Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 551
  • 6 860

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiedä nyt sitten onko oikea ketju, mutta laitanpa tänne... Eli muutin taannoin pois Ylöjärvellä sijaitsevasta kerrostaloyksiöstä, jota vuokraa turkulainen Suomen Laatukohteet Oy.

Tänään sain postitse tällaisen kirjeen: "Olette muuttaneet huoneistosta xxxxx 31.7.2011. Muuttonne jälkeen vuokranantajalle on selvinnyt, että asunnossa on tupakoitu vuokrasopimuksen ehtojen vastaisesti. Huoneisto on tällä hetkellä jälleenvuokrauskelvoton johtuen pinttyneestä tupakanhajusta. Joudumme tekemään huoneistoon seuraavat korjaustyöt: Kylpyhuoneen pesu, OH ja ET kattojen maalaus. Korjaustöiden kustannus on 650e, liitteenä lasku."

Allekirjoittanut ei ole eläessään tupakkaa polttanut, eikä tuossa asunnossa minun ollessani kukaan muukaan. Mitähän tähänkin nyt sitten sanoisi... Takuuvuokran palauttivat jo muuttamisen jälkeisellä viikolla, mutta nyt muistavat tällaisella. Miten tässä nyt sitten todistat, ettet ole asunnossa polttanut? Tai miten todistavat, että olen polttanut?

Asumiskelvoton asunto kyllä lienee, veikkaisin että siellä on mittavat homevauriot...

Tuskin tekevät korjauksia ennen maksusuoritustasi (jos siellä ylipäänsä pitää jotain tehdä). Minä sinun olisin yhteydessä poliisiin ja menisin itse tai lähettäisin edustajan toteamaan tilanteen yhdessä virkavallan kanssa. Mahdollisimman nopea käynti ilman ennakovaroitusta.

Äkkiä tulee mieleen, että asunnossa on pidetty bileitä muuttosi jälkeen ja siitä aiheutuneita vahinkoja koittavat nyt sinulla maksattaa. Poliisi voi myös nopeasti selvittää, onko huoneistossa ollut esimerkiksi liikettä / majoitusta avainten luovutuksen jälkeen.

Miksen kommentti takuun palauttamisesta viittaa minustakin siihen, että heti muuttosi jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Se, mitä tulee asunnon mahdolliseen homevaurioon, voi hyvin pitää paikkaansa. Ainakin tietyissä keskustan vuokrataloissa on kuulemma jo vuosia taisteltu homeongelmia vastaan vuokranantajan välittäessä asiasta viis. Mutta näillä kahdella asialla ei välttämättä ole yhteyttä keskenään.

Tilannepäivitystä odotellaan.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Soneralle kehuja täältä. Meikäläinen teki sen virheen, että uskoin Soneran nimissä soittanutta puhelinmyyjää, joka lupasi kahden vuoden määräaikaisen sopimuksen sisältäen liittymän nopeuden noston entisen liittymän hinnoilla. Noh, laskun tullessa huomasin hinnan pompsahtaneen kaikesta huolimatta ylöspäin 20€:n verran. "Jee. Kaksi vuotta naimisissa tällaisen hinnan kanssa", ajattelin.

Olet kova jannu, kun käännät tällaisen kokekmuksen positiiviseksi. Itseäni vituttaa, että firmat ostopalveluna harjoittavat puhelinmarkkinointia ja se soittaja on monesti 100% provisiopalkalla. Eli käytännössä sanovat mitä vaan saadakseen kaupan. Liian monet eivät palaa asiaan, vaan nielevät homman luullen että heitä ei ole kusetettu. Pahiten näistä kärsivät tietenkin vanhukset ja muut einiinperilläolevat.

Omassa lähipiirissä muutama vanhus on minulle hehkuttanut, kuinka Sonera palkitsi heidät uudella puhelimella ihan ilmaiseksi. Vilkaisu laskuun paljasti, että heille oli myyty data- ja sms-pakettia, vaikkei sormet taivu enää tekstareihin ja data on jo sananakin outo. Mut hei, ilmainen luuri ja olihan se tilaaja sanonut "joo" väärässä paikassa.

Onneksi kuitenkin itse et maksanut laskua mukisematta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olet kova jannu, kun käännät tällaisen kokekmuksen positiiviseksi.

Sanotaanko, että se oli positiivinen siihen nähden, mitä osasin odottaa. Positiivista Soneralta oli reagointiaika, ja se, että myönsivät virheen välittömästi. Negatiivista oli puhelinmyyjän toiminta, mutta minä voin vain syyttää itseäni siitä, että uskoin tämän kusettajapaskasakin edustajan väitteitä vastoin periaatteitani. Kun sen yhden kerran uskoo, käy näin. Opinpa kantapään kautta.

Tuo puhelinmarkkinoijahan ei ollut Soneran palkkalistoilla, vaan Sonera ostaa heiltä palveluita. Tein sen, mitä tilanteessa saattoi tehdä. Kerroin puhelinmyyjän huijanneen minua, ja olleeni pettynyt tilanteeseen, koska soitto oli tehty kuitenkin luotettavana pitämäni yrityksen nimissä. Tuskinpa tuo Soneraa kiinnostaa, mutta henkilökohtaisella tasolla kuitenkin koin saavuttaneeni torjuntavoiton, ja tehtyä sen, minkä jokaisen kuluttajan pitäisi tehdä vastaavissa tilanteissa.

Itseäni vituttaa, että firmat ostopalveluna harjoittavat puhelinmarkkinointia ja se soittaja on monesti 100% provisiopalkalla. Eli käytännössä sanovat mitä vaan saadakseen kaupan. Liian monet eivät palaa asiaan, vaan nielevät homman luullen että heitä ei ole kusetettu. Pahiten näistä kärsivät tietenkin vanhukset ja muut einiinperilläolevat.

Sepä se. Minulle riitti se, että 2 x 12kk x 20€/kk = 480€. Tuota summaa ei kukaan suostu vapaaehtoisesti maksamaan tyhjästä. Ihmiset eivät vain yleensä viitsi tehdä laskelmia tai nähdä vaivaa asian korjaamiseen.

Onneksi kuitenkin itse et maksanut laskua mukisematta.

Olen onneksi lukenut markkinointia sekä omissa DI-opinnoissani ja sen jälkeen vielä täydennyskoulutusmielessä avoimessa yliopistossa. Näillä kursseilla oppii sen, että reklamointi on suotavaakin tehdä silloin, kun palvelu tai tuote ei vastaa odotuksia. Fiksu yritys osaa reagoida näihin reklamaatioihin oikealla tapaa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Ihan mielenkiinnosta kysyn, tiedustelitko Soneralta mikä tällainen sinulle tarjottu tarjous oli ja saitko tilausvahvistusta? Tuo 20€ ekstraa kuulostaa sen verran suurelta, että aika härski saa puhelinmyyjäkin olla, jos tuollaista scheissea lyö kehiin. Ettei vain olisi ollut tyyliin joku vanha kampanja, joka ei ollut voimassa ja sinulle soittanut tyyppi ei ollut tästä tietoinen tjsp.? Aspoissa ylipäätään joudutaan suht usein siivoilemaan näiden ulkoisten myyjien sotkuja. Sähkömyyjistä löytyy parikin kokemusta.
 

tutzba

Jäsen
Soneralle risuja.

Heinäkuussa nettini ei toiminut, joten soitin Soneran asiakaspalveluun ja siellä hommaa selviteltiin. Minua palvellut nainen sanoi, että en nyt ihan heti osaa sanoa mikä on ongelmana, mutta selvitellään. Totesi myös, että jos haluan asentajan tsekkaamaan, se maksaa noin sata euroa jos käy ilmi, että vika on laitteissani. Jos sen sijaan vika löytyisi Soneralta, käynti on maksuton. En pyytänyt asentajaa koska laskin, että satanen on aika kallis hinta opiskelijalle.

Noh, seuraavana päivänä minulle soitti asentaja ja sanoi, että tulisin tänään tutkimaan ongelmaa. Mietin, että Sonera on varmaan löytänyt vian omasta päästä ja tämän takia asentajan ovat lähettäneet. Toivotin tervetulleeksi. Lopulta kävikin ilmi, että tietokoneessa oli vikaa. No eihän senkään korjaus ihan ongelmitta selvinnyt, kuten olen tänne jo avautunut, mutta se ei liity tähän.

Tarina jatkuu. Toissapäivänä postista tipahti 101,90€ arvoinen lasku asentajakäynnistä. Soitin Soneralle. Ensimmäinen kaveri oli ihan pihalla, ei osannut sanoa mitään. Antoi kuitenkin puhelinnumeron johon voisin soittaa. Soitin sinne, ja toinen kaveri oli aivan yhtä pihalla. Sanoi, että emme voi auttaa täällä. Kolmas henkilö sen sijaan sanoi, että lähetä kirjallinen reklamaatio, vaikea näitä on puhelimella selvitellä.

Saa nähdä mitä sieltä vastataan. Laskua en kuitenkaan tule maksamaan, viedään vaikka niin pitkälle kuin on tarve.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan mielenkiinnosta kysyn, tiedustelitko Soneralta mikä tällainen sinulle tarjottu tarjous oli ja saitko tilausvahvistusta? Tuo 20€ ekstraa kuulostaa sen verran suurelta, että aika härski saa puhelinmyyjäkin olla, jos tuollaista scheissea lyö kehiin. Ettei vain olisi ollut tyyliin joku vanha kampanja, joka ei ollut voimassa ja sinulle soittanut tyyppi ei ollut tästä tietoinen tjsp.? Aspoissa ylipäätään joudutaan suht usein siivoilemaan näiden ulkoisten myyjien sotkuja. Sähkömyyjistä löytyy parikin kokemusta.

Tilausvahvistus tuli, mutta ei siinä mitään hintoja mielestäni mainittu. En tosin lukenut sitä kovinkaan tarkasti läpi, tilausvahvistus kun on tullut aina ennenkin, kun liittymäsopimuksia on uudistanut. Kai sitä automaattisesti oletti tuon paperin olevan vain muodoliisuuden... noh, omaa mokaa tässä mielessä.

On toki mahdollista, että tuo esittämäsi skenaario pitää paikkaansa. Puhelinmyyjät ovat toki ihmisiä, joille voi virheitä sattua, tai virhe voi olla tiedonkulussakin. Siitä huolimatta mielipiteeni tästä ammattikunnasta ei ole muuttunut mihinkään.

En tiedustellut tästä tarjouksesta, koska Soneralta soittanut henkilö totesi jo suoraan, että tässä oli tapahtunut joku virhe, eikä tuollaista kampanjaa ole ainakaan enää voimassa. Olin jo omassa yhteydenotossani pyytänyt paluuta vanhaan määräaikaiseen sopimukseen, joten kun tämä onnistui, totesin päässeeni tavoitteeseeni. Nopeammasta netistä ei minulle olisi edes suurta lisähyötyä, sillä en pelaile nettipelejä, wareta tai katsele elokuvia netistä. Nykyinen sopimus riittää oikein hyvin.
 

Veijari

Jäsen
poliisi

Asun omakotialueella jonka läpi kulkee tie jossa nopeusrajoitus on 40km/h. Uskallan väittää että 80% tuota tietä ajavista autoilijoista ei noudata nopeusrajoitusta ja osa näistä vetelee tiellä päivittäin törkeitä ylinopeuksia. Asiasta vittuuntuneena pistin pari viikkoa sitten poliisin nettisivujen kautta palautetta asiasta ja kuinka ollakaan, tänään kissalan pojat ovat tutkan kanssa tien poskessa passissa. En tiedä oliko silkkaa sattumaa mutta haluan uskoa että siellä polliisissa joku jopa lukee niitä palautteita ja saattavat jopa kohdistaa huomionsa näihin asioihin joista kansalaiset "valittavat"? Asuinalueeni on vieläpä sellaisessa persereiässä ettei poliisi tänne kyllä sattumalta ilmesty, joten uskon että tämä valvontaisku oli täysin ennalta suunniteltu.
 

tutzba

Jäsen
Saa nähdä mitä sieltä vastataan. Laskua en kuitenkaan tule maksamaan, viedään vaikka niin pitkälle kuin on tarve.

"Automaatin viankartoituksen yhteydessä teitä on informoitu maksullisesta asentajakäynnistä. -- Asentajakäyntimaksu on aiheellinen."

Edelleen, en missään kohtaa asentajaa halunnut tilata, joten en ymmärrä kuinka Sonera voi sellaisen minulle lähettää ja laskuttaa.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Vuokra-asunnon korjauslaskuepisodille tuli sinänsä onnellinen päätös, että sitä laskua en joutunut maksamaan lopulta. Maksumieheksi kuitenkin päädyin; Selvisi, että olin irtisanonut vuokrasopimuksen kuukautta liian aikaisin (ymmärsin väärin sopimuksen tekstin irtisanomisajankohdasta, täysin oma moka), ja siitä olisi langennut maksettavaksi sopimussakko suuruudeltaan 325 euroa.

Vuokranantaja ehdotti kuitenkin, että maksan korjauslaskusta puolet, niin sopimussakkoa ei tule maksettavaksi. Tietysti tähän suostuin, koska sopimussakko oli aivan oikeutettu ja korjauslaskun puolikas on täysin sama summa :) Eli käytännössä maksan sen mitä kuuluukin, vaikka olisihan tuossa tupakointi-casessa ollut mukava todistaa syyttömyytensä, vaan rahallisesti sillä ei olisi ollut minkäänlaista merkitystä. Helpommalla pääsi, kun ei suuremmin asiasta enää alkanut vääntämään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Automaatin viankartoituksen yhteydessä teitä on informoitu maksullisesta asentajakäynnistä. -- Asentajakäyntimaksu on aiheellinen."

Edelleen, en missään kohtaa asentajaa halunnut tilata, joten en ymmärrä kuinka Sonera voi sellaisen minulle lähettää ja laskuttaa.

Eikös Sonera tallenna asiakaspalvelukeskustelut?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuokranantaja ehdotti kuitenkin, että maksan korjauslaskusta puolet, niin sopimussakkoa ei tule maksettavaksi. Tietysti tähän suostuin, koska sopimussakko oli aivan oikeutettu ja korjauslaskun puolikas on täysin sama summa :)

Tämä haisee jonkun verran. Olisi ehdottomasti kannattanut maksaa se sopimussakko itsenään ja kiistää edelleen tuo väite mitä firma aiemmin esitti. Nyt olet käytännössä hyväksynyt vaateen korjaustarpeesta oikeutetuksi maksamalla siitä osan, mutta edelleen firmalla on näyttöä sopimussakosta. Ei kannata ihmetellä, jos luukusta tipahtaa vielä lasku ainakin sopimussakkoa koskien.
 
Viimeksi muokattu:

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Mulla on sähköpostissa kaikki keskustelut tallessa, eli pelkästään suullisesti tätä ei ole sovittu. Noita voin siis hyödyntää mahdollisessa ongelmatilanteessa, mitä toivottavasti ei enää tule...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjoitanpa tähän ketjuun kysyäkseni, onko suussani oleva kusetuksen esimaku aiheellinen.

Mulla on ollut viimeiset pari vuotta Soneran mokkula ja siinä täysnopea netti ilman mitään rajoituksia 13,90€/kk. Olen ollut siihen tyytyäväinen, sopimus on loppumassa ensi kuussa.

Tänään Soneralta soitti jantteri ja onnitteli, että kun tuo liittymäni on jo poistunut myynnistä, niin tarjoavat sen vaihtoa Sonera Fiksunettiin, joka on kuulemma halvempi, ja saan uuden nopeamman mokkulan (vanhassa ei mitään vikaa) hintaan 11,90€/kk. Kutsui minut liikkeeseen hakemaan tarjouksen pois, ja minä suostuin (ensi viikolla).

Googlailin hiukan, ja tuo Fiksunettihän on joku 3 gt/kk palvelu, joka ei kuulosta kovin paljolta, kun kuitenkin katson streamejä jonkun verran. Soneralla ei edes ole mitään täysnopeaa nettia, toki Täysnetin 20gt on jo aika paljon, mutta vituttaa se silti. Sisarfirma Tele Finland tarjoilee maksiminopeutena vain 1Mbit/s liittymää.

Onko Soneralla nyt siis aikomus ja oikeus lopettaa tuo meikäläisen liittymä ja pakottaa joko ottamaan tuollainen rajoitettu paketti tai haistattamaan paskat?
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko Soneralla nyt siis aikomus ja oikeus lopettaa tuo meikäläisen liittymä ja pakottaa joko ottamaan tuollainen rajoitettu paketti tai haistattamaan paskat?

Saattaa olla oikeus, mutta minulle tarjottiin toukokuussa yllättäen ja pyytämättä sopimuksen jatkoa entisin ehdoin ilman rajoituksia, mutta ilman maksetuksi tullutta mokkulan osuutta hintaan ~12-13 €/kk. Jos eivät tarjoa sulle tuota sopimuksen jatkoa, niin suosittelen harkitsemaan Saunalahden Nopsaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hovisepät kelloliike Vaasassa. Palvelu on yleensä erittäin hyvää. Vaikka monesti shortsit jalassa pamahtanut sisään katsomaan Omegoita niin palvelu on pelannut (ihan yhtä hyvin pelannut vaikka on ollut katsomassa 20€ nahkarannekettakin). Samoin kelloseppä, hinta samaa tasoa kuin muuallakin mutta seppä tulee tiskille juttelemaan mitä kellolle on tehty/tehdään/ ja kertoo reippasti eri vaihtoehdoista ja valistaa asiakasta.
Erään rannekkeen vaihdon yhteydessä oli samalla katsonut laitteistolla mekaanisen kellon käynnin ja totesi että tarkasti käy.

Liike on "Elitistisen" oloinen mutta käytäntö on osoittanut sen olevan jotain ihan muuta.
Peukku ylös.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Elisan asiakaspalvelusta jäi positiivinen kuva, koska sinne sai yhteyden kätevästi sähköpostitse ja siihen myös vastattiin riittävän nopeasti. Irtisanoin kaapeli-tv:n kanavapaketin päättymään kesäkuun loppuun asti. Noh, kanavat näkyvät edelleen mutta laskua ei ole tullut. Ei haittaa minua, kiitos Elisa. ;)

Sen sijaan näistä isoista "valtionkonttoreista" kuten Verohallinnon asiakaspalvelusta on jäänyt todella v-mäinen olo. Ei tunnu aspan tätejä kiinnostavan työ sitten yhtään, väsynyttä vastailua eikä mitään ylimääräistä tietoa tai apua heru.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tänään Soneralta soitti jantteri ja onnitteli, että kun tuo liittymäni on jo poistunut myynnistä, niin tarjoavat sen vaihtoa Sonera Fiksunettiin, joka on kuulemma halvempi, ja saan uuden nopeamman mokkulan (vanhassa ei mitään vikaa) hintaan 11,90€/kk. Kutsui minut liikkeeseen hakemaan tarjouksen pois, ja minä suostuin (ensi viikolla).

Katto on mielestäni naurettavan pieni, kun hintaakin on noin paljon (toki en kilpailijoiden taksoja tiedä). Sinänsä katot ovat ihan ok, eli jos et dataa loppujen lopuksi paljoa siirrä, niin miksi maksaisit myös suurkuluttajien käyttöä samalla? Silloin pitää myös hinnan olla kohdallaan, ja tuossa ei mielestäni ole.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todennäköisesti, mutta eivät kommentoineet tuota mitenkään vaikka kirjeessäni sitä kysyin.

Itse nauhoitan kaikki puhelinmyyjien kanssa käydyt puhelut joihin vastaan. Suosittelen muillekin. Helpottaa näiden venkuloiden kanssa asiointia huomattavasti riita- ja ongelmatilanteissa
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Taitaa mennä niin, että tuo palvelu on poistunut uusmyynnistä ja näinollen voit sen kyllä pitää, mutta hinta nousee melkoisesti. Aika useinhan tikuissa on noita kamppiksia kahden vuoden sopimuksineen, missä maksat osaksi tikusta, mutta muiden palveluiden hintaa on tiputettu. Tarkoittaa siis sitä, että kun kahden vuoden jälkeen olet tikun maksanut loppuun, muuttuvat loput palvelut normaalihintaisiksi.

Kiinteän puolen laajakaistoissa on myös usein määräaikainen kahden vuoden soppari ja avaustarjoukset ovat ihan hyviä, mutta sidonnaisuuden päätyttyä hinta muuttuu ns. viralliseksi listahinnaksi = kallistuu. Noiden kanssa saa olla tarkkana, mutta itse ainakin olen aina saanut jonkun uuden tarjouksen, kun vaan ilmoittaa että lopettaa muuten koko paskan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Soitin Saunalahdelle irtisanoakseni/tiputtaakseni nopeutta kännykän nettiyhteydestä. Tähän asti ollut 13,90 e/kk. Otin hitaimman nopeuden, jonka hinta on 4,90 e/kk ja saa ensimmäisen kuukauden ilmaiseksi. Lisäksi tuli viimeinen aiemman yhteyden kk-maksu (13,90e) ilmaiseksi. Se hyvitetään seuraavassa laskussa. Samanlainen kävi kiinteän laajakaistankin kanssa, joten aika avokätisesti antavat ilmaiseksi noita kuukausia tuossa vaihdon yhteydessä. Palvelu oli hyvää, eikä pelkästään alennuksien takia.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kiinteän puolen laajakaistoissa on myös usein määräaikainen kahden vuoden soppari ja avaustarjoukset ovat ihan hyviä, mutta sidonnaisuuden päätyttyä hinta muuttuu ns. viralliseksi listahinnaksi = kallistuu. Noiden kanssa saa olla tarkkana, mutta itse ainakin olen aina saanut jonkun uuden tarjouksen, kun vaan ilmoittaa että lopettaa muuten koko paskan.

Olen jo tämän aiemmin toisessa ketjussa kertonut, mutta menköön. Itsellä oli Saunalahden määräaikaista sopimusta parisen kuukautta jäljellä ja sain sen vaihtaa toiseen, selvästi halvempaan ja parempaan ratkaisuun itseni kannalta. Eli kannattaa olla yhteydessä operaattoriin määräaikaisuuden loppupuolella, mikäli jokin parempi tarjous heillä sillä hetkellä on. Saattavat hyvinkin vaihtaa sen uuteen määräaikaisuuteen. Etuhan se heille on ja jos on hyvä tarjous, niin etu myös asiakkaalle.

Edit. Mikäli kiinnostaa tarina tarkemmin, niin voi lukea viestini toisesta ketjusta, viesti numero 54.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli pokeri-ilta tuossa joku aika sitten ja viimeisenä paikalle saapunutta peluria ohjeistettiin tuomaan pikaruokaa. Muut halusivat Hesestä ja jättäydyin suosiolla sivulle, olen kieltämättä hieman nega Hesen suhteen. Tilausten ymmärtäminen on siellä välillä hieman ylivoimaista, enkä oikein vieläkään jaksa tajuta miksi sieltä annetaan ne ruhtinaalliset kaksi paperinpalaa majoneesihyökkäysten siivoamiseen.

No, tämä viimeinen peluri oli kuitenkin syntyjään britti ja vaikka onkin asunut täällä pitkään, niin kielen kanssa on omia haasteitaan. Kun yhdistin mielessäni kaksi faktaa Hese+ulkolaisen suomen kieli, niin tyydyin helppoon kerroshamppariin. Joku kuitenkin tilasi kebabin ja tuo oli varma kompastuskivi.

Muu jengi sai hyvät naurut, kun tämä kebab osoittautui hesen rasiaan heitetyksi kebab-lihan suikaleiksi. Ei mitään sooseja, ei mitään mausteita, ei mitään ranskiksia. Onko tuollaista tuotetta edes myynnissä? Eikö kebab ole kebab pitaleivällä? Suurin osa nauroi, itse kebabin tilaaja oli toki hieman kärttyisä. Britti vannoi, että sanoi kebab eikä mitään muuta. Vaikka tuossa onkin potentiaalinen mahdollisuus kielimuurille, niin hieman huvittaa tuo Hesen myyjän antama tuote. Se ei ollut kebab ranskalaisilla, se ei ollut kebabhamppari, se ei ollut kebab pitaleivän välissä. Se oli pelkkää kuivaa kebablihaa rasiassa. Erittäin mielenkiintoinen ja hauska ratkaisu.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
............

Sen sijaan näistä isoista "valtionkonttoreista" kuten Verohallinnon asiakaspalvelusta on jäänyt todella v-mäinen olo. Ei tunnu aspan tätejä kiinnostavan työ sitten yhtään, väsynyttä vastailua eikä mitään ylimääräistä tietoa tai apua heru.

Tuo Verohallinto lienee paikkakuntakohtainen asia, tai mene tiedä. Itse olen tämän vuoden aikana ollut ns pakon sanelemana neljä-viisi kertaa puhelinyhteydessä ko virastoon.

Kaksi kertaa kinnteistöverotuksen yhteydessä ja pari-kolme kertaa omien ennakkoverolippujeni johdosta. Ja pakko sanoa, että joka kerta olen saanut asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

Välillä olen kauhulla muistellut niitä kertoja kun esim 80-luvun alussa jouduin muutaman asian yhteydessä jonottamaan Tampereen vanhassa verotoimistossa. Paaljon on parantunut ja vielä pirun hyvät nettitoiminnot.

Mistä tuli mieleeni KELA. Sen nettisivut ovat melkein loistavat. Monet hankalatkin asiat hoituvat nätisti siellä. Ja loput spostilla. Tästä peukkua KELA:lle.

Viimeisen vuoden aikana on tullut asiaan perehdyttyä pojan varusmiespalvelun kanssa, sekä nyt eri asioiden koskien ulkomailla suoritettavaa yliopistotutkintoa ja siihen liittyviä tukia sun muita. Samaten sairaspäiväraha-asiat hoituvat hyvin verkossa, niin työnantajan kuin työntekijänkin osalta. Hitto ei uskoisi samaksi KELA:ksi kuin aikanaan,ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös