Olen pahoillani, jos pahotin kommentillani jonkun mielen. Ymmärrän nyt paremmin esimerkiksi seuraavat asiat:
-Marjamäkeä ei voi syyttää siitä, että Marjamäen joukkueen viimeistely on kehnoa (keskinkertaisista) paikoista huolimatta. Ei, vaikka se olisi ollut sitä koko Marjamäen valmennuskauden.
-Marjamäkeä ei voi syyttää yksittäisten pelien häviämisestä, vaikka Marjamäen joukkue onkin hävinnyt yhtä lukuunottamatta kaikki yksittäiset pelit arvokisoissa ns. kovia maita vastaan ja nyt lasketaan ilmeisesti jo Tanskakin kovaksi maaksi, koska onhan niillä muutama NHL- ja KHL-pelaaja.
-Marjamäkeä ei tietenkään voi syyttää siitä, että pelaajat onnistuvat varsin kehnosti Marjamäen joukkueessa kovia joukkueita vastaan ja saavat niissä peleissä tehdyksi useimmiten 0-2 maalia.
-Marjamäkeä ei voi syyttää siitä, että Marjamäen joukkueessa hyvätkin pelaajat alkavat näyttää tasapaksulta massalta nyt vaikka esimerkkeinä tästä joukkueesta Granlund ja erityisesti Rantanen.
-Marjamäen syytä ei ole, että maalivahti torjuu 14 kertaa ja päästää 3 maalia ja oma joukkue kykenee jopa kahteen tehtyyn maaliin tuota jääkiekon suurmaata vastaan.
-Sekään tuskin on Marjamäen syytä, ertä joukkue on puolustuksen osalta varsinkin luokkaa mikkihiiri. Joku muuhan sen Marjamäen joukkueen on varmasti valinnut, eikä parempaakaan ollut saatavilla tai parempia pelaajia ei kiinnostanut lähteä Marjamäen joukkueeseen mukaan.
Tosin kyllä mulla itselläni on käynyt jokusen kerran silti mielessä, että ehkä Marjamäellä saattaisi olla johonkin noista vaikutusta, vaikka tietenkin ilmeisesti kysehän on vain yksittäisistä peleistä. En muista itse surkeampaa maajoukkuevalmentajaa viimeiseen kolmeen vuosikymmeneen kuin mitä Marjamäki on ollut, mutta saa toki muistuttaa, jos joku on toista mieltä.
Näin Jokerifanina ainoa pieni sammuva toivonkipinä on siinä, että seurajoukkueissa Marjamäki on kuitenkin menestynyt, vaikkakin vain Suomessa.