Lalli Partinen – punainen kolmonen

  • 6 828
  • 36

fakiiri

Jäsen
Minulle Lalli Partinen edustaa aikaa, jolloin IFK:sta tuli instituutio. Lalli, vaikka SaiPan kasvatti olikin, oli pelaajana kuin prototyyppi IFK:n puolustajasta. Iso ja ilkeä. Lallin perstaklaukset muistetaan, #3 oli kuin luisteleva IFK:n brändi.

Ihmisenä Lalli oli kuulemma hyvin lempeä, ystävällinen.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella surullinen uutinen. Lalli oli ja tulee aina olemaan kunniastadilainen.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Lallin edesottamukset ovat niitä tarinoita, joita isä diggasi kertoa nuorelle IFK-fanille. Katsomon "Lalliii, Lalliii" huudot Partisen menettäessä malttinsa jne. En päässyt näkemään, mutta elävän kuvan sain legendasta.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Lämmin osanottoni Lallin omaisille.

Olen ehkä joskus kertonutkin, mutta Lallin ansiosta minusta tuli HIFK:n kannattaja. Koska Lalli siirtyi Saipasta siihen ainoaan oikeaan seuraan, niin samalla kääntyi takkini, enkä edes häpeä sitä.

Lallin kannattaja taas minusta tuli, kun isäni huuteli Lallille pelin jälkeen Ketterän voittaessa Saipan ja Lallin hermostuessa ja ilmeisesti leikillään oli hyppäämässä isäni perään, joka nappasi minut syliinsä ja sitten juostiin karkuun, se on ikuistunut silmiini. Kunnioitus vain kasvoi siitä Lallia kohtaan. Kerroin tämän myös Lallille Lappeenrannan kuninguusraveissa, jossa istuttiin pari tuntia VIP-katsomossa vierekkäin, Lallia tarina nauratti, mutta ei myöntänyt muistavansa moista, ehkä se oli hänelle arkipäivää, pienelle pojalle iso juttu.

Kunnioitus punaista kolmosta kohtaan on iso.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Osanottoni Lallin omaisille ! En valitettavasti itse ehtinyt nähdä Lallia koskaan livenä
jäällä, mutta onhan sitä nähnyt kaikenlaista kuvamateriaalia.

Hieno mies, lepää rauhassa ! Se oikea Punainen kolmonen.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Taas on yksi suurista poistunut keskuudestamme. Kevyet mullat Iso Punainen Kolmonen.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Pidän 20.2.1977 päivänä, jolloin minun osalta alkoi HIFK:n kannustaminen. Lallin ulosajo ja siihen liittyneet tapahtumat oli jotakin aivan mieletöntä nuorelle pojalle. Sitä piti saada lisää!
Itse tapasin Lallin vain kerran Sokoksella, kun hän oli Hexin kanssa urheiluosastolla HIFK:n mannekiinina. Sain nimmarinkin...
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Lalli oli nimenomaan persoona. Hän oli yksi niistä isoista nimistä Murtsin, Rantasilan, Hexin, Kolkan, Linnonmaan, Boströmin, Heinon, Isaksonin, Järnin jne. lisäksi jotka tekivät sen vaikutuksen että hogasin IFK:n ja aloin fanittaa sitä kaudella 1970-71. Valitettavasti en ehtinyt näkemään Lallia livenä IFK:n paidassa mutta näinpä sentään Leijonapaidassa telkkarissa MM-kisoissa. Ilta-Sanomistakin sai joskus lukea urheilusivuilta IFK:n matseista ja aika usein Lallin nimi siellä putkahteli.

Haikea mieli tuli tästä suru-uutisesta, osanottoni hänen läheisilleen, lepää rauhassa jättiläinen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lalli edusti sitä pelaajatyyppiä, joita ei valmisteta enää. Nykyään hänen kaltaiset persoonat puuttuvat kaukaloista täysin, kun kaikki ovat periaatteessa samaa massaa.

RIP Iso Punainen Kolmonen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
On ihan niitä ensimmäisiä pelaajia jotka muistan lapsuudesta. RIP.
 

Axo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lepää rauhassa Lalli ja voimia omaisille.

Itse kuulun siihen ikäluokkaan että muutaman kerran ehdin nähdä Lallin pelaavan ihan livenäkin. Olihan hän siihen aikaan ihan uskomattoman suuri ja ikoninen hahmo suomikiekossa. Äkkiseltään en osaa nimetä ketään muuta, joka olisi päässyt kahdenkin eri vastustajajoukkueen kannustuslaulun sanoihin. Tapparan "Pikkulallit maistaa päätylautaa" osuu korviin tämän tästä, Tepsin "Kupittaalla luonto lähtee vaikka Lallista" hieman harvemmin tätä nykyä. Aika komeaa liki puolen vuosisadan jälkeen.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ensimmäinen kerta kun pääsin Nordikselle katsomaan matsia oli HIFK-Koovee vuonna 1977, Lallin ikimustoinen jäähyväisottelu.
RIP Lalli.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös