Pelistä vihdoin kotiuduttu
Muutamia huomiota itse pelistä...
- Jokerit hallitsi ensimmäistä erää melko suvereenisti. Luistin kulki ihan eri malliin kuin kotijoukkueella. Syötöt löysivät päämääränsä hienosti ja toistuvasti vierailijat tulivat heittämällä yli keskialueen. Kiekkoa toimitettiin Jokereiden puolesta Lukon maalille pelottavan hyvin, mutta Vehanen kesti hienosti. Viimeistely oli luonnollisesti Jokereiden suurin epäkohta. Muut osa-alueet kyllä Jokerit klaarasi. Jos Jokerit tuolla tyylillä jatkaa, niin pisteitä on varmasti luvassa. Kyllä ne kiekot vielä uppoavat maaliinkin asti.
Lukolla oli hajanaisia laukauksia ja kiekon tuominen hyökkäysalueelle oli työn ja tuskan takana. Liikkeen parantuessa alkoi Lukon peli-idea tuottaa sitten jo tulostakin. Kiekko päätyyn ja raivolla perään. Muuten ensimmäisessä erässä ei nähty hirveästi fyysisyyttä ja "hyväveli-meiningillä" edettiin erän loppuun asti.
- Toiseen erään Jokerit tuli jälleen sisuuntuneena ja pyöritti peliä periaatteessa miten tahtoi. Pian kuitenkin Lukkokin pääsi vauhtiin mukaan ja toinen erä ei lopulta ollut enää niin selvää Jokerihallintaa kuin ensimmäinen. Satunnaisesti molemmat saivat kohtuullisia tilanteita.
- Kolmas erä alkoi tasaisemmin. Jokerit sai kuitenkin yv maalin alkuun ja siinä vaiheessa olin jo valmis itse luovuttamaan. En uskonut suoraansanottuna lainkaan Lukon mahdollisuuksiin enää tuossa ottelussa. Olin selvästi väärässä. Muutama kunnon niitti vastustajaan ja sitten peli alkoi kulkea. Katsomo heräsi viimein horroksestaan ja peli alkoi kulkea kotijoukkueen komennossa. Jokerit putosi kyydistä, joko kunnon, tai sitten muun syyn takia. Toinen kun saa hurmoksen päälle, niin siinä on enää vaikea itse päästä uudelleen kovaan vauhtiin. Itseasiassa kunnon loppumiseen en kyllä usko, koska liike oli Jokereilla paikoin erinomaista. Lukko vaan vyörytti tilanteen toisensa jälkeen Markkasen maalille ja that´s it.
- Lukko ei voittanut montakaan aloitusta. Jokerit veivät tuon osa-alueen nimiinsä selvästi. Syytä olisi alkaa voittamaan niitä aloituksia, koska vaaratilanne oli periaatteessa joka kerta valmis, kun peli aloitettiin Lukon päädyssä.
- Taklauksia säästeltiin turhaan kolmanteen erään. Täysi höyry vaan heti päälle Hakametsässä tiistaina.
- Siklenkan liike on tosiaan ihan jees isoksi mieheksi. Mike ja Sami eivät tainneet vaihtaa kertaakaan ajatuksia. Viinasen temput jostain syystä taisivat käydä Helgen luonnon päälle, mutta miksi? Vaikea sanoa.
- Lehikoinen pelasi ennakkoluulottomasti. Nyt vaan kaverille aikaa liigasta aina silloin tällöin. Voi olla yllättävän kova luu ensi kaudella.
- Vehanen vähän pomputteli alussa, mutta ottelun kuluessa loppua kohti alkoi otteet parantui kuten koko joukkueella.
- Rita, Hirso, Varis. Näistä kavereista tulee olemaan iloa Jokereille. Leino puolestaan voisi vähän ryhdistäytyä. Aika aneemista peliä.
- Tuulola pelasi hyvin. EHT:ssa voisi kai kokeilla, jos taso säilyy.
- Tuomarit onnistuivat kohtuullisesti. Muutamat vihellykset oli vähän niin ja näin, mutta ihan jees. Pari Jokeri-rangaistusta oli aika heppoisin perustein vihelletty. Stapletonin ja Peten tilannetta en täysin nähnyt, mutta ehkä Lammassaarella sekosi tilanteessa myös omat jalat... No se siitä.
Kiitos, Lukko.