Mainos

Lasse Korhonen - right-kätisyydellä kuuhun asti!?

• 26 084
  • 78

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jos jollain on lähipiirissä untuvikkopelaajanalku, jolle ei ole vielä hahmottunut olisiko left vai right, niin kehotan välittömästi tekemään kaverista rightin pelaajan. Sillä ei pääse suoraan ihan NHL:ään asti, mutta kaudella 07/08 right-ominaisuus on riittänyt ainakin jatkuvaan peliaikaan HIFK:ssa...

No saatana, mähän oon 1v 10kk poikaani treenauttanut ihan sellaisella suoralapaisella vielä, ja pähkäillyt, että left vai right. Itse oon left ja oikeakätinen, mutta suvussa on vasureitakin. Oon havainnut saman, että rightin pelaajana peliaikaa olis luvassa, jos ei nyt muualla, niin ainakin Baxterin alaisuudessa. En, nimittäin, usko, että tämä sama meno jatkuu ensi kaudella, mutta hyvähän se on tietää, että ainakin Baxter sitten peluuttaa. :)

Jos mennään asiaan, niin kyllähän tämä Korhonen menee samaan sarjaan Jari Munckin, Niklas Hedbergin ym. kanssa, mutta on ehkä vielä heitäkin huonompi. En näe mitään käyttöä HIFKissä. Ehkä jossain Ässissä (nykyään), mutta se onkin eri asia se.

Jotkut ovat väitelleet, että onko Korhosen syy tämä 7. sija. Ei ole syy, mutta ilmaisee hyvin sen, miksi HIFK on 7. Kuten täällä on todettu, ei Kärpissä olisi Korhosen tasoisia pakkeja, vieläpä tuollaisella peliajalla. Mutta ehkä tämä kaveri huuhtoutuu Baxterin mukana vit.. pois. Mieluummin peliaikaa vaikka omille junnuille.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Älkääs nyt vielä Lassea tuomitko. Jos toimitusjohtaja saa seitsemän vuotta aikaa näyttää kyntensä, on pelaajallekin annettava ainakin viisi.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Minkä ihmeen takia Lassea ei peluuttaa seitsämäntenä puolustajana, ainoastaan ylivoimalla. Kätisyys sopii viivalle, taidot eivät riitä normaaliin playoff-peliin?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lasse ja playoffit - näytä niille!

Salakähmäinen juonittelu Korhosta vastaan jatkuu Jatkoajan helvetin hyvässä ennakossa koskien HIFK-TPS -sarjaa. Olen todella pahoillani, jos olen saanut aikaiseksi käsittämättömän badwill -pyörteen Lasse-boyta kohtaan. Hänestä todetaan ennakossa lakonisesti, että päävalmentajamme näkee Lassessa jotain, mitä muut eivät näe. Vai olisikohan sittenkin niin, että toimittaja olisi ihan itse kirjoittanut tuon? Siltä kyllä vaikuttaa, teksti on yleisesti ottaen asiantuntevaa. Hymiö. Pistetään vielä toinenkin.

Eniveis, oli miten oli: Lasselle tsemppiä playoffeihin! Näytä, että kaikki shitti mitä olet saanut kaikilta mahdollisilta palstoilta ja oikeasta mediasta, on ollut oikeasti shittiä. Juuri tällaisessa paikassa oikea taistelija erottuu playoffmaailmassa kuin majakka yössä. Parempi se on niin päin, kuin olla runkosarjan tähti, joka uppoaa kuin kivi playoffien mustaan mereen. Hyvänä playoffpelaajana pidetty MacVävy totesi aikanaan melko hienosti: "En minä pelaa paremmin kuin runkosarjassa, mutta pystyn pitämään tasoni. Muilla se laskee playoffeissa ja siksi tietyt pelaajat tunnetaan hyvinä playoffpelaajina". Hyvin sanottu. Sama asia kuin 100 metrin juoksussa Justin Gatlinin mukaan: "100 metrin kisassa ei ole olemassakaan mitään loppukiriä tai -nousua. Kaikkien vauhti hidastuu. Se, jonka vauhti hidastuu vähiten, näyttää jopa kiihdyttävän lopussa, mutta ihan hapoilla siinä mennään"

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No saatana, mähän oon 1v 10kk poikaani treenauttanut ihan sellaisella suoralapaisella vielä, ja pähkäillyt, että left vai right. Itse oon left ja oikeakätinen, mutta suvussa on vasureitakin. Oon havainnut saman, että rightin pelaajana peliaikaa olis luvassa, jos ei nyt muualla, niin ainakin Baxterin alaisuudessa. En, nimittäin, usko, että tämä sama meno jatkuu ensi kaudella, mutta hyvähän se on tietää, että ainakin Baxter sitten peluuttaa. :)

Itse olen pähkäillyt saman asian kanssa. Ostin pojalle(5v) stagan(left) joululahjaksi, mutta veijari haluaa pelata lapa väärinpäin. Enpä enää taida avautua asiasta hänelle enempää, vaan haen alesta rightin-mailan.

Kätisyyden voi todellakin vaihtaa, vaikka se aluksi tuntuu vaikealta. Aikanaan kun fiksailin sukulaisten firmaan ensimmäisen tietokoneen tuli unohdettua yksi juttu. Koneen käyttäjä oli niin vasuri kuin olla ja voi. Hiiren olin laittanut näppiksen oikeaale puolelle ja tämä umpivasuri opetteli hiiren käytön oikealla kädellä, kun ei tajunnut että voi sitä vasurillakin käyttää. Ko. henkilö tekee edelleen hiiriduunit oikealla kädellä ja kaiken muun vasurilla.

OT: Raksahommat vasurikaverin kanssa ovat yhtä juhlaa. Toimii vähän samalla tavalla kuin YV-kätisyydet. Koskaan ei tule esim. pahaa paikkaa naulatessa, kun on valinnanvaraa kumpi vasaraa heiluttaa, eli aina on lapa kentällä päin...

scholl

Jäsen
Maila-asioissa kai muutkin kuin vasenkätiset saattavat pelata rightilla. Ainakin kouluaikoina oli yllättävän paljon niitä, joilla oli lätkämaila right. Yksi muuten puhtaasti oikeakätinen kaverini pelaa golfia vasurimailoilla. Se on jo erittäin erikoista. Tiedä sitten mistä sen on oppinut. Hankalampaa kaiken lisäksi valikoiman suhteen.

Nick Neim

Jäsen
Maila-asioissa kai muutkin kuin vasenkätiset saattavat pelata rightilla. Ainakin kouluaikoina oli yllättävän paljon niitä, joilla oli lätkämaila right. Yksi muuten puhtaasti oikeakätinen kaverini pelaa golfia vasurimailoilla. Se on jo erittäin erikoista. Tiedä sitten mistä sen on oppinut. Hankalampaa kaiken lisäksi valikoiman suhteen.

Ainakin ite oon oikeakätinen ja rightin miehiä. Mutta erikoista on se, jota kaveritkin ihmettelevät, että pelaan biljardia kuten vasenkätiset. Eikä mitään hajua mistä se on tullut, koska en kova bilismies ole, eikä mulle ole kumpaakaan puolta opetettu. Se on tullut vähänkuin "luonnostaan", tai empähän ainakaan muista minkä takia niin pelaan.

Ammutaan ohi aiheen..

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics

Itse olen oikeakätinen ja lätkässä left. Lyön golfia (siis olen käynyt lyömässä pelkästään palloa joskus) kuten vasurit, eli vasen käsi alhaalla, kuten kaverisikin. Pesistä löin myös vasemmalta. Pullonkorkin väännän auki vasemmalla. Palloa potkaisen (paremmin) oikealla.

Siinä olet oikeassa, että rightilta pelaaminen ei liity kätisyyteen. Miten tämä taas liittyy Lasse Korhoseen? Ei mitenkään! :) Sorry modet, mutta oli vain pakko vastata.

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Itse olen oikeakätinen ja lätkässä left. Lyön golfia (siis olen käynyt lyömässä pelkästään palloa joskus) kuten vasurit, eli vasen käsi alhaalla, kuten kaverisikin. Pesistä löin myös vasemmalta. Pullonkorkin väännän auki vasemmalla. Palloa potkaisen (paremmin) oikealla.

Itse pelaan lätkää rightilta eli oikealta. Kerran olen myös treeneissä vetänyt mokenkamppeet niskaan, mutta siinä kävi hassusti :D Koska olen right minulla pitäisi olla oikeassa räpylä, mutta 5 vuotta pesäpalloa pelanneena räpylä oli automaattisesti vasemassa ja näin jouduin pistämään mailan "väärään käteen" =) Ja miten tämä liittyi aiheeseen on sitten jo toinen juttu.

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vaikka urbaanilegendojen mukaan Korhonen pelaa IFK:n pakeista toiseksi tai kolmanneksi eniten, ovat Laakso, Pikkarainen ja Kovanen saaneet huomattavasti enemmän peliaikaa. Viime aikoina myös Haverinen ja Holmberg. Pakkien arvojärjestyksessä valmennuksen silmissä Korhonen on siten nähdäkseni tippunut 8. pakiksi, kun edellisten lisäksi luonnollisesti myös Heikkinen ja Ustrnul ovat edellä.

Kunhan Porthen, Petrell ja Jouhkimainen palaavat kehiin, ei Lassella ole ketjuihinkaan asiaa.
Playoffit käyvät kuumimmillaan ja keskustelu Lasse Korhosesta on tyrehtynyt! Missä vika? Keskitytäänkö täällä vihdoin olennaiseen eli PO-menestyksen seuraamiseen? No ei nyt sentään, kun katsoo suosituinta ketjua (Joukkue kaudella 2015-16 tjsp). Ja kun IFK voittaa otteluita, ei tarvitse etsiä edes syntipukkeja.

Pitää sitten lainata omaa viestiäni runkosarjan loppuhetkiltä ja tehtävä nopea tilannekatsaus:
1. TPS-peli: Lasse istui penkillä, peliaika 0.00
2. TPS-peli: Lasse tuli kehiin, kun Haverinen loukkaantui. Peliaika 8.22.
1. Blues-peli: Lasse istui penkillä, peliaika 0.00

En nyt viitsisi edes todeta sitä itsentäänselvyyttä, että analyyttisesti tarkasteltuna Korhosen saamassa peliajassa ei ole mitään yllättävää. Paitsi ne kokonaiset 8 min 22 s, kun en osannut huomioida Haverisen loukkaantumista.

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pelon sekaisin tuntein odottelen, milloin julkistetaan Pasi Järvisen HIFK-sopimus. Mieshän on tällä kaudella ollut eittämättä Mestiksen tehokkain puolustaja tällä kaudella eli sopimukseen voisi olla aihetta? Eikös Korhonenkiin ollut Mestiksen paras pakki edellisvuonna, ennen kuin siirtyi meille?

Pituutta Järvisellä huikeat 172cm, joten kokonsakin puolesta hyvä "stuntti" Korhoselle!

scholl

Jäsen
Luotto on kirvesrinnoilla kova, kun diili on kolmen vuoden pituinen.

Niin ja kertovat sivuillaan seuraavaa:
"mutta ratkaiseva askel tehokkaaksi liigapakiksi on vielä ottamatta."
Eli pitääkö asia tulkita niin, että meinaavat, että hänestä tulee tehokas liigapakki.

No Jouhkimainen, Laakkonen, Kovanen ja Korhonen ovat siirtyneet muualle. Odottavan aika on pitkä, kun mitään ei ole kerrottu tulleen sisään.

Suosikkijoukkue
HIFK
Noinkohan Lasse tehtailee ensi kaudella tehot 12 + 20 ja tekee puolivälieräsarjan ratkaisevan maalin meidän "mikanorosemme" selän taakse lähettäen meidät kesälomalle? Toivottavasti ei.

Hyvää jatkoa Mansessa siitä huolimatta!

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Noinkohan Lasse tehtailee ensi kaudella tehot 12 + 20 ja tekee puolivälieräsarjan ratkaisevan maalin meidän "mikanorosemme" selän taakse lähettäen meidät kesälomalle? Toivottavasti ei.

Hyvää jatkoa Mansessa siitä huolimatta!

Ymmärrän, että tiettyjen pelaajien kohdalla tulee heidän lähtiessään fiilis, että mitä jos sittenkin... Mitä jos se breikkaakin muualla, oisko sittenkään pitänyt päästää pois... Mutta et sä nyt jumalauta tosissasi voi tällasta skenaariota pelätä kun kyseessä on #55 :D On tämä hieno uutinen, en millään jaksa uskoa että Lasse nostaisi tasoaan kovinkaan paljon. Jo se, että hänestä tulisi Tapparassa liigatason peruspakki kolmospariin, olisi noin 300% tasonnosto. Se saattaa onnistua, mutta sen enempään en todellakaan usko.

P.S. Tapparalta ulos Benoit, Salmela ja Aalto, sisään Korhonen. Onko Penakin siirtynyt manseen vai mitä siellä oikeen meinataan?

Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän, että tiettyjen pelaajien kohdalla tulee heidän lähtiessään fiilis, että mitä jos sittenkin... Mitä jos se breikkaakin muualla, oisko sittenkään pitänyt päästää pois... Mutta et sä nyt jumalauta tosissasi voi tällasta skenaariota pelätä kun kyseessä on #55 :D

Ei tule ikävä, älä huoli. :) Ajattelin vain ääneen, että monestihan vanhat omat koirat ovat purreet meitä ikävästi, joten ei kai vaan Lassekin.

Jos mies joskus lyö itsensä läpi ja vakiinnuttaa tasonsa jonnekin 30 pinnaa/kausi -tasolle, niin sitten voidaan alkaa pohtia, voisiko miehelle antaa uuden mahdollisuuden meillä, mutta nyky-Korhoselle ei ole käyttöä. Kehittyköön jossain, missä ei ole yhtä kirkkaat valot kuin Nordiksella.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vaikka armoitettu pakkitaituri Korhonen rykäisisi meitä vastaan kypärätempun kauden ensimmäisessä HIFK-Tappara -matsissa, en pystyisi suggeroimaan mitään aivojeni osaa kaipaamaan häntä takaisin pätkääkään. Toki toivon parasta mahdollista menestystä hänelle - ja nimenomaan jossain muualla. Kaikki kemioiden ei ole tarkoituskaan kohdata.

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei voi olla totta!

Pakko se on uskoa. Lasse Korhonen siirtyy siis Tapparaan. Pakko sanoa, että päivän paras uutinen! En usko millään, että Lasse lyö itseään läpi ensi kaudella, en niin millään. Saa luultavasti alkukaudella peliaikaa, mutta lopulta Tappara huomaa, että olisi kannattanu jättää Lasse hankkimatta.

Noh, katsellaan sitten ensi kaudella olinko väärässä vai oikeassa.

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
En usko millään, että Lasse lyö itseään läpi ensi kaudella, en niin millään. Saa luultavasti alkukaudella peliaikaa, mutta lopulta Tappara huomaa, että olisi kannattanu jättää Lasse hankkimatta.

Spekuloin tuossa irc-kanavalla että Lasse saatettiin hankkia manseen vesipojaksi. Hänellä on vikkelät jalat ja pienen kokonsa ansiosta mahtuu hyvin sukkuloimaan tapparan vaihtopenkin takana. Paremmalla roolituksella Lasse olisi saattanut meilläkin pärjätä, ja kaikilla olisi pelannut nestehuolto täydellisesti.

Islanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelko perseessä

Hieno uutinen kerrassaan, samalla kuitenkin jotenkin tuli sellainen olo että Lasse breikkaa Tapparassa. Vaikka ei pitäisi olla mahdollista millään muotoa, mutta kuitenkin huolestuttaa. Sama tunne kyllä tosin melkein aina kun meiltä kavereita muualle siirtyy, pl The Pasi.

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Tyydytyksellä olen ottanut vastaan Kovasen ja nyt Korhosen lähdön. Huolenaiheena on kuitenkin oman puolustuksen kokoonpano. Jos Tappara ottaa Korhosen tasoisen heebon, kertoo se yleistilanteena sen tosiasian ettei liigatason pakkeja ole kauheesti saatavilla. Mielenkiinnolla odotan minkälaiseksi meidän puolustus ensi kaudeksi muodostuu. Minkälaisia huhuja on liikkunut Salmelan siirrosta. Itse olen kuullut narrien kovasti havittelevan häntä. Siinä meille olisi oivallinen vahvistus.

.. Jos Tappara ottaa Korhosen tasoisen heebon, kertoo se yleistilanteena sen tosiasian ettei liigatason pakkeja ole kauheesti saatavilla. Mielenkiinnolla odotan minkälaiseksi meidän puolustus ensi kaudeksi muodostuu. Minkälaisia huhuja on liikkunut Salmelan siirrosta. Itse olen kuullut narrien kovasti havittelevan häntä. Siinä meille olisi oivallinen vahvistus.
Noo.. Tehtiinhän siellä kolmen vuoden jatko Halmeellekin... Salmela on itse sanonut (mm. maikkarin haastattelussa), että mikäli jatkaa Suomessa, niin pelaa Tapparassa. Eli vaihtoehdot ovat NHL/AHL ja Tappara.

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Salmela on itse sanonut (mm. maikkarin haastattelussa), että mikäli jatkaa Suomessa, niin pelaa Tapparassa. Eli vaihtoehdot ovat NHL/AHL ja Tappara.

Tähän haluaisin todeta vain legendaarisen lainauksen Petr Tonilta: "Suomessa pelatessani seurani on aina JYP". Näinhän ne asiat helposti muuttuu...

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kiitoksia vaan tästä miehestä. Johtaa puolustajien plus-miinus-tilastoa ja on pakistomme ainoita kiekollisia miehiä. Kaikki siitä huolimatta, että joukkue on pelannut melko ailahtelevasti. Kelpaisi varmaan takaisin....

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy