Meille ei mahdu Gooniosaston miestä tällä hetkellä. Perustelut on seuraavat:
A) Ketjurakennelmat. Meille tulee Dahlmanin / Uuden hankinnan myötä 3 ratkaisuihin kykenevää kenttää. Eli olisi pitänyt hankkia se Gooni jo jarrukenttää funtsiessa Töykkälän vierelle. Nyt siellä on Turren tultua kehiin jo kaksi aika kovan tason laituria.
Itse en usko, että jostain löytyy gooni, jolla on kädet. Billy Tibbets on toki jossain seikkailemassa ja tuhoamassa jonkun jengin henkeä.
B) Pakistoon ei mahdu, koska kun yksi tappelee itsensä ulos, niin jatketaan viidellä.
C) Viime kausina joukkueet ovat vallan mainiosti kykeneet voittamaan mestaruuksia ilman gooneja.
D) Rahaa on niukasti. Oletetaan, että rahaa kahteen hankintaan on 200k.
Käytetäänkö rahat verorajan jälkeen kahteen 100 k erinomaiseen hankintaan, vai yhteen 100k "Noroseen" ja sitten yhteen keskinkertaiseen pakkiin ja keskinkertaiseen gooniin? Vaikka rahaa sitten olisi käyttää 300k, niin yhtälö on sama. Itse panostaisin hilut huippunimiin.
EDIT: Sen lisäksi itse pidän parempana, että koko joukkue suojelee taitomiehiään ja erityisesti Mikkeä. Ainakin harjoituspeleissä se tuntui yhtenäistävän jengiä, kun vuorollaan Lennu ja Kanki kävivät niistämässä Mikkeä rikkoneen nenää. Kun vastustaja oppii, että sieltä voi tulla keneltä tahansa nuhaan, niin se on paljon parempi kuin joku yksittäinen gooni, joka sitten hoidetaan pois ekan erän aikana ja sekoitetaan HIFKn pakka.
NHLssä tää gooni-osasto toimii joka tapauksessa paremmin kun kaveri on parhaimmassa tapauksessa pikkujäähyn jälkeen takaisin penkin päässä. SM-Neitiliigassa lentää pihalle kun sanoo kerran äänekkäästi V***U.