Jos ei pakkauksessa tullut low profile sovintinta, niin tuskin sellaista löytyy, joka suoraan sopisi.
OK, kiitos. Heivasin koneesta rinnanportin (sic) helvettiin, tuon sovitinta viilaamalla voisin vähän saada tuettua Firewire-adapteria.
Jos ei pakkauksessa tullut low profile sovintinta, niin tuskin sellaista löytyy, joka suoraan sopisi.
Täynnä pölyä? Omat äänekkäiksi muuttuneet vekottimet hiljenivät perusteellisella puhdistuksella.Osaakos kukaan äkkiseltään veikata miksi pöytäkone kuumenee nykyään niin että tuuletin alkaa puhaltaa häiritsevän kovaa vaikka mitään intensiivistä koneella ei tehdä? Kone on toki jo 5v vanha.
Osaakos kukaan äkkiseltään veikata miksi pöytäkone kuumenee nykyään niin että tuuletin alkaa puhaltaa häiritsevän kovaa vaikka mitään intensiivistä koneella ei tehdä? Kone on toki jo 5v vanha.
Lähes yhtä todennäköisesti voi olla näytönohjaimen tuulettimet jotka siellä huutavat, joskin prossu on hieman todennäköisempi, mikäli koneella ei kyseisellä hetkellä tehdä mitään erityistä.Yleensä kun kone huutaa niin kyse on nimenomaan prossutuuletin. Joten veikkaisin että sieltä suunnalta löytyy vastaus. Kantsii latailla joku ohjelma(esim HWMonitor) ja katsella vähän kuumeneeko tietty osa vai koko mylly.
Pölyt on jo imuroitu pois, ei siellä pahemmin mitään edes ollut. Emon ja prossun lämpötila on mittarin mukaan jossain 60-70 asteen nurkilla ja koneen kylki myös lämmin (sisukset ihan oikeasti kuumat niillä seuduilla). Mahtaisiko tuuletin olla tulossa tiensä päähän?
Winkkarin uudelleen asennuksen jälkeen, KAIKKI on suoraan nähtävissä, ellei levyä ole tyhjennettyOlen ostamassa kaverin kaverilta käytettyä pöytäkonetta ja hän lupasi asentaa minun vanhalle SSD-levylleni Windows 10 uudestaan.
En tietenkään halua että hän näkee tuon levyni tiedostot. Kuinka helppoa ne on nähdä ilman Windowsin salasanaa?
Winkkarin uudelleen asennuksen jälkeen, KAIKKI on suoraan nähtävissä, ellei levyä ole tyhjennetty
Mikäli buuttaa USB-tikulta tai dvd levyltä, vajaassa minuutissa pääsee levyn tietoihin käsiksi, mikäli levyä ei ole kryptattu tai tyhjennetty.Hänen siis pitäisi asentaa kokonaan uusi Windows uudella avaimella biosin kautta levy tyhjentämällä.
Hän saisi minulta siis vain SSD-levyni. Pystyykö Windowsin siis asentamaan uusiksi tiedostot säilyttämällä uudella avaimella?
Edit. Eli kysymys on siis kuinka helppo on päästä käsiksi SSD-levyn tietoihin ilman Windowsin salasanaa.
Mikäli buuttaa USB-tikulta tai dvd levyltä, vajaassa minuutissa pääsee levyn tietoihin käsiksi, mikäli levyä ei ole kryptattu tai tyhjennetty.
Mitään tiedostoja SSD:ltä ei siis tarvitse säilyttää? Mikset poista niitä itse, ennen levyn luovuttamista?Hänen siis pitäisi asentaa kokonaan uusi Windows uudella avaimella biosin kautta levy tyhjentämällä.
Mitään tiedostoja SSD:ltä ei siis tarvitse säilyttää? Mikset poista niitä itse, ennen levyn luovuttamista?
Onko kokemusta biosin patterin irrottamisesta? Acer pöytäkone ei lähde lukemaan mitään kovalevyä eikä USB-portit toimi joten biosiin tai muihin valikoihin ei pääse ihmettelemään.
No koska...
Jo viime vuoden elokuussa nytkähti tuo pöytäkone siihe tilaan että ei lähde työntämään näyttöön mitään kuvaa. Kuuluu vain kaksi piippausta. En tiedä mistä osasta kiikastaa.
kaksi piippausta viittaa ongelmiin muistipiireissä. Jos useampi kampa kiinni, niin lähtisin irroittamaan niitä yksi kerrallaan ja kokeilla josko käynnistyisi siten. Tai sitten kaupasta uusi kampa / kamat sisään ja heittää vanhoilla vesilintua.
Joku jollain sivulla kysyikin jo... En löydä sitä enää. Minulla vastaava kysymys, eli onko se koko kone hommattava uudestaan liikkeestä vai voiko tätä vanhaa hassuani päivittää/säästää jotain osia? Tämän kokoonnutin liikkeessä osa osalta vuonna 2011.
AMD PHENOM II x4 965 125W Black Edition
ASUS AM3 AMD880G VGA DDR3 TURBOW
4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC (2 kpl 2G)
WD CAVIAR GREEN 1TB 3.5" SATA2 IP 64MB
ANTEC THREE-HUNDRED CASE NO PSU BLACK
CHIEFTEK PSU 600W 14CM ATX EPS CAB.M
LG DWDRWW 22x BLACK BULK SATA
XFX HD6850 PCI-E 775M 1 GB 2XDVI/DPHDMI
WIN 7 Home Premium 64-BIT OEM FI
BENQ G2420HDBE 24"....
Tarpeeni olisi siis kirjoittaa Jatkikseen, käydä sähköpostissa ja pelata edelleen ikivihreitä Doomeja (paitsi tahtoisin, että koneeni pyörittäisi tuon Futismanageri18 kun sellaisen olen joskus ostanut).Hankinnat riippuu koneen käyttötarkoituksesta,
Tarpeeni olisi siis kirjoittaa Jatkikseen, käydä sähköpostissa ja pelata edelleen ikivihreitä Doomeja (paitsi tahtoisin, että koneeni pyörittäisi tuon Futismanageri18 kun sellaisen olen joskus ostanut).
Eli bokseineen vain pois tämä nykyinen? (huom, kolme koppatuuletinta!) ja uuden hankkimiseen!?
Mitä luulette, löytyykö kaupoista suoraan minulle joku jämpti masiina sellaisenaan ja winkymppeineen vai pitääkö kikkailla osa osalta? Asun ulkomailla enkä oikein tiedä näitä paikallisia kuvioita ja ne koronatkin.
Myöntänet silti, että oli vuonna 2011 aika tykkivehje? Uudet piuhat ja kaikki. Ysärillä oli ihan erilaisia.Mutta kyllä tonnilla saat jo sellaisen vehkeen, että sukat pyörii jalassa vielä joulunakin tohon sun ikivanhaan Phenomiin verrattuna.
Myöntänet silti, että oli vuonna 2011 aika tykkivehje? Uudet piuhat ja kaikki. Ysärillä oli ihan erilaisia.
Mutta mutta. Kun tämän vuoden puolella haluan hommata modernin koneen niin ehkä saan teidän asiantuntijoiden apua tässä.
Yksinkertaisesti minulle riittäisi kun joku auttaisi tekemään sen listan minkä kanssa lähden sitä masiinaa ostamaan. Mihin kiinnitän huomiota? Onko 6-sylinterinen prosessori?
Magnum ymmärsi pointtini hyvin, eli nyt vaan raakadataa ranskalaisilla viivoilla. Bisset tarjotaan jos tuo koneen kotiini.