Pula-ajan Tretjak
Jäsen
Nyt tosiaan rupesi aueta kun lopetit kärjistelyt linjoista joissa estäjää saa latoa turpaan hänen pitäessään kädet alhaalla tekemättä mitään vastarintaa ja molemmat lähtevät boksiin istumaan kakkosta väkivaltaisuudesta 8/10 vastaavista tapauksista.
Luinpa vielä uudelleen viestit enkä edelleenkään keksinyt mistä lähdit harhateille. Alusta asti kerroin, että linja todellakin on siinä. Mikäli "opettajalle" annetaan väkivaltaisuusjäähy, saa sen todella usein myös "opetettava". Eihän noissa juuri koskaan nähdä mitään turpaanlyöntikisaa, vaan tuupitaan hanskoilla naamaan. Oletko huomannut näitä? Olet varmasti. Olen pahoillani, että et ymmärtänyt heti, mutta virheellisesti oletin lukijan ymmärtävän hakevani esimerkkiäni todellisista tapahtumista.
Mutta sehän nähdään sitten tosiaan, jos pleijareissa päätöserässä käy vastaavasti Pesoselle täysin tahattomasti myöskin ja kärpät menettää hänet neljäksi minuutiksi boksiin ratkaisevilla hetkillä takaa-ajo asemassa jonkun 16v pelaajan toimesta joka pelaa korkeintaan 15sek per peli ja parhaimmassa tapauksessa Pesonen saa naamansa vielä verille. Muuttuukohan mieli linjoista. ;)
Miten voisi muuttua? Se on liigan käytäntö eikä minun toive. Laamasen olen nähnyt jo tälle kaudelle ottavan myös sen väkivaltaisuusrangaistuksen siitä, että makasi selällään pelaajan alla, joka löi hanska kädessä Laamasta pari kertaa. Ihan siis normaali maalineduspoikapainitilanne. Laamanen sai myös sen väkivaltaisuusrangaistuksen, vaikka ei ehtinyt kuin pötköttämään. Ei ole ensimmäinen tai viimeinen kerta, kun sellaista näkee. Usein kuitenkin opetettava suojelee itseään aktiivisesti, vaikkei löisikään ja silti tulee se väkivaltaisuusjäähy. Olisiko siinä tosiaan taka-ajatuksena se tosiseikka, että lätkässä (ja muissakin pallopeleissä) on tapana käydä puolustamassa joukkueen tärkeintä pelaajaa (maalivahtia) ja noistahan saisi puolustajat joka pelissä yksin boksiin aika helposti. Järjen käyttö on toki sallittua, milloin annetaan niitä yksipuolisia jäähyjä ja milloin ei.
Itse en lähtisi todellakaan valmentajia moittimaan. Tapaukset kun tosiaan ovat yksilöllisiä kuten sanoit ja Jokereillakin oli kovat panokset ottelussa. (Runkosarjan 3. sijan näkymät heikkeni huomattavasti nyt.) Vähemmästäkin
Itse lähden. Tilanne ei ollut mitenkään älytön oikeusmurha eikä pitäisi peliä ratkaista. Sm-liigassa on edelleen saanut tuomarille huutaa, kunhan ei vie sitä tappiin asti. Olisin katsojana nähnyt mieluummin Sheddenin huutavan ensin ne fakit, sitten keskittyvän huutamaan pelaajille, että nyt saatana näytetään. Liekkö olisi ollut enemmän hyötyä?