Kyllähän tässä nyt haisee se että Antsa Niittymäki sai syksyllä 2019 kenkää sen vuoksi että oli tehnyt Korpedolle pitkän sopimuksen, jonka ensimmäiset puolitoista vuotta Late oli sairaana. Kaskinen saaga oli vain sumuverho, koska hallitus pari viikkoa sen jälkeen teki mitä Antsa mukamas ehdotti.
Sitten on outoa se että Laten diagnoosi tuli heti sen jälkeen kun sopimus oli tehty. Eikö siellä seurassa ole lääkärintarkastus pakollinen vai oliko lääkäri silloin itse ''sairaslomalla''.
Virallisesti Niittymäki lähti itse. Toisekseen näiden lehtitietojen mukaan Korpikosken palkkaneuvotteluissa oli myös Ilkka Paananen itse. (Lähde). Vaikea siis uskoa, että sopimus menee täysin Niittymäen piikkiin, jos lompakko on neuvotteluissa mukana. Tarinasta ei tosin käy ilmi, että missä vaiheessa on ollut mukana ja onko ollut vain kuunteluoppilaana. Ahokkaan mukaan Korpikoski on itse hakeutunut sairaslomalle.
Kuuden vuoden sopimuksen tehneen Lauri Korpikosken ja TPS:n välisessä kiistassa ei näy sopuratkaisua. Lonkkavaivoista kärsinyt Korpikoski, 35, on suljettu ulos SM-liigajoukkueen toiminnasta, ja MTV Urheilun tietojen mukaan osapuolten näkemykset tilanteen ratkaisusta eroavat vahvasti toisistaan...
www.mtvuutiset.fi
Mua häiritsee tässä hommassa eniten se, että kaiken maailman kolumneja ja uutisia kirjotetaan asiasta ilman kunnon lähteitä. Ymmärrän toki lähdesuojan mutta ei noi täyttä totuutta kerro. Etenkin kun tuntuu että nämä asiat tulevat pääosin Korpikosken leiristä, vanhoilta pelaajilta yms. Ei seuran edustajilta. Julkisuudessa on siis vain yksi puoli totuudesta ja tämäkin on vähintäänkin sumussa, että mitä oikeasti on taustalla ja tapahtunut. Fakta on kuitenkin, se että savua ei ilman tulta. Mutta ei noita lehtiväitteitä voi aukottomasti uskoa. Ihan "rikkinäinen puhelu" -efektin takia. Totuus helposti muuttuu välikäsien kautta ja saatetaan tehdä vääriä tulkintoja. Pitkälti noi kaikki jutut tuntuu pohjautuvan samoihin lähteisiin. Toisinsanoen ei noita voi varauksetta uskoa.
TPS ja Korpikoski ei tietenkään anna mitään virallista ulos, ennenkuin on asiat sovittu, jos jotain sovittavaa on. Paskallehan tämä allekirjoittaneellekkin haisee. Ja mitä tulee Uraman ja Ahokkaan lausuntohiin, että Korpikoski on ollut kesätreeneissä, itse hakeutunut sairaslomalle yms. Niin nämä ei poista sitä faktaa, että Korpikosken ja TPS:n välillä voi olla kismaa. Toisinsanoen Urama ja Ahokas on voineet puhua täysin totta lausunnoistaan, mutta on jättänyt osan kertomatta. Sairaslomankin osalta, niin onhan mahdollinen työpaikkakiusaaminen voinut johtaa Korpikosken sairauslomaan.
Oli miten oli. Julkisuudessa on lähinnä huhuja ja toisenkäden tietoa ihan ymmärrettävistä syistä. Joten aika varauksella noihin saa suhtautua. Jos tiedotusta miettii, niin mun mielestä on vain hyvä, ettei TPS lähde mitään virallista tiedottamaan ennenkuin asia on selvillä. Jos taas kaikki on pelkkää skeidaa, niin TPS on ilmoittanut Korpikosken sairauslomasta ja terveydellisistä asioista ei ilman pelaajan lupaa voi puhua. Joten tässäkin mielessä vaikeneminen on ymmärrettävää. Sitäpaitsi, jos TPS tiedottaisi että huhut ei pidä paikkaansa ja TPS:n ja Korpikosken välillä ei ole mitään, niin eihän täällä palstalla sitä kukaan uskoisi koska IS:n, IL:n ja MTV:n jutut.
Mutta kuten sanottu niin munkaan mielestä ei oo savua ilman tulta. Mutten silti lähde varauksetta uskomaan iltapäivälehtien kommentti osion juttuja.