Lasten suusta

  • 202 137
  • 518

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Siskon tyttö tokaisi joskun kerran kolme vuotiaana kesken leikkinsä:
"järjestys on ilmeinen ja pähkinätkin tietää sen." Nauratti.

Siskon poika nyt 3v kertoili äitilleen että "Anselm Raadolla ei ole enää mahaa ollenkaan. On vain päät ja käsi."
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minä:
"Mikäs sinusta tulee isona?"

Lapsi:
"NHL-pelaaja"

Lapsen äiti:
"No mikäs on varavaihtoehto?"

Lapsi:
"KHL-pelaaja"

Se on hienoa kun sukulaispojalla on selvät suunnitelmat tulevaisuuden varalle.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Kaverin seitsemänvuotias poika kutsuu tummaihoisia mustalaisiksi.

Ojasta allikkoon jne..
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kävelin perjantaina Jyväskylän Sokoksella, jossa oli porukkaa aika reilusti. Jossakin ahtaassa kohdassa vaaterekkien välissä nuori hot milf oli sitomassa lapsukaisensa kengännauhoja tai jotain vastaavaa asennustoimea tekemässä. Pylly pystyssä käytävälle päin ja tuollaiset vähän teinimäiset farkut paljastivat pikkuhousujen värin ja mallin lisäksi pepun muotoja ihan kivasti. Juuri kun olin kohdalla, se hot milfin lapsukainen toteaa kohtuullisen kovalla äänellä "Äiti, miksi tuo setä kattoo sinun pyllyä?"

Olen 99 %:n varma, että se lapsukainen ei tarkoittanut minua. Mutta hymyilytti ja kiinni jäin minäkin :)
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Nuorin tytär oli kolmisen vuotta ja olimme matkalla päiväkotiin. Ohitsemme käveli somaliäiti, joka oli juuri jättänyt lapsensa päiväkotiin. Tytär kysy kovaan ääneen: "iskä, oliks toi Jeesus". Hassuksi tilanteen itelle teki viel se tosiasia, ettemme ole millään tavalla uskonnollisia.

Toinen tapaus oli taas tällainen: olimme melko täydessä bussissa, kun vanhempi tyttäreni (silloin 4v) kysy multa "iskä, voidaaks kotona kattoo taas sun ja äidin naimisvideota?". Edessä istuvan mummelin ilme oli hinnaton! Joku fiksu taiskin jo hoksata kyseessä olleen häävideo eli naimisiin meno video.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kerran kuulin jonkun pikkutenavan kysyvän äidiltään, että "äiti, ketkä on Maana, Perja, Laua ja Sunnu?"

Ei kuitenkaan mitenkään pärjää sille, jonka kuulin viime vuonna istuskellessani bussissa koulun jälkeen. "Olen ykkönen"-lippikset päässä keskenään jutustelleet ekaluokkalaiset kertoivat toisilleen kodin tapahtumista. Kovaan ääneen, mitenkäs muuten. Näistä yhdellä pojalla oli tarina kerrottavanaan (meni jotenkin näin:) "Kun mä olin äitin luona kylässä, niin äiti sanoi että kaks pastoria tulee kirkosta käymään meillä illalla. Sitten kun olin nukkumassa mutten saanut unta niin menin alakertaan. Pastorit oli siellä ilman vaatteita ja meidän äiti oli siellä. Yöllä oli kuulemma ollut liian kuuma."

Sanatarkasti ei välttämättä mennyt noin, mutta tarina on tosi. En totisesti ollut ainoa bussissa, jonka oli äkkiä tuijotettava ikkunasta ulos ja pidäteltävä naurua. Tässäkin tapauksessa bussissa oli (kuten myös nimimerkin tulevaton tarinassa) niitä kiintiömummeleita, joiden ilmeet olivat parasta antia.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Otin viimeviikolla hieman siistimmän syystakin käyttöön kun oli oikein asiakastapaaminen. Poika kysy kun tulin töistä kotiin "Isä miksi sulla on tollanen ruma sirkustakki päällä? Ota se heti pois" hetken oli naurussa pitelemistä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tossa viime viikon tiistaina oltiin lähdössä pikkukundien kanssa Jokerit-Hpk -matsiin. Vaimo sitten siinä teroitti kundeille, ettei kukaan häviä tänään motiivinaan nuorimman (4,5 vee) taipumus pieneen harhailuun välillä. Kuusivuotias isobroidi tokaisi siihen, että "Kyllä ainakin kerho tänään häviää".
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Muistu juuri yks tapaus tyttären koulun joulujuhlista. Tyttären kaverin kolme vuotias pikkusisko juoksenteli käytävällä kahden muun pikkuipanan kanssa. Ohitseni mennessään kuulin seuraavan keskustelun:
1. lapsi: "Leikitään kotia. Minä olen kissa."
2. lapsi: "Joo! Minä olen koira!"
Tyttären kaverin pikkusysteri: "Ja leikitään, et pelheen äiti ja isä on kuollu!"

Hivenen hymähtelin siinä sitten. Etenkin kun toi tyttö on sulonen kuin enkeli. :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin menossa veljeni kanssa isoäitimme hautajaisiin, kun velipoika näytti 6-vuotiaan tyttärensä tekemän kortin. Teksti meni suunnilleen näin:

"Moi isomummi, harmi kun kuolit. Hyvää ystävänpäivää!"
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viittä vaille kuusivuotias poikani arvuutteli eilen kerhon jälkeen tekemisiään:
- Arvaa iskä, mitä me vakoillaan kerhossa poikien kaa.
- Jaaha, varmaan tyttöjä.
- Ei, vaan tyttöjen tissejä!

Tuolta tieltä ei olekaan enää paluuta.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiettyjä lauseita toivoo sanottavan vain kotona, ihan vaan väärinkäsitysten välttämiseksi.

Annoin illalla vaimolle hierontaa harteille ja niskalle, ja lopuksi naputtelin tai taputtelin kuten hieronnassa välillä tehdään taputaputapu kämmenen kyljillä.

Reilun parin vuoden ikäinen tyttäremme katsoi vierestä, ja hoki seuraavan minuutin että "isi hakkaa äitiä." Tämän jälkeen jatkoi iltapalansa syömistä ja sanoi että "isi hakkaa mua." Halusi siis samanlaista naputtelua ja hierontaa omille harteilleen.

Noita vaan maanantaiaamuna päiväkodissa tädeille kertomaan, niin saadaan rehdin ja reilun isän ja aviomiehen mainetta rakennettua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuohon käy se vanha viisaus, että "jos ette usko aivan kaikkea, mitä päiväkodissa/koulussa sanotaan tapahtuneen, mekään emme usko kaikkea, mitä kotona kerrotaan tapahtuneen".
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin alkuillasta suihkussa kaikessa rauhassa, kun 3,5-vuotias tyttömme tuli kylppärin oviaukolle tavalliseen tyyliinsä touhuilemaan ja pitämään seuraa.

Meinasi naurattaa ja naurattikin, kun tyttö tervehti minua kylpyhuoneen ovelta sanoin: "Moi vaikkukikkeli."
 

Baldrick

Jäsen
Meinasi naurattaa ja naurattikin, kun tyttö tervehti minua kylpyhuoneen ovelta sanoin: "Moi vaikkukikkeli."

Mikäli sinua voi tuolla tavalla luonnehtia, niin oletko ajatellut käydä lääkärissä?

Niin ne lapset vain kasvaa silmissä. Vielä kaksi viestiä sitten tyttäresi oli rapia 2v ja nyt jo 3,5 vuotias.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kaverini kertoi omista toilailuistaan lapsena: hän oli ollut noin 3- tai 4-vuotiaana kaupassa äitinsä kanssa. Mukana oli ollut äidin ystävä ja hänen samanikäinen poikansa. Äidit olivat menneet kärryjen kanssa edempänä, mutta pojille oli tullut kaljahyllyn kohdalla väittely.. lopulta kaverini oli huutanut täysillä kaupan toiseen päähän: "äiti! Eiks nii että isi oikeesti juokin tuota nallejuomaa"

Tuota on ratkiriemusta aina muistella, kun nykyisin yhdessä joskus otamme nallejuomaa :D
 

Nick Neim

Jäsen
9, kohta 10-vuotias siskontyttö kyseli kahvipöydässä, että kuka on hänen tulevan pikkuserkkunsa isä kun sai tietää sukulaisen olevan raskaana. Raskaana oleva äiti ei sentään paikalla ollut, vaikkakin tuleva isoäiti oli ja repesi täyteen nauruun. Siskon mies oli sitä mieltä, että ehkä on katsottu liikaa telkkaria, kun tämä odottava äiti on kuitenkin seurustellut saman miehen kanssa jo yli kolme vuotta...
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerroin kaverille, että joku uusi asukas muuttaa tänään näköjään naapuriini. Siihen sitten kaverin 6-vuotias tytär totesi, että "toivottavasti ei poliisi".
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tällainenkin ketju löytyi, hienoa jatkoaika.

Viime vuosina omaan elämään on tullut mukaan uusi ulottuvuus, eli hauskat/nolot hetket julkisilla paikoilla lasten möläytysten seurauksena. Viimeisin esimerkki on eiliseltä uimahallireissulta. Oltiin vaatteita riisumassa ja paimensin poikia (2 v 8 kk ja 4 v 7 kk) kohti uimahallin suihkutiloja. Juuri tällä hetkellä suihkusta tuli pukuhuoneen puolelle keski-ikäinen alaston mies perinteisellä suomalaismiehen vartalomallilla. Neljävuotias vilkaisi miestä ja möläytti sitten omaan välittömään tapaansa, että "oo, onpa hieno kikkeli". Herra keski-ikäinen ratkaisi tilanteen siten, että kääntyi meistä poispäin kohti pukukaappiaan, ei siis ottanut kantaa asiaan, vaan yritti ehkä tällä toimintamallilla pitää itsensä paremmin kasassa. Itse keräilin siinä muutaman sekunnin, laitoin loput kamat kasaan ja sitten kipin kapin suihkutilojen puolelle. Siellä sitten (jälleen) keskustelua aiheesta, eli on kiva juttu jos ihmisiä kehutaan, mutta ei silti koskaan kommentoida ihmisten ulkoisia ominaisuuksia, koska joku saattaa siitä pahoittaa mielensä jne... Ja kyllä tuo pikkumies sen tietää, on siis muuten empaattinen ja kohtelias, mutta silti hyvinkin altis tämänkaltaisille möläytyksille.

Ja siitä kehutusta kikkelistä vielä sananen, omasta mielestäni se taisi olla mallia perus, eli kyllä tuo kommentti saattoi herran viikonlopun pelastaakin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös