eki likanen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Albijon Muzaci
Kysyisin ihan yleisellä tasolla, kun itse tullut katsottua jonkin verran kanssa TPS:n otteluita (mielestäni TPS on hyvin mielenkiintoinen joukkue tällä kaudella), että miten tuo Lassila on "niin surkea", kun tosi paljon tulee kritiikkiä. Mun mielestä, mitä oon sivusta seurannut, niin Lassila on ainakin niissä otteluissa, mitä oon itse katsonut ollut ihan mies paikallaan. Esim. itse en kyl pistäisi Tapparan maaleista kuin sen kolmannen Lassilan piikkiin, ehkä jonkin verran sitä Ilomäen kuudetta osumaa, mutta kyllähän Ilomäki siinä vei myös koko puolustavan porukan yhtä kahville kanssa, että jotenkin vaikea laittaa tuommoista maalia veskarin piikkiin.
Joo, parhaimmillaan Lassila on äärimmäisen hyvä ja varma maalivahti, sama koskee Georgijeviä. Molemmat ovat kyllä liigaveskarin mitat täyttäviä pelaajia. Molemmat myös torjuivat hyvät voitot viime viikolla, joten mitään ns. maalivahtiongelmaa Tepsillä ei ole. Kirjoitin ylemmäs että molemmat ovat pelanneet surkeasti ja alle tasonsa. Tarkoitin siis ajoittain. Georgijeviltä mieleen tulee taanoinen ottelu Nordiksella, jolloin mikään ei jäänyt kiinni. Lassilallakin on ollut toki huonompia iltoja.
Väittäisin kuitenkin että Lassila on näistä kahdesta se, joka selvästi pelaa alle tasonsa. Georgijev on vielä lapsi, joten on täysi ihme että pelaa noin käsittämättömän hyvin ylipäätään. Kuitenkin, jos päästettyjen keskiarvo ykkösveskarilla on Liigan 16. paras ja joukkue kuitenkin kuuden parhaan joukossa, niin selvästi on petrattavaa. Toki jos Lassila olisi voinut jäädä Tappara-pelissä vaihtoon ensimmäisen kolmen maalin jälkeen, niin numerot olisivat hieman kauniimmat. Joka tapauksessa, kuten hyvin huomautit, ei Lassilan piikkiin voida noita Tapparan maaleja laittaa kuin tuo maalintakainen seikkailu ja jo hävityssä tilanteesssa tapahtunut Ilomäen kuudes maali, jossa torjuntatyöskentely näytti lievästi laiskalta.
Minulla ainakin luottoa riittää enemmän veskaritrioon kuin maalivahtivalmennukseen. Jos joku vielä muistaa Järvisen pelin Linköpingiä vastaan ruotsissa viime kauden CHL pelissä, niin varmasti myös muistaa, että onhan Järvinenkin parhaimillaan todella kova veskari. Jotain kuitenkin tapahtui ja myöhemmässä vaiheessa kautta Järvinen oli maalilla 100% hasardi joka imuroi ränniinkin heitetyt kiekot. Sama kohtalo näyttäisi odottavan myös Setästä. Tosin, kuten täällä on todettu, niin tuosta Norrenan koutsitoiminnasta ei nyt mitään sisäpiirin tietoja ole, mutta ei kai se nyt voi sattumaakaan olla että tämä sama sulamisruletti on alkanut tällä kaudella.