Höpö höpö. Yksikään joukkue top -nelosessa ei heitä niin paljon pitkää lättyä kuin kärpät. Toki ymmärrän että se on vaikea käsitellä taitokiekko joukkueen kannattajalle, kun oma joukkue pelaa ehkä tylsintä kiekkoa ikinä, kytäten vastustajan virheitä.
Jaa, että Kärpät pelaa vai tylsintä kiekkoa ikinä. Jep, jep. Mun mielestä Kärpät kyllä varsinkin kotonaan pyrkii kontrolloimaan ja rakentamaan peliä koko ajan ja sitä kautta luomaan tilanteita jatkuvasti. Ns. kiekko liikkuu miehet liikkuu, rintamahyökkäykset vyöryvät kohti vastustajan maalia 4 hyökkäystrion voimalla.
Vieraissa on pelityyli ehkä hieman passiivisempi, mutta kyllä silloinkin kiekkoa pyritään pitämään jos vain mahdollista. Eri asia on jos vastustaja onnistuu saamaan niin hyvän prässin päälle että joudutaan totaali kuseen ja silloin niitä pitkiä on parempi heitellä kuin kaivaa kiekkoa omasta verkosta. Näin on
kuitenkin tapahtunut melko harvoin.
EDIT.
Itse pidän totaalikiekkoa hyvänä pelitapana, eli olen ns rautakorpi -fani, mutta olisi minkkifaneillakin aika tunnustaa, että luisteluun perustuvan hurlumhei -kiekon aika on täällä oulussa hyvin kaukana takana päin.
Tiedoksi vain, että Kärppien pelityyli on aina perustunut kovaan luisteluun eikä mihinkään totaalikyttäilyyn.
Viimeksi muokattu: