Lasten suusta

  • 202 156
  • 518

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä olin ennen London Gatwickin lentokentällä siivoomaassa. Miesten vessassa oli luonnollisesti kondomiautomaatti. Todella monta kertaa joku 4-5vee pikkupoika kyseli isältään, että mikä toi on.

Jotkut ei vastannut mitään, yks sano, että siitä saa aikuisten tavaroita, oikeata vastausta ei kukaan kertonut. Kiusallisia ilmeitä ja muutenkin huvittavaa tilannekomiikkaa oli monta kertaa.

Sitten kerran terminaalissa ollessani joku nuori herra marssii luokseni ja kysyy, että "tuut säkin meiän kanssa lentokoneeseen?"
 

Lint

Jäsen
Bussissa isä oli pikkupoikansa kanssa matkustamassa ja poika kysyi isältä saisiko hän
karkkia. Isä totesi päättäväisesti: "Ei. Huomenna vasta koska on lauantai. Äiti on sanonut että lauantai on karkkipäivä." Poika oli hiljaa hetken jonka jälkeen sanoi hieman kiukkuisella ja kuuluvalla äänellä: "Mut sanohan äiti sullekin että lavuaariin ei saa pissata, mutta silti pissasit!"
Isää ei hymyilyttänyt yhtä paljon kuin jutun kuulleita matkustajia....
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koska sanonnan mukaan totuus tulee lasten ja humalaisten suusta, täytyy kertoa lyhykäisesti kaverini tokaisu eiliseltä saunaillalta.
Kaveri selitti nousuhumalan ajan, kuinka upea ja viisas eläin marsu on, ja hänellä sellaisia on kaksi. Käsittämätön lause, jonka hän heitti ilmoille kärrätessä häntä yöllä kotiin: "Te ette tiiä, miten upeeta on harrastaa seksiä jyrsijän silmien alla..." Mielenkiintoista...pitäisiköhän hankkia marsuja? Sellaista se viski teettää; salaiset mieltymykset tulevat esille...
 

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
Tapahtuipa veljelleni hänen tytön ollessa noin 4-vuotias

Eräänä lauantaina he olivat paikallisessa marketissa ja lauantaihan on tunnetusti saunapäivä, joten kärryjen kanssa piti tietysti kurvata juomaosaston kautta. Siitä seurasi tytön kanssa seuraavanlainen keskustelu:

Veli: "Mitäs Tia haluisi saunajuomaksi?"
Tyttö: "Muumilimpparia"
Veli: "No montakos?"
Tyttö: "Yks"
Veli: "No entäs otetaanko äitille saunasiideriä?"
Tyttö: "Joo, yks"
Veli: "Mitenkäs sitten otetaanko isille saunaolutta?"
Tyttö: "Joo, yks... Kaks, neljä, seittemän, eiku kakskytseittemän!"

Oli siinä sivusta seuranneet jonkun verran nauruaan pidätelleet ja taitaa selvitä perheen juomapolitiikka tuosta aika hyvin ;)
 

Shane

Jäsen
Pikkusiskollani oli pienenä käsittämätön tapa kutsua punatulkkuja (lintuja, jos joku ei tiedä) punamulkuiksi! Monet naurut siitä irtosi, mm. kerran eräissä sukujuhlissa, kun aivan ikkunan vieressä olleeseen puuhun lennähti yksi kappale kyseistä lintulajia ; "kattokaa, punamulkku!".
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti mauri
Ystäväni kertoi olleensa hautajaisissa, jossa papin saapuessa alttarille toimittamaan siunausta - eräs pieni poika huusi: "Vittu, batman!" Ihmiset alkoivat tahtomattaan nauramaan niin, että papin oli mentävä takaisin sakastiin odottamaan tilanteen rauhoittumista...

Minun kuulemani urbaanilegendan mukaan se oli nimenomaan pappi, jolta petti pokka niin pahasti, että hänen oli palattava sakastiin kolmeksi minuutiksi "normalisoimaan" tilanne.

Onhan tietysti olemassa pienen pieni mahdollisuus siihen, että pappi, joka minulle tämän tarinan kertoi n. 4 vuotta sitten, oli vieraana samoissa hautajaisissa. Ja voihan pikkupojilla olla yhtä vilkas mielikuvitus vuodesta toiseen, ympäri Suomenmaan. ;)

Hauska juttu joka tapauksessa, omalla tavallaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siskonpoika (nyt 4v.) vastasi näin vuosi pari sitten (oli kai juuri oppimassa puhumaan kunnolla) kun häneltä kysyttiin että mikäs sinusta tulee isona:

"Rikkaaksi."
 
Viimeksi muokattu:

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Töissä kuulle kaikenlaista hauskaa pikkulapsilta mutta tämä tuli ensimmäisenä mieleen;
Poika tuli ostamaan kaksi hampurilaisateriaa ja minä kysyin että laitetaanko molemmat cokiksilla. Poika vastasi:"Eiku Fanteilla..."
=)
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Naurattaa!!!

Keskustelin juuri äsken(olin tullut saunasta vähän viilenemään)yhden poikapuoleni kaverin kanssa.Pojallani(Elmo)oli tänään neljävuotis-synttärit.Poikapuoleni on syntynyt samana päivänä,joten meillä on tupla-synttärit melko usein.:D No niin keskustelu kävi näin.Tämä kaveri on nimeltään Jacky,vanhemmat ovat Japanista kotoisin.

"Jacky,onko sinulla sisaruksia?"

-Joo...kolme.

"Kuinka vanhoja he ovat?"

-Kaksi on neljä(kaksoset)ja yksi on kaksi vuotta vanha.

"Ovatko nämä neljävuotiaat kivoja?"(tämän kysyin luonnollisesti sen takia,koska Elmo täytti neljä vuotta)

-Ei....ihan perseestä!!!!

"Miten sitten tuo Elmo,onko hänkin perseestä,koska hänkin on neljävuotias?"

-Joo.....kyllä sekin on välillä perseestä,koska se ei anna meidän pelata rauhassa!!!!

"Jacky"

-Täh???

"Sä oot perseestä(kämppä räjähti nauruun!!!!)

Menen nyt takaisin bastuun(9-bissee jäljellä....paniikki iskee!!!!)
 
Viimeksi muokattu:

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä ihan viime viikolla kun olin citymerketissa niin siinä leipähyllyjen kohdalla joku pikkutyttö huusi aika kuuluvalla äänellä kärryistä että:"Mun äitillä onkin pillu, onko jollain muulla" Kyllä siinä vähän ihmisiä nauratti paitsi tietysti sitä äitiä.
 

ace

Jäsen
Olens pieneltä paikkakunnalta kotoisin jossa kaikki tuntee toisensa. Kerran kaupassa pääsin todistamaan kun paikallisen seurakunnan kanttori oli pienen, arviolta 2-3 vuotiaan poikansa kanssa ostoksilla. Kalja hyllyjen kohdalla poika rupesi kärryissä huutamaan: " Isi ostetaan saunakaljaa, jooko!!" No kanttori yritti tietenkin hyssytellä ja sanoo hiljaa että "ei nyt osteta." Mutta niinkuin kaikki tietää niin tollaisesta lapset vaan yltyy kiukuttelemaan kahta kauheammin. Kyllä siinä muilla oli naurussa pitämistä. Kanttorilla vaan puna syveni naamalla.
 

Littune

Jäsen
Veljeni oli käymässä äitini kanssa neuvolassa jotain 4-vuotiaana. Äiti ja hoitaja tai mikä liekään keskustelivat yleisistä asioista ja sitten keskustelu eteni lukemisen opetteluun ja siihen että tuossa iässä lapsille on hyvä lukea paljon. Veljeni joka oli ollut hiljaa päätti tässä vaiheessa avata sanaisen arkkunsa: "Äiti, miksi meillä ei ole yhtään kirjaa?" Oli kuulemma neuvolan täti katsonut hieman omituisesti ja äiti mennyt hieman punaiseksi...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Isosiskoni oli väläyttänyt seuraavan joskus lapsosena:

Siskoni: "Mikä täällä haisee"

Äiti: "Paperitehdas"

Siskoni: "Siellä tehdään varmaan vessapaperia!"
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Kotoa löytyy kaksikin sanavalmista pikkukaveria joiden suusta tulee vaikka mitä.

Juuri päättyneellä kesälomareissulla tuli nieleskeltyä useampiakin juttuja, joista yksi parhaista oli nuoremman eli 3-vuotiaan hikeentyminen kesälomareissun kolmantena päivänä - automatkalla parin tunnin ajamisen jälkeen.

Takapenkillä alkoi lelusota jossa nuorempi alkoi heittämään leluilla 2 vuotta vanhempaa veljeään joka tietenkin vastasi haasteeseen. Armoton kolina ja huuto peltiautojen sinkoillessa pitkin autoa - myös etupenkille. Vaimo puuttui taisteluun saman tien korottamalla ääntään ja uhkaamalla ottaa kaikki lelut pois johon nuorempi vastasi tuskastuneella äänellä:

"Äiti sä oot ihan tyhmä! Huomenna sä istut isin kanssa ilman leluja takapenkillä ja me ajetaan autoo."

Toinen juttu sattui kaverille saunan jälkeen ulkona vilvoitellessa. Ville 5 vuotta istui kuistin alimmalla rappusella ja katseli öiselle tähtitaivaalle Isän hörppiessä kaverinsa kanssa kaljaa ylimmällä rapulla.

Hetken hiljaisuuden jälkeen Ville tokaisi irrottamatta katsettaan tähdistä:
"On se sitten v*tun kaukana toi Pluto!"
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tämä lausahdus ei ole lapsen suusta, mutta lapselle:

Romaniperhe eräässä jonossa eräässä kaupungissa ja lapsi alkaa itkemään, isä kääntyy vaunujen puoleen ja toteaa:

"Arvii, mikä siu vituttaaa"

Että silleen...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Olin pienenä halunnut tosi kovasti rullalautaa ja olin tokaissut isälleni ja silloiselle äitipuolleni: -Isä hei mä haluisin skeidaus laudan.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sanoin joskus tarhassa hoitajalle "ime munaa!"
Oli aika kova olo tuon kommentin jälkeen...
 

Shades

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Devils
Itse olen joskus noin 3-4 vuotiaana todennut mm. seuraavaa:

Isomummollani oli tapana antaa anispastilleja meille pikkuipanille, mutta tällä kertaa minun siellä käydessä hän oli sen unohtanut. Tottakai niitä teki mieli, joten totesin :"Mulla on ihan tyhjä suu - mulla ei ookku roskia suussa."

....

Kummisetäni taas kysyi kerran meillä vieraillessaan, että tiedänkö paljonko kello on? Hänen vaimonsa oli sanonut siihen, että eipä se Shades taida vielä kelloa tuntea. Minä siihen totesin naama peruslukemilla :"Kyllä minä kellon tunnen, mutta en kyllä tiiä, että paljoko se on."

Melko aivoituksia sinänsä.
 

Herra47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tyttäreni, silloin n. 2-vuotias, oli ryöminyt sänkymme alle koiran kaveriksi. Siellä sängyn alla sitten yritettiin nousta istuma-asentoon ja tottakai pää kopsahti sängynpohjaan. Olohuoneeseen asti kuului kova kopsahdus ja heti sen perään isolla kuuluvalla äänellä: "AI VITTU, AI VITUN VITTU!". Sillon mä repesin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Meillä oli pihapiirissä hevosmuurahaispesä. Yhtenä kauniina kesäpäivänä alkaa hillitön huuto kuulumaan takapihalta. Tietenkin hätääntyneenä minä ja vanhempani juoksimme katsomaan että mikä siellä on hätänä. Pikkuveljeni vastaa että "Mulkku ei irtoo". Me repeämme nauramaan, mutta veljelläni ei todellakaan ollut hauskaa. Rassukalla oli iso hevosmuurahainen puraissut jalasta ja roikkui siinä vieläkin.

Samana kesänä olimme tätini luona vierailulla Helsingissä ja täytyihän siinä sitten käydä Itäkeskuksessa. Veljeni ei saanut karkkipussiaan auki ja kun hän yritti saada sitä auki niin jäimme muista hieman jälkeen. Oli lauantai ja viikonlopun ruuhka-aika. Veljeni ei tällöin osannut sanoa T-kirjainta sanan alussa, vaan jotenkin jostain syystä muutti sen P-kirjaimeksi. Keskellä sanaa T ei tuottanut ongelmia. Nooh, veljeni sanoo minulle haluavansa tätini silloisen miehen apua asiassa, jonka nimi oli muuten Timo. Yritin siinä kovasti sanoa voivani auttaa, mutta veljelleni ei apu kelvannut. Yllätten veljeni huutaa suhteellisen kovalla äänellä:
"Pimppa! Avaa mun pussit!". Meikäläinen oli hetkessä imitoimassa paloautoa. Värin perusteella ainakin.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Jokunen vuosi sitten istuimme katsomassa jotain yleisurheilukisaa televisiosta. Sukulaispoika, silloin noin 3-4 -vuotias, katsoi tarkasti keihäänheittoa ja keihään iskeytyessä maahan muutaman metrin päähän mittamiehestä totesi vakavissaan: "ei osunu toikaan".
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Seuraava tapahtuma on noin 15 vuoden takaa, jolloin itse olin n. 10-vuotias ja pikkuveljeni 6 ikäinen.

Olimme kaverini ja veljeni kanssa uimassa ja saunomassa yleisessä saunassa Saimaan rannalla. Oli kuuma kesäilta, joten sauna oli tupaten täynnä väkeä. Istuimme kaverini kanssa saunan perimmäisessä nurkkauksessa kun veljeni juoksee hurjaa vauhtia sisään saunaan. Heti ovella veljeni sukelluslasiensa takaa lausuu kuuluvaan ääneen: Bon, Bon. Manneja tulossa! Laitetaan äkkiä kellot piiloon!
Sitten saunan toisesta kulmauksesta kuuluu aikuinen miesääni: Täällä on jo yksi!
Koko sauna repeää nauramaan ja itseäni hävettää niin vietävästi.
Taisin saada löylyistä tarpeekseni ja menin uimaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Olin tuossa noin kuukausi takaperin vahtimassa siskoni 5.v tyttöä. Jossain vaiheessa hänellä tuli isiä ikävä ja pyysi minua soittamaan isilleen. Selitin hänellä ettei isi voi pitää puhelinta mukana, koska hänen pitää tehdä töitä. Tähän tyttö tokaisi: 'Ei isi töitä tee'.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pikkuveljeni oli pienenä äärimmäisen suorasukainen ja häntä ei hävettänyt / ei ymmärtänyt hävetä laukomiaan totuuksia.

Joka kerta kun hänelle meni ostamaan synttärilahjaa piti olla tarkkana. Kerran hänen kummitäti teki virheen ja antoi lahjaksi pehmeän paketin. Pikkuveli kokeili pakettia, heitti sen pois avaamatta ja huusi: "Ihan paska lahja!"
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vielä tuli yksi mieleen. Olimme mökillä ja veljeni oli neljä vuotias. Isäni äiti käski meidät syömään. Veljeäni ei ilmeisesti huvittanut sillä hän näytti hänelle keskisormea ja sanoi "Vakijuut".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös