Pari sanaa Lasse Kukkosesta.
Oli pakko katsoa tallenteelta Kukkosen juhlallisuudet. Täytyy sanoa, että todella hienosti järjestetty Kärppien osalta.
Olen saman ikäinen Lassen kanssa, ja muistan kun hän tuli Liigaan pelaamaan. Silloin ajattelin, että mikäköhän kukkopoika sieltä tuli pelaamaan Suomen isoimmalle sarjatasolle. Ja ihmettelin jo silloin, että mitkä ovat tämän kaverin vahvuudet. Kiekolliset taidot kun olivat vähän niin ja näin. Vuosien aikana alkoi ihmetellä, että miksi tämän tyypin joukkueet voittavat. Mulla meni vuosia tajuta se asia. Koska en osannut koskaan yhdistää sitä Lasse Kukkoseen. Puolustaudun sillä, että minäkin olen vain ihminen.
Vastustajanahan Lasse Kukkonen oli mitä vittumaisin vastustaja. Aina iholla, kovaa pelaamista, oikeita suorituksia omalle joukkueelle. Pelit Kärppiä vastaan ei ole koskaan ole ollut helppoja eikä kivoja näin vierasjoukkueen kannattajan näkökulmasta. Silti ne ovat olleet viimeisten vuosien aikana parhaita pelejä joita Liiga on HIFK-kannattajalle tarjonnut. Mutta eilen, kotijoukkueen hienosta voitosta huolimatta, huomasin kaipaavani jotain. Tuntui, että jotain merkittävää puuttui. Ja tajusin, että Lasse Kukkonen ei pelaa enää. Enkä todellakaan tarkoita, että Lassen olisi pitänyt olla häviämässä sitä peliä. Ei missään nimessä. Vaan mietin, että olisiko eilen Lasse ollut se puuttuva palanen, jonka takia Kärpät olisikin voittanut sen pelin. No, tähän me emme saa koskaan vastausta, mutta en pitäisi yhtään mahdottomana.
En tunne Lasse Kukkosta yhtään. En ole edes koskaan häntä tavannut. Mutta ihmisenä tuntuu olevan todella suuri ihminen. Niin suuret kiitokset hän sai noissa juhlallisuuksissa. Eikä varmasti ainutkaan sana ollut höttöä. Ja siinä vaiheessa, kun Lasse itse aloitti puheensa, niin joku roska lensi silmään. Aivan mahtava ihminen tuntuu olevan. Jos minulla on koskaan minkäänlaista arvovaltaa Suomessa, niin ensimmäinen henkilö, jonka kanssa haluan yhteiselle lounaalle, on Lasse Kukkonen!
Lasse Kukkonen sai tänään todella ansaitsemansa arvostuksen ja paidan Raksilan hallin kattoon!
Erittäin hieno ihminen. Todella tyylikäs herrasmies niin kaukalossa kuin myös kaukalon ulkopuolella!
Pahoittelut, että tulikin hieman enemmän kuin "pari sanaa".
Let´s fucking go (by Lasse Kukkonen 8.10.2022)