La 19.3.2016 TPS - Kärpät (2. puolivälierä)

  • 40 177
  • 260

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laitetaanpa lusikkaa soppaan omalta osaltani. Tuosta väliinmenosta löytyi Twitteristä muutaman freimin kuvasarja, joka ei kyllä tosin anna mielestäni mitään varmuutta väliinmenon laadusta: Timo Savela Twitterissä: "Kuka suojelee? Keneltä suojellaan? Jaa-a. Sakari Suomista ei käy kateeksi. #mrreferee #HCTPS #Kärpät #RicohPentax https://t.co/dMy4ETWCOZ"

Itse mustakeltaisten lasien takaa sanoisin, että tuo on vähän sellainen "riita poikki ja voita välliin"-tyyppinen ratkaisu, mutta olen aika varma, että tästä saadaan yhtä monta tulkintaa kuin on tulkitsijoita.

Oli miten oli, miälenkiinnolla odottelen kyllä kurinpidon ratkaisua. Sormet ja varpaat on ristissä ettei Rajulle tai Aittokalliolle tulis rankkua näistä, sillä en luota Aittokallion kykyihin näillä näytöillä kun CHL-höntsävastustajia vastaan, ja toisaalta en haluis, että penkillä olisi joku junnukassari. Nimim. en vieläkään ole päässyt yli siitä Rajamäen (?) Bäckströmin telomisesta vuonna pottu ja nakki...

Toivottavasti ei tule kellekään mitään näin jälikäteen. Menee hyvät sopat sivusuun, kun liemi on maustettu sopivasti kärppämäiseen makuun. Rajaniemelle tosin sanktiota ehdottomasti, jos on todistusaineistoa kilvellä lyömisestä. Se, että menee yksipuoliseen hakkaamiseen tönimään vastustajaa pois ei kyllä oikeuta mihinkään rangaistuksiin. Eri asia olisi, jos Moisio olisi Kukkosesta saanut tanssikaverin ja siihen mentäisiin tökkimään kolmantena. Frimanin ajelusta kiekottomaan pelaajaan voisi korkeintaan jotain antaa - siis jos jotain tepsiläisille tarvitsee antaa - mutta en usko että siihen puututaan, koska seuraus oli mitätön.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edelleen ainoa materiaali, mitä olen tuosta tilanteesa nähnyt on tuo Jatkoajan kuva.

Ymmärrän, että kiihkeimmät TPS:n kannattajat tietysti näkisivät mielellään Rajaniemen sivussa. Mutta tästä yhdestä kuvasta ei voi kyllä vetää johtopäätöksiä. Jos sellaisia haluaa vetää jostain pitää ne tehdä jostain muusta kuin tästä.

Yritän kyllä itsekin miettiä asioita mahdollisimman objektiivisesti, mutta kyllä munsta vaan tuntuu aika luonnolliselta se, että maalivahti yrittäisi pukata vastustajaa pois hänen hakatessa maalivahdin silmien alla puolustuskyvytöntä pelaajaa selkään. Näitähän nähdään pelissä jatkuvasti. Mutta jos Rajaniemi tosiaan osallistui tappeluun niin sitten säännöt pitää katsoa sen mukaisesti. Pitää kuitenkin muistaa, että etenkin maalivahdin on vaikea yrittää suojella omaa pelikaveriaan pahalta telomiselta täysin ilman käsiä.

En aio viedä enää lapsia tämän sarjan peleihin, sillä perhepeleiksi näitä en enää kutsuisi. Me aikuiset nyt olemme tottuneita aika paljoon ja onhan näissä viihdyttäväkin elementti kunhan kukaan ei loukkaannu ja kun ei mentäisi ihan noin pitkälle kuin Turussa mentiin.
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En aio viedä enää lapsia tämän sarjan peleihin, sillä perhepeleiksi näitä en enää kutsuisi. Me aikuiset nyt olemme tottuneita aika paljoon ja onhan näissä viihdyttäväkin elementti kunhan kukaan ei loukkaannu ja kun ei mentäisi ihan noin pitkälle kuin Turussa mentiin.

No etköhän ihan huoletta uskalla viedä lapsesi peleihin myös jatkossa. Ehkä pientä ylireagointia nyt kuitenkin. Itse veikkaan, että jatkossa TPS haluaa keskittyä ihan vain pelaamiseen ja eiköhän siellä ole käyty jonkin sortin kehityskeskustelu.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kertokaa ny TPS fanit, että eikö teidänkin mielestä Moision pitäisi saada vielä lisää minuutteja tuosta varusteiden paiskomisesta? Jos kerran Aittokallion heittämästä syndistä pitäisi myös tulla penaltia...

Ei pidä tulla. Luepa sieltä säännöistä, miksi Aittokalliolle pitäisi tulla. Moisio ei syyllistynyt vastaavaan varusteen paiskomiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No etköhän ihan huoletta uskalla viedä lapsesi peleihin myös jatkossa. Ehkä pientä ylireagointia nyt kuitenkin. Itse veikkaan, että jatkossa TPS haluaa keskittyä ihan vain pelaamiseen ja eiköhän siellä ole käyty jonkin sortin kehityskeskustelu.

Näin kai se on. Sitä kun koittaa opettaa lapsille terveitä ajatuksia ja sitä, että oikeassa elämässä ei voida mätkiä kuten tietokonepeleissä veisi sitä pojat mieluummin peleihin, joissa pääpaino on itse jääkiekolla. Mitään paniikkia viedä heitä peliin juuri nyt ei kuitenkaan ole, joten saatan katsoa vähän mihin homma etenee.

Uskon tosin itsekin, että homma rauhoittuu ainakin ratkaisevan verran, mutta TPS:n valmentajat ovat taipuvaisia käymään sen verran kierroksilla että en ole varma onko heistä rauhoittajiksi. Pelaajistossa on kuitenkin niin paljon hyviä kokeneita kettuja, että siellä varmasti ymmärretään, mihin keskittyminen kannattaa kohdistaa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
En aio viedä enää lapsia tämän sarjan peleihin, sillä perhepeleiksi näitä en enää kutsuisi. Me aikuiset nyt olemme tottuneita aika paljoon ja onhan näissä viihdyttäväkin elementti kunhan kukaan ei loukkaannu ja kun ei mentäisi ihan noin pitkälle kuin Turussa mentiin.
Muista pitää niillä kotonakin kypäriä päässä, jos vaikka kaatuvat rappusissa. Ja oma kukkahattu tietysti kannattaa pitää tiukasti päässä.

Lauantain kaltaiset järkyttävät painimiset tulevat varmasti heijastumaan Turun väkivaltarikostilastoihin seuraavan kymmenen vuoden sisällä. Lapset pois halleista ja sponsorit boikottiin!
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei pidä tulla. Luepa sieltä säännöistä, miksi Aittokalliolle pitäisi tulla. Moisio ei syyllistynyt vastaavaan varusteen paiskomiseen.
Kyllä pitäisi.

SÄÄNTÖ 168 – EPÄURHEILIJAMAINEN KÄYTÖS MÄÄRITELMÄ: Pelaaja tai joukkueen toimihenkilö syyllistyy urheiluhenkeä, reilua peliä tai kunnioitusta koskevaan sääntörikkeeseen.

iii. Käytösrangaistus:

Pelaajalle, joka itsepintaisesti jatkaa käyttäytymistään, jonka tarkoituksena on saada vastustaja syyllistymään rangaistavaan tekoon, tuomitaan käytösrangaistus.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muista pitää niillä kotonakin kypäriä päässä, jos vaikka kaatuvat rappusissa. Ja oma kukkahattu tietysti kannattaa pitää tiukasti päässä.

Lauantain kaltaiset järkyttävät painimiset tulevat varmasti heijastumaan Turun väkivaltarikostilastoihin seuraavan kymmenen vuoden sisällä. Lapset pois halleista ja sponsorit boikottiin!

Arvasin, siis ihan oikeasti arvasin, että joku alentuisi tällaiselle tasolle. Itse olen arvostanut Tepsiä ja sen kannattajia todella pitkään ja otan tällaiset viestit yksittäisen käyttäjän turhautumisena. En minä missään pumpulissa lapsiani kasvata, mutta en todellakaan ala pyytämään anteeksi sitä jos vien pienet lapseni mieluummin peliin, josta suuri osa ei mene siihen kun pelaajat mätkivät toisiaan. Pieni osa kasvatuksesta tuollainen toki on.

En kuitenkaan raski viedä lapsiani peleihin kovin montaa kertaa vuodessa (istumapaikkalippuineen ja pienine syömisineen äkkiä 130 euron keikka) eli kun pitää kuitenkin valita muutama peli vien minä lapseni mieluummin ns. peruspeleihin. Mätkintää sitten tulee tietokonepeleistä ja muusta. On sille kuitenkin syynsä, että esim. elokuvien väkivaltakohtaukset eivät ole sallittuja ihan pienimmille. En kuitenkaan tuomitse niitä jotka toimivat toisin.
 
Viimeksi muokattu:

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kyllä pitäisi.

SÄÄNTÖ 168 – EPÄURHEILIJAMAINEN KÄYTÖS MÄÄRITELMÄ: Pelaaja tai joukkueen toimihenkilö syyllistyy urheiluhenkeä, reilua peliä tai kunnioitusta koskevaan sääntörikkeeseen.

iii. Käytösrangaistus:

Pelaajalle, joka itsepintaisesti jatkaa käyttäytymistään, jonka tarkoituksena on saada vastustaja syyllistymään rangaistavaan tekoon, tuomitaan käytösrangaistus.

Puhut nyt täysin eri asiasta. Tässä on kyseessä se, että Aittokallio heitti varusteen pelialueen ulkopuolelle, mistä on selkeä sääntö. Eli siinä ei nyt ole mitään epäselvää. Moision tapaus taas liittyy eri sääntöpykälään.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puhut nyt täysin eri asiasta. Tässä on kyseessä se, että Aittokallio heitti varusteen pelialueen ulkopuolelle, mistä on selkeä sääntö. Eli siinä ei nyt ole mitään epäselvää. Moision tapaus taas liittyy eri sääntöpykälään.
Otin vain kantaa kuuluuko Moisiolle jäähyä. Kuuluu.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Arvasin, siis ihan oikeasti arvasin, että joku alentuisi tällaiselle tasolle. Itse olen arvostanut Tepsiä ja sen kannattajia todella pitkään ja otan tällaiset viestit yksittäisen käyttäjän turhautumisena. En minä missään pumpulissa lapsiani kasvata, mutta en todellakaan ala pyytämään anteeksi sitä jos vien pienet lapseni mieluummin peliin, josta suuri osa ei mene siihen kun pelaajat mätkivät toisiaan. Pieni osa kasvatuksesta tuollainen toki on.

En kuitenkaan raski viedä lapsiani peleihin kovin montaa kertaa vuodessa (istumapaikkalippuineen ja pienine syömisineen äkkiä 130 euron keikka) eli kun pitää kuitenkin valita muutama peli vien minä lapseni mieluummin ns. peruspeleihin. Mätkintää sitten tulee tietokonepeleistä ja muusta. En kuitenkaan tuomitse niitä jotka toimivat toisin.
Itse en oikeasti arvannut että joku alentuisi taas vetämään "mutku lapset" kortin hihastaan.

Toivottavasti Tepsi tekee vuosikymmenen paukun ja pistää teidät lomille, niin voitte sitten heti ensi syksynä taas katsella perusmarraskuuntiistainsaipapelejä koko perheen voimin.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Itse en oikeasti arvannut että joku alentuisi taas vetämään "mutku lapset" kortin hihastaan.

Toivottavasti Tepsi tekee vuosikymmenen paukun ja pistää teidät lomille, niin voitte sitten heti ensi syksynä taas katsella perusmarraskuuntiistainsaipapelejä koko perheen voimin.

Aika helvetin raskasta tuota mukafyysistä pelleilyä olis katella yhtään tiheämpään kuin yksi peli. Kurinpito säästää jääkiekon ja kuluttajat onneksi tältä.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Aika helvetin raskasta tuota mukafyysistä pelleilyä olis katella yhtään tiheämpään kuin yksi peli. Kurinpito säästää jääkiekon ja kuluttajat onneksi tältä.
Niin, en itse mikään kyseisen pelitavan suuri fani ole myöskään. Mutta en nyt ihan vetäisi puhki kulunutta lapset kärsii itkua tähän kuitenkaan.

En usko että huomenna Oulussa mitään vastaavaa tapahtuu, vaikka muutamat paikalliset sitä taitavat innoissaan odottaa. Eikö heillä ole televisioita kotonaan josta väkivaltaa näkee päivittäin?
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, en itse mikään kyseisen pelitavan suuri fani ole myöskään. Mutta en nyt ihan vetäisi puhki kulunutta lapset kärsii itkua tähän kuitenkaan.

En usko että huomenna Oulussa mitään vastaavaa tapahtuu, vaikka muutamat paikalliset sitä taitavat innoissaan odottaa. Eikö heillä ole televisioita kotonaan josta väkivaltaa näkee päivittäin?

Itse asiassa en itse ainakaan ole huomannut itkua aiheeseen liittyen, ellei sitten vuodatustasi lasketa sellaiseksi. Mennään nyt oikeesti ihan rauhassa hapen kanssa eikös.

Ei televisiostakaan ole tarkoitus näyttää väkivaltaa pienille lapsille. Enkä minä sitä tosiaan sano, että lapset ovat pilalla jos näkevät yhden harvinaisen väkivaltaisen kiekkopelin, mutta silti valitsisin mieluummin siistimmän pelin jos se on mahdollista. En minä tällä koita sanoa sitä, että peliä pitäisi muuttaa omien makujeni vuoksi. Henkilökohtainen toiveeni on kuitenkin se, että kun tarjoan lapsilleni jääkiekkoelämyksiä on keskiössä itse peli eikä se kuinka aikuiset menettävät totaalisesti hermonsa ja kenttä on täynnä tappeluita. En moralisoi muita enkä ole ikävä kyllä täydellinen itsekään, mutta kasvatan omat lapseni kuten parhaaksi näen. Tämä tästä osaltani.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
mutta kasvatan omat lapseni kuten parhaaksi näen.

Sitten kannattaa, ehkä miettiä, että onko jääkiekon pääsarjan pudotuspeliottelu se paras mahdollinen paikka viettää pienten lasten kanssa yhteistä laatuaikaa. Oman harkintakyvyn käyttäminen on ihan sallittua, kun tiedetään, että jääkiekko-otteluissa saattaa nähdä jopa tappeluita (kaameaa).

En ole koko saagaa seurannut, mutta miksi molemmat Kärppä-veskarit selvisivät ilman pelikieltoja? Toinen ainakin rikkoi sääntöjä kahdesti kahdessa ottelussa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sitten kannattaa, ehkä miettiä, että onko jääkiekon pääsarjan pudotuspeliottelu se paras mahdollinen paikka viettää pienten lasten kanssa yhteistä laatuaikaa.

Sitähän juuri sanoinkin. Monelle se voi sitä olla, mutta ehkä omasta mielestäni se ei välttämättä ole silloin kun homma karkaa lapasesta. Nämä nuoremmat lapset saavat kokemuksia ja kiksejä ihan tavallisesta pelistä, erätaukohodareista ja kumppaneista, joten ehkä tosiaan on parempi käyttää heitä lähinnä runkosarjapeleissä. Hieman halvemmaksikin se tulee.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En ole koko saagaa seurannut, mutta miksi molemmat Kärppä-veskarit selvisivät ilman pelikieltoja? Toinen ainakin rikkoi sääntöjä kahdesti kahdessa ottelussa.

Mistään ei tunnu videota löytyvän näistä tilanteista, joista ihan oikeasti näkisi mitä kävi.
1. matsin videoissa ei näkynyt, mitä case Aittokallio-Pikkarainen tilanteessa kävi. Pelkkää jossittelua puolin ja toisin.

2. matsin videoissa ei näkynyt, mitä case Rajaniemi-Virtanen (tätä kaiketi myös tarkoitit) tapahtui. Muutakuin se, että Rajaniemi oli Virtasen kimpussa. Jos kilvell' lyöntiä ei saada esiin videolla, paha antaa tuomiotakaan. Vai miten pitäisi mielestäsi toimia?
Samaisen 2. matsin Aittokallion possuilu, sääntöjen mukaan selkeä jäähyn paikka. Toisaalta sääntöjen mukaan Moision olisi pitänyt saada vieläkin extraa (ei ole kyllä vielä noita liigan päätöksiä nähtävillä noista pelikielloista), kun yritti varusteillaan vastapuolta heitellä.
Eli tuo tilanne meni 1-1 ?
Toisaalta, jos Aittokallio olisi PRK:n tiltanteesta saanut, ei sillä olisi ollut lopputuloksen kanssa mitään tekemistä kun peli oli ollut jo täysin selvä vaikka kuinka kauan. Ja pelikieltoahan siitä hänen suorittamasta varusteen nakkaamisesta ei satavarmasti olisi tullut, jos kokonaiskuvaa katsoo. Tai vaikka ei katsoisikaan, rikkeenä loppupeleissä aika mitätön.
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sitten kannattaa, ehkä miettiä, että onko jääkiekon pääsarjan pudotuspeliottelu se paras mahdollinen paikka viettää pienten lasten kanssa yhteistä laatuaikaa. Oman harkintakyvyn käyttäminen on ihan sallittua, kun tiedetään, että jääkiekko-otteluissa saattaa nähdä jopa tappeluita (kaameaa)....
Just näin..! Omat tenavat valitsivat itse mieluummin teatterin, kiitos lätkämatsin joukkotappelun ja parin ääliön jatkuva huutelu kaikille kentällä oleville. Tästä jo muutama vuosi.

Moisiolle kova kakku tuosta pullistelusta. Mielestäni pienempi olisi riittänyt siihen nähden, että Tuppurainen sai neljä runkosarjapeliä (Tukonen on edelleen poissa kaukalosta.) Ymmärrän kyllä jos tämä estää jonkun vakavan loukkaantumisen.?
Moision tyylistä en välittänyt edes Ilveksen aikoihin, mutta jokin johdonmukaisuus kai pitäisi näissä olla...
 
Toisaalta, jos Aittokallio olisi PRK:n tiltanteesta saanut, ei sillä olisi ollut lopputuloksen kanssa mitään tekemistä
Tätä tänään mietinkin. Jos Aittokallio olisi ajettu ulos tempuistaan jo vaikka siitä Pikkaraisen tuuppaisusta, niin olisi TPS:llä aika otollinen paikka käyttää yksi pelaaja Rajaniemen poistamiseen. Sitten saisi Kukkonen koittaa blokkaamisiaan veskarin varusteissa. Siinä voisi asetelma muuttua hyvinkin nopeasti.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tätä tänään mietinkin. Jos Aittokallio olisi ajettu ulos tempuistaan jo vaikka siitä Pikkaraisen tuuppaisusta, niin olisi TPS:llä aika otollinen paikka käyttää yksi pelaaja Rajaniemen poistamiseen. Sitten saisi Kukkonen koittaa blokkaamisiaan veskarin varusteissa. Siinä voisi asetelma muuttua hyvinkin nopeasti.

Mutta siitä tuuppaisusta ja/tai syndin heitosta kun ei pelikieltoa käsittääkseni voi viheltää... Jos siis meinasit että sen jälkeisessä pelissä ajeltaisiin Rajaniemi pelistä pois (jaksatko myös ihan oikeasti uskoa, että tarkotuksella telakalle joku pelaaja, tässä tapauksessa vielä veska, TPS:n toimesta laitettaisiin?) ja joku nyyppä tolppien väliin? Vaiko kesken ko. matsien?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätä tänään mietinkin. Jos Aittokallio olisi ajettu ulos tempuistaan jo vaikka siitä Pikkaraisen tuuppaisusta, niin olisi TPS:llä aika otollinen paikka käyttää yksi pelaaja Rajaniemen poistamiseen. Sitten saisi Kukkonen koittaa blokkaamisiaan veskarin varusteissa. Siinä voisi asetelma muuttua hyvinkin nopeasti.
Aika urheilullisia konsteja voittamiseen esität täällä. En ole yllättynyt. Olisikohan Lukolla tänään otollinen paikka käyttää yksi pelaaja Karhusen poistamiseen? No, ei kai sentään. En kannata tuollaista missään olosuhteissa.

Edit. Mukaan tuli aluksi ihme lainaus.
 
Mutta siitä tuuppaisusta ja/tai syndin heitosta kun ei pelikieltoa käsittääkseni voi viheltää... Jos siis meinasit että sen jälkeisessä pelissä ajeltaisiin Rajaniemi pelistä pois (jaksatko myös ihan oikeasti uskoa, että tarkotuksella telakalle joku pelaaja, tässä tapauksessa vielä veska, TPS:n toimesta laitettaisiin?) ja joku nyyppä tolppien väliin? Vaiko kesken ko. matsien?
Mitenkä se vaihtoaitiosta osallistumisen rangaistus menikään, en muista voiko siitä ulosajo tulla suoraan. En ihan oikeasti jaksa uskoa, mutta olisihan siinä vähintäänkin houkutus sille. Silloinhan käsittääkseni joukkue pelaa ilman maalivahtia tai laittaa jollekin kenttäpelaajalle maalivahdin varusteet. Taisi olla jokin aikarajakin tuolle määrätty.
Aika urheilullisia konsteja voittamiseen esität täällä. En ole yllättynyt. Olisikohan Lukolla tänään otollinen paikka käyttää yksi pelaaja Karhusen poistamiseen? No, ei kai sentään. En kannata tuollaista missään olosuhteissa.
En minä mitään konsteja esitä. Onhan siinä validit perusteet, jos voittoa haetaan hinnalla millä hyvänsä. No ei Lukolla mitenkään erityisen otollinen paikka ole, kun Tapparalla kuitenkin kakkosmaalivahti istuu siellä penkillä (eikä töni ohi liukuvia vastustajia). En kannata minäkään. Mutta aika vähän mihinkään kaukalossa tapahtuviin asioihin liittyy nettikirjoittelijoiden tai yleisönkään kannatukset.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Yritän kyllä itsekin miettiä asioita mahdollisimman objektiivisesti, mutta kyllä munsta vaan tuntuu aika luonnolliselta se, että maalivahti yrittäisi pukata vastustajaa pois hänen hakatessa maalivahdin silmien alla puolustuskyvytöntä pelaajaa selkään. Näitähän nähdään pelissä jatkuvasti.
Vaihdetaanpa tähän objektiiviseen mietintääsi yksi sana:
puolustuskyvytön = puolustushaluton
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös