Varsin hauska tilanne töissä: tehtäväni on olla työyksikössäni "siel' mis' vänskä tarvii oikee hyvää miest'..." ja tälle viikolla napsahti yksi tuki- ja liikuntaelinsaikku paikottavaksi.
Koska asiasta oli aavistus jo perjantaina ja tekeillä oli Superin vuoronvaihto- ja ylityökielto, olivat päiväkotiryhmän muut aikuiset vaihtaneet "luvallisena aikana" itselleen aamu- ja iltavuorot.
Minun työvuoroni oli merkitty listaan aikana, jolloin ei työpanokseni kohteesta ole ollut mitään tietoa, ja silloin se on 8:15 eteenpäin. Tuohon vuoroon ehdin junalla, jos se on aikataulussa.
Toivoivat sitten, että vaihtaisin työvuoroni alkamaan (kun olen vapaa vuorojani vaihtamaan) 8:00 milloin lapset saavat aamupuuronsa. No, enpä siihen suostunut koska se maksaisi minulle omalla autolla kulkemisen kulut (vs. juna) ja auto olisi pois vaimoni käytöstä ja ilmastonmuutos on ja jääkarhut kuolee kun mä menen töihin autolla.
Joten aamupalalla kahdeksalta alkavan työvuoron työpanoksen hoitaa JHL:ään kuuluva laitosapulainen... En tiedä, onko tämä muista hauskaa mutta minusta on. No, kyllä tarkoitukseni oli myös vähän vinoilla liiton orjille. Yksi käytännön ratkaisu olisi tietysti siirtää lasten aamupalaa vartin myöhemmäksi, mutta siihen ei kunnan työntekijän luovuus riitä. Ohjeessa kun sanotaan, että se on 8:00.
Olisi hyvin jännittävää saada tietää, millä perusteilla JHL:n lakkokunnat on valikoitu. Minusta kun näyttää siltä, että niissä kunnissa joilla demareilla olisi hävittävää (äänestäjien suuttuessa) paljon, ruoka- ja siivouspalvelut toimivat normaalisti.