Lapsuutesi soundtrack

  • 2 571
  • 27

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Minkälaista meteliä on ajan saatossa kuunneltu eri ikäisten keskuudessa, oli sitten kasetilta tai cd-levyltä, tai jumalauta Spotifysta?

Automatkat 80-luvulla joko mökille tai mummolaan saattoi olla pitkiä, ja mitä silloin tehtiin? Kuunneltiin musiilkia. Ja bongattiin automerkkejä. Milloin oli Finnhitsejä, joskus jopa sai oman kasetin laittaa Ladan soittimeen.

Silloin sieltä saattoi kuulla muutakin kuin merisäätä, jota kyllä kuuntelen nykyään, ja laulua Tummat silmät, ruskea tukka. Kovinta oli jos sai isoveljeltä kopioidun kasetin Ladan tiukkaan pesään, ja On se niin väärin, by Sleepy Sleepers lähti soimaan. Kyllä matka joutui.

Radio Mafiaa ei suostuttu kovin kauaa kuuntelemaan, se oli joko Finnhits tai Radio Suomi. Joten satunnainen toiveen täyttymis oli pienelle matkaajalle melkoinen pelastus.
Kuuntelin kyllä perillä sitten radiosta Koe-eläinpuistoa ja join kaliaa. Mutta tänä teininä vasta.

Oli vähän pitkä alku, mut et pointti oli et miten kun aikaa kulunut, autossa kuunneltu musiikki on muuttunut?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oli vähän pitkä alku, mut et pointti oli et miten kun aikaa kulunut, autossa kuunneltu musiikki on muuttunut?
Niin, siis me Setämiehethän kuljimme nuoruudessamme hevosvankkureilla rientoihin ja vasta perillä odotti musiikki jos paikalliseen Kestikievariin oli saatu illaksi pelimanni.

Täytyy kyllä myöntää että aika vähän kakarana automatkoilla soinut musiikki on jäänyt mieleen vaikka pirusti oltiin tienpäällä. Ja nimenomaan Ladoilla. Tuli kierrettyä pohjoismaat läpikotasin Ladoilla. Neuvostoliittoon ei eksytty kuitenkaan. CCR:ää muistan että kuunneltiin kun oli isäukon ykkössuosikki. Ja sitten jotain 60-luvun kotimaista. Johnnya ja Dannya sun muita. Hectorin Palkkasoturi oli kova. Ja Kirkan Hetki Lyö.
 

Glove

Jäsen
1984 ostin ekan levyn yhdentoista ikäisenä ja heti kerralla tupla-sellaisen. Vinyyli oli Black Sabbathin Live Evil. Se oli menoa se. Aivan uusimpia lukuunottamatta bändin koko tuotanto löytyy levyhyllystä. Mitähän sitä muuta? ACDC (kavereiden suosikki) Iron Maiden, Mötorhead, Scorpions, Judas Priest. Kaikkea semmoista. Aiemmista elon vuosistani ei ole musikaalisia muistikuvia.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Niin, siis me Setämiehethän kuljimme nuoruudessamme hevosvankkureilla rientoihin ja vasta perillä odotti musiikki jos paikalliseen Kestikievariin oli saatu illaksi pelimanni.

Täytyy kyllä myöntää että aika vähän kakarana automatkoilla soinut musiikki on jäänyt mieleen vaikka pirusti oltiin tienpäällä. Ja nimenomaan Ladoilla. Tuli kierrettyä pohjoismaat läpikotasin Ladoilla. Neuvostoliittoon ei eksytty kuitenkaan. CCR:ää muistan että kuunneltiin kun oli isäukon ykkössuosikki. Ja sitten jotain 60-luvun kotimaista. Johnnya ja Dannya sun muita. Hectorin Palkkasoturi oli kova. Ja Kirkan Hetki Lyö.
Joo setämies tässä itsekin, harmaita hiuksia ja muita karvoja.

Isäni tykkäsi Irwinistä ja kaljasta :(
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
1984 ostin ekan levyn yhdentoista ikäisenä ja heti kerralla tupla-sellaisen. Vinyyli oli Black Sabbathin Live Evil. Se oli menoa se. Aivan uusimpia lukuunottamatta bändin koko tuotanto löytyy levyhyllystä. Mitähän sitä muuta? ACDC (kavereiden suosikki) Iron Maiden, Mötorhead, Scorpions, Judas Priest. Kaikkea semmoista. Aiemmista elon vuosistani ei ole musikaalisia muistikuvia.

Okei, mä olin 5v tuolloin, mulla ei ollu rahaa eikä levaria soittaa levyjä. Mut keskimmäinen veli oli vielä kotona, sillä oli levyjä. Noita tuli kuunneltua, se tutustutti mut myös sleeppareihin. Nuo kaikki bändit tuli kyllä tutuksi lapsuuden aikana.

Hienoa aikaa oli 80-90 luku tuossa mielessä
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joskus ala-asteen limudiskoissa oli meininkiä, kun oli mm. arpajaiset, joissa palkintoina oli lätkämailoja ym. Mailan sain sieltä ulkojääpeleihin joskus, mutta en uskaltanut kertaakaan hakea ketään tanssimaan. Ekan kerran kuitenkin "seukkasin" jo ekalla luokalla (toim. huom.) Aikakoneen "Alla vaahterapuun" oli niihin aikoihin kova hitti. Itse tykkäsin kuitenkin sen sijaan Movetronin "Alla koivupuun"-biisistä jo silloin. Sitä vaan en kehdannut kertoa kenellekään, enkä ole muistaakseni kertonutkaan julkisesti, ennen kuin nyt.

Onhan tämä nyt hieno. Ehkä kaikkien aikojen kaihoisin "eurodance/ysäri"-biisu.



@Barcelona'n listauksen innoittamana omat 10 lapsuusajan biisiä jonkinlaisessa kronologisessa järjestyksessä:
Laura Voutilainen - Kerran
Leevi and the Leavings - Turkmenialainen tyttöystävä
DJ Sash! - Ecuador
Tommi Läntinen - Via Dolorosa
Aikakone - Opettelen salaa
Movetron - Alla koivupuun
Kaija Koo - Unihiekkamyrsky
X-Perience - A Neverending Dream
Daze - Tic Toc
Scooter - How Much Is The Fish?
+ Varsinaisesti vasta myöhemmin löytynyt: Spice Girls - Viva Forever
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ensimmäinen bändi jota rupesin kuuntelemaan lasten levyjen jälkeen oli The Beatles. Johtui ihan siitä syystä että faijan suppeasta levyvalikoimasta se nyt tuli ekana vastaan. Ois siellä ollut myös äidin Abba levyt, mutta ne ei ihan samalla tavalla kolahtanut. Olin varmaan tuolloin 5 v ja sitä Beatlesia sitten kuunneltiin seuraavat viisi vuotta. Ensimmäinen levy jonka ostin oli Beatlesin Rubber Soul.

Kun menin kolmannelle niin luokkakaverini tutustutti minut pahamaiseeen hevy metalliin ja Kiss ja Twisted Sister astui kuvoihin. Erityisesti Kissiä sitten kuunneltiin varmaan seuraavat viisi vuotta. Muistan että jossain vaiheessa kun hormoonit rupes hyrrää niin Sabrinan "Something Special" ilmestyi levykokoelmaan, mutta en kyllä hirveesti tainut levyä kuunnella mutta kansi on jäänyt mieleen. Limudiskoista on pakko mainita Europen "The Final Countdown" ja Dire Straits "Brothers in Arms" joka oli se eka slovari jota pääsi tanssimaan.

Raptorin "Moe" levyä kuunneltiin se yksi kesä tauotta, ja sen jälkeen ei hirveesti ole aiheseen palattu. Toki, "Oi Beibi" biisi tuo muistoja mieleen. Ton jälkeen palasin Beatlesiin kuunteluun ja enkä välittänyt että luokkakaverit piti sitä "lällärimusana". Teini-iässä sitten musatvee oli myös yleensä auki. Aikuisiällä alkoi sitten muusiikkimaku hieman laajenemaan ja mm. Queen ja U2 tulivat kuvioihin.

Kymmenen lapsuusajan biisiä:
1. The Beatles - I Saw Her Standing There
2. The Beatles - Drive My Car
3. KISS - Strutter
4. KISS - I Love It Loud
5. Twisted Sister - We're Not Gonna Take It
6 Twisted Sister - I Wanna Rock
7. Sabrina - Boys (Summertime Love)
8. Raptori - Oi Beibi
9. Europe - The Final Countdown
10. Dire Straits - Brothers in Arms
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Oliks tää tunnustuksien luola? No siinä tapauksessa! Kuuntelin Dingoa varmaan kyseisen orkesterin ainoina poikapuolisina faneina. Okei, niillä on edelleen historian paras snaresoundi. Veljeni katsoi sitä touhua vähän aikaa ja lahjoitti sitten minulle tukun hevilevyjä kirkkaimpana helmenä Iron Maidenin The Number Of The Beast-albumi. Siitä se sitten lähti. Yksi sukupolvikokemus oli Radio Mafian perustaminen, kun YLE:n setämiehet olivat sitä mieltä, että tänään 35 vuotta täyttänyt kaupallinen radio vie heitä sata-nolla mitä nuorisoon kohderyhmänä tulee. Piti siis perustaa nuorille oma kanava ja sen kuuntelijaksi liityin. Radio Mafiassa en ikinä kuunnellut oikeastaan muuta kuin musiikin erikoisohjelmia. Aamutiimit, tai mitkään osallistavat hupiohjelmat eivät kiinnostaneet silloinkaan. Klasun Metalliliitto ja Hilun punk-ohjelma Ilmestyskirja olivat kaikkein kovimmassa kuuntelussa, samoin jokin 60-luvun rokkia tms.. esitellyt show. Mutta en niin vastavirtaan olisi uinut, etten olisi käynyt Raptoria fanittamassa Kotkan Meripäivillä. Ennen internettiä sai keikkatiedot yleensä Metalliliitosta ja oli minulla liput Morbid Angelin keikalle edesmenneeseen Lepakkoon, mutta joko Lepakon purkaminen perui keikan, tai siinä oli jokin toinen syy.

Ensimmäinen cd, minkä ostin oli The Doorsin esikoisalbumi, koska rippilahjaksi saamani cd-mankka kaipasi täytettä sisälleen. Tilasin itselleni myös eri pienlehtiä, eli zinejä, sekä bändien demokassuja. Hauskaa näin jälkikäteen muistella silloin nähneeni monen tämän hetkisen ison bändin ekojen tuotosten mainoksia esim. Satyricon jne.. Metallica kolahti Justicen myötä aivan hurjalla tavalla syrjäyttäen Maidenin ykkösbändin asemasta jopa niin paljon, että aloin keräilemään vhs/c-kassu/cd/lp-muodossa bändin bootleg-keikkoja, sekä myös erikoispainoksia eri levyistä ja sinkuista. Tai oikeammin keräily alkoi suuremmin 1992 Black Albumin myötä, mutta silloin olin jo teini ja 1994 täysikäinenkin. Punkki oli vitun kowa juttu, mutta mikähän voisi olla ekoja keikkoja, missä olisin käynyt. Neljä Ruusua oli päräyttävä vuonna 1990 läheisessä Nelosteatterissa ja ensimmäinen iso konsertti oli Iron Maiden Helsingin Jäähallissa samana vuonna. Jonnekin 80-90-luvun taitteeseen sijoittuu tähän asti viimeiset Lapin reissut (olen sieltä kotoisin) ja taisin nähdä tuolloin niin black metal-outous Beheritin kuin eräillä festareilla Stonen ja Hearthillin, joista molemmista pidin.

Ai niin, olen myös vienyt ala-asteen levyraatiin Nina Hagenia ja minusta tuli ihan normaali poika!

Mutta niitä lapsuuden/ varhaisnuoruuden/ nuoruuden suosikeita ja tärkeitä bändejä, niin tuossa listaa. Vähän poiketaan ala-aste-ajoista eteenpäin, mutta ei haitanne.

!!! Dingo !!!
Metallica
Iron Maiden
The Scorpions
Guns N´Roses
Suomirock suuremmin erittelemättä
Kreator
Megadeth
Anthrax
Nuclear Assault
Agnostic Front
The Cryptic Slaughter
D.R.I.
Rytmihäiriö
AMEN
Beherit
Helloween
Stone
Airdash
KISS
Turun Tauti
The Possesed
Nirvana
Sepultura
Deicide
Jne....

Olin siis hevijulli, vaikkei tuolloinkaan kasvanut kul... levykokoelma. Paitsi se kyllä kasvoi. Siis levyjen määrä. Mutta oli tuolloin levykauppojakin, joita ei nykyään taida olla kuin Helsingissä ja parissa muussa isossa kaupungissa.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Keikkoja... Kuusrock monta kertaa, Alice Cooper, Candlemass, Savatage, Anthrax, kotimaiset tähdet. ACDC Helsingin jäähallissa 1986 oli eka iso bändi jonka näin. Sitten oli tietysti ainakin kolmena vuonna järjestetty Hard Rock Tour, jossa soittivat Backsliders, Peer Günt ja Zero Nine. Oulun urheilutalolla rokattiin. Ja sitten jotain keikkoja semmoisissa paikoissa, mihin alaikäinenkin pääsi.

edit: Se tyttö johon joskus ala-asteella ihastuin, oli Dingo fani. Sifonkihuivit jne. Pakkohan se oli minunkin tutustua bändin musiikkiin. Kyllä me joskus koulun discossa tanssittiin, mutta ei siitä sen enempää tullut. Eli ei auttanut, vaikka osasi Autiotalon sanat melkein kokonaan.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nuorena pojankeltiäisenä silloin 1970 luvun puolella olin musiikin suhteen enemmän kaikki ruokanen. Ensimmäinen biisi joka kolahti oikein kunnolla oli Hurriganesin tuotantoa muutenkin enemmän kotimaista tuotantoa. Elviksestä ja Beatlesista en ole koskaan tykännyt jostain syytä. Sitten 80 luvun alussa kolahti kunnolla nämä Deep purplet ja Rainbowt, Led Zeppelinit, Genessikset, ZZ topiakin kuuntelin jo 1980 luvun alussa vaikka se nousi tunnetuksi suomessa vasta 80 luvun puolenvälin tietämillä. Myös Alice Cooper oli kova sana. Ja jos jotain listaa pitää muotoilla tuosta 1970 luvulta niin...
1. Hurriganes -Road runner
2. Sleepy Sleepers - Lanttuva
3. Hurriganes - I will stay
4. Juice - Marilyn
5. Kontra - Jerry cotton
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kasarilla siinä 6-7v iässä muistelisin musiikin kuuntelun alkaneen. Bon Jovin Runaway ja Europen Final Countdown olivat ehkä uskomattominta ja hienointa, mitä olin ikinä kuullut. Rock maailmasta tapahtui pieni irtiotto heti alkuun, kun kinasteltiin kumpi on kovempi Sabrina vai Samantha Fox. Ilmeisesti maitorauhaset oli kova juttu jo 7-8 vuotiaalle. Pet Shop Boysin ja Modern Talkingin muistan myös iskeneen. Irtiotto rockista päättyi Techno &Dance ja Techno&Dance2 C kasetteihin. Ne kyllä olivat kovinta ikinä, mutta kakkoselta löytyi Master Of The Puppets technocoveri ja siitä se lähti. Tässä kohtaa törmäsin myös AC/DC:n Thunderstrackiin, eikä paluuta ole enään ollut. Ensimmäinen ostamani CD levy oli sitten Iron Maidenin Fear Of The Dark, kun joku sanoi, että voisin ehkä tykätä. Sillä tiellä tavallaan ollaan edelleen.

Tutuksi tulivat myös Reijo Taipale, Matti&Esko, Paula Koivuniemi, Eino Grön jne, joita sai vanhempien kyydissä kuunnella loppuelämän tarpeiksi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
ZZ Top on ollut ensirakkauteni mihinkään bändiin, toimii vieläkin hyvin. Loistavan bändin tunnistaa siitä, että ne biisit kestää aikaa ja kuulostaa yhä vieläkin hyvältä. Billy Gibbons on maailman paras kitaristi. Ei välttämättä teknisin, mutta se vaatii kovaa taitoa soittaa livenä yhtä puhtaasti ja tunnistettavasti kuin studiossa. Huh, pakko laittaa Tres Hombres soimaan.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Jaa-a, mitäs sitä nyt sitten olikaan aikanaan.

Eka LP-levy oli ainakin Dingon Kerjäläisten valtakunta, vielä päiväkoti-ikäisenä

Ala-asteella muistelen kuunnelleeni ainakin Raptoria, Juice Leskistä, kaikenmaailman disco&dance biisejä ja Genesistä..

Yläasteella kovimmat oli sitten Bad Religion, Smashing Pumpkins, Nirvana, Offspring..

Yksittäinen paras biisi ikinä oli kuitenkin Megadeathin Symphony of Destruction.

Lukioaikana hyvin vaikuttava musiikkikokemus oli Pulp Fiction leffan soundtrack, jota kuuntelin uudestaan ja uudestaan..
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lapsena kuljin äitini mukana kaikkialle. Olin hänen mukanaan usein myös töissä maatilalla. Enhän minä mitään tehnyt, paitsi leikin pihalla hiekkalaatikolla. No, joskus autoin jossain, missä 6v pystyy auttamaan. Matkoilla kuunneltiin paljon äitini suosikkimusiikkia, Pelle Miljoonaa, J. Karjalaista, Ismo Alanko, Popedaa ja Eppu Normaalia. Ne olivat yleisimmät. Yleisin Pelle Miljoona.

Iskän kanssa en muista kuunnelleeni muuta, kuin Menneisyyden Vankeja, enkä tosiaan pysty sietämään sitä missään tilanteessa. Enkä pystynyt kyllä silloinkaan.

Fröbelin Palikat oli suosikkeihin lukeutuvia. Muista en niinkään välittänyt. Kavereiden kanssa tuli sitten välillä FB vastaan Ti-Ti Nalle vääntöjä, mutta ei se haitannut.

Näistä sitten vähän vanhempana oli pakko päästä eroon ja etsiä omaa musiikkimakua. Ei löytynyt. Kuuntelin samaa, kuin isoveljeni. Linkin Park, Green Day yms. Olihan hän teini tuohon aikaan ja nuo olivat sen ajan teinien musiikkia. Juu ei kiitos ja kiertoon.

Itse olen tutustunut Juice Leskisen tuotantoon. Ja muiden vanhempien suomalaisten tähtien, paitsi aikaisemmin mainitut. Oikeastaan ensimmäinen itse löytämäni bändi, josta olen sitten lopulta pitänytkin, on Haloo Helsinki! ja se pysyy mukana matkassa vielä.

Näiden kautta olen sitten saanut kehitettyä itselleni oman musiikkimakuni ja nykyisin kuuntelussa on aikalailla kaikkea Pentti Hietasesta Pelle Miljoonan ja Haloo Helsingin kautta Sparzanzaan. Aika vähän on nykyisin bändejä, joita en voisi sietää, tai että on pakko pistää pois soidessa. Suosin suomenkielistä musiikkia, mutta pidän myös paljon muustakin.

Koko elämän olen kuitenkin Pelle Miljoonaa kuunnellut ja tulen myös koko elämän kuuntelemaan. Ei voi minkään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pohdin vaan et tuleeko tästäkin joku "oodi kasarirockille" - topic jossa luetellaan samat bändit kuin viidessä muussa eri aiheessa?

Itse asiaan. Omat vanhemmat on iskelmästä diganneet joten voisi sanoa et kaikki Kari Tapiot, Paula Koivuniemet sun muut Kake Randelinit on tulleet tutuiksi. Sekä tietenkin Leevi and the Leavingsin tuotanto.

Paikalliset iskelmäradiot ja Radio Suomi on olleet ne suurimmassa soitossa olleet kanavat... Omaan musiikkimakuun on vaikutteet imetty kyllä ihan muualta, kuin vanhempien puolelta. (pl. iskelmämusiikki)
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ei mua silleen edes kiinnostanut musiikki ihan lapsena, siis siinä mielessä et ois ollu jotain lempibändejä. Mut jos nyt listaisi itsekin viisi biisiä jotka on parhaiten jäänyt mieleen lapsuudesta.

1. OutKast - Hey Ya!
2, No Doubt - It's My Life
3. Pokémon Theme
4. Gnarls Barkley - Crazy
5. Britney Spears - Everytime

Ei missään suosikkijärkässä, vaan siinä missä tulivat mieleen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eminem, Kirka, Slipknot ja Sonata Arctica olivat kovassa kuuntelussa. Sitten puhkikulutettu Suomirokkia 6 kokoelmalevy.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onhan tämä nyt hieno. Ehkä kaikkien aikojen kaihoisin "eurodance/ysäri"-biisu.



@Barcelona'n listauksen innoittamana omat 10 lapsuusajan biisiä jonkinlaisessa kronologisessa järjestyksessä:
Laura Voutilainen - Kerran
Leevi and the Leavings - Turkmenialainen tyttöystävä
DJ Sash! - Ecuador
Tommi Läntinen - Via Dolorosa
Aikakone - Opettelen salaa
Movetron - Alla koivupuun
Kaija Koo - Unihiekkamyrsky
X-Perience - A Neverending Dream
Daze - Tic Toc
Scooter - How Much Is The Fish?
+ Varsinaisesti vasta myöhemmin löytynyt: Spice Girls - Viva Forever


Löydän tästä paljon niitä biisejä, jotka ysäriltä asti olen hoilotellut ulkomuistista. Oli ensimmäisiä CD-levyjäni jne.

En montaa oikeasti osaa edes lisätä. Leeviltä mätsää juurikin tuo biisi, Movetronilta ja Voutilaiselta myös.

Ehkä omaan listaani muuttaisin Tommi Läntisen vedoksi Syvälle sydämeen sattuu, vaikka Via Dolorosa uppoaa paremmin tänä päivänä.

Ehkä oleelliset varmat lisäykset itselle olisi nämä (okei, ihmeen monta)

Spice Girls - Viva Forever (iski alusta siis heti)
Savage Garden - To The Moon And Back
Backstreet Boys - Backstreet's Back
Apulanta - Teit Meistä Kauniin
Metallica - Unforgiven
Bon Jovi - Runaway
Janne Hurme - Kirje
Bomfunk MC's - Freestyler

"Aikuisemmaksi" kasvettuani 2000 alkutaipaleilla löysin takaisin kunnon rockiin ja toisaalta danceen, koska pari vuotta kestänyt yökerho-elämäni alkoi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän mun kaikkiruokaisuus musiikkiin tulee jo lapsuudesta. Listataan tähän merkittävimpiä artisteja mitä soi tiuhaan meillä kun olin alle 10 -vuotias. Jos mentäisiin tuosta pidemmälle niin tulee satoja nimikkeitä pitkä lista mikä vain kiihtyy kiihtymistään kun löysin yläasteella kirjaston valikoimat, koko ajan lainassa se parikymmentä levyä ja kova tahtotila löytää uutta musiikkia.

Himassa soi kasarilla ainakin nämä vanhempien suunnalta:
Pedros Heavy Gentlemen
CCR
Jerry Lee Lewis
Boney M (erityisesti joululevy)
Tom Jones
Commodores
Julio Inglesias
+ muuta tanssittavaa lattaria (silloin oli Hesperian yökerhon latinobileet kova sana)
Pavarotti, Domingo, Salminen, Talvela + paljon muuta klassista

Broidilla satoja levyjä, etunenässä vaikutteet sain näistä:
Dire Straits
Deep Purple
Molly Hatchet
Mike Odfield
Jean Michel Jarre
Genesis
Bruce Springsteen


Frendeiltä tai Hittimittarista tuli sitten kasarihevi:
W.A.S.P
Twisted Sister
KISS
Mötley Crue
Ozzy Osbourne


Bonussektori jota en laita kenenkään muun kuin itseni piikkiin ja kokeilun halun.
Wham!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse unohdin kokonaan kotimaiset Pedroa lukuun ottamatta.

Broidilta vielä vahvasti:

Hurriganes
Juice
Eppu Normaali
Leevi & The Leavings
Sleepy Sleepers
Lapinlahden Linnut


Lisätään pari bonaria vielä sieltä Grease -elokuvan jälkimainingeista
Matchbox
Crazy Cavan
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tästä kesä voi alkaa...

Kun juhannuksen kynnyksellä 80-luvulla suunnattiin Kehää pitkin nelostien ruuhkien kautta Kuopioon johtavalle vitostielle soi alkujaan VW Kuplan, sittemmin Datsun Finnin ja Opel Kadettin kasettisoittimessa seuraava "räätälöity" kuminauha:

A-puoli:
J.Karjalainen - Ankkurinappi
Virve Rosti - Krokotiili-Rock
Matti ja Teppo - Kissankultaa
Dingo - Autiotalo
Jaakko Teppo - Pamela
Taiska - Mombasa
Vesa-Matti Loiri - Lapin Kesä
Mika Sundqvist - Moottoripyörä on Moottoripyörä

B-puoli:
Frederik - Kolmekymppinen
Katri Helena - Katson Autiota Hiekkarantaa
Irwin Goodman - Vain Elämää
7 Seinahullua Veljestä - Banaania Poskeen
Kake Randelin - Tarja
Tapani Kansa - R-A-K-A-S
Juice Leskinen - Ilomantsi
Tarja Ylitalo - Kerrasta Poikki
Mikko Alatalo - Mummo ja Moukarinheitto

... siihen tunnelmaan kuin vielä pääsisi.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ensimmäiseen omistamaani C-kasettiin liittyy draama. Pyysin saada Dingon Kerjäläisten valtakunnan, mutta vanhemmat päätyivät ostamaan Sakari Kuosmasen debyyttialbumin. :(

Sitten kulutin puhki Bogart Co.:n Only Lonely kasetin.

Seuraavaksi löytyikin sitten raskaampi musiikki:
Bon Jovi - Slippery When Wet
Europe - The Final Countdown
Mötley Crue - Shout At The Devil
Anthrax - Among The Living

Anthrax oli tosin ensialkuun liian rankkaa ja kesti hetken ennenkuin siitä oppi tykkäämään. Metallica oli liian heviä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös