Mistähän olet saanut kuvan etten arvosta kyseisten ammattien edustajia?
Vai kuuluuko se vaan vasureiden perusluonteeseen vääntää ja vääristellä asioita, pääasia että pääsee valittamaan ja vaikeroimaan.
Minun mielestä on vaan idioottimaista hakeutua jollekin alalle töihin ja sitten parkua kun siitä ei makseta tarpeeksi hyvin. Kannattaisiko ehkä miettiä asiaa hieman etukäteen...?
Noh tommy tuolla aikaisemmin kirjoitti siitä miten työlle joka ei välttämättä tuota mitään materiaa tai rahaa, niin heille pitäisi maksaa palkkaa. Sinä vastaat kyseiseen viestiin vinoilemalla jollain vasuriläpällä ja miten jotku haaveilevat jostain kaikille-rahaa-utopiasta. Vaikutti vaan siltä että sinulla ei hirveästi sympatioita riitä. Minä vain tokaisin että sinulla on aika paljon velkaa näille matalapalkkaisille aloille. Itse olisin satavarma valmis maksamaan sen pari kolme pinnaa lisää veroja jos ne korvamerkittäisiin näille aloille. Olisitko sinä? Kansainvälisessä vertailussa meidän hoitsuille maksetaan pähkinöitä ja se pinna sinne lisää jokaiselta hoitaisi sen eron hetkessä ja vähän jäisi ylikin.
En tiedä millä pankkiiri-alalla olet mutta se on fakta, että me veronmaksajat ollaan avustettu teidän alaa niin voimakkaasti että se nurina sieltä suunnasta on hieman kummallista. On hyvin mahdollista että sinun työpaikkasi on pelastettu verovaroin 90-luvun alkupuolella. Viimeksi pankeille jäjestettiin mahdollisuuksia miljardilainoihin. Peukku siitä että kukaan ei tähän apuun tarttunut, mutta niiden pelkkä olemassaolo helpotti pankkien toimintaa. Tämän lisäksi joka vuosi pankkeja tuetaan 900miljoonan veronkevennyksien avulla. Lainanmyyntiä ja monet harrastavat perus pankkitoiminnan ohella asuntomyyntiä. Eli pankkialaa tuetaan ihan samasta kakusta mistä saikkujen liksat maksetaan. Erona on että ainoa tapa millä saikut voivat vaikuttaa liksoisinsa on lakkoilu. Jos lakkoillaan niin mm. jatkoajan keskutelupalstalla jaetaan kiristäjä leimoja ja syytetään ihmisten kuolemantuottamuksesta. Valtiovalta maukuu että fyrkka ei ole. Pankeille löytyy velkarahaa muutamassa viikossa jne rupean toistamaan itseäni...zori.
Huvittavaa on se kun Nalle & co vannovat laizzes-fairen nimeen vaikka heidän toimiala on lopettanut toimimasta niiden periaatteiden mukaan jo aikoja sitten.
Eikö tämän logiikan mukaan eniten pitäisi maksaa maanviljelijöille, sillä ilman ruokaa me kaikki kuoltaisiin nälkään jo parissa viikossa? Myös talojen rakentaminen menisi noiden edelle, sillä näin pohjoisessa talvella tulisi muuten kylmä.
Just. Jos nyt haluat verrata näitä aloja hengenpelastajiin niin ok, mutta huomioi se että kyseiset alat saavat jo miljardiluokan avustuksia. Ja näille aloille rahdataan sitä rahaa meidän kuluttajien toimesta. Maataloustukia ja rakennusalaa elvytettiin isolla kädellä (velkarahalla). Anttila se siellä EU:ssa pyörii harvasen päivä rahaa pyytämässa niiden rahojen lisäksi mitä me itse heille syydetään. Jos Sosiaali ja teveysministeri yhdistettynä kuntaministerin kanssa tekis homma samallla vakaumuksella, niin ehkä ei terveydenhuollon ongelmat olisi samaa luokkaa. Anttila se osaa pyytää (koplata hallitusneuvotteluihin) mutta ilmeisesti hyssälä ja kiviniemi etsii mistä leikata.
Tämä ei ole mikään vasuri homma. Tämä on arvo kysymys. Esim demareilla on ihan yhtä paska trackrecord kun nyky hallituksella.
Jenkit veti kaiken privaatiksi ja verot alas - vituiks meni.
Halutaanko ylläpitää hyvinvointimme? Fyrkka puhuu. Verorahoja jaellaan eri perustein ja minä vain ihmettelen miksi se on niin vaikea maksaa niille jotka pitävät meidät meidän hyvin tuottavissa ammateissa. Suhteutetaan vastuuseen ja kansainväliseen palkkavertailuun niin kuopassa ovat. Monen yksityisen alan ei tartte kun vähän älähtää, että meidän pisness ei kannata, ja fyrkka löytyy.