Ei tämä ollut vitsi.
Ymmärrän mitä ajat takaa, sillä jos pelaajan luonnehdinnoissa esiintyy "hyvä kahden suunnan pelaaja" ja "pystyy pelaamaan keskushyökkääjänä tai laidassa", "monipuolinen"...
Tai Elite Prospectsia lainaten:
"A very well-rounded and skilled forward. Eller has quick feet, soft hands and a good work ethic. He is a skilled playmaker, but also a decent scorer. Works hard and is valuable in shorthanded situations. Quite a spectacular player with few weaknesses."
Nämä perusjyppiläisen pelaajan profiiliin sopivat ominaisuudet siis löytyvät.
Ehkä itse perustan ajatukseni siihen, että:
Lars on 23-vuotias: milloin meillä on ollut 23-vuotias hyökkääjä, jolta voidaan odottaa tuloksia kärkiketjuissa?
On NHL:n ykköskierroksen varaus -montakos meillä on näitä historiassa pelannut?
On jättänyt minulle kuvan pelaajasta, jossa on potentiaalia todellakin nousta NHL-starojen joukkoon. Esim. Peverley on siinä mielessä melko toisenlainen tapaus, että Rich on tehnyt "mestiksestä liigaan" pitkän kaavan mukaan -tyyppisen nousun. Lars taas on niin nuori, lahjakas, taitava...että hän voi nousta kirkkaimpaan kärkeen vielä vuosia.
Se miten Lars sopeutuu JYPiin ja löytää ketjun, jossa kemia toimii, ratkaisee tietenkin paljon. Jotenkin minulla on kuitenkin sellainen tunne, että Lars nousee meillä otsikoihin positiivisessa mielessä melko pian :)
Jupa