Laatikkoleikit kaudella 2010-11

  • 251 371
  • 858

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Mun mielestä taas, HIFKin pelityyli ei ole erityisen kuluttava pelaajien kannalta. Koska, nämä todelliset loukkaantumiset ovat tulleet aika mitättömissä tilanteissa. Flunssa nyt tulee jos on tullakseen, sille ei mitään mahda. Ainoa, jonka loukkaantuminen johtuu pelityylistä ja nimenomaan pelaajan omasta pelityylistä, on Lennu. Muiden saikkulaisten vammat ovat harmittomista pelitilanteista johtuneita loukkaatumisia.


Mä olen asiasta hiukan eri mieltä. Se on totta, että loukkaantumiset ovat tulleet mitättömistä tilanteista, mutta niinhän yleensä aina tulevatkin. Miken pään kolahdus oli osittain Miken syytä, mutta myös joukkueen pelisysteemin syy, että painetaan karvaus loppuun saakka. Sentterin ei sitä pitäisi tehdä, mutta HIFK:ssa näin tapahtuu usein.

Myös nivusvammat tulevat yleensä laitaväännöissä, joita HIFK harrastaa paljon hyökkäyspäässä. Suuri syy nivusvammoihin löytyy myös nykyaikaisista täysin järjettömistä luistimista, jotka kohdistavat jalkoihin tulevaa painetta nivusten alueelle. Luistin ei jousta enään yhtään ja jos pelaajan polvi/nivuset väännön kestävät pamahtaa jokin jalan luista poikki. Ennen nilkat olivat kovemmalla, mutta niitä suojaamaan kehittyi pelaajalle täysin erinlaiset lihakset kuin nyky pelaajilla.

Itse odotan lähinnä kauhulla seuraavaa päänseudun vammaan, joka tulee blokatusta kiekosta, joita HIFK uhrautuvasti harrastaa. Kiekko suoraan kasvoihin niin koko kausi tai pahimmassa tapauksessa ura saattaa olla paketissa. Kunnia uhrauksille, mutta rajanveto otteluiden sisällä olisi mielestäni suotavaa ei niin tärkeissä otteluissa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse odotan lähinnä kauhulla seuraavaa päänseudun vammaan, joka tulee blokatusta kiekosta, joita HIFK uhrautuvasti harrastaa. Kiekko suoraan kasvoihin niin koko kausi tai pahimmassa tapauksessa ura saattaa olla paketissa. Kunnia uhrauksille, mutta rajanveto otteluiden sisällä olisi mielestäni suotavaa ei niin tärkeissä otteluissa.

Sinäkö se kirjoitit 'spartalaisuuden' korreloimisesta loukkaantumisiin? Ymmärrän kyllä huolen, mutta toisaalta taas tällä kaudella nähty pelityyli on niiiiin ifk-meininkiä, etten haluaisi nähdä sen kääntyvän 'mikkihiireilyksi' enää ikinä.
Järki mukana toki, ei joka paikkaan tarvitse mennä naama edellä :) Mutta tällä kaudellä nähty pelitapa tuo mukanaan myös suurta yhteenkuuluvuutta ja lisää luottamusta pelikavereihin. Jos luottoa ei löydy, pelistä tulee helposti kuritonta höntyilyä, kun joka paikkaan pitää mennä itse varmistaakseen halutun lopputuloksen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mä olen asiasta hiukan eri mieltä. Se on totta, että loukkaantumiset ovat tulleet mitättömistä tilanteista, mutta niinhän yleensä aina tulevatkin. Miken pään kolahdus oli osittain Miken syytä, mutta myös joukkueen pelisysteemin syy, että painetaan karvaus loppuun saakka. Sentterin ei sitä pitäisi tehdä, mutta HIFK:ssa näin tapahtuu usein.

No mä lähinnä meinasinkin just sitä, että yllättävän vähällä joukkue on selvinnyt, vaikka karvaus on yleensä ylhäällä. Ja noista tilanteista näitä loukkaantumisia ei ole kuin yksi kappale ja sekin menee enemmän nuoren pelaajan intoilun ja huonon tuurin piikkiin.

Lennun selkävammasta ei taida olla sen tarkempaa tietoa? Onko kyseessä vain rasituksesta johtuva vamma, vai onko sieltä mennyt kunnolla rikki jotain? Lennulla on tainnut olla ennenkin selän kanssa probleemia?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Meidän taitavin pelaaja Peltosen&Hamiltonin ohella MG on sitten pahimmassa tapauksessa poissa ensi vuoden puolelle! Nyt on pakko johdon reagoida! Koska Ramstedt on liian ailahteleva pelaaja kärkijoukkueen 1-2 sentteriksi, niin aika ohueksi jää tuo meidän pelinrakenteluosio!
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Sentteri

Minun mielestäni sentterikaupoille. Tomppa ja ilmeisesti Vellu ovat nyt Ameriikan maalla, joten jos sieltä olisi tuliaisia. Ei haittaisi, jos joku "ryanvesce" tarttuisi mukaan.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Jengi joka peluuttaa sellaisia miehiä esim. kuin EDG ei tule voittamaan mestaruutta. JOS meillä ei ole parempaa heittää kehiin niin hommataan! Sama koskee sentteri-osastoa. 1-korin sentteri vaikka perseestä kaivamalla. Siinä Tompalle & kumppaneille tekemistä. Ei tuudittauduta nyt tähän 3 sijaan. Mitään ei olla vielä voitettu ( paitsi yksittäisiä runkkispelejä )!!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saas nähdä, miten seurajohto kykenee reagoimaan tilanteeseen. Granlundin varaan ei voi laskea mitään ja hänen roolinsa oli niinkin mitätön kuin ykkössentteri.

Puolustuskin kaiketi tarvitsee vahvistusta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Saas nähdä, miten seurajohto kykenee reagoida tilanteeseen. Granlundin varaan ei voi laskea mitään ja hänen roolinsa oli niinkin mitätön kuin ykkössentteri.

Tämä totta, mutta mihinkään paniikin omaisiin ratkaisuihin ei kuitenkaan kannata lähteä hankintojen suhteen. Eiköhän näillä ämeriikan matkailijoilla ollut aika selkeä juttu, ketä pelaajia he sinne menevät livenä katsomaan. Tietysti, samalla näkee muitakin pelaajia ja voi tulla ylläreitä...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensihätään siirtäisin Ahtolan ja Haatajan hakemaan onnistumisia KiVasta. Joko yhdessä tai erikseen. Samalla Ramulle uutta verta laidoille ja sormet ristiin, että toimii.

Jerry on nyt toista vuotta saanut veivata Ramun vieressä ja tulokset ovat kovin epätasaisia. Väillä toimii kuin unelma ja välillä tulee pitkiäkin kuivia kausia. Ongelma ei ole nyt Ramstedt ja Ramun toisinaan harrastama pikkukiva näpertely, vaan Jerryn viimeistely tökkii pahasti. Tarvitaan onnistumisia. Niitä saa toivottavasti Vantaalta.

Hadella samaa vikaa, tosin pelipaikka on vaihdellut IFK-aikana moneen kertaan. Mutta nyt ei olekaan kysymys siitä, ettei tutkaparit toimi, vaan siitä, että JPH ei yksinkertaisesti saa kiekkoa edes tyhjään maaliin. Tarvitaan onnistumisia. Mistä niitä saa? Vantaalta.

Korostan, että kysymys ei olisi mistään rangaistuksesta. Jotain pitää keksiä. Itseluottamuksen pitää löytyä. Ja jokaisen pitää ansaita otteillaan paikka kokoonpanossa. Nyt mennään taas näiden veijareiden kanssa sillä olettamuksella, että jossain vaiheessa aukeaa. Toivossa on hyvä elää, mutta samaan aikaan joku muu joutuu tyytymään pienempään peliaikaan, kun odotetaan, että kohta uppoaa. Ja kun ei taaskaan uponnut, tuska kasvaa kaikilla. Eikä vähiten pelaajalla itsellään.

"If it´s broken you gotta fix it".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma ei ole nyt Ramstedt ja Ramun toisinaan harrastama pikkukiva näpertely, vaan Jerryn viimeistely tökkii pahasti.
Ensi hätään kokeilisin itte semmosta, että kunhan Hamilton palaa laatikkoon, laittaisin hänet Haatajan tilalle. Hieman ammoista ARG-ketjua mukaillen Jeff toisi juonikkuutta lisää ja näin Ahtolalle löytyisi kaksikin huikeaa pelinrakentajaa. Silloin Jerryn olisi jo pienoinen pakko onnistua. Sitä en sitten tiedä, mihin Haataja laitettaisiin. Aivan se ja sama.
 

Stigu

Jäsen
Sitä en sitten tiedä, mihin Haataja laitettaisiin. Aivan se ja sama.

Itse laittaisin Haatajan myydään/vaihdetaan -listalle ainakin seuraaviin medioihin:

- SM-liigan sisäiset siirrot-lista
- Keltainen Pörssi
- Huuto.net
- seuralaispalvelu

Perkele kolme maalia tässä vaiheessa kautta noilla ketjukavereilla. Kyse ei ole enää mistään ketsuppipullon korkki-ilmiöstä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- seuralaispalvelu
- - -

Tuskin kelpaa edes tuonne "ookkona oolusta, pelkääkkönä polliissia, tulloo turpaan" -aksentilla.

Viime kauden jaksoin jollain tasolla hyväksyä Haatajan, nyt ei oikein enää natsaa. Kun tyhjän maalin edestä metristä saa ohi, alkaa saada kotimaisen potkupalloilijan leiman.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos Vallin ja Kurvinen ovat pidempään pois peleistä, niin palkataan Tommi Kovanen ottelukohtaisella sopimuksella HIFK:hon, nostetaan Melart KiVa:sta HIFK:hon ja lähetetään Del Grosso takaisin Vantaalle tai jos tuuri käy, niin myydään Eddie jonnekin Saksan kakkossarjaan.

Saataisiin väliaikaisesti pakkiparit Järventie-Kankaanperä, Söderholm-Kousa ja Kovanen-Melart.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietinpä juuri samaa IFK:n illan kokoonpanoa katsoessa. Nyt, kun Vallin ja Kurvinen ovat poissa, niin IFK joutuu peluuttaa Melart-EDG -paria ja se ei ole hyvä asia. Kovaselle soittoa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Mietinpä juuri samaa IFK:n illan kokoonpanoa katsoessa. Nyt, kun Vallin ja Kurvinen ovat poissa, niin IFK joutuu peluuttaa Melart-EDG -paria ja se ei ole hyvä asia. Kovaselle soittoa.

On meinaan sellainen juttu että näillä miehillä ei mestaruuksia voiteta! Mutta pakkohan se on hempulisarjan miehiä peluuttaa kun ei rosterista löydy riittävästi kelpoa materiaalia. Toivottavasti Nybis löytää ämeriikanreissullaan jotain takalinjoillekin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt, kun Vallin ja Kurvinen ovat poissa, niin IFK joutuu peluuttaa Melart-EDG -paria ja se ei ole hyvä asia. Kovaselle soittoa.

Kyllä olisi pitänyt vierasmatkalle ottaa Ahonen, eikä GT:tä... eikun siis DG:tä. Ahonen on aiemmin kuitenkin näyttänyt IFK:n paidassa, että on hyvä stuntti.
 

Stigu

Jäsen
Laatikkoleikin suhteen yksi asia on selvinnyt: Jos Hamilton pysyy kondiksessa, ei Granlunida tarvita pelaavaan kokoonpanoon. Toi rannari on meinaan aika jäätävä...
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Schubertin tilastos Eliteprospectissa. 190cm/103kg, jos tuo saadaan hommattua niin helvetin tyytyväinen olen.
Ikää 28, NHL:ssä pelejä kertynyt n. 350, kellään mitään tietoa mikä Ruotsissa meni pieleen?


E: Ilmeisesti Frölunda saanut loukkaantuneet takaisin ennakoitua aiemmin ja näin ollen päätynyt irtisanomaan Schubertin, eli ilmeisesti pelitkään eivät ole menneet heikosti.
 
Viimeksi muokattu:

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Christoph Schubert jättää(frolundaindians.com) Frölundan. Olisiko tuossa sopiva kaveri IFK:n puolustukseen?

Olisi ihan varmasti käyttökelpoinen pelaaja, mutta uskon esimerkiksi Jokereiden olevan hereillä Schubertin suhteen. Ja jos oikein olen käsittänyt, Keklu on kaveria aikoinaan Ottawan aikoinaan seuraillut. Oma veikkaus on, että Schubert menee Ilmalaan ja sieltä lähtee Forresterin lisäksi eräs toinenkin pelaaja. Tämä siis vaan veikkaus.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Kyseinen sakemanni ei ole puolustaja eikä myöskään hyökkääjä. En ihmettele yhtään, että tyypin ura on laskussa. Schubert on tosi hasardi, vaikka ei ole sinänsä edes huono. En suosittele kellekään.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyseinen sakemanni ei ole puolustaja eikä myöskään hyökkääjä. En ihmettele yhtään, että tyypin ura on laskussa. Schubert on tosi hasardi, vaikka ei ole sinänsä edes huono. En suosittele kellekään.

Näin mäkin muistelisin, pelannut NHL:ssä myös hyökkääjän nelosketjussa ja tämä nimenomaan Ottawassa. Itse olin aluksi sitä mieltä, että tästäkö puuttuva palanen puolustukseen? Tällä hetkellä olen kuitenkin toista mieltä, kyllä sinne pitäisi saada joku varma puolustava puolustaja.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin mäkin muistelisin, pelannut NHL:ssä myös hyökkääjän nelosketjussa ja tämä nimenomaan Ottawassa. Itse olin aluksi sitä mieltä, että tästäkö puuttuva palanen puolustukseen? Tällä hetkellä olen kuitenkin toista mieltä, kyllä sinne pitäisi saada joku varma puolustava puolustaja.

Nimenomaan. HIFK:lla on nyt jo periaatteessa kuusi hazardia (Mara, Söde, Melart, Vallin, Kousa, DelGrosso) ja vain kaksi peruspakkia (kurvinen ja kanki)

Söde, Mara ja Vallin ovat kaikki parhaimmillaan liigan top10 pakkeja jokainen, mutta em. pelaajien piirteisiin kuuluu myös ajoittainen hazardialttius (citius, fortius)
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Toiveita pukille

Laitetaan muistutukseksi viime ottelun kokoonpano:

Peltonen-Wirtanen-Petrell
Hamilton-Töykkälä-Kuhta
Ahtola-Ramstedt-Haataja
Järvinen-Liivik-Wärn

Järventie-Kankaanperä
Vallin-Kousa
Söderholm-Melart

Joulutauko tulee eteen yllättävän nopeasti ja nyt alkaakin olla aika miettiä loppukauden kokoonpanoa. Näillä mennään? Tuskin, sillä tiedettävästi Nybari iskujoukkoineen on tehnyt reissua meren toiselle puolelle katsastamassa mahdollisia vahvistuksia. Muutenkin on mielestäni älytöntä jättää joukkuetta täydentämättä, koska nyt ollaan lähellä menestystä. Erittäin lähellä.

Joukkue on toiminut hyvin, mutta pari kysymysmerkkiä on ilmassa. Milloin Granlund pelaa ja missä kunnossa hän paluun tekee? Vaikeita kysymyksiä, mutta sanomattakin on selvää, ettei häntä kannata pistää ykkössentterin tontille. Eli ensimmäinen toive: Sentteri.

Toinen täydennetävä paikka löytyy puolustuksesta. Kevään koitoksia ajatellen rosteri huutaa yhtä jämäkkää puolustajaa, joka kykenee kiekolliseen peliin. Vallinista ei valitettavasti ole hyväksi yv-pakiksi. Kousa on tehnyt hienoa työtä ja on yllättänyt monet ifk-fanit. Silti, loukkaantumisia tulee eikä ifk:n puolustus kestä paria takaiskua. Eli toinen toive: Puolustaja.

Eli näillä mennään tammikuussa:

Peltonen-xxx-Petrell
Hamilton-Wirtanen-Haataja
Ahtola-Ramstedt-Granlund
Liivik-Töykkälä-Wärn/Järvinen

Järventie-kankaanperä
Söderholm-xxx
Vallin-Kousa/Kurvinen/Melart
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Eli näillä mennään tammikuussa:

Peltonen-xxx-Petrell
Hamilton-Wirtanen-Haataja
Ahtola-Ramstedt-Granlund
Liivik-Töykkälä-Wärn/Järvinen

Järventie-kankaanperä
Söderholm-xxx
Vallin-Kousa/Kurvinen/Melart

Näin minäkin rakentaisin HIFK:n kevääksi, silloin tarvitaan reservejä ja tuossa niitä olisi. Ainoa muutos voisi ehkä olla Kiben nostaminen kakkoseen laidalle ja Haatajan tiputtaminen neloseen laidalle, jonne hän sopisi myös hyvin. Loukkaantumisia tulee kuitenkin ja kaikille riittää peliaikaa. Kilpailijat ovat löytäneet aika kovia vahvistuksia, joten toivotaan meille löytyvän vähintään saman kaliiberin miehiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös