La 3.5 2008 Saksa-Suomi

• 27 790
  • 110
Tila
Viestiketju on suljettu.

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
On se aika kova suoritus. Tutustu historiaan. Selänteeltä odotettiin takuulla enemmän kuin Koivulta. Itse olen sitä mieltä, että Koivu oli jellonien onnistuja, kuten viestissäni tuossa ylempänä kirjoitin.

Turha jossitella mahdollisilla Pillun onnistumisilla yyveessä.

Mielestäni Pihlström pelasi eilen hyvän ottelun. Ja okei, onhan se todella kova suoritus tehdä kaksi maalia.

ymmätääkseni et taida pitää fyysisestä kiekosta. Tai ainakaan Pihlsrtömin eilisestä suorituskesta. Olenko väärässä?

Ja aikaisemmassa viestissäsi kysyit riittävätkö taklaukset ja syöttöpinna onnistujan titteliin? Kunnon avijääpommi riittää aina joukkueen onnistujan titteliin. Syöttöpinna on ekstraa. ;)

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
ymmätääkseni et taida pitää fyysisestä kiekosta. Tai ainakaan Pihlsrtömin eilisestä suorituskesta. Olenko väärässä?

Juu väärässä olet.

Kyse oli pelin parhaasta onnistujasta ja mun mielestäni tämä pelaaja oli Koivu. Itse aiheen aloitit...etkö sä muista omia juttujasi?

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
´
-nips-
Mutta on kyllä täysin naurettavaa ja turhaa verrata Koivua ja Hyvöstä. Hyvösellä koko ajan vähän kiire ja isoja maita vastaan tämä tulee olemaan todella iso ongelma. Koivu taas oli koko ajan helvetin hyvin pelissä mukana, voitti melkein kaikki kulmavääntönsä ja aloituksissa ihan kultaa. AV:lla ja YV:llä Suomen parhaimmistoa tässä ottelussa, sekä tulevaisuudessa. Kyllähän Koivu teki paljon muutakin tässä ottelussa hyvin, mutta nämä nyt niitä näkyvimpiä asioita.

M.Koivu oli kiistatta parhaimmistoa.
Jos isoveli vielä saadaan mukaan, niin loistavaa, kunhan vain sovitaan ketjuista ja senttereistä.
Mutta mitä tulee Hyvöseen, olen tasan samaa mieltä siitä, ettei mies maalinsa lisäksi juuri näkynyt.
Kysymys lienee kuitenkin roolituksista. Eiköhän joukkueeseemme vanhan muistini mukaan tarvita juuri snaippereita, eli miehiä, jotka voivat olla aika piilossa, mutta ovat paikalla juuri silloin kun maalia tarvitaan. Hyvöselle riittää tämä, kunhan vain jaksaa luistella puolustukseen riittävän tarmokkaasti.
Jaksaako ja viitsiikö, siitä on Hanneksen kohdalla aika paljon kysymys.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvöselle riittää tämä, kunhan vain jaksaa luistella puolustukseen riittävän tarmokkaasti.
Jaksaako ja viitsiikö, siitä on Hanneksen kohdalla aika paljon kysymys.

Entäs jos olisikin jo valmiiksi siellä? Puolustuskin on varmasti pulassa kovempia maita vastaan - miksei Hannes voisi siirtyä kokonaan sinne?
Mikko Koivu oli kyllä the Man. Ja Pihlström aivan huikea.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin ihmetyttää minuakin. Hyvönen pelasi eilen vakuuttavan avauspelin, joten dissaus on mielestäni aika kaukaa haettua.

Niinpä. Tuskinpa kukaan odottaa Hyvösestä joukkueen ykköstähteä, vaan pakkohan miestä on puolustaa kun hän pelaa ihan kelpo pelin ja silti valitetaan. Mies itse oli erittäin tyytyväinen esitykseensä, Tami valitsi Hanneksen ottelun kolmostähdeksi, K. Jalonen kehuu miehen ekaa peliä loistavaksi ja silti Jatkoajassa tulee paskaa niskaan (jos ei nyt suoranaisesti Saksa ottelusta, niin siitä että vielä se Hannes joskus pelaa huonosti). Ärsyttää tuollainen negailu ihan syyttä.

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Omilla vahvuuksillaan hyvin pelasi. Vielä kun malttaisi joskus antaa nopean ja helpon syötön, eikä aina hakisi läpisyöttöä. Tässä mielessä pelin lukemisessa on vielä kehitettävää.

Tästä täysin samaa mieltä. Villestä tuli välillä mieleen Numppa pahimmillaan, eli saatanan kauan kesti avaus kun ei "kuningas syöttöä" löytynyt ja sitten pitkä ja aloitus omaan päähän. Mitä kaverille on tapahtunut vuodessa, ei meinaan kauheasti näkynyt viime kissojen parissa pelissä tuollaista.

Toivottavasti skarppaa ja pistää sitä helppoa ja nopeaa syöttöä tästä lähtien, muuten käy vielä kylmät.

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omilla vahvuuksillaan hyvin pelasi. Vielä kun malttaisi joskus antaa nopean ja helpon syötön, eikä aina hakisi läpisyöttöä. Tässä mielessä pelin lukemisessa on vielä kehitettävää.

Eikös tuo aikalailla J. Jalosen käsikirjoituksen mukaiselta näyttänyt: Koistinen tuo kiekkoa oman puolustussinisen/B-pisteiden tuntumaan asti ja antaa joko a) lyhyen syötön keskikaistalla poikittaisliikkeellä paikkaa hakevalle sentterille tai b) pykälää pidemmän syötön jommalle kummalle laiturille keskiviivan ja hyökkäyssinisen väliin.

Aika vähänhän noita "kuningasläpisyöttöyrityksiä" (oman maalin tasalta hyökkäyssiniselle) nähtiin, vaan pääsääntöisesti mentiin a)-vaihtoehdon mukaan.

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
On suuri virhe luulla, että jäi hyödyttömäksi tuossa yv:ssä. Tuo yv:hän on nerokas, kun vastustaja ei voi keskittyä yhden ratkaisupelaajan kiinniottamiseen. Jos saat pimennettyä vaikka Selänteen takatolpalta, niin OJ tiputtaa viivasta noita game-ending lämäreitään. Juuri tuollainen yv:n pitää ollakin, ihan sama että pisteet jakaantuu.

Päällikkö oli aluksi paha pettymys, mutta nosti tasoaan pelin loppua kohden. Lämäri oli jäätävä ja OJ on juuri oikea valinta tuohon viivaan, vuosien NHL viivapelaaja kokemuksellaan. Hyviä haastoja ja toi paristi väkisin kiekon alueelle ja voitti lähes kaikki kaksinkamppailut.
Täysin samaa mieltä aivan loistavasti koottu tuo 5-3 yv, siinä on vastustajalla paljon kiinniotettavaa jos meinaa selvitä alivoimastaan. Ja tätä rohkeutta olis kaivannu jo Suomelta aiemmissakin kisoissa. Ei sentään Bergiä kannata ylivoiman viivamieheksi raahata. Toki nyt hyvät pelaajat mahdollistavat eri variaatiot.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Tästä täysin samaa mieltä. Villestä tuli välillä mieleen Numppa pahimmillaan, eli saatanan kauan kesti avaus kun ei "kuningas syöttöä" löytynyt ja sitten pitkä ja aloitus omaan päähän. Mitä kaverille on tapahtunut vuodessa, ei meinaan kauheasti näkynyt viime kissojen parissa pelissä tuollaista.

Toivottavasti skarppaa ja pistää sitä helppoa ja nopeaa syöttöä tästä lähtien, muuten käy vielä kylmät.

Oliko Suomella paljonkaan paikkoja nopeisiin vastaiskuihin? Kuten Tamminen studiosta totesi, pienessä kaukalossa tulee kovin vähän ylivoimahyökkäyksiä, mikäli vastustaja keskittyy vahvasti puolustamiseen.

Sen ensimmäisen syötön pitäisi olla paitsi nopea, myös peliä edistävä. Ei nopeasta syötöstä ole hyötyä, jos hyökkääjät eivät sen turvin pääse hyökkäämään huonosti organisoitua puolustusta vastaan. Ja huonosti organisoiduksi Saksan puolustus ei mennyt oikein missään vaiheessa ennen kuin Suomi ratkaisi pelin ylivoimamaaleilla.

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Juu väärässä olet.

Kyse oli pelin parhaasta onnistujasta ja mun mielestäni tämä pelaaja oli Koivu. Itse aiheen aloitit...etkö sä muista omia juttujasi?

Ei niitä Tepsin pelejä kannata käydä katsomassa jos pitää fyysisetä kiekosta ;)

Ja kyllä minä juttuni muistan. Minun mielestäni onnistuja olin Pihlström. No mutta suunnataan ne katseet jo Norja-peliin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.