Seuraava surullinen tarina on kielletty alle 15-vuotiailta. :)
Ostin noin kaksi kuukautta sitten Bulldogista SoundBlasterin Live 24 -merkkisen äänikortin sekä kaiuttimet, mutta ne ovat tarinassa vain statistin osassa. Hieman ihmettelin mielipuolessani, että miksi sain käteeni vain äänikortin, en ainoatakaan CD:tä, jossa olisi ohjelmia, ajureita yms. No, olen ehkä turhan kainovieno ajattelemaan ääneen, lähdin tyytyväisenä kotiin päin, ja toki Windows 2000 löysi uuden laitteen. Laitehallinnassa komiasti sanotaan ääniasioiden kulkevan tämän kortin kautta.
Elämä jatkuu, ja on laiffia sekä ihanan kallista (pakolliset kliseet). Ostin pari viikkoa sitten BenQ-merkkisen dvd-aseman, toiveissa katsella muutama leffa. Ne eivät ole minulle pakkomielle, mutta suurin toivein kävin vuokraamassa Pianisti-nimisen elokuvan. Taaskaan ei tullut muuta kuin BenQ-merkin ohjelmistoa, joka sekään ei toiminut. Ajureita ei tullut niin minkäänlaisia. Liikkeen nimi aina vain parani, nyt se oli Gigantti. Suuret toiveet vain kaatuivat heti alkuunsa. Osa ongelmista ei johtunut äänikortista. Kuva oli suoraan sanottuna aika pebanderista, ääneä jäljessä huomattavan paljon. Tähän hätään auttoi uusi näytönohjain, jonka sain halvalla (oikeasti) paikallisesta tietokoneiden/pelien/kaiken mahdollisen asiaan liittyvän "varaosamaailmasta".
Tämän edellisen kappaleen asioiden myötä kuvan laatu parani n. 3-kertaisesti. Kuva on siis todella jees nykyisellään, Nero Showtimella ja RealPlayerillä, Micro dvd player ei suostu ainakaan Pianistin tiedostomuotoa avaamaan. Ei pysty. Ainoa ongelma vain on, että huonomman kuvan kanssa toiminut ääni lakkasi toimimasta RealPlayerin kanssa kokonaan, tulee vain suhinaa. Nero Showtime soittaa ääntä TODELLA pätkivästi.
Ystäväni, joka tietokoneista ymmärtää aika laillakin sekä tämän palstan sampio olivat tukipylvääni. Ensin mainittu tappeli tietokoneeni kanssa kaksi päivää, jälkimmäinen ohjasi minut tähän ketjuun. Ensin mainittu totesi lähtiessään, että hän on paljon ollut koneiden kanssa tekemisissä, mutta ei minkään muun kuin minun koneen näin paljon ja näin laajalla ongelmien skaalalla. Tässä ei näet ole puoletkaan tietokoneeni jo ratkaistuista ongelmista.
Sorruin näihin nettilöytöihin todellakin vain sentähden, että Gigantin hyllystä ostamassani paketissa ei ollut ensimmäistäkään ajuria, ei sinne päinkään. Sekä sampio että tämä nimeltä mainitsematon ystäväni ovat kokeneet ratkaisuna ohjelman nimeltä Power dvd, ja ystäväni lupautui tämän kaupallisen ja kaupasta ostetun version myymään minulle. Siis tämä ei ole mikään piraattiversio, tiedoksi vain kaikille.
Vaikka uskon ja toivon tämän power dvd-ohjelman olevan ongelmieni ratkaisu, näin minulle on kerrottu, olisin kiitollinen kaikesta neuvosta, jota palstaveljet ja -sisaret osaavat antaa. Nimittäin yritin löytää ajureita esim. Mbnetistä, ja sieltä tulleet paketit herjasivat nimenomaan tämän äänikortin puutteellista asennusta. Olen kaikkeni yrittänyt, kaipa kohta alan katsoa elokuvaa vaikka sitten ilman ääniä, tekstitykset ja kuva nyt kuitenkin toimivat kuin unelma. Tuota pätkimistä (joka tod.näk. johtuu liian pienestä prosessorista) ei kuuntele naapurin erkkikään, tulisi hulluksi vain poloinen. Tämä on kone on työpaikan (ei minun) poistokoneita, sentähden enemmän kuin nuha.
Kiitän jo etukäteen ja varmasti myös jälkikäteen.