La 26.12.2009 Lukko - Ässät

  • 18 642
  • 103

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jotenkin jo huvittaa tämä ketju. Joo meillä on huonommat maalintekijät kuin teillä, aivan Luomala johtaakin maalipörssiä...hups.

Lukko 101 tehtyä maalia, Ässät 76 maalia, hupsista. Onhan siinä ihan helvetisti jo eroa tässä vaiheessa kautta, vaikka miinuspisteistä välittämättä yksi pelaaja joukosta erottuukin. Tasaisuus on valttia.

korkille suosittelen myös kameran linssin vaihtoa. Parempi joukkue ei ikinä häviä varsinaisella peliajalla. Ellei sitten käy jonkinlaisia Koistisia, ettei kiekko ikinä oikeasti ylitä maaliviivaa. Jääkiekko on maalintekopeli, kaikki muu on toissijaista.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Parempi joukkue ei ikinä häviä varsinaisella peliajalla. Ellei sitten käy jonkinlaisia Koistisia, ettei kiekko ikinä oikeasti ylitä maaliviivaa. Jääkiekko on maalintekopeli, kaikki muu on toissijaista.

Tässä on kyllä laji kiteytettynä, ja juuri siksi Lukon voitto ei ollut vääryys. 1 maali riittää, jos vastustaja tekee 0 maalia. Keep it simple, stupid, sanoisi eräs turkulainen Vaasan tehtaanpiipun varjosta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Teho Ton, tarkoitin vain että on väärin sanoa huonommat jos yksi on kuitenkin ylitse muiden ja on liigan eliittiä.

Lukon voitto ei ollut vääryys, jos et itse tee maalin maalia niin harvemmin voitat pelit. Neiti Fortuna oli Lukon kannalta suotuisa ja 3p jäivät Raumalle.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Teho Ton, tarkoitin vain että on väärin sanoa huonommat jos yksi on kuitenkin ylitse muiden ja on liigan eliittiä

Luomala on joo omassa kastissaan maalintekijöitä vertaillessa, mutta ainakin itse olen ihan tyytyväinen siihen. Lukollakin on ollut Haatajat ja muut viime vuosina, jotka ovat yksilötasolla olleet liigan kärkeä ja maalipörssin kärkinimiä mutta taustatuki on jäänyt niin vähäiseksi. Lukko-osion positiivisuus-ketjussakin on lukuisia viestejä, joissa nähdään tämä asia nimenomaan hienona juttuna. Ei mitään pois Luomalalta, jotain on Porissa tehty oikein. Raumalla ei edes maagisen Strakan vierellä tullut tulosta.

Ässät oli hallinnallisesti parempi joukkue tosiaan lauantaina, ja loi enemmän tilanteita. Mutta vain maalit ratkaisevat. En sano näin vain, koska Lukko sattui sen yhden pompun saamaan, samaa olen kirjoittanut jatkoaikaan tällä kaudella otteluissa joissa Lukko on samalla tavalla painanut päälle, mutta vastustaja korjannut potin.

Joku aikaisemmin huuteli Korpisaloa takaisin, ja itsekin ehdotin leikkimielisesti "omat pojat" kiintiötä paikallispeleihin per. joukkue. Harmittaa kuinka väritöntä tuo peli oli, jotenkin näen että tällä kaudella on mahdollisuus poffien ekalla kierroksella Lukko-Ässät pariin. Silloin viimeistään molemmat kaupungit syttyvät vertauskuvallisesti tuleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös