Lapset on rasittavaa porukkaa !

  • 45 487
  • 307
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Otetaanpas tälläinen aihe käsittelyyn, kaikkihan me lapsiamme rakastamme ja haluamme heille aina hyvää. Myöskin on totta että heistä pitää huolehtia ja ymmärtää. On myöskin totta että itse olemme heidät tehneet ja meidän pitää vastuumme kantaa.

On kuitenkin sanottava että välillä meinaa päreet palaa, aina pitäisi heti lähteä paikasta A paikkaan B, ja mikäli se ei heti sovi tulee ongelmia. Niinpä olenkin ajatellut että kesälomanajaksi voisi perustaa enemmän kesäsiirtoloita ja vastaavia paikkoja.

Rasittavaa lapsissa on juuri se että he ovat yhtä itsepäisiä kuin me itse olemme, myöskään aiheen käsittely ei ole millään tavalla helppoa koska välittömästi saa kimppuunsa kaikki viisaat jotka eivät ole lapsia koskaan nähneetkään , muualla kuin valokuvissa.

Siksi ajattelinkin perustaa ketjun ihmisille jotka haluavat valittaa asiasta, esimerkiksi jos haluan katsoa mieliohjelmiani tai urheilua niin eikös heti olla vaihtamassa kanavaa, ja tänne on turha tulla viisastelemaan jollei asiasta mitään tiedä. Rasittavaa porukkaa sanon minä, vaikka heitä rakastankin.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Niinhän sitä sanotaan, ettei ole mitään hauskempaa kuin katsella vieraiden ihmisten lasten riitelevän yleisellä paikalla, mutta on harvinaisen vittumaista jos ne sattuvat olemaan omia kakaroita.

Täytyy kuitenkin myöntää, ettei omaa jälkikasvua ole vielä ilmaantunut ja päätinkin ensitöikseni tulla tänne viisastelemaan. Toistaiseksi olen siis saanut pitää hauskaa muiden kustannuksella, mutta eiköhän sekin aika pian koita, kun pilkka kolahtaa omaan nilkkaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Korostaisin vielä että tämä ei ole mikään neuvontaketju vaan ihan puhdas valituksille vapaa alue !

Annan tässä vielä esimerkin, pienempi poikani ei halua aamuisin laittaa millään päälleen puhdasta paitaa vaan spiderman paidan joka on aivan musta, tämän takia menee tarhaan lähtö todella pitkäksi, lisäksi hän ilmoittaa että olen aivan tyhmä jätkä kun en tätä ymmärrä (no olenkin), ja tälläisiin esimerkkeihin en halua neuvoja haluan vain valittaa asiasta. Vastauksen tiedän itsekkin "osta kuusi spiderman paitaa", mutta kun en osta !
 

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Ted Raikas
Lapset on perseestä, vaikka ne tulevatkin vitusta.

Harvinaisen hyvin sanottu. Itse en tykkää lapsista ollenkaan, enkä aio niitä myöskään koskaan hankkia. Meikäläisen hermoilla ei niitä jaksaisi kasvattaa, eikä ole intoa siihen muutenkaan. Joitain sukulaisten kersoja jaksaa ehkä viitisen minuuttia katsella/kuunnella, sitten on pakko ottaa etäisyyttä.

Ei siis millään pahalla lapsia kohtaan. Tämä nyt oli vaan oma mielipide asiasta.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Lapset, nuo paholaisen kätyrit.

Lapsissa (varsinkin 0-5v) on se vika, että niitä pitäisi aina pitää suloisina pikku palleroina, vaikka ovatkin saatanan ärsyttäviä rääkyviä paskaa suoltavia kääpiöitä.

Tilanteet, joissa vauvaikäinen kakara rääkyy julkisessa sisätilassa (ravintola, kirjasto, linja-auto...) äiti käyttäytyy useimmiten niin kuin olettaisi kaikkien katselevan sitä rumaa toukkaa ihaillen että onpas siinä ihana pikku herranterttu. Äiti ei tee elettäkään, että se palosireeni saataisiin tukittua. Muutaman minuutin kakofonian jälkeen äiti sanoo pari kertaa että hys hys mutta eihän siitä mitään hyötyä ole.

Sitten on nämä kauppakauhukakarat. Ulvotaan karkkihyllyjen vieressä ja ulvotaan leluhyllyjen vieressä ja ulvotaan sarjakuvahyllyjen vieressä. Useimmiten äiti raahaa pentua ranteesta ja huutaa "et saa ruokaa tänään" ja retuuttaa sen mieliharmin kassojen ohi isän jäädessä maksamaan ruuat. Ja tämä jos kävi hyvin.

Toiset alkavat sössöttää että "kun eilen just sait pleikkarin, exboksin, kilon karkkia, neljä litraa limpparia ja ponin niin tänään ei osteta enää toista kiloa karkkia" ja osoittavat osaavansa kasvattaa lapsestaan sellaisen, joka tosiaan ymmärtää, ettei aina saa kaikkea mitä haluaa.

Pahimpia ovat tietysti nämä äidin hylkäämät norkoilijalapset, jotka jo neljävuotiaina vetävät röökiä ja koffia r-kioskin vieressä ja vittuilevat kunnon kansalaisille. Kasvatuksen virkaa näissä tapauksissa hoitaa muutaman kympin palkka siitä, ettei kakara vietä aikaansa kotona. Sitten kun riiviö hakkaa koulutoverinsa, syyttää äiti siitä koulua, joka ei opeta käytöstapoja.

En minä lapsia siis suoranaisesti vihaa. Vihaan niitä vanhempia, jotka eivät osaa kasvattaa siitä jälkikasvustaan yhteiskuntakelpoista ihmistä.

Itse en omista lapsia, enkä aio hankkia. En myöskään yleistä ja väitä, että kaikki vanhemmat / lapsen olisivat tuollaisia ääritapauksia vaan että fiksujakin löytyy. Valitettavan vähän tosin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapset yksitellen ovat usein hienoja tapauksia, mutta kun ne kokoontuvat yhteen on tilanne kauhea.

Minä olin saanut viime torstaiksi kutsun kaverini pojan 6-vuotissynttäreille. Menin paikalle suoraan töistä. Kaverini oli itsekin jo täysin kypsä siihen kakaralaumaan - minulle synttärijätskiä tarjotessaan viipyi keittiössä niin pitkään, että eukkonsa tuli valittamaan.

Noin puoli tuntia jaksoin kuunnella sitä lasten älämölöä, sitten oli pakko lähteä. Onneksi olin tullut suoraan töistä, joten pikkukundikin ymmärsi, kun sanoin hänelle haluavani kotiin ottamaan puvun pois päältä ja laittamaan shortsit jalkaan.

Se pikkukundi on hieno mies!
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Murmeli

äiti käyttäytyy useimmiten niin kuin olettaisi kaikkien katselevan sitä rumaa toukkaa ihaillen että onpas siinä ihana pikku herranterttu. Äiti ei tee elettäkään, että se palosireeni saataisiin tukittua. Muutaman minuutin kakofonian jälkeen äiti sanoo pari kertaa että hys hys mutta eihän siitä mitään hyötyä ole.


Tähän on pakko huomauttaa että esim. uhmaikä on sellainen aika jolloin omaa lastansa on hyvin vaikea saada hiljaiseksi. Eräs tapaus oli Ikeassa viime viikolla kun äiti oli lapsensa kanssa ostoksilla ja tyttö huusi kirkuvaa huutoa koko ajan. Joku älypää sitten meni vielä neuvomaan naista että "ota se lapsi syliin". Äiti rupesi miltei itkemään ja sanoi että tässä on yritetty jo kaikkea. Uhmaikäinen lapsi kun ei hiljene vaikka sille antaisi koko maailman siitä hyvästä. Ja se lapsen itku ei ole aina ihan helppoa saada loppumaan, ja aina ei ole tilanteessa jolloin voi vaan "lähteä pois". Lapsettomat ihmiset ovat usein maailman parhaita kasvatusexperttejä lasten suhteen. Mutta kuten monta kertaa jo sanottu, lapsi ei aina lopeta itkemistä vaikka tekisi mitä. On eri asia kun lapsi on esim. 5-vuotias ja on mahdollista jo käyttää erilaisia kompromisseja ym. Mutta ei se "toukka" hiljene aina vaikka mitä tekisi. Tottakai aina jos voi lähteä pois, esim. konsertissa ym. Mutta mitäs teet kun olet perheenäiti, kaupassa kärryt täynnä safkaa ja pitkässä kauppajonossa lapsi rupeaa huutamaan? Ei se ole sille äidille tai isällekään aina kauhean helppoa. Kun siihen päälle lisätään muiden paheksuvat katseet ja vittumaiset kommentit.

Tällä hetkellä ärsyttää ainoastaan naapurin kolmekuukautinen joka tykkää nukkua juuri huoneeni vieressä ja itkeä aika railakkaasti. Tosin eilen pehmenin aikalailla kun tämä tuli naapureitaan moikkaamaan, otti minua kädestä kiinni ja hymyili korvasta korvaan koko ajan. Äh, en mä osaa sanoa mitään pahaa lapsista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo. Kyllä 7-vuotiaan pikkulikan isänä oleminen on välillä niin helvetin rasittavaa. Käytöstavat ja asioiden oikein tekeminen tuntuu olevan ihan siitä kiinni että miten jaksaa.
Joka perkeleen kerta kun itketään, huomautan ettei vinkumalla saa mitään. Ilmeisesti ei toimi koska se vinkuu sillointällöin vieläkin. Loistava pikkumimmi se on, varmaan moneen muuhun verrattuna hemmetin helppo mutta aika ajoin on hermot raunioina kummallakin.

Kaupassa kun on duunissa niin näkee sellasia pentuja joille ei ilmeisesti joko jää mitään päähän tai niille ei vaan sanota mitään.

Omalla likalla on julkisissa tiloissa (kaupassa, junassa, esikoulussa, sukujuhlilla) yleensä melko ensiluokkaista käytöstä.

Witch is wery nice.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kaikkein rasittavin alue on ilmanmuuta nukkumaan meneminen, sitä halutaan vettä ja leipää ja mitä vain, luet teet ja vihdoin kun saat nämä mielestäsi nukkumaan niin kuuluu karmea huuto "isääää", ja aloitat alusta koko paskan, jälleen molemmat hereillä. Sitten kun tekisi mieli vähän aikaisemmin tehdä stsup stsup, niin kenes silmät siellä on sellällään," isääää " :< . Niin että lapset häiritsevät panemista monta kertaa vakavalla tavalla, siitä haluankin sanoa että tulkaa vanhemmaksi niin pappa tulee kylään ja kostaa !
 

krobbe

Jäsen
Osaavathan ne natiaiset olla välillä todella rasittavia. Välillä tulee miettineeksi miksi niitä ollenkaan tuli hommattua, varsinkin kun se tekotapakin on niin epämiellyttävä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tulin vain sanomaan, että kannattaa kaikkien muistaa, itsekkin joskus olleensa lapsi. Ja kukaan ei varmasti ole ollut semmoinen enkeli, kun itse kuvittelee.

Tulen parin vuoden päästä tänne varmasti purkamaan tuntojani, jahka tuo prinsessa vähän kasvaa.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Ainahan huonoja hetkiä mahtuu sekaan, mutta kyllä ne unohtaa kun tulee vastaan jotain oikein loistavaa.

Lasketaan sitten vaikka leppäkertun pilkkuja tai muuta vastaavaa.

Muun elämästä voisin vaihtaa pois, mutta lapsiani en. On ne loppujen lopuksi elämänsuola. Paljon ne vaatii, vielä enemmän saat takaisin. Niin se vaan on.
 
Kyllähän ne lapset on mukavia nukkuessaan ja sukeltaessaan. Ei vaan jotenkin ei häiritse niin joku alle 2v. tenavan huuto niin pahasti kuin sitä vanhemman. Niin pieni ei osaa sitä tahallaan yleensä tehdä. Uhma ikäiset tenavat on sitten asia erikseen. Ei niitä välillä saa hiljaiseksi sitten millään. No omia tenavia ei vielä ole, mutta useamman vuoden on lastenvahtina tullut oltua nykyään ala-aste ikäisille pikkuveljille. Se hyvä puoli on ettei ne omia ole, ettei tule itselle syyllinen olo jos niille välillä ärähtää. Sehän kuuluu isosiskon oikeuksiin... Tosin siinä vaiheessa alkoi aina vituttamaan kun komensi noita pikkuhirviöitä ettei niitä leluja viskellä ainakaan meikäläistä kohti, ja samassa on äiti siinä mäkättämässä ettei saa tapella veljien kanssa. Eli ei olisi saanut niitä komentaa, mutta eipä tuo itsekään sitä tehnyt. Kuitenkin ihan suht normaaleja tenavia kai ovat. Kaupassa ei ainakaan huuda. Niin ja se on kyllä totta että kun on vain yksi tenava siinä niin ei se yksin viitsi niin riehua. Ja sekin hyvä puoli kun niitten kanssa on liikkeellä saa itsekin oikeuden olla lapsi taas. Laskea pulkkamäkeä tai muuten vaan remuta. Mitä ei niin itsekseen ilkeä tehdä.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti girlzilla
Eräs tapaus oli Ikeassa viime viikolla kun äiti oli lapsensa kanssa ostoksilla ja tyttö huusi kirkuvaa huutoa koko ajan. Joku älypää sitten meni vielä neuvomaan naista että "ota se lapsi syliin". Äiti rupesi miltei itkemään ja sanoi että tässä on yritetty jo kaikkea. Uhmaikäinen lapsi kun ei hiljene vaikka sille antaisi koko maailman siitä hyvästä. Ja se lapsen itku ei ole aina ihan helppoa saada loppumaan, ja aina ei ole tilanteessa jolloin voi vaan "lähteä pois".

Eihän sille mitään voi, että kersat parkuvat ja ovat rasittavia, mutta sitä olen itse ihmetellyt, että minkä takia niitä pitää raahata joka paikkaan muiden kiusaksi. Mikä helvetin pakko se lapsi on aina ottaa mukaan lätkämatsiin, juuri siihen ruuhka-ajan ratikkaan ja huonekaluostoksille Ikeaan? Pitäkää ne kersanne kotona parkumassa, kaikilla on mukavampaa.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Viestin lähetti Kiisa
Ainahan huonoja hetkiä mahtuu sekaan, mutta kyllä ne unohtaa kun tulee vastaan jotain oikein loistavaa.

Lasketaan sitten vaikka leppäkertun pilkkuja tai muuta vastaavaa.

Muun elämästä voisin vaihtaa pois, mutta lapsiani en. On ne loppujen lopuksi elämänsuola. Paljon ne vaatii, vielä enemmän saat takaisin. Niin se vaan on.

Tuo olisi voinut tulla omasta suustani. Näinhän se on. Joskus menee hermo, joskus vielä enemmän. Mutta useimmiten se on uskomaton voimavara mitä lapsiltaan saa.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Vteich
Eihän sille mitään voi, että kersat parkuvat ja ovat rasittavia, mutta sitä olen itse ihmetellyt, että minkä takia niitä pitää raahata joka paikkaan muiden kiusaksi. Mikä helvetin pakko se lapsi on aina ottaa mukaan lätkämatsiin, juuri siihen ruuhka-ajan ratikkaan ja huonekaluostoksille Ikeaan? Pitäkää ne kersanne kotona parkumassa, kaikilla on mukavampaa.

Eli minäkin jättäisin nelivuotiaan tyttöni- ja 8kk poikani yksin kotiin, kun käyn kaupassa??( Tähän tulisi semmoinen David Hasselhof-hymiö, jos vain osaisin sen laittaa)
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Battleaxe
Eli minäkin jättäisin nelivuotiaan tyttöni- ja 8kk poikani yksin kotiin, kun käyn kaupassa??( Tähän tulisi semmoinen David Hasselhof-hymiö, jos vain osaisin sen laittaa)

Kauppareissut ymmärtää, mutta se ei mene jotenkin jakeluun, että jos on se lapsi pitänyt tehdä, niin onko sitten se sylissä pakko käydä joka paikassa. Esim. näitä lätkämatseissa näkyviä sylivauvoja en ymmärrä, en sitten millään. Enkä Ikeassa.
 

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti Vteich
Eihän sille mitään voi, että kersat parkuvat ja ovat rasittavia, mutta sitä olen itse ihmetellyt, että minkä takia niitä pitää raahata joka paikkaan muiden kiusaksi.

Ehkä sinäkin ymmärrät sitten, kun sinulla on omia lapsia. Ei sitä voi pelkästään kotona elää.

Sen ymmärrän, että jotkut nuoret katsovat esim. uhmaikäisen lapsen huutoa ihmetellen ja paheksuvasti, mutta eniten ottaa päähän että joskus jopa jotkut vanhat naiset (siis sellaiset jotka ovat jo varmaan isoäitejä) katsovat paheksuvasti ja jopa sanovat jotain. Käsittämätön. Heidän sentään luulisi tajuan esim. millainen on uhmaikäinen lapsi. Unohtuuko se niin nopeasti vai kuvittelevatko he itsensä sitten niin hyviksi (iso)äideiksi että on varaa tulla neuvomaan?!
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Vteich
Esim. näitä lätkämatseissa näkyviä sylivauvoja en ymmärrä, en sitten millään.

Meilläpäin aletaan käymään matseissa ajoissa.
Poikani oli ensimmäistä kertaa pelissä puolivuotiaana, viime kaudella pelejä taisi tulla 4-5.
Jotkut menivät paremmin, joistakin poistuimme hyvissä ajoin.
Sälli on kuitenkin aina ilmoittanut haluavansa lähteä,
ja silloin kun ei mukaan pääse niin harmi on kova.
Paikanpäällä, varsinkin 18.30 alkavissa matseissa, väsy saattaa 4-vuotiaalle ymmärrettävästi tulla.


Se, että sä et ymmärrä, ei mua eikä varmasti muitakaan matsissa jälkikasvun kanssa käyvia haittaa paskan vertaa.
 

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla
Lapsettomat ihmiset ovat usein maailman parhaita

Aivan! Itse en ainakaan tienyt lapsista ja niiden oikuista tuon taivaallista ennen kuin tuli oma lapsi. Lähinnä tuli vain esim. vittunnutta junassa huutavaan lapseen ja ihmeteltyä miksi helvetissä sitä äpärää ei saada hiljaiseksi jne. Kummasti se suhtautuminen muuttuu, kun on oma lapsi :)

Huvittavia ovat myös lapsettomat ihmiset: "Joo, meillä on kaksi koiraa. Se on tosi rankkaa. Tiedetään millaista kun on lapsia".
Ihan kuin koirat ja lapset olisivat sama asia...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kotiin jäämisestä

Itse ja henkilökohtaisesti olen jyrkästi sitä mieltä, että rumat pienet ihmiset, sekä sitten toisaalta niin pienet kuin rumatkin ihmiset saisivat pysytellä kotonansa. Onhan sitä kaikenlaisia palveluita olemassa, jolloin ei tarvitse kunnon ihmisten ilmoilla näyttäytyä ja pahennusta aiheutella.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Vteich
Pitäkää ne kersanne kotona parkumassa, kaikilla on mukavampaa.

Lienee selvää, missä sinua on pienenä pidetty? Koska pääsit muuten ensimmäisen kerran vanhempien mukana ulos?
 

Morgoth

Jäsen
Re: Kotiin jäämisestä

Viestin lähetti Rontti
Itse ja henkilökohtaisesti olen jyrkästi sitä mieltä, että rumat pienet ihmiset, sekä sitten toisaalta niin pienet kuin rumatkin ihmiset saisivat pysytellä kotonansa.

Mahtaa olla elämä tylsää, kun pelkästään kotona olet.
Hyvä että on jatkoaika, niin sinullakin on jotain kontaktia ulkomaailmaan! :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös