Ioota Rhoo: No nyt mä tulen palauttamaan kehun, sanoit myöskin hyvin siitä, että tietty hajurako pitää vetää normin lätkäkeskustelun ja ällöttävän Suomi24 -juoruilun väliin. Mua on aina kuvottanut lukea kyttäysviestejä pelaajista, jotka ovat kuulemma olleet taas ihan lärvit siellä ja siellä. Ala-astekamaa.
BOL: Kyllähän mä tiedän, että perustella osaat ja mulla ei ole ongelmia hallita tilannetta, jossa kaikki eivät ole samaa mieltä kanssani näin mielipidepalstalla. Tosin se on heidän oma valintansa olla perkele väärässä -hymiö-. Tässä voisi luetella useita muitakin pelaajia, jotka lähtivät Pentin myötä. Mm. eräs Jan Lundell ulkoistettiin samantien Tsekkeihin ja taputin käsiäni tälle näkemykselle. Ja mulle nimissä Sakke Lindfors & Jan Lundell kulminoituu kaikkein eniten Pentin aika HIFK:ssa. Väsyneitä keskinkertaisuuksia, joista mikään muu joukkue ei ole kiinnostunut. Suojatyöpaikassa HIFK:ssa - voiko enää edarimpaa olla?? Toivon, että ymmärrät näinkin asiaa ajattelevan. On kuitenkin epäreilua Sir Pentin katastrofaalista toimintaa kohtaan rajoittaa hänen mokailunsa vain yhteen, kahteen tai kolmeen hutiin pelaajien suhteen. Penan kammohuteista saa kasaan ehkä parikin kokonaista jengiä. Ja Lunkka & Hank Pikkarainen ovat tosiasiassa olleet aivan briljantteja pelaajia verrattuna Pentin kaappaamiin Nikke Hedbergiin, Peter Whiteen, Scissonsiin, Mrazekeihin ja Kobedzoihin. Mulle ei riitä, että pelaaja on ehkä kiva ja harmiton kaveri. Jos hän on sysipaska jäällä, hän myrkyttää joukkueen ilmapiiriä satavarmasti enemmän kuin oikutteleva Caloun tai dokaava Jere, joista on parhaimmillaan pirusti hyötyä. Tämä on kilpaurheilua, ei pursiseura. Mäkin tiedän monia makoisia juttuja erilaisista naukujista HIFK:n pukkarissa, mutta Hank Pikkaraisesta sanoisin, että ollakseen mätäpaise hän on aina ollut tavattoman suosittu joukkuekaveriensa keskuudessa. Kun on nähnyt HIFK-jätkiä siviilissä, kovin usein HP on ollut Lennun, Artun ja kumppanien seurassa. Kun tätä vertaa vaikkapa synkkään Robert Kantoriin, joka pölli kaiken mitä käteen sai ja ajeli kylmästi oman kultakypärän treeneissä lasarettiin, niin saadaan selville asioiden oikeat mittasuhteet.
Menneet ovat menneitä ja mulla ei ole yhtään mitään tarpeita muuttaa BOLin tai muiden käsityksiä Hankin HIFK-ajoista tähän mennessä. Mitä hyötyä siitä olisi? En kaipaa HP:tä pätkääkään, mutta en vastustakaan, jos koutsimme joskus hänet haluaa. Mua kiinnostaa silloin hänen reaaliaikainen kondiksensa.
Tältä näyttää Hankin historia HIFK:ssa:
02/03, 47 matsia, 1+3=4
03/04 ,16 matsia, 0+0=0 ja suurin osa kaudesta meni Mestiksessä ja A:ssa
04/05, 49 matsia, 7+13=20
05/06, 47 matsia, 5+13 =18
sitten meni pari kautta amerikoissa
07/08, 32 matsia, 4+11 =15, pleijareissa 1+4 (Ei 1+6, mutta itse muistan ifk-tilastoista Hankin saaneen 7 pojoa. Paras pakki kuitenkin aivan selkeästi pisteillä mitattuna)
08/09: 47 matsia, 4+19 =23
5 kaudesta jää käteen 21+59= 80 pistettä. Tämä on pakille kiistatta erittäin kelpo lukema, eikä tätä saavuteta SM-liigatasolla velttoillen, dokaillen ja nenää kaivellen.
Katsotaanpas sitten Kovanen / HIFK -statsit:
06/07 jolloin tuli kesken kauden, 15 matsia, 0+0=0
07/08, 50 matsia, 1+15=16 , pleijareissa 1+0
Siitä ei pääse mihinkään, että Kovanen on vetänyt HIFK:ssa vaatimattomammalla tasolla kuin Veltto Hank. Yksi yhteinen kausi, jolloin Hank voitti Kovasen sekä runkosarjan että pleijarien pisteissä. On vähän kohtuutonta sanoa, että näistä kahdesta Hank on joukkuetta murentava kasvain. Ja siltikään en valita pätkääkään Kovasen tulosta, uskon Kojon saavan jotain miehestä irti. Mutta vaatimattomammalla track recordilla Kovanen palaa kuin Hank tekisi palatessaan.
Sairastuvalta hyviä uutisia: Ville pelaa jo Kalpaa vastaan ja Micke vetää täyttä treeniä!