Laajakaistasta...

• 97 629
  • 500
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Kellään kokemusta miten pääsee irti 2v mokkulasopparista irti?

Itsellä saunalahden 15m /14.90kk joka pätkii ja on helvetin hidas iltaisin.
Oon laittanu reklamaatioon mailia mut ei sieltä oo tullu minkäänlaista vastausta.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Kellään kokemusta miten pääsee irti 2v mokkulasopparista irti?

Itsellä saunalahden 15m /14.90kk joka pätkii ja on helvetin hidas iltaisin.
Oon laittanu reklamaatioon mailia mut ei sieltä oo tullu minkäänlaista vastausta.

Mistä laitoit reklamaation? Mulla oli sama juttu ja tein ihan niinkin haastavan tempun, kuin soitin aspaan ja kysyin miten sopparin purussa edetään, kun ei tämä toimi himassa juuri lainkaan.

Sopparin olisi saanut purettua, mutta päädyin kuitenkin vaihtamaan nettitikun uusimpaan versioon ja vaihtamaan liittymän nykyiseen Nopsaan. Sovittiin kuukauden ilmaisesta koeajasta, jonka perusteella kuitenkin jatkoin vielä sopparia, koska uusi tikku toimi huomattavasti paremmin kuin vanha. Mun kokemuksen mukaan ZTE:n nettitikut ovat surkeita samoin kuin se Huawein E160E. Kun sain tikuksi tämän Huawein E1820:n, alkoi homma toimimaan.

Lisätään vielä, että olisin irtisanonut sopparin, jos tähän ei kuuluisi kahta sim-korttia. Toinen mobiililaajakaista luurissa samaa hintaan on todella kätevä systeemi ja olen erittäin tyytyväinen, että netti toimii himassakin nykyään pätkimättä.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni on kaapelimodeemi käytössä. Talossa on vain yksi antennipistoke, joten sekä TV että modeemi saavat signaalin samasta pistokkeesta haaroittimella. TV:n kuvan kanssa on kuitenkin ilmennyt ongelmia käytettäessä modeemia samaan aikaan. Kuva pikselöityy ja signaali häviää ajoittain kokonaan. Jos modeemi on poissa käytöstä, ei tv:n kanssa ole ongelmia.

Onko kenelläkään ideaa, miten ongelman voisi ratkaista? Saako signaalia vahvistettua jotenkin vai olenko tuomittu käyttämään vain toista laitetta kerrallaan?
Sama ongelma oli edellisessä asunnossa. Ostin uuden, laadukkaan jakajan (haaroittimen), ja ongelmat katosivat sen jälkeen. Kannattaa kokeilla.

Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Mistä laitoit reklamaation?

Mua neuvottiin elisan liikkeessä reklamoimaan sähköpostilla.

Elikkäs valittelin juuri sitä että yhteys on todella surkea. Verrattavissa vanhaan kunnon lankapuhelinmodeemiin. Aamuisin toi näyttää toimivan ihan siedettävällä nopeudella mutta virka-ajan jälkeen illalla ei paljon huvita surffailla :(
Yhteys on hankittu pari kk sitten.Päivitykset pitäs olla okei.Tikku on Huawei CE 0197 ja se roikkuu ikkunassa. Reitittimenä on A-Link WNAP.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sama ongelma oli edellisessä asunnossa. Ostin uuden, laadukkaan jakajan (haaroittimen), ja ongelmat katosivat sen jälkeen. Kannattaa kokeilla.

Kiitoksia neuvosta. Ostin 9 euron haaroittimen ja ainakin tällä hetkellä kuva näkyy moitteetta. Tosin iltaisin noita ongelmia on enemmän ollutkin, mutta silti häiriöt hävisivät välittömästi vaihdon jälkeen. En tiedä miten laadukas tämä ostamani haaroitin on, mutta eipä noista peruskaupoista kummempaakaan löytynyt. Saunalahden kaapelimodeemin mukana tullut haaroitin on ilmeisesti täyttä sekundaa muidenkin mielestä, mitä olen nettikeskusteluja nyt lukenut.

Toivotaan, että homma toimii jatkossakin.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Mua neuvottiin elisan liikkeessä reklamoimaan sähköpostilla.

Elikkäs valittelin juuri sitä että yhteys on todella surkea. Verrattavissa vanhaan kunnon lankapuhelinmodeemiin. Aamuisin toi näyttää toimivan ihan siedettävällä nopeudella mutta virka-ajan jälkeen illalla ei paljon huvita surffailla :(
Yhteys on hankittu pari kk sitten.Päivitykset pitäs olla okei.Tikku on Huawei CE 0197 ja se roikkuu ikkunassa. Reitittimenä on A-Link WNAP.

Mä oon asioinut yleensä oma.saunalahti.fi:n kautta ja yleensä vastaus on tullut suht nopeasti. Samaa vikaa mullakin oli eli netti pätki. Tosin puhelin modeemina toimi paremmim, mitä sitten käytinkin käsikassarana.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sonera nosti 8/1 yhteyden hinnan 61 euroon kuukaudessa sillä perusteella että landella tulee operaattorille ylimääräisiä kuluja. Tein sitten DNA tuplakaista sopimuksen kahdeksi vuodeksi johon kuuluu kiinteä 8/1 ja 2 megan mokkula yhteishintaan 28,90 kuukaudessa. Saa nyt nähdä miten vaihto sujuu.

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sonera nosti 8/1 yhteyden hinnan 61 euroon kuukaudessa sillä perusteella että landella tulee operaattorille ylimääräisiä kuluja. Tein sitten DNA tuplakaista sopimuksen kahdeksi vuodeksi johon kuuluu kiinteä 8/1 ja 2 megan mokkula yhteishintaan 28,90 kuukaudessa. Saa nyt nähdä miten vaihto sujuu.

Kannattaa vaihtaa! Sonera koettaa rahastaa haja-asutusalueiden asiakkaiden kustannuksella. Toisaalta taas yrittävät "ohjata" eli pakottaa ihmiset mokkulan varaan. Muutama tuttu on joutunut samaan tilanteeseen kanssasi (hinta ylös), kaikki ovat nyt entisiä Soneran asiakkaita. Soneran hintakin tippuu kummasti, jos esim. puhelun aikana mainitsee etsivänsä toisen operaattorin. Parhamillaan uusi tarjous on ollut puolet alkuperäisestä hinnasta. Mutta paras tilanne on, jollei Soneran kanssa tarvitse olla missään tekemisissä. UMTSibum jne.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kannattaa vaihtaa!

Saa nyt nähdä mitä tapahtuu. Tein paikallisessa kodinkonemyymälässä sopimuksen ja ne siellä faksasi Soneralle irtisanomisilmoituksen. Soneralta tuli postia että irtisanomisaika on 2 viikkoa ja 3.3 2011 katkeaa yhteys. Dna ei ole ottanut mitään yhteyttä ja kiinteä laajakaista pimenee huomenna. Mulla on Saunalahden 1 megan mokkula kännykkäliittymästä ja se toimii joten ei paniikkia. Dna antaa vaan huonon kuvan asiakkaallen kun huomenna pitää alkaa soitella mikä v**** siellä päässä on ongelmana.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannattaa vaihtaa! Sonera koettaa rahastaa haja-asutusalueiden asiakkaiden kustannuksella.

Meinaatko oikeasti että yrittää rahastaa? Vai kenties yrittäisivätkö saada omiaan takaisin? Jos asut jossain Jumalan selän takana, jossa kuparin pituus on monta kilometriä ja paikallinen operaattori veloittaa Soneralta useita satoja euroja avausmaksua (kun sinä et maksa siitä mitään), niin eikö ole kohtuullista että Sonera yrittää saada edes hiukan tuosta rahaa takaisin?

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Meinaatko oikeasti että yrittää rahastaa? Vai kenties yrittäisivätkö saada omiaan takaisin? Jos asut jossain Jumalan selän takana, jossa kuparin pituus on monta kilometriä ja paikallinen operaattori veloittaa Soneralta useita satoja euroja avausmaksua (kun sinä et maksa siitä mitään), niin eikö ole kohtuullista että Sonera yrittää saada edes hiukan tuosta rahaa takaisin?

Ei tuolla tavalla. Ei kukaan ole pakottanut Soneraa menemään sinne landelle kuparipiuhoja pitkin.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuparipiuhoja pitkin täälläpäin ihmiset on netissä ihan kaupungissakin. Ei Porissa tai Raumalla ole omakotitaloissa kaapelia kuin uusilla asuinalueilla.

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

En tarkoittanut varsinaisia yhteyden rakennuskustannuksia, vaan itse nettiliittymän kuukausimaksuja. Sonera on joillakin alueilla ainoa mahdollinen nettioperaattori, joten hinnat ovat sen mukaiset. Yritin edelliseen asuntooni kilpailuttaa, mutta mm. Elisalta vastattiin, etteivät he toimi alueella lainkaan. Kysyin vuosi sitten Soneralta kuparikaapelin hintaa uuteen talooni; matkaa 50 metriä ja muistaakseni hintaa 2300 euroa + 49€/kk. Kuitu saman hintainen, mutta toimitusaika niin epämääräinen, että sekin jäi tilaamatta. Nyt mokkula 13,90 €/kk ilman mitään avaus- tms. maksuja.

Naapurikunnassa, jossa toimii muitakin operaattoreita, Soneran vaihtaminen toiseen operaattoriin kahdeksankertaisti yhteysnopeuden ja puolitti hinnan. Tuota tarkoitin rahastamisella. En tiedä Soneran nykyisiä hintoja, eikä kyllä kiinostakaan.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuitu saman hintainen, mutta toimitusaika niin epämääräinen, että sekin jäi tilaamatta.

Mulla on Rauman keskustassa kerrostalokaksio mihin otin vuokralaiset kun muutin landelle. Pari vuotta sitten taloon tehtiin putkiremontti ja vedettiin sähköt ja muut piuhat uusiksi. Tarkoitus oli laittaa taloon kuitukaapelit, mutta se kusi siihen ettei sellaista tarvita. Joku kaupungin äijä oli asiantuntijana taloyhtiön kokouksessa ja sanoi ettei ainakaan 20 vuoteen sille ole käyttöä, sillä kukaan ei vedä kuitukaapelia mihin taloyhtiö voisi liittyä.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Olen lokakuussa muuttamassa TA:n kerrostaloasuntoon, jonne on saatavilla vastikkeeseen sisältyvä (käsittääkseni Nebulan toimittama) TA-laajakaista. Nopeus olisi 50M, joka olisi jaettu käyttäjien kesken. TA:n mukaan huoneistokohtainen 10-50M välillä.

Olen hieman epäileväinen jaetusta yhteydestä, joten kysyisin onko täällä kokemuksia homman toimivuudesta?

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen hieman epäileväinen jaetusta yhteydestä, joten kysyisin onko täällä kokemuksia homman toimivuudesta?

Mun kokemus on 13 vuoden takaa, joten ei ehkä enää päde. Mutta silloisen kokemuksen perusteella en enää ikinä uskalla ottaa jaettua laajakaistaa. Toki suosittelen kysymään tuoreempia kokemuksia...

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nostellaan ketjua.
Muutto Tampereelle Pispala/Tahmela alueelle Ja yllätyksekseni huomasin ettei asuntoon saa "tavallista " laajakaistaa. Ja nyt on taas sellainen aihe, että en tiedä yhtään mitä tarvitsen.

Eli tarvitsisi saada Netflixit ja Xboxit toimimaan, mutta en oikein tiedä mitä ja mistä ostaisin. Aikaisemmin on tainnut olla taloyhtiön ilmainen 50M kuitu ja silläkin olen pärjännyt kohtalaisesti.

Eli tarvitsen ilmeisesti 4g tai 5g liittymän ja reitittimen? Tarvitsenko muuta? Tuntuu nuo modeemit vai reitittimiäkö ne on, olevan todella kalliita. Onko jollakin kokemuksia tuotteista , nopeuksista ja vielä vähän opastaa ennen umpimähkäistä tilausta? Ja kai uskaltaa kadun nimenkin sanoa kun silläkin merkitystä on. Eli Tampere ja Vallikatu.

MrDownhouse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Nostellaan ketjua.
Muutto Tampereelle Pispala/Tahmela alueelle Ja yllätyksekseni huomasin ettei asuntoon saa "tavallista " laajakaistaa. Ja nyt on taas sellainen aihe, että en tiedä yhtään mitä tarvitsen.

Eli tarvitsisi saada Netflixit ja Xboxit toimimaan, mutta en oikein tiedä mitä ja mistä ostaisin. Aikaisemmin on tainnut olla taloyhtiön ilmainen 50M kuitu ja silläkin olen pärjännyt kohtalaisesti.

Eli tarvitsen ilmeisesti 4g tai 5g liittymän ja reitittimen? Tarvitsenko muuta? Tuntuu nuo modeemit vai reitittimiäkö ne on, olevan todella kalliita. Onko jollakin kokemuksia tuotteista , nopeuksista ja vielä vähän opastaa ennen umpimähkäistä tilausta? Ja kai uskaltaa kadun nimenkin sanoa kun silläkin merkitystä on. Eli Tampere ja Vallikatu.
Kaikilla operaattoreilla lienee nettisivuillaan palvelu, mihin syötät osoitteesi ja he sitten kertovat minkälaisia vaihtoehtoja olisi tarjolla. Mikäli tosiaan on niin, ettei asuntoon ole saatavilla kiinteää laajakaistaa, niin seuraavaksi paras vaihtoehto nykyään lienee "Kiinteä 5G" mikä on nimenomaan 5G liittymällä toteutettu lähes kiinteään laajakaistaan rinnastettavissa oleva nettiyhteys. Uskoakseni kaikilla operaattoreilla on myös palvelu, missä tuosta 5G-yhteydestä "lohkotaan" sinulle oma kaista, jolloin latausnopeutta voidaan luvata sinulle aina tietty määrä aivan kuten vanhemmissa kuitu tai kaapeli yhteyksissä.

Eli rohkeasti vaan surffailemaan operaattoreiden nettisivuille ja katsomaan minkälaisia yhteyksiä eri operaattorit tarjoavat ja mihin hintaan.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Elisa 5G mobiililaajakaista, toimii kuin ja tähän se junavertaus, eli hyvin. Lämmin suositus kyllä, vaikka taloon sen kiinteän laajiksen saisikin. Itse olen nyt aika tarkkaan vuoden käyttänyt, eikä mitään valittamisen aihetta. Nopeutta ja kaistaa riittää tässä 300mb yhteydessä.

Jeffrey

Jäsen
Sattumoisin juuri Elisan liittymämyyjä tänän soittelin, ja matkaan tarttui mukaan myös 5G mobiililaajakaista reitittimineen. Onhan nuo reitittimet kalliita, mutta pakettina sai kuukausihintaan aika eurolleen samaan jolla DNAlta tulee nyt kiinteä laajakaista. Eli aika eurolleen samaan hintaan tuli nyt kaksi 300mb mobiililaajakaistaa ja reititin kuin aikaisempi setup 200mb mobiililaajakaista ja 200mb kiinteä laajakaista. Toki reititintä pitää maksaa hamaan tappiin asti, mutta tuskin liittymienkään hinnat laskevat. Enemmän sain samaan hintaan ja ehkä tuo reititinkin on jossain vaiheessa maksettu ennen kuin kalma korjaa.

Monta vuotta pitänyt tämä liike tehdä, mutta aina ollut joitain kymppejä kalliimpi kuukausihinta jos systeemit olisi päivittänyt. Samalla pelottanut mobiililaajakaistan ominaisuudet, mutta tuntuu se tuo kiinteäkin yskivän. Nyt sitten kohden uljaampaa tulevaisuutta!

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sattumoisin juuri Elisan liittymämyyjä tänän soittelin, ja matkaan tarttui mukaan myös 5G mobiililaajakaista reitittimineen.
paljonko tuli hintaa pujelinmyyjän kautta otettuna?
Samalla pelottanut mobiililaajakaistan ominaisuudet, mutta tuntuu se tuo kiinteäkin yskivän. Nyt sitten kohden uljaampaa tulevaisuutta!
Tämä toimivuus itseänikin hirvittää, enkä siihen vaihtaisi jos ei ole pakko

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk

Tämä toimivuus itseänikin hirvittää, enkä siihen vaihtaisi jos ei ole pakko
Sama epäilys oli itsellänikin, mutta kyllä ne ovat hälvenneet tässä käytön myötä. Onko vuoden aikana ollut kolme pientä käyttökatkoa ja sen vastapainoksi niin etätyöskentely kotona, älytelkkari Elisa Viihteineen kuin päivittäinen koneen käyttö toimii, kuten aiemmin sanoin, erittäin hyvin. Ja nyt kun Speedtestin tein, niin 300mb liittymä antaa nopeudeksi 152 ja uppauskin 52 mbs. Itse olen siis enemmän kuin tyytyväinen ja disclaimerina todettakoon, että en ole Elisalla töissä, vaan toteutan wanna be-taiteilijaa minussa äänituotannon merkeissä, jossa hyvä nettikin on tärkeää workflown kannalta. :)

Jeffrey

Jäsen

Liittymälle 27,99 €/kk. Eli pari euroa raapasi tuosta nettihinnasta pois ja ilman avausmaksua tuli. Jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt niin etuhinta voimassa 2 vuotta kun netistä saisi vain vuoden. Toki itsellä se kaksi samanlaista liittymää niin kahden vuoden aikana säästöä kertyy huima sata euroa nettihintaan verrattuna - säästö kai sekin. Reitittimestä ei rabattia irronnut.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Zen

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
VIelä vaivaan netti asialla. Elisan sivulla tuli kohta, että haluatko 99€ asennuspalvelun reitittimeen. Tarviiko tässä jotain erilaista asennusta kuin kaapeli bokseissa? Oletan kyllä että en tuota asennusta tarvitse, mutta varmistus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy