Lasten suusta

  • 202 794
  • 518

JanJ

Jäsen
Tyttäreni (pian 4v) riehui illalla väsyneenä, ja komensin hänet huoneeseensa rauhoittumaan. Käskin vielä pistää lelut pois.

Hetken päästä tyttö tuli viereen seisomaan aika tulistuneen näköisenä:
- Isä
- No?
- Sä oot juntti

No, näinhän se sitten kai on :)

Toki kirosanatkin on hallussa vaikkakin pannassa.
Kerran vaan pärähti vähän pahemmin.
Pikkusiskolla kun on öisin vielä vaippa, ja sen tuoksu on aamulla vähemmän raikas. Vanhempi manasi pikkusiskoaan sanomalla "V*itun pimppihaju"

Ensin petti pokka, sitten piti antaa kurinpalautusta. Kyseistä termiä ei onneksi olla sen jälkeen kuultu enää.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Työni puolesta kuulen lähes päivittäin lasten viisaita ajatuksia, mutta päällimmäisenä on mielessäni veljen tyttö joka 5-vuotiaana pohti kerran elämän tosiasioita näin: Miehet juo kaljaa ja naiset juo siideriä. Mutta Pingu-täti juo kaljaa... ja siideriä... ja lonkeroa.. ja melkein mitä vain...
Mistä lie lapsi kuullut moista, mutta jonkinasteista hilpeyttä se herätti.
Väittävät vielä että totuus kuullaan lasten suusta, heh!
 
Viimeksi muokattu:

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Serkkuni lapsi, Joonas 5v oli kysynyt äidiltään, kun olivat saaneet talon valmiiksi, että paljonkos tuosta talosta saa rahaa takaisin. Saahan kaupastakin rahaa takaisin kun jotain hankkii!

Myös serkkuni, joka täyttää Lokakuussa 2-vuotta (Serkkuja on mulla monessa ikäluokassa :) on hauska tapaus. Monta kertaa hänen suustaan kuulee hauskoja letkautuksia :) Hän on katsellut paljon tuttujensa Kati-koiraa, ja nyt kutsuukin kaikkia koiria nimellä Kati. Paljon paljon muitakin hauskoja juttuja pääsee tuon vilkkaan tytön suusta, on mukava kyllä seurata hänen kasvuaan :)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kymmenisen vuotta sitten olimme mökillä ja pikkuveljeni 4-v ilmoitti innoissaan että laiturin ohi ui kalju neekeri.

Vasta paljon myöhemmin tajusimme että kyseessä oli ollut norppa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Oli pakko nostaa tämä ketju ylös, sillä 9-vuotias sukulaistyttö tokaisi tänään jotain, joka paljasti maailman menneen taas vauhdilla eteenpäin.

Televisiossa näytettiin, kun joku kirjoitti kirjoituskoneella. Sukulaistyttö katseli toimintaa aikansa, kunnes kysäisi: "Mikä TOI on?"

Kahvit olivat kaatua syliin kun tajusin, mitä hänen kysymyksensä merkitsi. Näinkö nopeasti kirjoituskoneista on tullut outoja masiinoita menneisyydestä? Ja tosiaan, kun asiaa tarkemmin miettii... eihän niitä ole tainnut minunkaan työpaikallani näkyä muutamaan vuoteen. Mihin ne kaikki oikein katosivat?
 

Zeta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, #38
n. 12 vuotta sitten rakensimme omakotitaloa ja minä pikkutyttönä olin leikkimässä raksalla. Löysin jostain pusikosta vaskitsan, nappasin sen käteen ja juoksin iskän luokse "Iskä, iskä, mä löysin kuristajakäärmeenpoikasen!" Oli muilla ollut kivaa..
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Vuosia sitten marketissa tapahtunutta. Äiti meni vilkkaan poikansa kanssa kassajonoon, jossa kassaneitinä oli aivan jumalattoman lihava rouva. Juuri, kun tämä puhelias kekara oli avaamassa sanaista arkkuaan tädin ulkomuodoista, otti äiti olkapäästä kiinni ja käski pojan pitää suunsa supussa karkkien menettämisen uhalla. Äiti maksoi ostoksensa ja rupesi pakkaamaan ruokakaseja pojan tuijottaessa suu auki tätä runsasmuotoista kassarouvaa. Sattumalta he olivat viimeiset asiakkaat jonossa ja uhkea kassamatroona rupesi sulkemaan kassaansa. Portti kiinni, kassalipas kainaloon ja alkoi aikamoinen tunkeminen siitä kassan paikalta. Olette varmaan huomanneet, kuinka pienet ovat näiden kassaneitien työmaat ja tämä matroona alkoi suunnattoman perseensä kanssa ähkimään ulos työmaansa pikkuisesta portista, tietenkin perse edellä. Samaan aikaan kun täti tuli äitiä ja poikaa kohti muhkea ahteri edellä, rupesi vielä vyötäröllä oleva hakulaite piippaamaan. Pojalle tuli kauhistunut ilme ja koltiainen tarttui äitiään kädestä kiinni huutaen samalla pelokkaasti: "Varo äiskä!! Nyt se peruuttaa!!"

En tunnusta olevani ko. poika.
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pikku broidi on jo nuorempana ollut sellainen, että sanoo mitä ajttelee ja miettii sitten vasta:

Tätimme oli noukkimassa hieman omenoita omenapuistamme ja pikkuveikka näki tämän. Hän polki bmx pyörällään tadin luo, veti liinat kii tädin jalkojen juureen ja sanoi: "Lähe vittuun mee omanamailta." Ja hän oli 4v.

Jollain oli auto hajonnut meidän porttimme viereen ja veikka polki bmx:llään siihen viereen ja liinat tietty kiinni äijän jalkojen juureen. Seurasi kysymys. "Ööö, onko se rikki?" (Eiku muuten vaan ukko on kyynärpäitä myöden konehuoneessa.) Veikka 5v.

No, pääsipä broidi työelämään ja siinä traktorihommissa ollessaan pikkutakki pomo tulee skootterilla paikalle ja juuri kun broidi on aloittamassa peruuttamisen, tämä pomo kipuaa hyttiin ja kysyy pitäisikö hänen auttaa peruuttamisessa. Broidi:"Vittu, mä peruutan tään pahemmasta paikasta, ku sä ajat ton skootteris etuperi..." Ja hän oli 15v. Eikä päässy seuraavana kesänä töihin sinne
 

Birchman

Jäsen
Viestin lähetti wilco
Tämä lausahdus ei ole lapsen suusta, mutta lapselle:

Romaniperhe eräässä jonossa eräässä kaupungissa ja lapsi alkaa itkemään, isä kääntyy vaunujen puoleen ja toteaa:

"Arvii, mikä siu vituttaaa"

Että silleen...

Joo taitaa tämä olla tällainen urbaanilegenda. Kaverini väitti kuulleen saman Turukulaisessa Citymarketissa, mutta siinä tapahtuma meni näin:

Kakara alkaa yhtäkkiä parkumaan ja huutamaan leluosastolla. Siihen romani-isä tokaisee :-"No mikä Teppoo vituttaa!!"

Että näin meillä
 
Kaverin 5wee pikkuveli tykkäs kovasti aikanaan Tom Jonesin sexbomb biisistä, eihän se osannut laulaa siitä kun tuota yhtä kohtaa kokoajan sexbomb, sexbomb...
Lauleskeli tuota aina kovaan ääneen kaupassa, kunnes äitiä rupes hävettämään ja opetti pojalleen: ei siinä noin lauleta, se on james bond eikä mikään sexbomb.
Niinpä poika lauloikin aina jatkossa james bond james bond...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle oli pienestä pitäen opetettu että korvat heiluvat kun valehtelee. Ja pienen lapsen valehtelun huomaaminen ei mitään hirveän vaikeaa ole, joten aina valehdellesani äitini sanoi: "Korvat heiluu" ja uskoin tähän.
Noh, kerran satuin vahingossa rikkomaan jonkun maljan ja äiti sitten myöhemmin huomasi tämän ja tuli minulta kysymään syyllistä. Viisaana poikana pistin kädet korville etti ne heiluisi ja vastasin "En se minä ainakaan ollut!", jostain kumman syystä jäin tuolloinkin kiinni.

Kerran olimme kotona ja pikkuveli katsoi kaverinsa kanssa leffaa. Tässä oli sitten joku seksikohtaus ja hän tokaisi: "Ne runaa", kaveri korjasi väärinkäsityksen: "Ei kun ne runkkaa".


EDIT: Toinen juttu lisätty
 
Viimeksi muokattu:

Alman_Maleh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mää olin kaverillani ja katselin kun se pelas autopeliä ja kun hän ajoi mutkassa ulos niin se sanoi voi vittu! (sen pikkuveli oli siinä vieressä se oli silloin 1 v) Ja tietenkin se pikkupoika totesi perään vittu ja rupesi hokemaan vittu vittu vittu
 

Zeta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, #38
Tuli tässä mieleen yksi tapaus muutaman päivän takaa...
Olin siivonnut äitini kanssa koko päivän alakertaamme.
Saatiin siivoussessio loppuun, niin pikkusiskoni 3v. tulee alakertaan ja toteaa "Äiti, äiti miksi täällä on näin hirveen sotkusta"..
Se siitä siivouksesta sitten.. :)
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä on jo toistakymmentä vuotta aikaa. Siskoni lapset pelasivat meillä lattialla pöytäjääkiekkoa. Sälli oli koulussa ekalla tai tokalla ja tyttö oli kait 4 tai 5 ikäinen.

Peli oli aika kiivas, sillä pikkutyttö oli aika hyvä jo pelaamaan sitä. Jätkä teki kuitenkin maalin siskonsa päätyyn, johon tämä tokaisi terävästi ja keskittyneenä peliin "Voi vittu!". Siinä sitä oli naurussa pidättämistä isovanhemilla ja pientä torumista, että mitäs sä nyt päästit suustasi.

Se tuli kyllä oikeaan paikkaan ja hartaudella.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei liene yllätys, että pikkubisnesman oli sekä helvetin ylivilkas että paha suustaan. Mihimpä ne ominaisuudet olisi kadonneet vieläkään..

Pikkuvessikkana tuli hoilattua leevien tuotanto läpi, bravuurina kuitenkin kansanlaulu "hura huhhahhei, ei nähty näillä mailla ole levanterin kullia komiampaa".

Vanhemmat saivat kuunnella korvat punaisena kun lauloin häissä kirkkain silmin "Levanteri kysy paljon naiminen maksaa,
emäntä se sano, että kymppi on taksa.."

Lapsuudenkaverin mummo oli kiinnittänyt huomionsa "siihen valkopäiseen piruun joka laulaa ruokottomia lauluja". Levanterin tarina ei siis miellyttänyt ainakaan vanhempaa polvea. Kansanlaulutaustasta huolimatta.

Porttikieltohan sitä tuli kyseisen kamun luo, mutta elämä jatkui, laulut jäi raikumaan :D

Mistä nämä laulut sitten oli takertunut jo silloin varsin epäsoveliaan suuvärkin omaavaan pellavapäähän? Serkkupojalta tietenkin!
 

Warre

Jäsen
Vanha sananlasku sanoo, että totuus kuuluu lasten ja humalaisten suusta. Nykyaikaan siirrettynä sananlasku voisi kuulua siten että totuus kuuluu humalaisten lasten suista. Sitten aiheeseen:

3 v. tyttäreni katseli ulos ikkunasta. Kysyin sitten, että mitäs katselet, niin hän vastasi: ”Naimisia.” Huulta purren kävelin tytön luokse ja toivorikkaana tulin itsekin ikkunan ääreen. Siinä sitten yhdessä katseltiin MAISEMIA…
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Huerzo on ikuinen lapsi, joten voisin laittaa tähän ketjuun viime aikoina päästettyjä älyttömyyksiä, mutta ketju lienee tarkoitettu hieman nuorempien vekaroiden verbaalisen lahjakkuuden ketjuksi. Laitetaan kuitenkin tähän joskus pienempänä lausuttu viisaus.

Ikää on varmaan seitsemän ja tällöinhän tytöt ovat pahinta mitä tuon ikäinen naskali tietää. Asiaan kuuluu, että vanhemmat ja muut tuttavat utelevat leikkisästi "onko se ja se tyttö mukava". Vastavuoroisesti naskalin kuuluu kieltää kaikki tomerasti. Oma pikkuvanhuus näkyi, kun vastasin (kuulemma) kysymykseen "onko se ***** jo katsellut luokalta mukavaa tyttöä" sanomalla "kai se joku niistä on akaksi otettava".

Tiedä sitten onko tämä enää nykypäivän lapsia ajatellen mitään ihmeellistä, mutta silloin kun minä olin nuori...
 

Silverspur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avovaimon serkkupoika n. 3-4 vuotiaana kysyttäessä mitä eroa on miehellä ja naisella: "Naisella on tissit ja miehellä... miehellä on lompakko."
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viime viikonloppuna olimme auttamassa veljeni perhettä heidän rakennuksellaan. Talon pitäisi olla tämän vuoden puolella valmis. Poika, 4v. ja tyttö, 3v. keksivät milloin mitäkin tekemistä. Nyt he keksivät, että lattialla oleviin sahanpuruihin voi piirtää tikulla. No ei muuta kuin lapsen näkemys ihmishahmosta aikaiseksi. Pokka meinasi pettää siinä vaiheessa, kun taiteilijat äänekkäästi neuvottelivat siitä, piirretäänkö pippelikin. Tyttö halusi piirtää, poika ei :)
 

ShakesBier

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En tiedä mahtaako tämäkin olla niitä urbaanilegendoja, mutta veljeltäni olen tämän tosijuttuna kuullut. Eli ruuhkaisessa bussissa pikkupoika (arviolta 4-v) kysyy isältä(kovaan ääneen luonnollisesti):
-Isi leikitääksme taas tänään äitin tisseillä?!
Isi tietysti hyssyttelee poikaansa ja bussilastillinen ihmisiä pidättelee pokkaa ja on myötähäpeästä yhtä punaisena kuin isi itse...
Kun he sitten ovat poistumassa bussista, poika vielä huutaa:
-Mut iskä hei, eihän tää oo vielä meidän pysäkki!


Tämä taas on taatusti tosiasia, kun pieni serkkuni oli äitinsä kanssa ruokakaupassa, jonka kassalla oli melkoisen pahantuulinen myyjä. 5-vuotias, hyvin utelias serkkutyttöni kyseli tuolloin vierailtakin ihmisiltä asioita:
-Mikä sun nimi on?
Kassan täti vain mulkoili, jolloin serkkuni kysäisi varmuuden vuoksi asian vielä vähän kovempaa. Kun ei vastausta tullut vieläkään, serkkuni yritti toista:
-Kuinkas vanha sä olet?
Kun ei täti vastannut tähänkään, serkkuni vähän huokaisi ja totesi:
-No, on äitikin jo vanha.
 

Ukko

Jäsen
6-vuotiaan rakkaushuolia...

Esikouluikäisen tyttäreni suusta kuultua :
- Iskä...mä oon vähän rakastunu Samiin...
- Ootko kertonu Samille ?
- No en mä oikeesti voi ku sitte kaikki alkaa lällättään ja Sami pyytää mun nimmarii eikä mulla oo ees kynää...
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tämä tapahtui toistakymmentä vuotta sitten, kun olimme isommalla poppoolla (10 henk.) reissussa. Yksi osa seurueestamme muodostui viisihenkisestä perheestä, jossa oli silloin 2-, 4- ja 6-vuotiaat tytöt.

Olimme paluumatkan yhteydessä Köpiksen lentokentällä ja olimme suuntaamassa paikkaan, missä odottelisimme Finskin koneen lähtemistä. Kuljetin olkalaukkuani sellaisella pienellä kärryllä, mitä terminaaleista löytyy. Tämän perheen nuorin ja keskimmäinen tulivat kyydilläni. Nelivuotias istui siinä ylempänä olevassa korissa ja kaksivuotias olkalaukkuni päällä alempana. Noh, kun tulimme siihen kohtaan, missä lähtöputki sijaitsi eli paikka, jossa sillä hetkellä oli eniten suomalaisia siinä terminaalissa, tämä nelivuotias kajautti kirkkaalla äänellään (=kuuluvasti): "Vittu kun mä en mahdu tähän!!!" Hetken hiljaisuus tuli siihen paikkaan ja muutama sekuntia myöhemmin kaikki räjähtivät nauramaan. Minäkin, vaikka kieltämättä taisi siinä minulla naamassa väri vaihtua vähän. Muuthan tietenkin arvelivat, että kyseessä olisi minun tytär.

Tämän viisihenkisen perheen isä viljeli tuota lausetta aika usein (isokokoinen kun oli) matkan alusta alkaen, joten itseänsä hän voi syyttää siitä, mitä jälkipolvi suustaan päästää.

Tähän jälkikirjoituksena viestiketjuun liittyen... aika monen kertoman kohdalla "totuudentorvi" on ollut keskimäärin nelivuotias. Metkaa. Onko se ikä juuri sellainen, että silloin useimmiten lausutaan asiat häpeilemättömimmin? Kenties, sillä silloin osataan jo lausua sanat hyvin ja jos ne kuulostaa hauskoilta (ja niitä toistettu ehkä useinkin), niin ne halutaan myös itsekin sanoa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti redcat

- - -
Tähän jälkikirjoituksena viestiketjuun liittyen... aika monen kertoman kohdalla "totuudentorvi" on ollut keskimäärin nelivuotias. Metkaa. Onko se ikä juuri sellainen, että silloin useimmiten lausutaan asiat häpeilemättömimmin? Kenties, sillä silloin osataan jo lausua sanat hyvin ja jos ne kuulostaa hauskoilta (ja niitä toistettu ehkä useinkin), niin ne halutaan myös itsekin sanoa.

Tuohon ikään liittynee myös se hauska episodi, jota olin todistamassa edellisessä IFK- Jokerit matsissa.

Edessämme istui isä ja n. 4-5 v. poika. Jokerien tehdessä maalin poika alkoi ensin kovaäänisesti buuata ja lopulta nousi seisomaan ja nosti keskisormensa ylös. Tässä vaiheessa tietysti isä komensi pojan alas istumaan ja torui, mutta kylläpä meitä huvitti. Kuten myös isää. Hyvin oli opetettu.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvän ystäväni siskonpoika on elänyt lähes koko ikänsä ilman isänsä läsnäoloa. Siksipä kyseinen pikku-ukko on joutunut hakemaan miehen mallia minusta. Kamala kohtalo, jos vihamiesteni dissauskampanjat pitävät paikkansa. Outsiderin seurassa joutuu olemaan :o

Olimme muutama viikko sitten erään pohjois-suomessa sijaitsevan kaupungin Prismassa. Ostamassa pikkupenalle Pikkugeen levyä ja perjantaikarkkeja. Junnu päätti sitten alkaa laulamaan siinä jonon keskellä. "Me juodaan viinaa joka päivä. Kunnes oksennetaan. Ollaan humalassa aina, kunnes tipahdetaan".
Yritin siinä hyssytellä mutta sitten tajusin. Seura tekee kaltaisekseen, ja pikkutyyppi lauloi vain siitä, mitä kuvitteli hänenkin tekevän isona..
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Pääsin äsken uimahallin pukuhuoneessa todistamaan kolmen 5-6-vuotiaan penskan toimia.

Lapsoset hakkasivat toisiaan uikkareilla ja jouksivat ympäri pukuhuonetta, minkä jälkeen seurasi keskustelu:

Ensimmäinen poika: "Lopeta, tai mä tapan sut!"
Toinen kommentoi: "Saatanen runkku!"
Kolmas lisää: "Vitun homo!"

Suomen nuoriso tietää, missä mennään. Loistavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös