Laatikkoleikit kaudella 2010-11

• 251 958
  • 858

Stigu

Jäsen
Mun korvaan karahti nimenomaan se, että Stigu (muistaakseni) luetteli HIFK:n epäfyysiset pakit ja sai listoilleen Maran. Mielestäni tässä oli helvetinmoinen virhe.
Joo, näinhän mä taisin sanoa, ja parin huonosti nukutun yön ja teikäläisen puolustuspuheiden johdosta olen hieman valmis muuttamaan kantaani.

Pleijareita ajatellen pakilta/pakistolta vaaditaan mielestäni

1) kykyä noudattaa Nokan pelikirjaa
2) kokemusta ja kiekkovarmuutta
3) halua ja kykyä pelata fyysisesti vittumaisuuden ja sääntöjen rajamaastossa
4) rohkeutta ja kykyä ratkaisuihin

Mara omaa noista ominaisuuksista oikeastaan täydellisesti kohdat 1 ja 4. Fyysisyyden (kohta 3) osalta ainoa puute oikeastaan on maalineduspelissä, mutta sillä on mielestäni pleijareissa erittäin tärkeä rooli: Maran vääntö ei riitä kampeamaan isoja ukkoja maalin edustalta. Kakkosen osalta Maralla tosiaan tulee joskus noita black-outteja, mutta sehän ei liity fyysisyyteen.

Mitä tulee Kovaseen, niin hän on varmasti hyvä kohdissa 1, 2 ja 4. Ja niin kauan kuiin peli pyörii vastustajan päässä, niin noilla pärjää. Kolmoskohdasta ja Kovasesta ei oikeastaan voi puhua samassa lauseessa. Kovasen ongelmana on lisäksi, että häntä ei voi peluuttaa erikoistilanteissa yv:llä tai av:lla. Hän ei tuo näissä kumpaankaan päähän mitään lisäarvoa.

Mä en edelleenkään ymmärrää tätä leveys-aspektia meidän pakistossa. Pleijarit tullaan vetämään kuudella pakilla per peli, ja oletusarvoisesti jokainen pelaaja on keväällä siinä kunnossa, että pystyy vetämään ne 20 matsia putkeen. Kousa ja Kovanen eivät eroa esim. noita yllämainittuja kriteereitä käyttäen toisistaan juuri lainkaan. Kousa on hieman fyysisempi, mutta kiekollisena epävarmempi.

Syvyyttä sinne pakistoon olisi pitänyt saada, sanokaa mitä sanotte.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Granlundillehan täällä stunttia kaivataan ja kyllä Mikke Ykkösen sentterinä kauteen lähti ja sellaisena hän myöskin loukkaantui, eli siitä se kai tulee. Eli halutaan tasokas sentteri siihen Peltosen vierelle Mikkeä paikkaamaan, sillä ei ole mitään merkitystä monesko kyseinen ketju on pöytäkirjoissa.
Olenko mä nyt missannut jonkun tiedotteen? En ole huomannut että jossain olisi kerrottu se ettei Granlund enää tällä kaudella pelaa.

Tosta pöytäkirja-asiasta olen kyllä tasmälleen samaa mieltä.

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Olenko mä nyt missannut jonkun tiedotteen? En ole huomannut että jossain olisi kerrottu se ettei Granlund enää tällä kaudella pelaa.

Niin niin, mutta ite kirjotin taas siitä, niin kuin moni muukin, että jos Granlund kerta palaa kokoonpanoon, niin ei Mikellä vois esim. pleijareihin lähteä ''ykkössentterinä.'' Tämä taas siitä, tiedät varmaan itsekin, että Mikke ei ollut ennen loukkaantumistaankaan sitä, mitä joukkue tarvitsee tällä hetkellä. Eli HIFKn peli Miken loukkaantumisen jälkeen ei muuttunut juur ollenkaan (loppulukemat, ratkaisuprosentti). Tosiasia on se, että HIFKlla ei vaan ole sitä varmaa pelintekijää, vaikka sentteriosasto onkin laaja. Totta kai Wirtanen ja Ramu ovat laatujätkiä ja omia suosikkeja, mutta ei niitä, mitä mä hakisin tällä hetkellä jengiin. Ens kaudelle olis hienoa saada Ramusta ja Mikestä semmoset sentterit, jotka pitää jengiä oikeesti yllä ja Wirtanen jatkais omassa roolissa, jossa hän on helevetin hyvä. Tää nyt meni vähän toisen ketjun viestiks loppua kohden, mut tätä mä hain - kunnon playmakeria jolla on kokemusta ja taitoa. Tosin niinku JHag kirjotti, aika harvoin tähän aikaan jengi on hankkinu itelleen sen ''ykköskentän'' KHjeesuksen.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ioota Rhoo: No nyt mä tulen palauttamaan kehun, sanoit myöskin hyvin siitä, että tietty hajurako pitää vetää normin lätkäkeskustelun ja ällöttävän Suomi24 -juoruilun väliin. Mua on aina kuvottanut lukea kyttäysviestejä pelaajista, jotka ovat kuulemma olleet taas ihan lärvit siellä ja siellä. Ala-astekamaa.

BOL: Kyllähän mä tiedän, että perustella osaat ja mulla ei ole ongelmia hallita tilannetta, jossa kaikki eivät ole samaa mieltä kanssani näin mielipidepalstalla. Tosin se on heidän oma valintansa olla perkele väärässä -hymiö-. Tässä voisi luetella useita muitakin pelaajia, jotka lähtivät Pentin myötä. Mm. eräs Jan Lundell ulkoistettiin samantien Tsekkeihin ja taputin käsiäni tälle näkemykselle. Ja mulle nimissä Sakke Lindfors & Jan Lundell kulminoituu kaikkein eniten Pentin aika HIFK:ssa. Väsyneitä keskinkertaisuuksia, joista mikään muu joukkue ei ole kiinnostunut. Suojatyöpaikassa HIFK:ssa - voiko enää edarimpaa olla?? Toivon, että ymmärrät näinkin asiaa ajattelevan. On kuitenkin epäreilua Sir Pentin katastrofaalista toimintaa kohtaan rajoittaa hänen mokailunsa vain yhteen, kahteen tai kolmeen hutiin pelaajien suhteen. Penan kammohuteista saa kasaan ehkä parikin kokonaista jengiä. Ja Lunkka & Hank Pikkarainen ovat tosiasiassa olleet aivan briljantteja pelaajia verrattuna Pentin kaappaamiin Nikke Hedbergiin, Peter Whiteen, Scissonsiin, Mrazekeihin ja Kobedzoihin. Mulle ei riitä, että pelaaja on ehkä kiva ja harmiton kaveri. Jos hän on sysipaska jäällä, hän myrkyttää joukkueen ilmapiiriä satavarmasti enemmän kuin oikutteleva Caloun tai dokaava Jere, joista on parhaimmillaan pirusti hyötyä. Tämä on kilpaurheilua, ei pursiseura. Mäkin tiedän monia makoisia juttuja erilaisista naukujista HIFK:n pukkarissa, mutta Hank Pikkaraisesta sanoisin, että ollakseen mätäpaise hän on aina ollut tavattoman suosittu joukkuekaveriensa keskuudessa. Kun on nähnyt HIFK-jätkiä siviilissä, kovin usein HP on ollut Lennun, Artun ja kumppanien seurassa. Kun tätä vertaa vaikkapa synkkään Robert Kantoriin, joka pölli kaiken mitä käteen sai ja ajeli kylmästi oman kultakypärän treeneissä lasarettiin, niin saadaan selville asioiden oikeat mittasuhteet.

Menneet ovat menneitä ja mulla ei ole yhtään mitään tarpeita muuttaa BOLin tai muiden käsityksiä Hankin HIFK-ajoista tähän mennessä. Mitä hyötyä siitä olisi? En kaipaa HP:tä pätkääkään, mutta en vastustakaan, jos koutsimme joskus hänet haluaa. Mua kiinnostaa silloin hänen reaaliaikainen kondiksensa.

Tältä näyttää Hankin historia HIFK:ssa:

02/03, 47 matsia, 1+3=4
03/04 ,16 matsia, 0+0=0 ja suurin osa kaudesta meni Mestiksessä ja A:ssa
04/05, 49 matsia, 7+13=20
05/06, 47 matsia, 5+13 =18
sitten meni pari kautta amerikoissa
07/08, 32 matsia, 4+11 =15, pleijareissa 1+4 (Ei 1+6, mutta itse muistan ifk-tilastoista Hankin saaneen 7 pojoa. Paras pakki kuitenkin aivan selkeästi pisteillä mitattuna)
08/09: 47 matsia, 4+19 =23

5 kaudesta jää käteen 21+59= 80 pistettä. Tämä on pakille kiistatta erittäin kelpo lukema, eikä tätä saavuteta SM-liigatasolla velttoillen, dokaillen ja nenää kaivellen.

Katsotaanpas sitten Kovanen / HIFK -statsit:

06/07 jolloin tuli kesken kauden, 15 matsia, 0+0=0
07/08, 50 matsia, 1+15=16 , pleijareissa 1+0

Siitä ei pääse mihinkään, että Kovanen on vetänyt HIFK:ssa vaatimattomammalla tasolla kuin Veltto Hank. Yksi yhteinen kausi, jolloin Hank voitti Kovasen sekä runkosarjan että pleijarien pisteissä. On vähän kohtuutonta sanoa, että näistä kahdesta Hank on joukkuetta murentava kasvain. Ja siltikään en valita pätkääkään Kovasen tulosta, uskon Kojon saavan jotain miehestä irti. Mutta vaatimattomammalla track recordilla Kovanen palaa kuin Hank tekisi palatessaan.

Sairastuvalta hyviä uutisia: Ville pelaa jo Kalpaa vastaan ja Micke vetää täyttä treeniä!

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukemaansa voi jokainen tulkita miten haluaa. Missään vaiheessahan mä en ole väittänyt Hankin olleen joukkueen/seuran ainoa syöpä. Miksi olisin, koska tilanne ei ole mustavalkoinen, eikä välttämättä yksinkertainenkaan. Lisäksi kirjoitin yleisellä tasolla siitä ongelmallisuudesta, mitä ns. hyvä jätkä/frendi vs. hyvä joukkuetoveri aiheuttaa. "Puolten" valitseminen ei aina ole helppoa. Ja valitettavan usein sitä joutuu tavalla tai toisella puolensa valitsemaan. Ja kaikella kunnioituksella kaikkia kohtaan, nämä pari mun Hank-kirjoitusta on aika kevyttä kauraa näihin "retardi aikamiespoika"-juttuihin ja muihin vuosien varrella tapahtuneisiin patoutumien purkamisiin tiettyjä ihmisiä kohtaan.

Mutta tämä Hankista osaltani. Kirjoitellaan sitten lisää, jos on aiheellista. Juuri nyt ei käsittääkseni ole. Ja vaikka skeptisesti Hankiin suhtautuisinkin, hän saa ihan samanlaisen mahdollisuuden kuin kuka tahansa muukin, jos hän vielä IFK:n koppiin leijuu. Ihminen on erehtyväinen ja muutos on jokaiselle mahdollinen.

Odotellaan nyt, josko kaikki pukin paketit ehtii ajoissa paikalle... Ainahan on ensi vuosi :).

velipunainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sairastuvalta hyviä uutisia: Ville pelaa jo Kalpaa vastaan ja Micke vetää täyttä treeniä!

Tuohan kuulostaa loistavalle!

Ja taidelasi miehestä sen verran, että sunnuntaina tuli hieraistua silmiään uutisen nähdessään. Mutta tosiaan tässä tapauksessa tiedetään minkälainen hiekkakakku sieltä ämpärin alta paljastuu. Edistä ei ollut oikein tietoo ja ei se kakku sitten oikein kiinteä ollutkaan. Eli itse näen tämän myös niin, että Edi vaihtuu Taidelasiin. Sillä, kyllä sitä leveyttä tosiaan pitkässä sarjassa tarvitaan. Ja tällä Edistä Taidelasi vaihdoksella ei siis ole sinänsä tekemistä sen kanssa, etteikö pakkejakin lisää voisi tulla.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli itse näen tämän myös niin, että Edi vaihtuu Taidelasiin.
Ei lähimainkaan. Mä olen ymmärtänyt että Kovanen tulee HIFK:hon, ei Vantaalle.

Kovasen tulon on pakko merkitä sitä että Kousa putoaa oletuskuusikosta pois. En ymmärrä kuka muu sieltä voisi pudota. Siinä tapauksessa tilanne olisi hyvä, HIFK:lla olisi laittaa kentälle liigatasolle todellakin riittävä pakisto jota täydentävät nelospari Kousa-Melart.

Jos riksman kuntoutuu eikä kukaan loukkaannu pahasti on jengi todennäköisesti tässä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOL: Asia ymmärretty ja ymmärräthän varmasti itsekin sarkasmin ja tosissaan vedetyn täystyrmäyksen välisen eron? "Retardi aikamiespoika" sisältää vilpitöntä hymyn takaa tulevaa sarkasmia ja sen huomaa siitä, että käytetyt määritteet ovat tarkoituksella ylivedettyjä. Ts. jokainen tänne kirjoittava tietää, että Lunkka ei ole älynlahjoiltaan retardi, eikä hän myöskään ole maalaistalon aikamiespoika. Aivan samoin kuin jokainen tietää, että tuomari ei ole oikeasti sokea, Håkan Loob ei (tietääkseni) ole oikeasti homoseksuelli eikä Kimmo Kapanenkaan ole afroamerikkalainen. Mulla olisi ollut tilaisuus vinkua Nokan huonosta mausta, kun hän Kapasesta näin sanoi, mutta olin ensimmäisenä puolustamassa, koska harrastan itsekin vastaavia ylilyöntejä, kun ottaa pattiin. Joten siis: en pidä Lunkkaa vajaaälyisenä - tulkoon tämä tässä nyt julkisesti selväksi. En siltikään luota Jannen kevätvireeseen ja se on mielestäni inhimillistä. Tähän mennessä Janne on ollut kuin kepu: pettää aina. Mutta mitä jos nyt....? Hankin pistesaldo oli paljon parempi kuin arvelinkaan. Olen itsekin pitänyt Hankia veltompana kuin hän onkaan.

Stigu: Point taken ja myönnän Maran huonot puolet. Mutta fakta on, että Mara ja Söde ovat liigan top 10 -pakkeja (4. ja 6.) ja molemmissa on selvästi enemmän plussaa kuin miinusta. Ja Mara ei voi olla niin karmea mokailemaan kuin luullaan, koska hänen kentälläolonsa aikana päästään lukemaan +5. Söde, Mara ja Kanki ovat 50% pleijaripakistostamme. Itsekin lasken että käytännössä kuudella mennään. He olivat samoissa asetelmissa viime keväänäkin. Päälle tulee Vallin, joka on alisuorittanut, mutta siltikin voittanut enemmän kuin kukaan muu alakerrassamme ja pelannut myös tasokkaissa ulkomaansarjoissa. Uskallan odottaa häneltä parannusta ja mikään höyhen ei +90-kiloinen Vallinkaan ole. Ei olisi sujunut KHL-hommatkaan, jos kaveri olisi lapanen. Vallin mukaanlukien siinä on 4/6 pakeistamme. Kurvinen = sama +90-kiloinen gaiffari kuin viime kaudella, Melart = fyysinen ja Kovanen = taitava mikkihiiri. Megaluokan muutosta ei viime kauden pakistoon ole tullut ja viime kauden pakisto kanonisoitiin fyysiseksi. Pointtini on se, että muutokset kuudelle pelipaikalle ovat olleet maltillisia ja pelkästään häviötä ei ole tullut fyysiselle puolelle. Clarke ja Haverinenko fyysisiä? Pelasivat viime kauden fyysisessä pakistossamme.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän päivän Veikkaajassa oli maininta, että HIFK kartoittaa sentteritilannetta. Tarkka lainaus: "Mikael Granlundin pitkä poissaolo ja hänen alkukauden esityksensä keskushyökkääjän pelipaikalla ovat saaneet seuran punnitsemaan uuden sentterin hankintaa." Samassa jutussa mainitaan myös Riksmanin tilanne, eli mitat täyttäviä maalivahteja on tällä hetkellä yksi.

Itse etenisin edelleen tässä tilanteessa niin, että perusvarma liigatason maalivahti kakkos-kolmosmaalivahdiksi ja puhtaasti backupiksi siltä varalta, että on kaksi maalivahtia, jotka uskaltaa luukulle heittää. Ei ole paljon järkeä mitään "Norosta" tuohon nyt hakea. Lundell pelaa pudotuspeleissä lähtökohtaisesti ykkösenä, jos Riksman ei pysty pelaamaan, mutta tässä tapauksessa plan B pitää olla.

Tiedosta itsekin hyvin sen, että mitään "ykkössentteriä" on erittäin vaikea tässä vaiheessa kaivaa, mutta silti yrittäisin vahvistaa sitä osastoa ensisijaisesti. Granlund ei vakuuttanut ykkösen keskellä ennen loukkaantumistaan ja loukkaantumisen jälkeen tilanne ei varmasti yhtään helpotu. HIFK:lla on tällä hetkellä ainoastaan Ramstedt ja Wirtanen potentiaalisia 1-2 ketjun senttereitä. tämän jälkeen taso hyökkäyssuuntaan romahtaa ratkaisevasti. Liivik ja Töykkälä eivät riitä näihin rooleihin. Tietysti HIFK:lla on Hamilton varalla sentterin paikalle, mutta puolustussuuntaan ovat hänenkin puutteensa ja tässä tapauksessa ykkös YV:stä katoaa rightin ykköspyssy. Vähän turhan suurta roolia olisi Granlundille loppukaudeksi tarjolla varsinkin, kun se pelaaminen ylipäätänsä on vähän kysymysmerkki.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän päivän Veikkaajassa oli maininta, että HIFK kartoittaa sentteritilannetta. Tarkka lainaus: "Mikael Granlundin pitkä poissaolo ja hänen alkukauden esityksensä keskushyökkääjän pelipaikalla ovat saaneet seuran punnitsemaan uuden sentterin hankintaa." Samassa jutussa mainitaan myös Riksmanin tilanne, eli mitat täyttäviä maalivahteja on tällä hetkellä yksi.
Toisin sanoen - Veikkauksen toimituksessa on taas käyty lukemassa ahkerasti Jatkoaika.comin keskustelupalstaa ja präntätty täältä "tietoja" lehteen. Eli mitään uutta ja ihmeellistä näissä huhuissa ei ole ja ne eivät ole nyt yhtään sen todenmukaisempia kuin olivat aikaisemminkaan. Ehkä tulee joku, todennäköisimmin ei, kun odotellaan Juuson ja Miken parantumista.

velipunainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei lähimainkaan. Mä olen ymmärtänyt että Kovanen tulee HIFK:hon, ei Vantaalle.

Kovasen tulon on pakko merkitä sitä että Kousa putoaa oletuskuusikosta pois. En ymmärrä kuka muu sieltä voisi pudota. Siinä tapauksessa tilanne olisi hyvä, HIFK:lla olisi laittaa kentälle liigatasolle todellakin riittävä pakisto jota täydentävät nelospari Kousa-Melart.

No, tätähän tarkoitin, kun tuossa aiemmin tämän vaihdoksen yhteydessä leveyden tärkeydestä kirjoitin, joka ei Edin osalta toteutunut suunnitelluissa mittasuhteissa. Eli, ei kai sen Edinkään pitänyt siellä Vandaalla siinä määrin pelailla :-). Mutta Tommista tiedetään mitä saadaan ja pelaa jatkossa myös ylivoimaa. Ja se on sitten tosiaan esim. Kousa-Melart akseli joka tuo sitä lentokentän leveystä leveyttä. Sikäli mikäli kaikki kondiksessa on.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Siirtohuhuketjussa huhuillaan Jason Williamsia IFK:hon. Fantasioidaampa vähän miltä rosteri voisi näyttää siirron toteutuessa ja kaikkien ollessa terveinä:

Peltonen - Williams - Hamilton
Kuhta - Wirtanen - Petrell
Ahtola - Ramstedt - Granlund
Haataja - Töykkälä - Liivik
+ Järvinen, Wärn, Nyholm jne...

Kankaanperä - Järventie
Vallin - Kovanen
Söderholm - Kurvinen
+ Melart, Kousa

Uuh..

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Williams kelpaisi hyvin. Toisaalta kaveri ei ole pelannut varsinaisia sarjapelejä sitten 4.toukokuuta, joten herran pelikunnosta on paha sanoa mitään. No, kaipa IFK nämä tällaiset asiat tarkistaa etukäteen....

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olishan Jason Williams kova nimi ykkösketjuun. Kuulostais kovalta YV:ltä Peltonen-Williams-Hamilton !

Kyllä Hank olisi ollut puolustukseen kovempi vahvistus kuin Kovanen. Vaikka Hank fleguilee välillä niin statsit kyllä puhuu puolestaan.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Kyllä Hank olisi ollut puolustukseen kovempi vahvistus kuin Kovanen. Vaikka Hank fleguilee välillä niin statsit kyllä puhuu puolestaan.

Pah, yksi pisteiden valossa hyvä kausi Ruotsissa, jonne ilmeisesti sopii pelityyliltään paremmin, muttei mielestäni SM-liigassa pelatessaan ole esittänyt ikinä mitään ihmeellistä. Pahasti vielä edarijätkän maku jäi hänestä suuhun. Niin ja eihän Hank ole edes pisteidenkään valossa tehnyt SM-liigassa ikinä yhtä kovia tehoja kuin Kovanen viime kaudella :)

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hank Pikkaraisesta jäi mielikuva "the Edarina". Ihan sama, minkälaisia pistemääriä pelaaja on urallaan iskenyt, IFK:n pukukoppiin kaivataan mahdollisimman vähän näitä edareita, jotka ovat riehuneet seurassa koko karsean 2000-luvun. Jalosen aikakaudella näistä syöpäläisistä on tosin aika hyvin päästy eroon ja se näkyy tällä hetkellä sarjasijoituksesta ja joukkueen peliesityksistä.

Ja onhan Pikkarainen itsekin kertonut, ettei hän halua palata SM-liigaan lähiaikoina. Kiinnostus miestä kohtaan on varmasti kovaa ainakin Ruotsissa, kiitos vahvan viime kauden.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hank Pikkaraisen +/- lukemat eivät ainakaan viimeisimmällä HIFK-kaudella päätä huimannut, pakkasen puolella oli pitkästi toisella kymmenellä. Tuollaista määrää ei edes tehopisteillä kompensoida. Varsinkin, kun kaverin selkä suoristui aina, kun piti pelata alaspäin hyökkäyssiniseltä tai omassa päässä olisi pitänyt tehdä duunia ilman kiekkoa.

Ainoa hyvä kausi Pikkaraiselta muistuu mieleen ennen Rangers-reissua, kun pelasi Jeren pakkiparina.

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkin tiedän monia makoisia juttuja erilaisista naukujista HIFK:n pukkarissa, mutta Hank Pikkaraisesta sanoisin, että ollakseen mätäpaise hän on aina ollut tavattoman suosittu joukkuekaveriensa keskuudessa. Kun on nähnyt HIFK-jätkiä siviilissä, kovin usein HP on ollut Lennun, Artun ja kumppanien seurassa. Kun tätä vertaa vaikkapa synkkään Robert Kantoriin, joka pölli kaiken mitä käteen sai ja ajeli kylmästi oman kultakypärän treeneissä lasarettiin, niin saadaan selville asioiden oikeat mittasuhteet.

Ei kai kukaan ole haukkunut HP:tä mulkuksi, vaan laiskaksi. Huhujen mukaan laiska kaveri joka vielä kaiken lisäksi oli niin mukava ja pidetty tyyppi, että sai Artut Lennut ym. lähtemään mukaan sluibailuun. Ei siis perustu tietoon, mutta argumentointisi jossa Hank on tykätty eikä siksi voi olla edari ontuu.

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Pah, yksi pisteiden valossa hyvä kausi Ruotsissa, jonne ilmeisesti sopii pelityyliltään paremmin, muttei mielestäni SM-liigassa pelatessaan ole esittänyt ikinä mitään ihmeellistä. Pahasti vielä edarijätkän maku jäi hänestä suuhun. Niin ja eihän Hank ole edes pisteidenkään valossa tehnyt SM-liigassa ikinä yhtä kovia tehoja kuin Kovanen viime kaudella :)

Hank Pikkaraisen +/- lukemat eivät ainakaan viimeisimmällä HIFK-kaudella päätä huimannut, pakkasen puolella oli pitkästi toisella kymmenellä. Tuollaista määrää ei edes tehopisteillä kompensoida. Varsinkin, kun kaverin selkä suoristui aina, kun piti pelata alaspäin hyökkäyssiniseltä tai omassa päässä olisi pitänyt tehdä duunia ilman kiekkoa.

Ainoa hyvä kausi Pikkaraiselta muistuu mieleen ennen Rangers-reissua, kun pelasi Jeren pakkiparina.

Eihän tässä kukaan ole Pikkaraista takaisin vaatimassa, mutta hieman ihmelliseltä nämä mutu tuntumalla heitetyt jutu ovat. Otetaan vaikka esimerkkinä tuo mainittu Kovanen.

Ura SM-liigassa:

Hannu Pikkarainen 238 ottelua pistekeskiarvolla 0,34 eli 13,3 pistettä kaudessa plus/minus +14
Tommi Kovanen 429 ottelua pistekeskiarvolla 0,35 eli 12,5 pistettä kaudessa plus/minus -37

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eihän tässä kukaan ole Pikkaraista takaisin vaatimassa, mutta hieman ihmelliseltä nämä mutu tuntumalla heitetyt jutu ovat. Otetaan vaikka esimerkkinä tuo mainittu Kovanen.

Juuri näin. HIFK:sta löytyy pelottavan monta Pentin aikana tehtyä hankintaa, jotka ovat aivan järkyttävällä tavalla surkeita hahmoja. On loukkaus Pikkaraista, Pesosta, Loppia, Lunkkaa kohtaan luetella heitä sluibailijoina ja edareina. Jokainen näistä on pelannut jääkiekkoa HIFK:ssa parhaimmillaan vähintään hyvällä tasolla. Useimmat erinomaisella tasolla. On ihan käsittämätöntä vaahdota Hankista kuin myös Lunkasta ja unohtaa tällaiset soturit: Kobezda, Mrazek, Hurtaj, Vauhkonen, Scissons, P. White, Stathos, Hedberg, Junkka, Kantor, Laaksoharju, Salminen, Parsons.....jne. Nimenomaan nämä pilipalipipertäjät ovat Penttiä puhtaimmillaan. Helvetin outoa ottaa silmätikuksi pelaajia, joita voi kuitenkin pitää jääkiekkoilijoina. Jokaiselle täällä ovat kelvanneet Hankin, Pessin ja kumppanien tekemät maalit ja Längen nappiin osuneet pelit. Kaikille on tullut hurrattua, itse ainakin tunnustan tämän. Nämä jätkät ovat tuoneet HIFK:lle paljon pisteitä - jättäisin kivitettävien rivissä paljon taaemmaksi kuin monet muut. Aika kultaa muistot ja ilmeisesti scissonsit ovat kadonneet ifk-fanien aktiivimuistista.

HIFK:ssa haetaan negaatioiden kautta kaikki asiat ja puhutaan ihan tosissaan näppisten takaa katsomon perstuntumalla kaikenlaista shittiä koskien pelaajien arkea. Jos tänne kirjoitettaisiin omilla nimillä, tietty paska katoaisi sinne minne se kuuluukin = suolistoon tai pönttöön. Totta munassa, kun tunteella kirjoittaa, tulee vedettyä ylilyöntejä ja siinäkin olen viimeinen heittämään kiviä. Mutta suhtaudun asiaan samoin kuin arvotan pelaajiakin: jos pääosa kirjoittaja X:n tuotoksista on lätkäasiaa sisältäen perusteluja mielipiteille, ei se niin vaarallista ole, että välillä rima putoaa. Yhden mission vinkujat ovat sen sijaan rasittavia, heidän tulonsa arvaa jo etukäteen.

En ole Detroitin suuri fani / seuraaja, mutta tietääkseni Williams on siirtolistalla. Siis sama Williams, joka pelasi aikanaan Ässissä on kai kyseessä ? Rightin kaveri, ei paha. Se, että sentteriä yhä kartoitetaan, tarkoittaa sitä, että Micke pelannee laidassa loppukauden ja vanha kunnon ARG jatkaa. Se on ainakin oma toiveeni. Jos Williams tulee ja Hamilton on pelikunnossa, pudonnee Hade, Kibe tai Lennu astetta alemmas ja samalla voi nelonenkin uusiutua. Näin tapahtui viime kaudella ennen pleijareita ja tulos ei ollut hyvä. Mikähän mua vaivaa, kun en koe mieletöntä tarvetta ison peliajan senalle enää? Poislukien se tilanne, missä Hamilton ei pystykään pelaamaan. HIFK:ssa on nyt niin paljon talenttia yläkerrassa, että uskaltaisin kyllä luottaa hyökkäykseen tällaisenaan. Nyt kun Micken paluu on jo selviö, lepää hyökkääjäsignauksissa vanha tuttu ehjän korjaamisen syndrooma.

Snadi: Samat! HIFK:n tehoketju tarkoittaa nykyään ketjua, jonka pelaajat makaavat teho-osastolla. Ugh.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
On ihan käsittämätöntä vaahdota Hankista kuin myös Lunkasta ja unohtaa tällaiset soturit: Kobezda, Mrazek, Hurtaj, Vauhkonen, Scissons, P. White, Stathos, Hedberg, Junkka, Kantor, Laaksoharju, Salminen, Parsons....

En nyt yritä puolustella nimimerkkiäni (ja väitän sen olevan muutenkin puoliksi sattumaa), mutta itse ainakin muistelisin, että Kantor oli ihan vahvistus vielä meillä pelatessaan. Teki kohtuullisesti pisteitä, saakelin tulinen kuti ja oli avojään taklaajana tuolloin ihan eliittiä koko mantereella. Viimeisimmät vuodethan ovat sen sijaan menneet ilmeisesti aika pohjamudissa.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että paljon oli hutihankintoja Penalla, mutta mahtuihan siihen porukkaan jokunen helmikin.

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jason Williams meille ja monen vuoden märkäuni toteutuu. Muistan, kun Ässissä pelatessaan oli aivan älyttömän hyvä. Joku Ässä faneista voisi kertoa vähänä enemmän.

Hyvin saman tyylinen ja saman tasoinen pelimies kuin Hamilton.

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
On ihan käsittämätöntä vaahdota Hankista kuin myös Lunkasta ja unohtaa tällaiset soturit: Kobezda, Mrazek, Hurtaj, Vauhkonen, Scissons, P. White, Stathos, Hedberg, Junkka, Kantor, Laaksoharju, Salminen, Parsons.....jne.

En ole yhden mission vinkuja, mutta haluan yleensä jutella yhdestä aiheesta kerrallaan.

Entä jos Pena huomasikin, että hänellä on vuodesta toiseen käsissään reilu puoli joukkueellista ei-nyt-niin-kovin-lupaavia omia junnuja ja päälle ne omat hankinnat jotka floppasivat koska sattumalla on suuri rooli urheilussa? Etkö sinäkin olisi siinä tilanteessa hankkinut silmätikun, jotta jengi ei huomaa että se muukin materiaali on riittämätön mestaruuteen..? :)

Se, että sentteriä yhä kartoitetaan, tarkoittaa sitä, että Micke pelannee laidassa loppukauden ja vanha kunnon ARG jatkaa. Se on ainakin oma toiveeni. Jos Williams tulee ja Hamilton on pelikunnossa, pudonnee Hade, Kibe tai Lennu astetta alemmas ja samalla voi nelonenkin uusiutua. Näin tapahtui viime kaudella ennen pleijareita ja tulos ei ollut hyvä. Mikähän mua vaivaa, kun en koe mieletöntä tarvetta ison peliajan senalle enää? Poislukien se tilanne, missä Hamilton ei pystykään pelaamaan. HIFK:ssa on nyt niin paljon talenttia yläkerrassa, että uskaltaisin kyllä luottaa hyökkäykseen tällaisenaan. Nyt kun Micken paluu on jo selviö, lepää hyökkääjäsignauksissa vanha tuttu ehjän korjaamisen syndrooma.

Hah! Täysin samaa mieltä. Siis siitä, että en koe mieletöntä tarvetta (ison peliajan) senalle. En siitä, että toiveeni olisi että sentteriä kartoitetaan ja Mikke palaa laidalle. Juuri ircissä tuli kyseltyä mille jengi uskoo olevan enemmän tarvetta, molarille vai sentterille. Itsehän olen sitä mieltä ettei kummallekaan, jos Mikke vetää jo täyspainoista treeniä, ilmeisesti siis kontaktiluvalla(?). Ei me silloin tarvita Corsoa, Williamsia tai etenkään mitään Mäkiahoa. Mikke takas ruotuun entistä vahvempana (ehkä tää sairasloman pitkittyminen olikin Minnesotan määräämää tehotreenikuuria kera painojen ja ihmepuuron... :P) ja ratkaisemaan mestaruusmaali. Ja kunhan Juuson selkä saadaan kuntoon tarpeeksi ennen pleijareita, että saa riittävästi peljä alle, voi Lunkka kyllä vetää vaikka helmikuulle asti yksin tätä pulkkaa. Kolmoseksi voi toki hankkia jonkun Norjan tai nostaa Ullberg/Niemi bakupiksi niinku tähänkin mennessä, mutta eipä me mitään Norosia tarvita. Eikä kyllä sen puoleen saadakaan.

Näin se takki heiluu reaaliajassa. Kovanen saa luvan kelvata pakkivahvistukseksi + pelkäsin Miken olevan pahemmin paskana, jollon Corso ois ollu oiva. Mutta Mikke terveenä on riittävä sentterivahvistus tähän pakettiin.

Jos noi nyt kaikki tuolta sairastuvalta palaa, me ei oikeesti tarvita yhtään ketään enää. Tää on tässä. Ostakaa sit soijanakkeja jooko. Ja Hadelle kaurapuuroa.

En nyt yritä puolustella nimimerkkiäni (ja väitän sen olevan muutenkin puoliksi sattumaa)

Munkaan nimimerkki ei viittaa Lemieuxiin.. Ainakaan kovin paljoa. Oikeesti.

Suosikkijoukkue
HIFK
Jason Williams meille ja monen vuoden märkäuni toteutuu. Muistan, kun Ässissä pelatessaan oli aivan älyttömän hyvä. Joku Ässä faneista voisi kertoa vähänä enemmän.

Hyvin saman tyylinen ja saman tasoinen pelimies kuin Hamilton.

Ai kelpaisiko Williams IFK:hon? No kyyyyllä! Täytyy tunnustaa, etten muista kaverin otteita patapaidasta, mutta tilastojen mukaan hyvää jälkeä on syntynyt. On tietysti makuasia, kehen haluaa verrata, mutta itse hakisin Hamiltonin sijaan vertailukohtaa muutaman kauden takaa: Rem Murray. Jasonihan on ilmeisesti ihan oikea sentteri, kuten Remmerikin, eikä toivotaan toivotaan -sentteri, niin kuin Jehvi.

Pienellä varauksella joudun kyllä suhtautumaan, notta mitenkä tuo vaikuttaisi joukkueeseen, kun hyökkäys on toiminut melko mukavasti nytkin. Maalivahtiosastoa olisin valmiimpi vahvistamaan, kun Riksmanin selkä on osoittautumassa mustaksi pekaksi ja Lunkan kevätvireestä ei ole varmuutta. Tietenkin voidaan tehdä poffeissa viime kauden Chicagot: omiin menee paljon, mutta vastustajan verkkoon vielä enemmän. Välillä otetaan 1-5 turpaan, mutta seuraava matsi voitetaan 7-5. Jos Williams tulisi ja olisi hyvässä kunnossa, niin tämä olisi mahdollinen vaihtoehto IFK:n tulivoiman tuntien. Valmentajat saisivat hermoromahduksen, mutta yleisö varmaan tykkäisi. Pari kunnon joukkotappelua per sarja vielä päälle, niin oijoijoi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy