Pakki on prioriteetti nro 1 tällä hetkellä. Maalivahtia ja sentteriä ei tarvita ellei Juuson ja Miken loukkaantuminen kestä koko kautta. Maalivahtipeli toimii Lunkallakin ja hyökkäys toimii myös vaikka meiltä puuttuu sellainen kolmikko mikä olisi milloin tahansa minkä tahansa liigajoukkueen ykköskenttä (Peltonen, MG, Hämis)
Itse sanoisin niin, että nykyinen pakisto ei ole mestaruuden voittamisen este, jos se pysyy ehjänä. Vastaavasti HIFK:n nykyinen sentteritilanne saattaa muodostua ongelmaksi. Granlund saattaaa olla ratkaisu, mutta sitä harppausta liigan parhaaksi hyökkääväksi sentteriksi ei tällä kaudella oteta, koska loukkaantumisjakso on liian pitkä. Riittävän tason Granlund saataa saavuttaa, mutta hänen varaansa laskeminen on riski.
Maalivahtitilanne on sekin mutkikas. Lundellin nykyinen taso riittäisi vaikka nakkikattilaan asti, koska pahimman vastustajan veskaria on kyykytetty useampaan otteeseen. Itse olen aina ollut ja olen edelleen jyrkästi sitä mieltä, että ei koskaan enää Lundellin varaan mitään ja olen edelleen. En näin pitkää hyvää jaksoa Jannelta muista ja se aina pistää hetkeksi ajattelemaan, että voisiko Lundell kuitenkin... sitten pitää läppäistä itseään. Eilenkin oli kumallinen luotto ukkoon, kun JYP:n veto lähti... ei mene tuolta. Pystyisikö Riksman pelaamaan tällä hetkellä, jos olisi pakko? Siinäpä se ratkaiseva kysymys on, kun ajatellaan kevättä. Kaksi pelaamaan pystyvää maalivahtia on pakkoa olla pudotuspeleissä. Sen kyllä sanon, että jos HIFK maalivahdin vielä hankkii, niin sen maalivahdin pitää syrjäyttää Lundell, eikä tehdä kuten ennen, että nimekkäämpi kaveri vaan tulee ja alkaa pelaamaan.
Pakisto... niin nykyisellään rittää jopa mestaruuteen, mutta loukkaantumisia se ei kestä. HIFK:lla on aikamoinen kolmio tässä ratkaistavana ennen siirtorajan umpeutumista. Kuinka moneen pelaajaan on varaa ja mitkä pelipaikat katsotaan akuuteiksi? Itse olen omasta mielestäni näissä aina niin perkeleen kaikkitietävä, mutta nyt tilanne on hankalin miesmuistiin. En ikinä uskoisi sanovani tätä, mutta ehkä jättäisin sen uuden ykkösveskarin hankkimatta. Paitsi jos lääkäri sanoisi, että Riksmanin ennuste on huono. Lundell voi pelata pudotuspeleissäkin otteluita, mutta Riksmanin tai muun on pakko olla taustalla pelikunnossa.
Ongelma ratkaistu, jos HIFK hankkii ukon joka pelipaikalle, mutta onko se taloudellisesti realistista ja edes järkevää. Pitää muistaa, että ei nämä välttämättä joukkuehenkeä paranna. Joukkue ei aina automaattisesti parane, vaikka nimiä tulee lisää.