Mikke on kirsikka kakun päällä, mutta hänen varaansa en ainakaan minä laske yhtään mitään. ....
Pakisto riittää, jos loukkaantumisia ei tule ja Vallin todella nostaa tasoaan....
Niin, ja sitten on vielä sellainenkin vaatimaton asia kuin maalivahdit. Janneen mä luotan, mutta Juusoon en. En, vaikka kuinka haluaisinkin. Tai, en siis epäile Juuson osaamista, vaan sitä, ettei häntä pystytä peluuttamaan.
Tuossahan noi tärkeimmät onkin.
Miken varaan en ainakaan itse laske enää yhtään. Mikke on vielä alaikäinen, kehtyskelpoinen ykkössentteri-raakile, jolla varmasti tulee olemaan erittäin kova työ saavuttaa loppukaudella edes loukkaantumista edeltävä taso, mikä sekään ei valitettavasti riitä mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkössentterille. Miken olisi pitänyt pystyä pelaamaan runkosarjassa tarpeeksi paljon pelejä terveenä, jotta kehitys olisi ollut odotetunlaista. Miken kohdalla ongelmallista on, että hänellä ei jengissä tee oikeastaan yhtään mitään, ellei hän ole 100% kunnossa. Muutenkin, ykkös- tai kakkosketju ovat Mikelle ainoat vaihtoehdot.
Pakistossa itsekin uskon Vallinin tason nostoon, ja jotenkin olen alkanut pikkuhiljaa hyväksymään sen, että liikkuva mikkihiiripuolustus on parempi kuin fyysinen jäykkäjöpökkäpuolustus, jos noista kahdesta pitää valita. Oma pelkoni on, että pleijareissa tuo meidän puolustus on kyllä valitettavasti hieman liian kevyt.
Juuso ehti ennen "flunssaa" pelata mahtavat 5 ottelua putkeen. Itse en ainakaan oleta, että hän pystyy pelaamaan yli 5 ottelua putkeen jatkossakaan, joten IFK:lla on pelijareissa 2 vaihtoehtoa: Juusolla ja Lunkalla vuorotteleminen tai uuden veskarin hankkiminen.
Toimistollakin varmasti tajutaan, että IFK:lla on tällä kaudella ihan aikuisten oikeasti realistiset mahdollisuudet mennä tappiin asti. Tällä hetkellä isoin paine on toivottavasti Nybarilla, jonka toivon etsivän noita puuttuvia palasia. Oma prioriteettilistani on sentteri-pakki-veskari. Mielellään noista ainakin yksi, ja ideaalitilanteessa kaikki 3.