Analyytikko_
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jaahas, jäätävä ketjunavaus. Vastaavaan toispuoleiseen propagandaan voi sitten käydä tutustumassa SLSY-jäsensivuilla. Pari asiaa naurattaa koko tässä touhussa:
a) väite 40 000 euron vuosituloista on täysin naurettava. Ne ihmiset, joita tunnen Finnairin palkkalistoilta tunnen, elävät epävarmuudessa, monet heistä duunissa määräaikaisina ja tulotaso ei todellakaan ole lähellekään Hienosen väittämää summaa.
b) ammatin raskauteen en ota kantaa, totean vain, että 26,5 tuntia viikossa ei ole paljon verrattuna moneen muuhun alaan. Lentäminen ei muutenkaan ole se varmasti pahin mahdollinen ammatinvalinta, mutta jatkuva reissaaminen, aikaerot yms. eivät saisi näkyä myöskään palvelussa, joten onko siellä ilmassa aina kiva olla?
c) Finnair saattaa olla vielä erittäin kusessa tämän uuden kone-tilausongelmansa kanssa. Hölmösti ollaan ikäänkuin oltu löyhässä avioliitossa yhden toimittajan kanssa ja tilailtu koneita sieltä hieman suurellakin riskillä. Nyt kannattaisi miettiä jo tehtyä virhettä ja miten tästä hommasta päästään eroon tai saadaan joku korvaava ratkaisu tilalle. Onko Boeing-leiri lepytettävissä?
d) Laitetaanko yhtiötä myyntikuntoon vai mistä tällaiset rajut toimet kielivät? Valtio luopuu omistuksestaan ja sijoittajat pääsevät haaskalle?
e) Finnairin imago on kärsinyt pahan kolauksen eikä sitä tämän lakon päättyminen nopeasti enää paikkaa. Sinivalkoiset siivet my ass, Hienonen lähde seuraavaksi pilottien palkkojen ja etujen kimppuun.
a) väite 40 000 euron vuosituloista on täysin naurettava. Ne ihmiset, joita tunnen Finnairin palkkalistoilta tunnen, elävät epävarmuudessa, monet heistä duunissa määräaikaisina ja tulotaso ei todellakaan ole lähellekään Hienosen väittämää summaa.
b) ammatin raskauteen en ota kantaa, totean vain, että 26,5 tuntia viikossa ei ole paljon verrattuna moneen muuhun alaan. Lentäminen ei muutenkaan ole se varmasti pahin mahdollinen ammatinvalinta, mutta jatkuva reissaaminen, aikaerot yms. eivät saisi näkyä myöskään palvelussa, joten onko siellä ilmassa aina kiva olla?
c) Finnair saattaa olla vielä erittäin kusessa tämän uuden kone-tilausongelmansa kanssa. Hölmösti ollaan ikäänkuin oltu löyhässä avioliitossa yhden toimittajan kanssa ja tilailtu koneita sieltä hieman suurellakin riskillä. Nyt kannattaisi miettiä jo tehtyä virhettä ja miten tästä hommasta päästään eroon tai saadaan joku korvaava ratkaisu tilalle. Onko Boeing-leiri lepytettävissä?
d) Laitetaanko yhtiötä myyntikuntoon vai mistä tällaiset rajut toimet kielivät? Valtio luopuu omistuksestaan ja sijoittajat pääsevät haaskalle?
e) Finnairin imago on kärsinyt pahan kolauksen eikä sitä tämän lakon päättyminen nopeasti enää paikkaa. Sinivalkoiset siivet my ass, Hienonen lähde seuraavaksi pilottien palkkojen ja etujen kimppuun.