HS.fi /Länsi-Savo kirjoitti:
Länsi-Savon nettisivujen mukaan Jukurien 2–0-maali suututti vaasalaiset, jotka intoutuivat kärhämöimään osumaa juhlineiden mikkeliläisten kanssa.
Ja tämä on täyttä paskaa.
HS.fi /Länsi-Savo kirjoitti:
Silminnäkijöiden mukaan hallilla heitettiin myös savupommeja.
Hallin ulkopuolella, ei hallilla. Eri asia.
Olin "Red Armyn" kanssa Mikkelissä ja juuri äsken tulin kotia päin. Tuli viestiä paluumatkan aikana, että täällä syyllistellään Red Armya ja ties ketä. Itse kerron oman mielipiteeni asiaan, kun olin todistamassa tilanteen livenä:
2-0 ja 2-1:n tilanteen välissä viereisestä katsomosta kuului provoa, mutta ei kylläkään ipanoilta (Niiltäkin matsin aikana kuului, mutta kukaan ei tietenkään jaksanut huomioda heidän "provonsa", miksi edes pitäisi?), vaan ihan n. 20-vuotiailta, jonka jälkeen muutama Red Armyn porukasta rupesi haastamaan Mikkelin porukan tappeluun ja osa Red Armyn porukasta vaihtaessa katsomoa lähes koko viereisen katsomon ihmiset lähtivät karkuun, myös nekin, jotka aloittivat tämän koko touhun ja huusivat: "Lähetään nyt äkkiä vittuun täältä ennenku kuollaan!" Eikä Järjestysvalvojia näkynyt missään. Samalla, kun katsoin tilannetta, niin jokunen vanhempaa sukupolvea edustava Jukurien fani syyllisti KOKO Red Armya tilanteesta ja rupesi yht'äkkiä vittuilemaan minulle, vaikka en sanonutkaan mitään. Ja joku haukkumassa meitä "vitun pelleiksi". Onneksi tajusi lähteä pois paikalta, koska jos jokunen muu olisi kuullut, olisi saattanut käydä huonosti. Ja jos joku mikkeliläinen sai turpaan, niin kyseessä EI ollut minkäänsortin ipana tai invalidi, jos joku täällä on väittänyt niin.
Tilanne vielä jatkui hallin ulkopuolellakin, mutta tappelua ei tällä kertaa syntynyt. Jokunen vanhempi mies kävi taas syyllistemässä koko Red Armya, kunnes tajusi lähteä ajoissa pois paikalta, 1 vs. 30, siitä olisi syntynyt hyvin rumaa jälkeä, jos olisi jäänyt vielä pidemmäksi aikaa. Ja myöhemmin pihalle saapui kolme poliisiautoa, mutta kukaan ei lähtenyt putkaan. Lopulta kaikki pääsivät matkaan.
Ja matsista sen verran, että vaikka Jukureille voitto kuuluikin, niin kyllä silti jäi vituttamaan: Jukurien ensimmäistä maalia ei olisi pitänyt koskaan hyväksyä, koska tilanne oli paitsio, mutta tuomarithan eivät tätä koskaan huomionneet. Kaiken lisäksi homma vedettiin niin kotiinpäin. Nimittäin jos jollakin Jukuripelaajalla oli vielä kärsimättä rangaistuksesta sekunnin verran ja pelikatko, niin Jukuripelaajalle pidettiin ovea auki ja toinen luistin jäällä, eikä tuomarit huomaa mitään. Tämä tapahtui useaan kertaan, kunnes tuomari lopulta huomasi asian RA:n huudettua tilanteelle.
Eka viestini boardilla, huhhuh. Typoja varmastikin on, mutta tuskin haittaa. Rankka reissu, nyt nukkumaan! Katsellaan asiaa uudemman kerran aamulla /päivällä.