Minun mielipiteeni on yksinkertaisesti se, että Patrik Laine on parempi pelaamaan jääkiekkoa kuin Jesse Puljujärvi. Lisäksi näen Laineen potentiaalin katon korkeammalla. Laine tuo kentälle sellaisen yhdistelmän laukausta, taitoa, kokoa, pelisilmää ja ratkaisuhalua, jota ei ole Suomessa koskaan nähty. Tässäkin ketjussa mainittu Corey Perry on mielestäni hyvä verrokki.
Puljujärvestä minulle taas tulee mieleen Nino Niederreiter: isokokoinen, hyvä luistelija ja draft-vuoteen loistavat U20-kisat. Kuitenkin itseäni vaivaa Jessessä erityisesti nimenomaan tuo tietynlainen kömpelyys kiekon kanssa. Toki sitä pystyy kehittämään, varsinkin nykypäivänä kun voi palkata vaikka henkilökohtaisen taitovalmentajan hiomaan tekniikkaa. Vähän Puljussa haisee tuollainen hyvä 15-20 maalin kolmosen laituri, joka pystyy parhaimmillaan pelaamaan kahdessa kärkiketjussa ja ylivoimassa sellaisessa tukipelaajan roolissa. Tietysti olen erittäin mielelläni tässäkin asiassa väärässä ja saadaan molemmista herroista kovat pistelingot NHL:ään.