Näkkäri kirjoitti:
Mitä siellä tapahtui? Näitkö naisten ja lapsien tönimistä? Tämä aihe lähtee pomminvarmasti lapasesta ja kärpäsestä tehdään aivan turhaan härkänen. Menee samaan kategoriaan Nickersonin autojen naarmuttelun kanssa.
Nämä raumalaisten syytökset ja yleistämiset alkavat mennä naurettaviin mittasuhteisiin. Itse en missään nimessä hyväksy enkä puolusta minkäänlaista väkivaltaa kiekkokatsomoissa muuta kuin itsepuolustukseen. Samaten pelin lopussa tapahtunut lukkolaisten heittely popcorneilla on tuomittavaa. Näihin temppuihin osallistui siis hyvin PIENI OSA muuten hienosti mukana eläneistä ja loppuunasti kannustaneista runsaslukuisista Ässä-faneista.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että eilen myös hyvin PIENI OSA Lukko-faneista näytti tyhmyyttään. Kuten aiemmin ketjussa kerrottiin niin yhtä meikäläisistä oli räitty, ja tartuttu huivista häen hallista poistuttuaan. Samaten vieressä istuvaa kaveriani heitettiin B2-katsomossa roskalla päähän. Kun poistuimme hallista niin muutama lukkolainen teki kaikkensa yrittääkseen provosoida meitä. Kukaan porukastamme ei tähän kuitenkaan mitenkään reagoinut, vaikka nämä provosoijat lähtivätkin jo valmiiksi juoksemaan karkuun heti huutelun lopetettuaan. Todella miehekästä sekin ! Idiootteja oli siis eilen kummallakin puolen.
Itse en olisi tälläisistä edes kirjoittanut, koska reisssussa aina sattuua ja tapahtuu ja kitiseminen ei kuulu luonteeseen, vaikka olisi tullut kirvelevästi takkiinkin. Täällä on nyt kuitenkin hienoa Ässä-fanien joukkoa syyllistetty muutaman henkilön ylilyönnin vuoksi. Asiaankuuluvaa on, että myös muuten hienosti käyttäyneestä raumalaisyleisöstä muutaman eksyneen lampaan toilailut nostetaan esille.
Lukko-pelaajien paitatempaus oli mauton ja häpäisi Ässälogon. Joten meidän ärtymys ja sen näyttäminen hallissa sanallisin keinoin oli oikeutettua. Itse en toivoisi Ässäpelaajien sortuvan samanlaiseen idiotismiin, sillä voitonhetkelläkin kuuluu vastustajaa kunnioittaa ja keskittyä voitonjuhlimiseen, eikä toisten nöyryyttämiseen. Varsinkin tässä tapauksessa kun eilinen peli oli mielestäni reilu ja kovavääntö, jossa parempi joukkue ansaitusti voitti, ei tollaista olisi tarvinnut tehdä.
Viimekevään huumassa keskityin ainakin juhlimaan ja nauttimaan menestyksestä täysillä, eikä mieleen tullut missään vaiheessa alkaa kuittailemaan naapureille heidän pleijaripaikan menettämisestä. Toki lukkolaisillakin on siihen oikeus, mutta koittakaahan nyt kuitenkin pystyä elämään tässä voitonhuumassa (kausi tosin pahasti kesken), niin me Porissa puolestaan puremme hammastaja tulemma ensikaudella entistä suuremmalla porukalla ja vahvemmala joukkueella taistelemaan voitoista.
Olen ainakin ylpeä, että kuulun ja toimin tuollaisen joukkueen faniryhmässä, joka saa liikkeelle viisi bussilastillista jengiä, vaikka joukkueen sarjasijoitus on toiseksi viimeinen. Aika harvalla muulla liigajengillä lähtisi vastaavaa määrää porukkaa liikkeelle jos joukkueen sijoitus olisi sama. Aika harvan joukkueen fanit olisivat myös loppuunasti kannustamassa omiaa ja olisivat paikoillaan siihen asti kun joukkue poistuu jäältä 4-1 tappion jälkeen.
Jatketaan samalla meiningillä loppuun asti !