Kyllä mä luin ton Uugen jutun niin, että Miken paikkaajaan sentteririntamalla varaudutaan jo kevättä ajatellen. Eli nimiä muistiin ja jos Miken peli ei ota kulkeakseen paluun jälkeen niin uutta ukkoa kehiin.
Uskon, että Haatajan jääminen pois spekulaatioista oli vain vahinko. IFK:lla on sen verran sukanvarressa, että hätätapauksessa (ja varsinkin jos ollaan sarjakakkosia, eli on potentiaalia viedä kausi pitkälle) niin rahaa löytyy kyllä kevääksi yhdelle puolustajalle ja yhdelle sentterille.
Olen myös ymmärtänyt, että IFKlla oli ennen kautta sukanvarressa kolmeen isoon hankintaan kolme erillistä rahakasaa, joista yksi rahakasa oli case-katasrofi (Eli jos Riksman olisi pettänyt), yksi ykköskorin pakki ja yksi ykköskorin hyökkääjä (Hamilton).
Kuhta tuli ylimääräisenä ja hyvällä diilillä, joten Hamiltonin ja yhden pakkihankinnan lisäksi edelleen on sukanvarressa se yksi katastrofiraha.
Miken loukkaantuminen edustaa nyt vähän sitä tilannetta, että se ehkä käytetään. Varsinkin kun Juuso-Lunkka kaksikko näyttää pystyvän voittamaan jopa pahimman mestaruusuhkaajan.
Miksei sitten rahaa käytetä joka tapauksessa? Koska why break it, if it ain't broken? Ja olen myös ymmärtänyt, että katastrofirahan käyttäminen ajaa siihen riskiin, että pleijareissa on tultava vähän menestystäkin, jotta ei mennä pakkaselle.
Mutta kaikki ymmärrykseni tulee KUULOPUHEISTA, toki isoilta herroilta, mutta kuulopuheita ynnäkaikki silti, joten ei näitä höpinöitä voi allekirjoittaa ihan omalla verellä.
Miksi sitten kirjoitan niitä tänne ja voimistan huhuja? On ihan yksinkertaisesti oma päätelmä:
Kun on näin paljon kautta jäljellä ja loukkaantumistilanne on tämän näköinen jo nyt, niin IFKn kaltainen organisaatio ei aio jättää kevättä sen ajatuksen varaan että "ei sieltä nyt enää mitään suuria loukkaantumisia tule..."
Kun kaksi huippu-ukkoa on jo lasaretissa ja puolustuskin on aika herkällä, niin syvyyttä ei enää olekaan samalla tavalla. Mitä jos nyt esim. PW tai Kankaanperä saisi isomman olkapää/polvivamman?
Pelityyli on selkeesti kuluttava ja äijää lasarettiin menee. Juna kulkee, mutta on osattava pelätä sitä että sielä vielä isoja loukkaantumisia tulee. Pakko olla hieman enemmän syvyyttä.