Johan on herännyt ketju henkiin. Ennen eilistä peliä oli alle sivullinen kommentteja tässä ketjussa ja nyt siirrytään pikkuhiljaa jo kuudennelle sivulle. No, hyvä että La Celeste herättää keskustelua, tai Suarez ainakin.
Itse olen Portugalin ohella suuri Uruguayn fani - jo monen vuoden takaa. Ja aina nämä paljon keskustelua herättävät pelaajat, jotka elävät tunteella ja välillä syyllistyvät raukkamaisiin ja tyhmiin tekoihin, ovat olleet minun lempipelaajiani. Esimerkkinä mainittakoon siis Suarez ja vaikka Portugalin oma poika C. Ronaldo.
Kaikkia joukkueurheilua vähänkin vakavammalla tasolla harrastaneet ymmärtävät, että kuinka pelissä eletään niin tunteella, ettei siinä ehdi ajatella paskaakaan vaan kaikki tapahtuu niin nopeaa ja tyhmät teotkin tulevat hetkessä ajattelematta seuraamuksia tai siitä aiheutuvaa vahinkoa. Itsekin olen törkyillyt pelikentillä vuosia, ja ansainnut siitä pelikenttien rotan maineen, vaikka kentän ulkopuolella ei käy mielessäkään toisen ihmisen vahingoittaminen tai muukaan rottailu. En tässä yritä puolustaa Suarezin tekoa, vaan tuosta aiheutuva rangaistus on ymmärrettävää. Kuhan täälläkään ei nyt tuomita miestä ihmisenä ja olla heittämässä alligaattorien syleilyyn ym. Tyhmä teko Suarezilta, täysin turhaan paikkaan, mutta La Celestelle toivotaan edelleen menestystä. Eihän Suarez tuskin edes näissä kekkereissä pelaa, joten tyhmää lopettaa kyseisen jengin fanitus näissä kisoissa perusteella: "Suarez on uruguaylainen!".
Mielestäni parempi joukkue voitti, eikä tuomareita voida mitenkään syyttää lopputuloksesta! Ensi kierroksella sitten Kolumbian kaatoon, ja todella tiukka ja kovatasoinen kamppailu on tulossa. Suarezin poissaolo iso miinus, mutta ei anneta sen haittaa.
Niin ja tuo Suarezin temppu viime kisoissa on jotain ihan mahtavaa! Kaveri pelastaa oman joukkueen jatkoon uhraamalla itsensä. Ei kait kukaan voi syyttää Suarezia rottailusta tai epäurheilijamaisuudesta tuossa tilanteessa!?