Huh huh. Ennen saunaan menoa päätin sitten kumminkin kuunnella pelin loppuun, ja olin ihan varma voitosta kun Lukko meni 2-4-johtoon ylivoimalla. Sitten kun tuli Tepsin kavennus, olin varma että ainakin jatkoajalle mennään ja niinhän siinä sitten vähän päästä kävi että Tepsi tasoitti. Eikä kai siinä Morrisonin jälkimmäisen jäähyn aikana edes Tepsin voittomaalikaan kaukana ollut, jos tuota hurmahenkistä Ristoa on uskominen. Mutta onneksi sentään tällä kertaa kävi näin, että Lukko oli se joka lopussa iski ja vieläpä rankkarista.
Mä huusin pää punaisena täällä kotona että miksei Morrison lauo, kun kuulin että Pasi tulee vetämään. Sitten vasta välähti että Morrisonhan oli jäähyllä. Harvoin Pasi on rankkarissa onnistunut, mutta onneksi edes tällä kertaa. Huojentavaa oli tuon jälkeen painua saunan löylyihin ja pestä munat oikein juuriharjalla.
Mistään vempeleestä en ole tuota loppuratkaisua nähnyt, joten en siihen ota kantaa oliko tuomarivirhe vai ei, mutta se on sanottava että ei Salmisen päätä kyllä kylmää yhtään. Vaatii melkoista pokeria viheltää loppusekunneilla vierasjoukkueelle rankkari, tasatilanteessa nimittäin. Mutta kuten sanottu, en ole nähnyt niin voin olla vaan tyytyväinen että se oli Lukko joka tuon rankkarin sai.
Pakko se on jotain positiivistakin pelistä hakea. Justin Morrisonin tehot 1+3, Toporowskin 1+2 ja lopun alivoimataistelu sekä Toivolan play offien täsmäaseen eli Matti Kuusiston ensimmäinen maali Lukon paidassa olivat ne jotka omaa lauantai-iltaani lämmittävät. Plus tietysti tuo lopun voittomaali rankkarista.
Lukko oli sitten Tepsille tällä kaudella voittamaton. Muistan vaan aina Tepsin joka usean kauden ajan haki säännöllisesti pisteet Raumalta ja melkein poikkeuksetta voitti Turussakin, mutta nyt oli Tepsillä joku kummallinen kipsi Lukkoa vastaan päällä. No, varmaan ensi kaudella asetelmat ovat jo toisin päin.