Lars Eller JYPiin!

  • 34 445
  • 75

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
En tiedä mistä johtuu mutta on sellainen kutina että tällä kaverilla ei mene kauaa maalitilin avaamiseen. Paperilehden haastattelussa oli sellaista tervettä röyhkeyttä ilmassa.

Mitä kiekkomies sanoo,se on niin! Loistava hankinta. Olisi kiva nähdä Richin rinnalla. Toivotaan parasta mutta..
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Eller on nyt pelannut neljä matsia tehoilla 4+2. Parempaa on varmasti vielä luvassa. Todella upeaa nähdä tuon tason pelaaja jypissä. Peverley on myös hyvä, mutta jotenkin vaikuttaa aika haluttomalta. Sen takia Eller on vakuuttanut selvästi enemmän. Tosiaan pitkän tauon jälkeen, kun saa vielä jokusen pelin alle, niin voi olla todella kovaa jälkeä. Jyp voisi vielä napata sen Reginin kaveriksi, kun ei Lukkoon mennytkään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
On kyllä ollut positiivinen ilmestys tämä Lars. Aivan erityisen hieno näyttö miehen röyhkeydestä, oveluudesta ja käsistä nähtiin Jokerit-ottelun jälkimmäisessä maalissa. Toki Karlsson pelaa tilanteessa lepsusti, mutta kerrassaan loistokkaasti Eller käyttää tilaisuuden hyväkseen. Sanoisin, että kauden komein yksilösuoritus Hippoksella toistaiseksi.
Hieno maalihan tuo oli, mutta mielestäni Abidin yksilösuoritus oli hienompi. Siis se missä mies pistää kolme vastustajan pelaajaa nippuun ja vieläpä harhauttaa maalivahdin nätisti ennen kuin siirtää kiekon lähes tyhjään maaliin.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Vittu miten hyvä pelaaja! Aivan loistavaa jälleen kerran.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeistään Pelicans pelin perusteella olen mielipiteeni muodostanut: Eller on kokonaisvaltaisesti paras hyökkääjä ketä olen JYPissä nähnyt. Loistavat kädet ja pelisilmä, eka maali tossa pelissä oli siitä huikea osoitus. 1) Rännikiekosta 2) rystyllä 3) yhdellä kosketuksella 4) vastapalloon 5) kovaa 6) suoraan lapaan Peverleylle ja kädet ilmaan.

Tähän päälle vielä hyvä laukaus ja se mikä minusta erottaa kaverin mm. Peverleystä ja Perrinistä: todella vahva luistelija ja todella hyvä kaksinkamppailuissa, vääntää järjestään tilanteet voitoksi ja yleensä vielä takamatkalta onnistuu kampeamaan vastustajan irti kiekosta. Huikea jamppa.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En nyt jaksa lainailla omia kommenttejani Larsin tulosta tänne, liikaa on tullut hehkuteltua oikeilla arvioilla lainausten kanssa.

Mutta asiaan: Larsissa on juuri sellaista "tätä ei olla nähty aiemmin JYPissä" -tekemistä, mitä Rautakansleri kyseenalaisti aikanaan omien kommenttieni osalta. Ellerissä on ns. "huippuluovuutta" enemmän kuin meillä yleensä nähdään. Vertailu Nylanderin suvereniteettiin ei ole kaukaa haettua. Olen itse yllättynyt, että tämän päälle Larsissa on enemmän voittajan tahtoa (kaksinkamppailut ja loppuun saakka pelaaminen, tiety aggressiivisuuskin) ja nopeutta mitä odotin. Voi kun jatkaisi siitä mihin on jo muutaman pelin jälkeen jäänyt. Ei jälkeenjäänyt :)

Jupa
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
En nyt jaksa lainailla omia kommenttejani Larsin tulosta tänne, liikaa on tullut hehkuteltua oikeilla arvioilla lainausten kanssa.

Mutta asiaan: Larsissa on juuri sellaista "tätä ei olla nähty aiemmin JYPissä" -tekemistä, mitä Rautakansleri kyseenalaisti aikanaan omien kommenttieni osalta. Ellerissä on ns. "huippuluovuutta" enemmän kuin meillä yleensä nähdään. Vertailu Nylanderin suvereniteettiin ei ole kaukaa haettua. Olen itse yllättynyt, että tämän päälle Larsissa on enemmän voittajan tahtoa (kaksinkamppailut ja loppuun saakka pelaaminen, tiety aggressiivisuuskin) ja nopeutta mitä odotin. Voi kun jatkaisi siitä mihin on jo muutaman pelin jälkeen jäänyt. Ei jälkeenjäänyt :)

Jupa

Rakas Jupa, jos kuvailuissa olisi "taisteleva, JYPin näköinen, molempiin suuntiin raatava pelaaja, kohtalainen pelintekijä" sijaan lukenut (oma kuvaukseni nähdyn perusteella) "maagiset kädet omaava supertaitava ja röyhkeä maalille nousija joka ei pelkää haastaa vastustajaa kiekollisesti tai fyysisesti" olisin ollut ennakkoon yhtä innoissani kuin kuka tahansa ;)

Aivan maaginen mies!!!

Halusin tälle kaudelle tarinoita. Eller suattaapi olla yksi niistä (vrt Nylander). Peverley nyt kaiken jälkeen - kun laatu on noussut - voi myös olla yksi niistä (vrt Westcott). Joukkuekin voi olla sitä, mutta sulkukaudella Legendat nousevat pelaajistosta, kuten aiemminkin.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tämä ollut vitsi.

Lars on 23-vuotias: milloin meillä on ollut 23-vuotias hyökkääjä, jolta voidaan odottaa tuloksia kärkiketjuissa? On NHL:n ykköskierroksen varaus -montakos meillä on näitä historiassa pelannut?

On jättänyt minulle kuvan pelaajasta, jossa on potentiaalia todellakin nousta NHL-starojen joukkoon. Esim. Peverley on siinä mielessä melko toisenlainen tapaus, että Rich on tehnyt "mestiksestä liigaan" pitkän kaavan mukaan -tyyppisen nousun. Lars taas on niin nuori, lahjakas, taitava...että hän voi nousta kirkkaimpaan kärkeen vielä vuosia.

Se miten Lars sopeutuu JYPiin ja löytää ketjun, jossa kemia toimii, ratkaisee tietenkin paljon. Jotenkin minulla on kuitenkin sellainen tunne, että Lars nousee meillä otsikoihin positiivisessa mielessä melko pian :)

Jupa

Ihanaa Rautakansleri, että olemme löytäneet toisemme näin intiimillä tasolla. Eikös tämä yllä oleva siis sinulle silti riitä? :)

Jupa
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Odottaisin etenkin Pakkiparin, Rautakanslerin, RäpyläRepen ja Buffalon näkymyksiä siitä miten tuo facebook tuokio vaikutti Elleriin. Vaikutitte olevan niin asiantuntevia tuon Peverley keissinkin kohdalla, ja kun itse en valitettavasti osaa facebook anal yysiä tehdä, niin ehkä te taas ratkaisette mysteerin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Odottaisin etenkin Pakkiparin, Rautakanslerin, RäpyläRepen ja Buffalon näkymyksiä siitä miten tuo facebook tuokio vaikutti Elleriin. Vaikutitte olevan niin asiantuntevia tuon Peverley keissinkin kohdalla, ja kun itse en valitettavasti osaa facebook anal yysiä tehdä, niin ehkä te taas ratkaisette mysteerin.
Kun kerran pyydetään, niin analysoidaan... Kommentit olivat selkeästi positiivisia molemmin puolin, joten kyllähän tuo selkeästi rentoutti miestä itseään ja nosti hymyä miehen kasvoille. Peli tulee maistumaan ja itseluottamus kasvaa kohisten.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Odottaisin etenkin Pakkiparin, Rautakanslerin, RäpyläRepen ja Buffalon näkymyksiä siitä miten tuo facebook tuokio vaikutti Elleriin. Vaikutitte olevan niin asiantuntevia tuon Peverley keissinkin kohdalla, ja kun itse en valitettavasti osaa facebook anal yysiä tehdä, niin ehkä te taas ratkaisette mysteerin.

Mistä luulet että se "sydän ja huolellisuus" - jota Peverleyn pelistä omien sanojesi mukaan puuttui - sitten yhtäkkiä tuon FB-lynkkauksen jälkeen tuli? Treenasiko mies Sydäntä vai Huolellisuutta, ja kuinka näitä treenataan? Vaikutti niin asiantuntevalta, jopa scoutti-tasoiselta ana lyysiltä että pakko kysyä, miten Sydän ja Huolellisuus näkyy pelissä?

Wiseguyta tuntuu riittävän mutta ei niin paljoa tietoa kuin minulla.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuntuu siltä, että ne jotka kyseenalaistavat esim. Facebook-sessioiden mahdollisen vaikutuksen yksilöiden suorituksiin, tuskin ovat koskaan tulleet itse osaksi julkisista arvioinneista. Tällöin voi olla hiukan vähemmän perspektiiviä arvioida omien kokemusten kautta, mitä mahdollisesti tuttujen tai tuntemattomien julkinen analyysi omaan tekemiseen vaikuttaa tai on vaikuttamatta.

Tämän verran tästä ja saa riittää ainakin osaltani :)

Jupa
 

Handyy

Jäsen
Tuntuu siltä, että ne jotka kyseenalaistavat esim. Facebook-sessioiden mahdollisen vaikutuksen yksilöiden suorituksiin, tuskin ovat koskaan tulleet itse osaksi julkisista arvioinneista. Tällöin voi olla hiukan vähemmän perspektiiviä arvioida omien kokemusten kautta, mitä mahdollisesti tuttujen tai tuntemattomien julkinen analyysi omaan tekemiseen vaikuttaa tai on vaikuttamatta.
No, itse nyt ainakin koen järkevämpänä ajatella niin, että

a) totesi itse pelanneensa heikoimman pelinsä HPK:ta vastaan, eli ei ollut itseensä tyytyväinen
b) joukkue piti oman kriisipalaverinsa jatkuvien tappioiden johdosta
c) joukkue ehti harjoitella tämän jälkeen kolme päivää, etenkin Perrin-Eller-Peverley

Ja näiden seurauksena joukkue käänsi kurssin ja voitti seuraavat kolme ottelua. Vai Peverleykö sai itse koko joukkueen kurssin käännettyä, kun sitä haukuttiin Facebookissa?

Eiköhän tähän, että joukkueessa käytännössä kaikki pelaajat paransivat peliään samalla hetkellä johtunut ihan ammattimaisista toimenpiteistä joukkueen sisällä, niin itse pelaajien kuin valmentajienkin avulla.

Koska ketju koskee kuitenkin Elleriä, niin täytyy todeta että pelasi ainakin omasta mielestäni selkeästi heikoimman pelinsä Bluesia vastaan. Ilmeisesti siis miestä on kehuttu Facebookissa, jonka johdosta ammattimiehellä kihahti hattuun ja alkoi löysäilemään.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mua lähinnä huvittaa ajatus siitä että ammattitaito tai valmennuksen palaute ei haittaa mitään mutta kun Ritva Tikkakoskelta ja Jonne Kuokkalasta avautuu Facebookissa niin johan menee kaveri itteensä. Sitä en tosin epäile että saattoi yllättää kuinka avoimesti suomalaiset uskaltavat facebookissa vittuilla.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska ketju koskee kuitenkin Elleriä, niin täytyy todeta että pelasi ainakin omasta mielestäni selkeästi heikoimman pelinsä Bluesia vastaan. Ilmeisesti siis miestä on kehuttu Facebookissa, jonka johdosta ammattimiehellä kihahti hattuun ja alkoi löysäilemään.

Jep tämä analyysi on yhtä hyvä kuin mikä tahansa muu. Koska edes pelaaja itse ei voi kertoa, mistä hyvä tai huono pelivire kulloinkin johtuu.

Siksikin kenttä on avoin kaikelle spekuloinnillemme ja mahdollisesti lähes kaikki ovat aina oikeassa.

Jupa
 

jyppimies-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paikan päältä nähtynä vaikuttaa että tässä on tosi laiska luistelija ja muutenkin laiskannnäköinen pelaaja, mutta silti nopea ja käsistään taitava. Huomaamatonkin tuntuu olevan. Jotenkin tuo olemus on sellainen että tuosta varresta ei voi kynäilyä nähdä, mutta aika kelvollisesti pitää kiekkoa kyllä.
 

mikkekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murskavoitto tai tappio ilman itkua jälkikäteen
Thank you Lars and we will be watching efforts in the NHL!


Ps. Joo ja ymmärrän ettei ne näitä lue.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
Eller on kyllä pelimies, hienoa oli nähdä tämän tason kundi smirklailemassa JYPin paidassa. Varmasti tulee seurattua hepun otteita rapakon takana ja maajoukkuekisoissa, jos niihin nyt änärikiireiltä ikinä kerkiää. Samat sanat tietysti Peverleylle.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Eipä tähän ketjuun muuta kuin oikeen enklanniksi: thank you Lars, it was pleasure not to meet you but to see you in the rink, you were pretty darn good but you didn't play with all of your heart which is totally understandable in a not pejorative sense, and I will watch your career in a bit different way from now on, because you were one of those accepted (mostly unanimously) to play in JYP. Cheers mate. And a sincere wish: make yourself proud and win the bleedin' Stanley Cup.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös