, Pyörälä.

Edes SKA:lla ei ole suhteessa noin ylivoimasta jengiä kohelossa joten mulla ei ainakaan kovin voimakas luotto ole Laten pärjäämiseen Jokereissa. Se vaatisi jo niin paljon miljoonia tuossa ympäristössä. En tiiä olisko Jokerit ees nyt noin kova liigassa jos siirtyis viimeisimmän pelin miehistöllään SM-liigaan. Tai siis tiiän, ei ees olisi.
Mites jokerit liigassa? Oli aina ylivoimaisin rosteri ja moni kävi yrittää ja kultaa ei tullut. Marjamäki teki 2x kultaa ja 1 pronssi. Edes erkka ei saanut edes finaalipaikkaa.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Mites jokerit liigassa? Oli aina ylivoimaisin rosteri ja moni kävi yrittää ja kultaa ei tullut. Marjamäki teki 2x kultaa ja 1 pronssi. Edes erkka ei saanut edes finaalipaikkaa.
Huono esimerkki. Jokereiden rosteri oli usein kallis mutta laaduton kiitos Virmasen teksitTV-skouttauksen.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
No eikös Marjamäki vienyt myös monen pelaajan uraa eteenpäin ja pystyi luomaan Kärppiin hyvän tekemisen kulttuurin? Maine on kyllä tuhoutunut kunnolla maajoukkueessa, mutta Marjamäki on tehnyt seurajoukkueissa kokonaisuutena laadukasta työtä.

Paljon vedetään johtopäätöksiä pelistä joka oli Suomelle neljäs viiteen päivään. Tahti oli todella kova ja NHL:ssä otteluruuhkissa suoritustaso laskee tilastojen perusteella selvästi. Eiköhän tuo päde myös MM-kisoissa.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Olen pahoillani, jos pahotin kommentillani jonkun mielen. Ymmärrän nyt paremmin esimerkiksi seuraavat asiat:

-Marjamäkeä ei voi syyttää siitä, että Marjamäen joukkueen viimeistely on kehnoa (keskinkertaisista) paikoista huolimatta. Ei, vaikka se olisi ollut sitä koko Marjamäen valmennuskauden.

-Marjamäkeä ei voi syyttää yksittäisten pelien häviämisestä, vaikka Marjamäen joukkue onkin hävinnyt yhtä lukuunottamatta kaikki yksittäiset pelit arvokisoissa ns. kovia maita vastaan ja nyt lasketaan ilmeisesti jo Tanskakin kovaksi maaksi, koska onhan niillä muutama NHL- ja KHL-pelaaja.

-Marjamäkeä ei tietenkään voi syyttää siitä, että pelaajat onnistuvat varsin kehnosti Marjamäen joukkueessa kovia joukkueita vastaan ja saavat niissä peleissä tehdyksi useimmiten 0-2 maalia.

-Marjamäkeä ei voi syyttää siitä, että Marjamäen joukkueessa hyvätkin pelaajat alkavat näyttää tasapaksulta massalta nyt vaikka esimerkkeinä tästä joukkueesta Granlund ja erityisesti Rantanen.

-Marjamäen syytä ei ole, että maalivahti torjuu 14 kertaa ja päästää 3 maalia ja oma joukkue kykenee jopa kahteen tehtyyn maaliin tuota jääkiekon suurmaata vastaan.

-Sekään tuskin on Marjamäen syytä, ertä joukkue on puolustuksen osalta varsinkin luokkaa mikkihiiri. Joku muuhan sen Marjamäen joukkueen on varmasti valinnut, eikä parempaakaan ollut saatavilla tai parempia pelaajia ei kiinnostanut lähteä Marjamäen joukkueeseen mukaan.

Tosin kyllä mulla itselläni on käynyt jokusen kerran silti mielessä, että ehkä Marjamäellä saattaisi olla johonkin noista vaikutusta, vaikka tietenkin ilmeisesti kysehän on vain yksittäisistä peleistä. En muista itse surkeampaa maajoukkuevalmentajaa viimeiseen kolmeen vuosikymmeneen kuin mitä Marjamäki on ollut, mutta saa toki muistuttaa, jos joku on toista mieltä.

Näin Jokerifanina ainoa pieni sammuva toivonkipinä on siinä, että seurajoukkueissa Marjamäki on kuitenkin menestynyt, vaikkakin vain Suomessa.
Toopein vuodatus aikoihin, tulee kaikuja joistain maxpowerin ajoista. Toki aina voi itsensä nolata julkisesti, eihän siihen ole mielestäni estettä.
Minä valmentajana olisin anonut Teuvolta: Älä ota jäähyä, vastustaja voi tehdä maalin ja sitten olisin vielä toistamiseen anonut Teuvolta: Älä nyt vaan ota enää toista jäähyä, ett saadaan se kuudes pelaaja kentälle. Tässä olivat ne kaks suurta virhettä, mitkä Lauri teki, kun ei puuttunut Teuvon käytökseen. Ple
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
En muista itse surkeampaa maajoukkuevalmentajaa viimeiseen kolmeen vuosikymmeneen kuin mitä Marjamäki on ollut, mutta saa toki muistuttaa, jos joku on toista mieltä.
Kyllä mä muistan monta, jotka ovat hävinneet kanukeille aika suurinumeroisesti...jopa.
Kiva saada aina silloin tällöin näitä Laurianalyysejä, vaikka joskus niitä tuleekin lätkää ymmärtämättömiltä tusinamiehiltä.
Ihan allekirjoitustekstiainesta tuo lainaus.
 
Mutta otetaan tämä taas yksittäisenä pelinä Marjamäen mj-pestissä, eikä tietenkään millään tapaa tuomita valmentajaa? Tuo valmentaja ei vaan ole kovin hyvä voittamaan niitä yksittäisiä pelejä edes kohtuullisia jääkiekkojoukkueita vastaan, saatika oikeita joukkueita vastaan maajoukkuetasolla. Mä voin sanoa ihan suoraan, että mua vituttaa nähdä ensi kaudella noita esityksiä ja sen jälkeen valmentajan kommentteja pelin jälkeen sanoin ”näitä kokemuksia tarvitaan”. Vitut tarvitaan.

Kanada-pelikin oli tietysti vain yksittäinen, joten turha ylistää valmentajaa vai mitä?

Kaipaisin kommentteja myös nimimerkeiltä @Matza187 @flintstone ja @pappi
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kanada-pelikin oli tietysti vain yksittäinen, joten turha ylistää valmentajaa vai mitä?

Kaipaisin kommentteja myös nimimerkeiltä @Matza187 @flintstone ja @pappi
Voin säästää tägäämäsi kirjoittajat vaivalta. Johtavat teemat ovat nämä:

- Kanadan veskarit on paskoja.
- Suomi pärjää vain NHL-vahvistuksilla, mutta vastaavasti Kanadalla on liian isoja tähtiä joita ei kiinnosta joku alkulohkopeli.
- Oikeastaan alkulohkopelin voi laajentaa koko turnaukseen. Kanadassa on Kulttuuria, eli MM-kisoihin tullaan vain pitämään hauskaa ja oikea paremmuus mitataan World Cupissa.
- Tällä kertaa sattui pomppimaan hyvin.

Katotaan sitten kun vastaan tulee joku oikea jääkiekkomaa!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko Lauri taas paska valmentaja jos Suomi häviää alkusarjassa USA:lle?

Pointti lienee näissäkin kisoissa se, että valmentaja - oli sitten kuka tahansa - voi vain edesauttaa voittamista. Loppujen lopuksi, niin hassulta kuin se kuulostaakin, tulos ei kuitenkaan ole se kaikkein parhaiten valmentajan osaamista määrittelevä ulottuvuus. Marjamäen joukkue on pelannut näissä kisoissa järjestäen tunnistettavaa ja toimivaa joukkuepeliä hyvillä ketjukoostumuksilla. Se on pähkinänkuoressa oikeastaan kaikki mihin valmentaja voi vaikuttaa, loput kuuluu pelaajille.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kanada-pelikin oli tietysti vain yksittäinen, joten turha ylistää valmentajaa vai mitä?

Kaipaisin kommentteja myös nimimerkeiltä @Matza187 @flintstone ja @pappi

Hyvä voittohan toi oli. Ei mulla ole mitään ongelmaa myöntää sitä. Toki kun katsoo selittelyjä Tanska-häviön jälkeen, niin joku tyhmempi saattaisi selittää eilistä tulosta myös aika paljolti Kanadan maalivahdeilla, jotka antoivat eilen 4 ilmaista maalia. Varmastikin Marjamäki oli eilen niin hyvä, että manasi vastustajan maalivahdeille syvän pelon ilmapiirin ja ne sulivat aivan totaalisesti.

Katsellaan loppukisat vielä ja toivotaan Marjamäen track recordiin täyskäännöstä. Ihan helpolla en tosin lähde muuttamaan mieltäni sen osalta, että Marjamäki on pitkiin aikoihin surkein Leijonakoutsi. Ehkä MM-voitto muuttaisi tuon, mutta yhdellä Kanada-voitolla ei vielä muuteta tuota mielipidettä.
 
Hyvä voittohan toi oli. Ei mulla ole mitään ongelmaa myöntää sitä. Toki kun katsoo selittelyjä Tanska-häviön jälkeen, niin joku tyhmempi saattaisi selittää eilistä tulosta myös aika paljolti Kanadan maalivahdeilla, jotka antoivat eilen 4 ilmaista maalia. Varmastikin Marjamäki oli eilen niin hyvä, että manasi vastustajan maalivahdeille syvän pelon ilmapiirin ja ne sulivat aivan totaalisesti.

Katsellaan loppukisat vielä ja toivotaan Marjamäen track recordiin täyskäännöstä. Ihan helpolla en tosin lähde muuttamaan mieltäni sen osalta, että Marjamäki on pitkiin aikoihin surkein Leijonakoutsi. Ehkä MM-voitto muuttaisi tuon, mutta yhdellä Kanada-voitolla ei vielä muuteta tuota mielipidettä.

Jos sulle ei kelpaa selitykset Tanska-pelin tappion jälkeen, niin miksi minulle pitäisi kelvata selityksesi Kanada-voiton jälkeen? Nimimerkki @Varis tuossa ylempänä jo hyvin kirjoitti nuo johtavat teemat. Noilla mennään. Vaikka Marjamäen johdolla Suomi voittaisi maailmanmestaruuden, niin osa vetoaisi huonoon track recordiin.

@pappi hieno juttu, teehän se.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Palaan Marjamäen valmennukseen seuraavan kerran, kun Jokereiden pelit Itäeuroopan iiigassa alkaa.
Jos sulle ei kelpaa selitykset Tanska-pelin tappion jälkeen, niin miksi minulle pitäisi kelvata selityksesi Kanada-voiton jälkeen? Nimimerkki @Varis tuossa ylempänä jo hyvin kirjoitti nuo johtavat teemat. Noilla mennään. Vaikka Marjamäen johdolla Suomi voittaisi maailmanmestaruuden, niin osa vetoaisi huonoon track recordiin.

@pappi hieno juttu, teehän se.
Kun
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos sulle ei kelpaa selitykset Tanska-pelin tappion jälkeen, niin miksi minulle pitäisi kelvata selityksesi Kanada-voiton jälkeen?

Olet ehkä unohtanut ihan pienen sivuseikan, että mulle saattaa olla ihan se ja sama kelpaako mun mielipide tai selitykset juuri sulle. Jos kuitenkin käytetään selityksiä yhdessä kohdassa, niin ihan tasapuolisuuden vuoksi niitä sopinee käyttää toisessakin. Tai olla käyttämättä kummassakaan. Ei se nyt ihan niinkään mene, että niitä käytetään vain silloin, kun se palvelee omia tarkoitusperiä.

Käytetään selityksiä tai ei, se fakta ei edelleenkään muutu mihinkään, että Marjamäen rekordi on surkea tai maksimissaan huono kovia lätkämaita vastaan ja menestys ollut surkeaa maajoukkueessa. Tämä toki sen lisäksi, että itse peli näitä kisoja lukuunottamatta on ollut myös täyttä skeidaa. Joka muuta väittää, voisi tuoda väitteidensä tueksi joitain konkreettisia esimerkkejä tukemaan näkemystä. Nämä kisat on toki vielä aikaa parantaa sitä rekordia. Itse en sen varaan kovin paljon laske, mutta mielelläni myöntäisin parin viikon päästä olleeni väärässä.

On lisäksi ihan hyvä pystyä erottamaan seurajoukkue-Marjamäki ja maajoukkue-Marjamäki. Maajoukkue-Marjamäki on ollut surkea, kun taas seurajoukkue-Marjamäki hyvä. Jos tätä ketjua lukee vähän taaksepäin, saattaa huomata, etten itsekään ole dumannut Marjamäen palkkausta Jokereihin, vaikka mj-M on ollut surkeinta maajoukkuevalmennusta vuosikymmeniin.
 

Fordél

Jäsen
Kyllähän Marjamäen pitäisi pystyä joukkue paremmin valmistamaan voitto-ottelun jälkeen heikompaa vastusta vastaan.

Ilmeisesti viittaat tällä MM-kisoihin ja Saksa-otteluun. Kerrotko, että mikä nimenomaan Marjamäen valmistamisessa meni pieleen?
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilmeisesti viittaat tällä MM-kisoihin ja Saksa-otteluun. Kerrotko, että mikä nimenomaan Marjamäen valmistamisessa meni pieleen?

No siis jos peli-ilme ekat 30 min oli "tehdään minimi mitä täytyy" niin *ituiksi meni valmistautuminen ja tästä Late ja valmennusjohto kantaa vastuun.

Hienosti kolmannessa erässä Suomi kuitenkin sai asennetta ja halua peliin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
tästä Late ja valmennusjohto kantaa vastuun.
Varmasti kantavatkin vastuun, mutta ovatko syyllisiä? Valmentajat voivat tehdä vaikka minkälaisia taikatemppuja ja ohjeistuksia, mutta on pelaajista itsestään kiinni, miten ne uppoavat ja näkyvät kaukalossa. En epäile hetkeäkään, etteikö Late itsekin syyttäisi itseään, mutta vikaa oli aivan selvästi myös pelaajissa itsessään. Se on sitten kokonaan toinen juttu, että olisiko Suomi pelannut Saksaa vastaan paremmin, jos kahta ekaa ketjua olisi peluutettu aiemmissa peleissä vähän vähemmän. Mutta jossittelu on kivaa, varsinkin kun itsellä ei ole harmainta aavistustakaan, millaista on valmentaa Leijonia MM-kisoissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No siis jos peli-ilme ekat 30 min oli "tehdään minimi mitä täytyy" niin *ituiksi meni valmistautuminen ja tästä Late ja valmennusjohto kantaa vastuun.

Hienosti kolmannessa erässä Suomi kuitenkin sai asennetta ja halua peliin.

Ensimmäisessä erässä laukaukset olivat Suomelle 11 - 2, torjunnat 2 - 10 ja maalit 1 - 0. Minusta ensimmäinen 20 minuuttia meni kohtuullisesti.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ilo ollut huomata, että kaikesta negatiivisuudesta huolimatta Marjamäen Leijonat pelaa ihan tyylikästä kiekkoa - viivelähdöt loistavat poissaolollaan. Näitä viivelähtöjä näkee, mutta ei niin paljoa kuin aikaisemmin. Peli on nopeampaa ja kiekko liikkuu tyylikkäästi pelaajalta toiselle, tarkoituksena on hyökätä nopeasti viisikkona ja puolustajat tukevat hyökkääjiä ja päinvastoin.

Sinällään ei kiinnosta, aloittaako Marjamäki Jokereissa MM-kultaa voittaneena valmentajana - enemmän kiinnostaa, miltä se peli näyttää. Ja se näyttää siltä, että jotain muutoksia Marjamäen kuuluisaan pelikirjaan ollaan tehty.

Ensi kaudella pitää varata poppareita ensimmäiseen ohipeliin jotain KHL:n pikkuseuraa vastaan ja lukea tätä ketjua.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäisessä erässä laukaukset olivat Suomelle 11 - 2, torjunnat 2 - 10 ja maalit 1 - 0. Minusta ensimmäinen 20 minuuttia meni kohtuullisesti.

Tilastojen valossa ok. Olihan tuossa näkyvissä koko ajan, että Suomi tekee tästä itselleen TODELLA vaikean pelin ja niinhän siinä kävi.

Mä annan Marjukalle mahdollisuuden näytää Jokereissa mihin pystyy ennenkuin tuomitsen mutta tällainen vuoristorata mitä nyt nähty menee kyllä mielestäni vain ja ainoastaan valmentajan piikkiin.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En nähnyt toista erää, mutta aika luottavainen olo oli ensimmäisen erän jälkeen, eihän Saksa päässyt lainkaan maalipaikoille.

No, mun mielestä oli ensimmäisestä minuutista lähtien nähtävissä, että tässä on vähän ohipelin vaaraa ja nappasin Livevedosta Saksan voiton kertoimella 25 (joka ei siis osunut mutta lähellä oli). Hetkittäin Saksa hallitsi peliä ja Suomella ei esim. tokassa erässä montaa todellista maalipaikkaa ollut.

Kolmannessa oli hienosti yritystä, mutta jostain ihmeen syystä haluttiin yrittää heittää lättyä ahtaaseen tilaan maalille jossa Saksalla oli fyysinen ylivoima kun olisi pitänyt ehdottomasti yksinkertaistaa peliä eli kiekkoa viivaan, maski maalille ja kiekkoa perään.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja se näyttää siltä, että jotain muutoksia Marjamäen kuuluisaan pelikirjaan ollaan tehty.
Tää nykyinen pelikirja vaikuttaa olevan varsin OK, mutta onko se vanha vielä tallessa narreja varten? Muodonmuutos on patatylsästä varsin viihdyttävään kiekkoon eli iso. MArjamäem kohdalla puhuttan lopa pyörän uudelleen keksimisestä ...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös