Mun mielestä taas, HIFKin pelityyli ei ole erityisen kuluttava pelaajien kannalta. Koska, nämä todelliset loukkaantumiset ovat tulleet aika mitättömissä tilanteissa. Flunssa nyt tulee jos on tullakseen, sille ei mitään mahda. Ainoa, jonka loukkaantuminen johtuu pelityylistä ja nimenomaan pelaajan omasta pelityylistä, on Lennu. Muiden saikkulaisten vammat ovat harmittomista pelitilanteista johtuneita loukkaatumisia.
Mä olen asiasta hiukan eri mieltä. Se on totta, että loukkaantumiset ovat tulleet mitättömistä tilanteista, mutta niinhän yleensä aina tulevatkin. Miken pään kolahdus oli osittain Miken syytä, mutta myös joukkueen pelisysteemin syy, että painetaan karvaus loppuun saakka. Sentterin ei sitä pitäisi tehdä, mutta HIFK:ssa näin tapahtuu usein.
Myös nivusvammat tulevat yleensä laitaväännöissä, joita HIFK harrastaa paljon hyökkäyspäässä. Suuri syy nivusvammoihin löytyy myös nykyaikaisista täysin järjettömistä luistimista, jotka kohdistavat jalkoihin tulevaa painetta nivusten alueelle. Luistin ei jousta enään yhtään ja jos pelaajan polvi/nivuset väännön kestävät pamahtaa jokin jalan luista poikki. Ennen nilkat olivat kovemmalla, mutta niitä suojaamaan kehittyi pelaajalle täysin erinlaiset lihakset kuin nyky pelaajilla.
Itse odotan lähinnä kauhulla seuraavaa päänseudun vammaan, joka tulee blokatusta kiekosta, joita HIFK uhrautuvasti harrastaa. Kiekko suoraan kasvoihin niin koko kausi tai pahimmassa tapauksessa ura saattaa olla paketissa. Kunnia uhrauksille, mutta rajanveto otteluiden sisällä olisi mielestäni suotavaa ei niin tärkeissä otteluissa.