Hauska juttu on se, että Zidane ei edes ole italialainen.
No onhan Luganolla sen verran tuossa asiaakin, että Chiellini on aina tarpeen tullen itse nyyhkimässä, kaatuilemassa ja pelaamassa aikaa.
Minun nähdäkseni tämän päivän lopputulos kaikkine puremineen, 50-60 punaisineen ja loppuhetken maaleineen kannattaa nähdä tietyn sortin kohtalona: karma tavoitti tällä kertaa Italiankin, joka näihin on vuosien varrella itse syyllistynyt.
Voipihan se olla että pari ottelua penalttia rapsahtaa Suarezille. Mutta jos kukaan tuomareista ei tilannetta nähnyt niin mitäs sitten tapahtuu? Maailma räjähtää koska Suarez ei saakaan pelikieltoa? Ainakin reaktioista voisi näin päätellä.
Uruguay captain Diego Lugano: "You saw this, really? You need to show me because I didn't see anything. Did you see it today or did you see what happened in other years. You couldn't have seen it today because nothing happened.
"The worst of everything is the attitude of Chiellini. He's a great player, with an enormous status. It doesn't correspond with Italian football. As sportsmen leaving the field, crying and appealing against a rival. As a man he disappointed me totally."
--
Ehkä ei kuitenkaan tässä kohtaa kannattaisi ihmeemmin lausuntoja antaa.
No ei verannollinen 2002 ja Ronaldon kuoleminen kulmalipulle, mutta siitähän taisi rävähtää hurjat 7000 dollarin sakot. Olisin toivonut Ronaldolle pelikieltoa ja toivon myös Suarezille pelikieltoa vaikka joku aikaisemmin on päässyt karkkirahoilla, "koska maailman tähti".
Kyllä se oli Rivaldo.
tuossahan se nyt on sellaisesta kuvakulmasta, että Irakin tiedotusministerikin myöntää puraisun.
Äläs nyt, ensin pitää selvittää tuon videon aitous. ESPN:lla varottiin kovasti hutkimista ennen kunnon tutkimista, mutta johtunee puhtaasti niiden maan kulttuurista.
Totta kai asia pitää virallisesti tutkia sääntöjen puitteissa, mutta eihän kukaan enää voi asiasta olla eri mieltä. Tämä ei ole mikään mielipidekysymys onko väitetty tapahtuma tapahtunut.
http://a.pomf.se/phdzcy.gif tuossahan se nyt on sellaisesta kuvakulmasta, että Irakin tiedotusministerikin myöntää puraisun.
Melkoinen farssi, jos Suarez vielä näissä kisoissa pelaa. Toistuvasti kun sama herra tekee vastaavanlaisia tempauksia, niin banaania pitää tulla sen mukaisesti. Kalliksii kävi nyt Suarezin tempaus.
Eli siis kontakti osuikin silmään, vaikka Suarez piteli hampaitaan. Mielenkiintoinen näkökulma tuokin.
Luulen, että olet yksi tuhannesta tämän mielipiteen kanssa. Suarezin puremasta keskustellaan tänään lähes kaikilla työpaikoilla, puistoissa ja ghetoissa. Valioliigaa seurataan ympäri maailman, mutta MM-kisoja seuraa käytännössä koko maailma. Tämän teon jälkeen Suarez tunnetaan maailmalla ensisijaisesti purijana, ei maalintekijänä. Viimeisimpien kommenttien mukaan Suarez haluaa tulla muistetuksi pelillisistä ansioistaan, mutta nyt se on myöhäistä.Joka tapauksessa mä muistan tällä hetkellä jo paremmin Suarezin maalit Englantia vastaan näistä kisoista kuin tämän.
... Tämän teon jälkeen Suarez tunnetaan maailmalla ensisijaisesti purijana, ei maalintekijänä...
Ilman sarvia ja hampaita, väittäisin ettei Suarezia muisteta jalkapalloa seuraavassa maailmassa tästä puremasta, saati maaleistaan, vaan vuoden 2010 kisojen Ghana-ottelun loppuhetkistä ja Jumalan Käsi 2.0:sta.
Tuon matsin loppu on jalkapalloilun historiaa ja tulee näkymään vuosikymmentenkin päästä kaikilla kokoelmavideoilla sun muilla.
Eli ainoa järkevä tai edes vähän looginen selitys mielestäni on se, että Suarez puree -> odottaa vastareaktiona kyynerpäätä naamaan tai jotain vastaavaa heilautusta-> jää kierimään maahan-> toivoo kovasti, että tuomari heittää tän toisen rotan pihalle ja antaa rankkarin, kun boksissahan tuo kävi. Kaikki täyttyi paitsi viimeinen kohta. Kaikki voiton eteen jne.
eikä Rijkaardin, Völlerin tai Tottin sylkemiset jääneet ainoiksi heitä määrittäviksi teoiksi.