Alkaa tämä SM-liigan, tai pikemminkin lehdistön ym medioiden, homma mennä pikkuhiljaa siinä määrin naurettavaksi, että ei enää kohta huvita koko jääkiekko. Isoja otsikoita aivovammasta, Esa Peltosesta ja tottakai myös Jari Sarasvuon mielipidettä on kysytty. Hirveää paskaa.
Itse tilanteista voin näin puolueettomin lasein todeta, että mun mielestäni vastustajan kunnioittamisesta tai pikemminkin siis sen puutteesta ei voi juurikaan ketään syyttää. Ehkä ennemminkin Järventieltä voisi kysyä että onko pakko altistaa toisen terveys vaaraan horjuttamalla pelaajaa juurikin kaukalon vaarallisimmalla alueella, 1-2m laidasta. Toki vaikea sanoa, onko tuossa Järventie menossa jo laitaan "sitomisasennossa" vai työntääkö käsillä vauhtia. Joka tapauksessa eihän tuo varmaankaan rike ole, mutta vastustajan terveydelle vaarallista jos työntää käsillä tuossa vaiheessa. Toki Mosekselle voisi myös kertoa miten sinne kulmaan mennään kun kaveri puuskuttaa iholla.
Peltosen tilanteessa ei mun nähdäkseni mitään väärää. Hävettää kun Jukka Koivu sanoo 20 kertaa "suoraan päähän" ja samalla pyörii hidastus jossa ei ainakaan käy ilmi että kontakti tulisi päähän. Normi taklaus, jossa Ville tiesi että se tulee, maksoi hintaa, loi maalipaikan ja löi päänsä ensin tappopleksiin ja tippui vielä naamalleen jäähän.
Harmittaa lajin puolesta kun jos tälle meidän kansallisikonille jotain sattuu niin alkaa tämä armoton sirkus. Toivottavasti ei enää satu niin ei tartte noita lööppejä edes vahingossa nähdä kaupassa käydessään...